ViewSonic představil 120Hz LCD monitor
Monitor slibuje odezvu 3 ms z šedé do šedé (uvidíme, jaká bude celková v reálu, pro 120 snímků za vteřinu je potřeba měnit obraz každých 8,33 ms a to pokud možno v celém spektru), vstupem je dual-link DVI (do monitoru je třeba tlačit dvojnásobný tok dat, proto tedy single-link pro WSXGA+ rozlišení nestačí). Jas umí až 300 cd/m², kontrast pak 1 000:1, o zorných úhlech se hovoří pouze jako o „širokých“, ale všechny indicie nás vedou k použití TN panelu. První 120Hz monitory by se měly v prodeji objevit později v tomto roce, cena by přitom nemusela být výrazněji vyšší než za normální 60/75Hz monitory. A jak se s tím hraje?
Na to už odpovídá server Fudzilla. Na akci jsou přítomni a měli možnost si vyzkoušet jak Medusa demo, tak Age of Empires a prý to vypadá úžasně. Zpočátku sice člověk potřebuje jistou dobu, než si oči přivyknou na tento způsob zobrazení, ale vše vypadá podstatně lépe než před nějakými 7 roky, kdy se obdobná technologie také používala. Bolehlav po pár hodinách hraní však zůstává.
Vzpomínáte na grafické karty firem jako Asustek či Elsa, u kterých se v některých baleních daly nalézt 3D brýle? To byly časy CRT monitorů a málokdo si mohl dovolit více než 1024×768 při 85 Hz. Ale minulost 3D hraní v domácnostech sahá ještě dál, a to k systémům, které využívaly malinké LCD panely umístěné v těsné blízkosti hráčových očí. Mnozí si jistě vybavíte i-Glasses, nebo zejména legendární helmu, slavný generátor bolení hlavy zvaný VFX-1. Kdo měl možnost si na tom před více než 10 lety zahrát hry jako Descent nebo System Shock, ten asi nikdy nezapomene.