Vega je první GPU s kompletní podporou DirectX 12
Pokud jde o DirectX 12, bude lepší si hned úvodem stručně ujasnit terminologii. Grafická karta může být kompatibilní s DirectX 12 v tom smyslu, že její ovladače dokážou s DirectX 12 pracovat, ale hardware už nedisponuje takovou výbavou, aby tato kompatibilita přinášela nějakou reálnou výhodu. Pro dosažení této úrovně je zpravidla zapotřebí podpora technologické výbavy, kterou vyžadovaly DirectX 11; konkrétně tzv. feature level (=FL) 11_0 (obohacená o několik drobností). Příkladem mohou být grafické karty architektury Nvidia Kepler (GeForce GTX 600 / 700) a první generace architektury Nvidia Maxwell (GeForce GTX 750).
Další členění, byť je rovněž značené číselně, už může být trochu matoucí. Technologie odpovídající jednotlivým úrovním se totiž dělí na povinné a volitelné. Vyšší číslo uvedené ve specifikací jedné karty tak neznamená, že její GPU podporuje i volitelné technologie vyžadované nižším číslem, které umí karta značená nižším číslem. Můžeme začít rovnou příkladem:
- DirectX 12 FL 11_1: Radeony 1. generace GCN (HD 7900, 7800, 7750/7770, 280, 270, 370, 365)
- DirectX 12 FL 12_0: Radeony 2.-4. gen. GCN (HD 7790, 290, 285, 260, 380, 360, Fury, RX 4/5)
- DirectX 12 FL 12_1: GeForce druhé generace Maxwell (GTX 900) a Pascal (GTX 1000)
Zcela konkrétně si můžeme říct, že Maxwell a Pascal podporují dvě technologie vyžadované FL 12_1 (Conservative Rasterization Tier 1 / Tier 2, Rasterizer Ordered Views), ale nepodporují jiné, které umějí Radeony s FL 11_1 a 12_0 (Resource binding Tier 3, Stencil reference value from Pixel Shader, UAV slots for all stages FH nebo Resource heap Tier 2).
Z toho, co bylo řečeno, je zřejmé, že doposud neexistoval žádný samostatný grafický čip, který by DirectX 12 podporoval kompletně, tedy všechny povinné technologie definované v rámci FL 11_0, 11_1, 12_0 i 12_1 a zároveň všechny volitelné technologie alespoň na základní úrovni. Pro korektnost můžeme říct, že mezi malými integrovanými grafickými čipy takové modely existují, ale jde spíše o formální záležitost, protože na praktické využití většiny z nich (to nastane obvykle u klasických desktopových či konzolových her) nemají dostatek výkonu.
Vypadá to, respektive je již prakticky jisté, že prvním produktem, který nabídne podporu všech povinných technologií všech úrovní DirectX 12 a k tomu i podporu všech volitelných technologií, budou produkty s architekturou Vega. Právě doposud chybějící podporu FL 12_1 potvrdil Ryszard Sommefeldt, někdejší grafický redaktor, který od letošního jara pracuje v AMD.
Podle jeho slov navíc nebudou jednotlivé technologie podporované na základní úrovni, ale všechny rovnou na nejvyšší.
V současnosti je debata o DX12 FL spíše akademickou záležitostí, protože většina vývojářů začíná jednotlivé technologie využívat až v okamžiku, kdy je na trhu dostatečně rozšířen hardware obou výrobců, který je podporuje. Nicméně se z této informace dozvídáme alespoň to, že Vega nemá problém po stránce technologické výbavy a ani jí nehrozí, že by během své existence v herních sestavách mohla technologicky zastarat.