Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vega ve Forza 7 překonala GeForce GTX 1080 (Ti) a nikdo neví proč

No každopádne zaujímave že v 1080/1440p GTX1080/Ti s Vegou 64 vyslovene prehrávajú ale v 4k je už jasne na vrchole 1080Ti a "obyčajná" 1080ka už výrazne bližšie Vege 64 - i keď je stále jasne slabšia.

A bez ohľadu na vyjadrenie nVidie je divné že v 1080/1440p je medzi 1080 a 1080Ti len 7 resp. 8% výkonnostného rozdielu čo indikuje že tam "Ti-čko" rozhodne nepodáva výkon ako by malo a naopak Vege to rozlíšenie nespôsobuje problém.

Tak či onak, pýtam sa prečo aj nie ? Prečo by to vo Forze tak byť nemohlo ?

Dirt séria aj najnovšia 4ka ide už historicky lepšie na GPU od AMD, podľa techspot-tu v 1080p je v nej vodná Vega 64 tiež jasne rýchlejšia než dokonca nereferencia GTX1080Ti, v 1440p je to za rovno a v 4ka už vyhráva 1080Ti, Project Cars 2 ide na 1080/Ti bez ohľadu na rozlíšenie stále lepšie na nVidiách, F1 2017 tiež "chutia" viac výkonným nVidám než Vegám no a Forza 7 minimálne v tých 1080/1440p posúvajú loptičku zase na stanu Vegy.

Pre AMD super, len škoda že ten výkon nepodá hlavne v 4k.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Napadá mě teorie, že právě ve 4K se Nvidia ujme vedení díky efektivnímu rasterizéru u GTX grafik, který u Vegy aktuálně zatím nefunguje jak má.
Tzn. pokud to chápu správně, Vega tam vykresluje víc polygonů, protože vykresluje i ty, co nejsou vidět, kdežto GTX je zahazuje, tudíž má víc FPS.
V 1080p je Vega na tom lépe jednoduše proto, že rychlejší je (Víc TFlops, víc adidas), a hra evidentně s tímhle výkonem dokáže pracovat...

Samozřejmě taky můžu kecat a může to být úplně jinak, popřípadě chápu špatně funkci toho vypnutého Vega rasterizéru - kdyžtak mě opravte :-).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pletete si rasterizaci - tedy rozčlenění scény na pixely - s geometrií - ta se stará o polygony.
Relativně slabý výkon ve 4k je zkrátka způsoben nedostatečným výkonem rasterizéru, který brzdí výpočetní jednotky - rasterizér v architektuře Vega nedoznal oproti starším iteracím GCN žádného zlepšení, a oproti Fiji se ani počet rasterizérů nezvedl - tudíž má Vega 10 stejný rasterizační výkon jako Fiji, jediný rozdíl je ve frekvenci, na jaké rasterizéry běží - cirka 1600MHz a 1050MHz.
Oproti tomu Nvidia u 1080 Ti oproti 980 Ti zvýšila počet rasterizérů (a taktéž i frekvenci), takže rasterizační výkon povyskočil slušně nahoru. 980 Ti při přechodu z FullHD na 4K ztratila víc výkonu než Fury - tudíž měla nižší rasterizační výkon. AMD tuhle výhodu s Vegou ztratilo. 1080 Ti má vyšší rasterizační výkon než Vega 10.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ROdNEY

Generacni posun (cehokoli) usuzovat pouze podle prosteho poctu je jednoduse pitomost ( a to je silnej eufemismus).
Draw-Stream Binning Rasterizer jez je soucasti noveho pixel enginu je nejvetsi posun ve zpusobu rasterizace v cele GCN a zdaleka neni tou nejvetsi novinkou.
Pomijim jak v soucasne dobe funguje / jestli vubec atd.
Rict ale, ze architektura na urovni rasterizace nedoznala zadnych vylepseni je naprosty nesmysl!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neposuzuji generační posun pouze podle počtu výpočetních jednotek.
Jediná novinka, která nějak ovlivňuje rasterizaci ve Veze, je DSBR, který v současné chvíli funguje sporně. Jinak je (co se týče rasterizátorů) Vega úplně stejná jako Polaris (nepamatuji si, jestli Polaris nějak vylepšil rasterizér oprori GCN 1.1 - ale myslím si, že spíše ne).
S tím, že rasterizace nedoznala žádného vylepšení, jsem to trochu přehnal, ale uznejte, že DSBN v současném stavu je posun minimální.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bezesporu je to bomba, ze je Vega tak dobra. Akorat je skoda, ze je nejvykonejsi na svete jako naschval v jedinne hre a to ve hre, ktera je dostupna vyhradne pres MS Store a tudiz me to jako cloveka, ktery nema na MS Store ucet a ani ho v zadnem pripade neplanuje, jaksi ani trochu nezajima.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ano, ale clanok naznacuje, popripade tvoric clanku sa zamysla, ze ten vykonnostny odskok vegy hrozi aj pri ostatnych hrach robenych pre XBOX

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

trochu mam pocit ze vyvojari vyuzili zkusenosti z XBOXU kde maji pristup ke vsem vymozenostem grafickeho jadra a diky low lvl api (DX12) obesli nedostatky ovladacu a omezeni z toho vyplyvajich a vyuzivaji funkce ktere na PC nejsou prozatim aktivni (jestli ma AMD s aktivaci problem nebo to nechce zatim udelat a nejaka treti strana si to dokaze sama vyresit proc ne :) )

dalsi vec NV ma nedodelanou optimalizaci pro tyhle tituly a v budoucnu se posune vykon nahoru a nebo je VEGA tak dobra nejen na papire :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ROdNEY

Srovnavat architekturu, kde polovina funkci neni ani aktivovana s architekturou, kde vsechno slape jak ma (a to se nemusime bavit o Pascalu, ale i o starsich generacich Radeonu), je pomerne orisek, predevsim pri vyhledu do budoucna.
To je zcela relevantni uvaha, protoze nikdo si asi nebude kupovat takovou grafiku, aby na ni hral pouze jiz vydane hry. Ba prave naopak mnozi (vetsina) si ji koupi pro nove jeste nevydane hry.

Ten potencial ke zlepseni se neurcuje uplne tezce, pokud vime s cim pracujeme a mame nejaky nastrel.
A ten u Vegy vubec nemame, tam je plno parametru v ty architekture, jejiz hodnotu mi jednoduse vubec nezname.
Potencial k vykonnovemu posunu v case ta architektura jiste ma, s velkou mirou pravdepodobnosti vetsi nez je bezne obvykly.

Ale dokud ta architektura nebezi tak jak bylo puvodne zamysleno pri jejim vyvoji, tak se bude tezko srovnavat.

A neresim vubec, jestli se mela Vega vydat v takovym stavu atd.
Bavim se pouze o potencialu, pripadne o tom, jestli chce vubec nekdo riskovat a s tim neznamym potencialem pocitat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím. Navíc je potřeba si uvědomit, že architektura je navrhována jako celek - tudíž je navržena tak, aby, pokud možno, nic nebylo bržděno ničím. A v momentě, kdy se jedna část celku vypne (tedy třeba Primitive Shader nebo Shade Once), celý celek přestane fungovat efektivně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"To je zcela relevantni uvaha, protoze nikdo si asi nebude kupovat takovou grafiku, aby na ni hral pouze jiz vydane hry. Ba prave naopak mnozi (vetsina) si ji koupi pro nove jeste nevydane hry."
Definuj tu vetsinu. Vetsina vsech hracu? Vetsina hracu navstevujicich DIIT? Ja si troufam tvrdit, ze vetsina si kupuje to, na co ma a pak slevi v nastaveni grafiky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Už vidím ty diskuze: "Nojo vy máte jen Dooma a Forzu. Kvůli dvou hrám si AMD nekoupim" :) Hezké je taky, že i "uzrálá" 580 odskočila "nezrající" 1060.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"i "uzrálá" 580 odskočila "nezrající" 1060" áno, vo Forze, no v F1 2017 či Dirte 4 je to z rozdielom 2% podľa computerbase.na rovno a v Project Cars 2 zase odskočila "nezrající" 1060".

Minimálne v automobilových hrách by som to s tým "zretím" nevidel tak jednoducho.

A zase je ale otázka či sa dá nazvať 7% (AMD) resp. 5% (nVidia) náskok na konkurenciu odskočením...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dyť je to úplně jedno, zapaří člověk i na 570ce, občas něco staršího i ve 4K.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, to byla nadsázka :) Ale pravda je, že když vyšla 1060 a RX480, tak byla práve 1060 o těch 5-7% rychlejší (taky né všude) a byl to argument zelených pro koupi 1060.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

dulezite je ze NV doted mela nejen lepsi FPS ale i plynulost vykreslovani snimku za sebou ted u te forzy naopak AMD predvedlo obrovsky posun v plynulosti i s nizsimi FPS nejen AMD vs AMD ale natrhla i NV >>> tak kde je potom zakopany pes ze to najednou jde ....co vyvojari forzy udelali jinak ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Ahoj, můžete mi prosím někdo vysvětlit ten 99 percentil? Zajímavý je třeba u toho 4K, ale asi ho chápu špatně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Nox Hubux

Znamena to, ze 99% casu behu benchmarku bol framerate aspon X fps. Je to omnoho lepsi indikator vykonu ako priemerny framerate.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Neni lepsi nez AVG fps, spise informaci o fps doplnuje zpusobem, jestli dochazi k nejakym propadum ve hre. Jinak na ciste propady se muze pouzit jeste i 99,9% pokud se nezverejnuji frame times, ale to dela jen malokdo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Len, aby to nebol "Taliansky/Italsky efekt", ked sa ta hra vola tak taliansky,ze Forza

V případě kauzy Fiatu by mělo jít o to, že se emisní systém jednoho z dieselových modelů značky po 22 minutách přepne do méně efektivního módu, takže vůz pak znečišťuje ovzduší více. Normovaný emisní test přitom trvá 1180 sekund, tedy necelých 20 minut.

Zdroj: https://byznys.lidovky.cz/automobilovym-svetem-cloumaji-skandaly-potize-...

Naproti tomu VW zamakovalo dlhy kod z "jej DieselGate" do regulacie hluku motora
https://www.extremetech.com/extreme/249891-vws-diesel-defeat-devices-fin...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"emisní systém jednoho z dieselových modelů"

Podla obsahu som nadobudol dojem že článok pojednáva o grafických kartách ? :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To ide o princip, ovldaci SW zisti ,ze sa vykonava benchmark, a podla toho sa nastavia paramtere, aby dopadol lepsie, a ked uz nemoze ist o test/benchmark nastavia sa parametre bezne s niysim vzkonom/vzssimi emisiami..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Co se dalo čekat, než že sem autor opět hodí článek o tom jak AMD grafiky zrají. Už se mu nechtělo zkopírovat výsledek z druhé závodní hry na Computerbase, kde to AMD dostává přesně opačně a bájnou Fury X poráží GTX 1060. Takže zde výsledky z Project cars 2 - https://ctrlv.cz/USz6

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Much Doge

Nepřijde mi to, že zrají. Je to zajímavé spíš jen z toho hlediska, jelikož je to snad jediná hra kde je Vega takhle výrazně nahoře.

U Project Cars, což je vyvíjeno s NV Vás nízký výkon Radeonů nějak překvapuje?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tentokrat PC2 vyslo celkove dobre pro AMD i pres lepsi vysedky NV, ve srovnani s prvnim dilem. Takze se to da povazovat spis za uspech ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pouprav si text "..zde vysledky vytrzene z kontextu"
project cars 2
-starsi hra
-stare API
- odjakziva NV friendly
>> navic ve 4k i VEGA predvadi velmi vyrovnane vysledky na urovni GTX 1080 a ani ve FHD nedopadla spatne 80+ fps neni spatny vysledek >>. otazne je proc ma bud GTX 1080 takovy propad vykonu nebo naopak proc ma VEGA takovy narust vykonu ve 4K rozliseni a neb cim vyssi zatez tim vice se ji dari ;)
zajimave je ze ve Forze za vyuziti ficur noveho API natrhne VEGA i GTX 1080 Ti

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Zatím tedy není jasné, jak je možné, že Vega dosahuje výkonu o tolik vyššího než karty, se kterými je v jiných hrách na srovnatelné úrovni."

ešte že ty máš v tom jasno a môže za to "vyuziti ficur noveho API".

+ tak nejak škoda že to trhanie prdelí sa nekoná v 4k kde má lepšie fps 1080Ti (referencia, aký výkon asi podávajú o 8-13% výkonnejšie nereferencie ?) Alebo mi niečo uniklo a nevšimol som si že Vegu 64 si ľudia začali kupovať hlavne k 1080p monitoru ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky si nejdřív všimni ze vega ma na rozdíl od 1080 ti lepsi plynulost coz ke mnohem lepsi ukazatel a v tomhle směru dostava NV az nezvykle na prdel takže pro tenhle konkrétní titul s tímhle sw sestavenim jednoznačné vitezi VEGA i ve 4k

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Všetci dobre vieme že ComputerBase je niečo ako DDstach v čechách,stráta času hypovať jednu hru po užití borovičky.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

No hlavne vsichni vime po precteni tveho prispevku, ze jsi debil...a to doslova :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Clanek byl jeste dneska doplneny o vykon CPU
https://www.computerbase.de/2017-09/forza-7-benchmark/3/#diagramm-cpu-te...
7700k a 1800x si v principu nedauji vubec nic :) a frametime ma dokonce 1800x lepsi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Dívám se do release notes ovladačů: 17.9.3 http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/Radeon-Software-Crimson-R...
a vidím Support for Forza™ Motorsport 7.
Otázka, která mne napadla: Co přesně znamená "Support for"?
To může být hodně široký pojem.
Nicméně si říkám, není podezřelé, že zrovna Forza je jmenována a zároveň s těmito ovladači vyroste na Vegách výkon, a to tak, že jsou z toho všichni nervózní? Nemůže to znamenat, že pro Vegu byly speciálně pro tuto hru aktivovány některé dosud neaktivní technologie?
Testoval někdo tuto hru s ovladači o krok zpět, tedy s verzí 17.9.2?
A co třeba Total War: WARHAMMER™ II s 17.9.3 a 17.9.2 - jsou tam také nějaké podstatné rozdíly?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je uplne normalni. NV a AMD to dalaji stejne. At mne doplni nekdo chytrejsi, ale v optimalizovanych ovladacich se casto doplnuji treba nejake optimalizace, na ktere se vyvojari vyprdly nebo se tam opravuji chyby v driveru.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Jasně, je to normální. Nicméně tuším, že většinou "optimalizace" nepřináší tak znatelné rozdíly...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Presne tak, Day-one ovladace, bez nich obcas nove vydana hra bezi napikacu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak už víme proč, neoptimalizované ovladače Nvidie. S verzí 387.92 se výkon Geforce dostal tam kde má +- být. Asi by to chtělo aktualizaci článku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jste hodne naivni. Mozna to nekdo nekdy zaktualizuje, ale jen u puvodniho clanky aby to zustalo zastrceno v hluboke historii. Ale ja myslim, ze ani k tomuto nedoje. Jo, to kdyby bylo naopak, tak je tu ihned oslavny clanek na titulce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.