Pokud vezmeme v potaz vlastnosti 16nm TSMC procesu, tak volba na TSMC není vůbec špatná.
Už jen z důvodu, že 14nm GloFo proces není zrovna to nej na grafické karty.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud vezmeme v potaz
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
20. 3. 2017 - 18:12https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskusePokud vezmeme v potaz vlastnosti 16nm TSMC procesu, tak volba na TSMC není vůbec špatná.
Už jen z důvodu, že 14nm GloFo proces není zrovna to nej na grafické karty.https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuse#comment-1006677
+
Pokud srovnáte AMD Polaris na 14nm procesu, zjistíte, že nedosahuje tak vysokých frekvencí jako konkurence, navíc zde brutálně roste leakage, spotřeba při zvýšení frekvencí a napětí. Mnohem více než u 16nm TSMC procesu.
Ano jsem si vědom, že to není nejlepší srovnání, jelikož NVIDIA i AMD mají odlišná GPU a odlišné architektury s jiným návrhem. Výsledek je ale ten, že s 16nm přichází vyšší frekvence, menší leakage a vyšší výkon. Pokud by NVIDIA postavila velký pascal na 14nm, velmi pravděpodobně by zde byly stejné bolístky, které má AMD.
Podívejte se třeba na Ryzen, v podstatě 4-4,1GHz je konečná s brutálním napětím.
Intel je na tom mnohem lépe, dosáhne vyšších frekvencí u podobných 8core CPU na jejich 14nm procesu.
Je pravda, že iniciální Broadwell existoval jen v mobilní variantě a pak desktopová CPU s Iris Pro a eDRAM. Až Skylake byl zajímavý skok. Zajímavý je i Kaby Lake, často mají dokonce nižší napětí a vyšší frekvence než Skylake při stejném TDP.
Dá se tedy očekávat, že Zen+ za pár let dosáhne lepších výsledků, možná i Vega.
Což nic nemění na faktu, že s 12nm TSMC bude NVIDIA opět napřed, bude prodávat zatímco AMD bude slibovat. Intel bude ještě více napřed.
To je realita.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Pokud srovnáte AMD Polaris na
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
20. 3. 2017 - 21:55https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskusePokud srovnáte AMD Polaris na 14nm procesu, zjistíte, že nedosahuje tak vysokých frekvencí jako konkurence, navíc zde brutálně roste leakage, spotřeba při zvýšení frekvencí a napětí. Mnohem více než u 16nm TSMC procesu.
Ano jsem si vědom, že to není nejlepší srovnání, jelikož NVIDIA i AMD mají odlišná GPU a odlišné architektury s jiným návrhem. Výsledek je ale ten, že s 16nm přichází vyšší frekvence, menší leakage a vyšší výkon. Pokud by NVIDIA postavila velký pascal na 14nm, velmi pravděpodobně by zde byly stejné bolístky, které má AMD.
Podívejte se třeba na Ryzen, v podstatě 4-4,1GHz je konečná s brutálním napětím.
Intel je na tom mnohem lépe, dosáhne vyšších frekvencí u podobných 8core CPU na jejich 14nm procesu.
Je pravda, že iniciální Broadwell existoval jen v mobilní variantě a pak desktopová CPU s Iris Pro a eDRAM. Až Skylake byl zajímavý skok. Zajímavý je i Kaby Lake, často mají dokonce nižší napětí a vyšší frekvence než Skylake při stejném TDP.
Dá se tedy očekávat, že Zen+ za pár let dosáhne lepších výsledků, možná i Vega.
Což nic nemění na faktu, že s 12nm TSMC bude NVIDIA opět napřed, bude prodávat zatímco AMD bude slibovat. Intel bude ještě více napřed.
To je realita.
https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuse#comment-1006725
+
Problem NVidie je spis ve starem navrhu grafik generace Pascal, ktere jsou zamereny spis na DX11. Uvidime, jestli Volta konecne bude zameren na DX12 a zda si NVidia poradi s navrhem tak dobre jako AMD uz dnes. Jinak samozrejme souhlas, ze technologicky je NVidia napred.
U Intelu je to podobne, dnes jasne kraluje AMD, protoze Intelovo 4 jadro i7 je vyslovene smesne a i serverove 6 jadro neni zadny zazrak proti AMD, ktera zacina highend na 8 jadrech. Jinak zase samozrejme pravda, ze co se tyka technologie vyroby jader procesoru, tak je Intel jinde a kdyby dokazal dorovnat AMDecko take na 8-jadra, tak budou opet lepsi.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Problem NVidie je spis ve
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
21. 3. 2017 - 09:08https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuseProblem NVidie je spis ve starem navrhu grafik generace Pascal, ktere jsou zamereny spis na DX11. Uvidime, jestli Volta konecne bude zameren na DX12 a zda si NVidia poradi s navrhem tak dobre jako AMD uz dnes. Jinak samozrejme souhlas, ze technologicky je NVidia napred.
U Intelu je to podobne, dnes jasne kraluje AMD, protoze Intelovo 4 jadro i7 je vyslovene smesne a i serverove 6 jadro neni zadny zazrak proti AMD, ktera zacina highend na 8 jadrech. Jinak zase samozrejme pravda, ze co se tyka technologie vyroby jader procesoru, tak je Intel jinde a kdyby dokazal dorovnat AMDecko take na 8-jadra, tak budou opet lepsi.https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuse#comment-1006785
+
Intel má mnohem lepší 8 jádra, jde jeno cenu. AMD Ryzen je dobrej za svou cenu. Face to face ale oproti lepší neni, a to hodnotim jen CPU, platforma je jiná story tam je AM4 hrozně slabá, to se s Intelovou HEDT nedá srovnávat. Mémě méně jak polovigu PCI-E 3.0 linek, naadresuje polovinu ram (pokud beru I7, pokud stejně drahého xeona tak x-krát méně), ještě má potíže s kampatibilitou a frekvencema ram pokud tam naložíš více, IOOMU je zatim tragické, atd, atd.
To samé grafiky. AMD neni nijak napřed v arch. Naopak, NV je dost vepředu od Maxwellu kterej renderuje částečně přes tiles čímž je mnohem efektivnější. AMD má ještě furt oldschool rasterizaci, až Vega na tom má něco změnit. Co se týče DX12 tak to je mantle based API tzn přímo dělané jak hrnec na prdel pro GCN, ještě aby se jim tam nevedlo. I přes to je ale AMD v problémech a na Pascall nedovedly odpovědět, Fiji bylo fail a Polaris je max mainstream. Jako cool že bojuje s GTX1060 a v DX12 jí občas porazí, ale co to je? To jsou cheap grafiky, je to mainstream, To je ale i velikostí a výrobními náklady GP104 taky a už tu skoro rok kraluje a prodává se za nehorázné ceny protože neni konkurence (reálné hodnota/výrobní náklady takové GTX1080 je cca o 10-15% nad RX480), pak máme GP102, GP100, kde je odpověď AMD? NV má dnes více jak dvojnásobnej hrubej výkon na trhu, ne v nebezkejch slibech.
Doufejme že to Vega změní a vrátí AMD do hry v GPU jako je Ryzen vrátil v CPU. Zatim jsou o ní ale rozporuplné teorie, dle specs (jádro velké cca jak GP102, s HBM2 + žádné plejtvání tranzistorů na fast DP) by měla easy porazit 1080ti (hodně ořezané GP102) a bojovat s full config GP102. Pokud to ale nevyjde a bude konkurovat jen 1080, nebo bude stát někde mezi 1080 a 1080ti tak to ekonomicky bude průser.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Intel má mnohem lepší 8 jádra
Zenith https://diit.cz/profil/j-j1
21. 3. 2017 - 12:01https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuseIntel má mnohem lepší 8 jádra, jde jeno cenu. AMD Ryzen je dobrej za svou cenu. Face to face ale oproti lepší neni, a to hodnotim jen CPU, platforma je jiná story tam je AM4 hrozně slabá, to se s Intelovou HEDT nedá srovnávat. Mémě méně jak polovigu PCI-E 3.0 linek, naadresuje polovinu ram (pokud beru I7, pokud stejně drahého xeona tak x-krát méně), ještě má potíže s kampatibilitou a frekvencema ram pokud tam naložíš více, IOOMU je zatim tragické, atd, atd.
To samé grafiky. AMD neni nijak napřed v arch. Naopak, NV je dost vepředu od Maxwellu kterej renderuje částečně přes tiles čímž je mnohem efektivnější. AMD má ještě furt oldschool rasterizaci, až Vega na tom má něco změnit. Co se týče DX12 tak to je mantle based API tzn přímo dělané jak hrnec na prdel pro GCN, ještě aby se jim tam nevedlo. I přes to je ale AMD v problémech a na Pascall nedovedly odpovědět, Fiji bylo fail a Polaris je max mainstream. Jako cool že bojuje s GTX1060 a v DX12 jí občas porazí, ale co to je? To jsou cheap grafiky, je to mainstream, To je ale i velikostí a výrobními náklady GP104 taky a už tu skoro rok kraluje a prodává se za nehorázné ceny protože neni konkurence (reálné hodnota/výrobní náklady takové GTX1080 je cca o 10-15% nad RX480), pak máme GP102, GP100, kde je odpověď AMD? NV má dnes více jak dvojnásobnej hrubej výkon na trhu, ne v nebezkejch slibech.
Doufejme že to Vega změní a vrátí AMD do hry v GPU jako je Ryzen vrátil v CPU. Zatim jsou o ní ale rozporuplné teorie, dle specs (jádro velké cca jak GP102, s HBM2 + žádné plejtvání tranzistorů na fast DP) by měla easy porazit 1080ti (hodně ořezané GP102) a bojovat s full config GP102. Pokud to ale nevyjde a bude konkurovat jen 1080, nebo bude stát někde mezi 1080 a 1080ti tak to ekonomicky bude průser. https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuse#comment-1006854
+
„NV je dost vepředu od Maxwellu kterej renderuje částečně přes tiles čímž je mnohem efektivnější.“
Žádné GPU pro desktop od doby Kyro II před 16 lety nepoužívá tile-based rendering, ani částečně. Maxwell a Pascal používají pouze tile-based rasterizaci, nikoli tile-based rendering. Tato metoda ale není kompatibilní se všemi aplikacemi, takže v některých hrách následuje fallback ke klasice. Mimochodem, pokud bych následoval tvojí logiku a pokročilost GPU hodnotil na základě podpory tile-based technik, pak je nejpokročilejší GPU pro desktop Kyro II (to jen pro ilustraci, k čemu je taková metoda hodnocení dobrá).
„Co se týče DX12 tak to je mantle based API“
Nikoli. Z Mantle vzešel Vulkan. DirectX 12 je evoluce konzolových Directů. DX12 naopak přineslo exkluzivní podporu (jediných?) tří technologií Maxwellu, které GCN nepodporuje, takže ho lze jen těžko považovat za API na míru GCN.
„To je ale i velikostí a výrobními náklady GP104 taky a už tu skoro rok kraluje a prodává se za nehorázné ceny protože neni konkurence (reálné hodnota/výrobní náklady takové GTX1080 je cca o 10-15% nad RX480)“
To je zajímavý údaj. Odkud pochází? Vzhledem k tomu, že jádro GP104 je o 35 % větší než Polaris 10, vzhledem k tomu, že výtěžnost s plochou neklesá lineárně ale exponenciálně a vzhledem k tomu, že 16nm proces TSMC je dražší než 14nm GlobalFoundries a paměti použité na GP104 jsou dosud nejdražší dostupné DDR moduly, jaké existují, je to velmi smělé tvrzení.
„GP102“
Pokud je řeč o Titanu X, tak při ceně $1200 a dostupnosti omezené na web Nvidie, AMD nic neztratila tím, že tomu nekonkurovala. Pokud je řeč o GTX 1080 Ti, pak mluvíme o náskoku 2 měsíců - s ohledem na problematickou dostupnost a reálné ceny po světě je ale otázka, zda se za ty dva měsíce karet prodá nějaké relevantní množství.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
„NV je dost vepředu od
no-X https://diit.cz/autor/no-x
21. 3. 2017 - 17:47https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuse„NV je dost vepředu od Maxwellu kterej renderuje částečně přes tiles čímž je mnohem efektivnější.“
Žádné GPU pro desktop od doby Kyro II před 16 lety nepoužívá tile-based rendering, ani částečně. Maxwell a Pascal používají pouze tile-based rasterizaci, nikoli tile-based rendering. Tato metoda ale není kompatibilní se všemi aplikacemi, takže v některých hrách následuje fallback ke klasice. Mimochodem, pokud bych následoval tvojí logiku a pokročilost GPU hodnotil na základě podpory tile-based technik, pak je nejpokročilejší GPU pro desktop Kyro II (to jen pro ilustraci, k čemu je taková metoda hodnocení dobrá).
„Co se týče DX12 tak to je mantle based API“
Nikoli. Z Mantle vzešel Vulkan. DirectX 12 je evoluce konzolových Directů. DX12 naopak přineslo exkluzivní podporu (jediných?) tří technologií Maxwellu, které GCN nepodporuje, takže ho lze jen těžko považovat za API na míru GCN.
„To je ale i velikostí a výrobními náklady GP104 taky a už tu skoro rok kraluje a prodává se za nehorázné ceny protože neni konkurence (reálné hodnota/výrobní náklady takové GTX1080 je cca o 10-15% nad RX480)“
To je zajímavý údaj. Odkud pochází? Vzhledem k tomu, že jádro GP104 je o 35 % větší než Polaris 10, vzhledem k tomu, že výtěžnost s plochou neklesá lineárně ale exponenciálně a vzhledem k tomu, že 16nm proces TSMC je dražší než 14nm GlobalFoundries a paměti použité na GP104 jsou dosud nejdražší dostupné DDR moduly, jaké existují, je to velmi smělé tvrzení.
„GP102“
Pokud je řeč o Titanu X, tak při ceně $1200 a dostupnosti omezené na web Nvidie, AMD nic neztratila tím, že tomu nekonkurovala. Pokud je řeč o GTX 1080 Ti, pak mluvíme o náskoku 2 měsíců - s ohledem na problematickou dostupnost a reálné ceny po světě je ale otázka, zda se za ty dva měsíce karet prodá nějaké relevantní množství.https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuse#comment-1007001
+
A ona tile-based rasterizace tomu dost pomohla, nemyslíš si?
K DX12, je fuk kde mělo jaké API původ, maj společnou jednu věc, dělané na míru GCN. To že to umí i ňáké NV specific věci je fuk, celá idea byla o GCN optimized direct portech z konzolí, je až s podivem že AMD s takovouhle výhodou nedovedlo moc zabrat. Paradoxně v době kdy získlai SW výhody začaly ztrácet v HW což je škoda.
Co se výrobních nákladů týče tak ti čásla nedám, protože je logicky nevim, a TSMC nám výrobní ceny jednotlivejch produktů nezveřejní. Byl to jen takovej odhad, střela od boku, může to bejt o 30% nad, klidně. Taky maj ale TSMC menší densitu 16 vs 14nm tzn budou možná stát méně jak by stáo stejně velkej 14nm čip, možná je jejich proces naopak drašší, proč by jinak NV tahala malýho pascalla na 14nm mimo TSMC že. Jsou to dohady, ale nic to nemění na tom že GP104 fakt nebude drahá a že se prodává nehorázně draze.
Co se týče konkurování GP102, tak ano, i TitanXP mezi ně patří, myslíš že bylo rozumné mu nekonkurovat? OK, fajn ,to znamená další tunu peněz pro NV. Dřívější vydání 1080ti před vegou je další tuna peněz, a quadro s full GP102 je v hernim!!! výkonu cca 15% nad TitanXP a to má menší takty, takže NV má v kapse ještě solidní rezervu. A to nemluvíme o profi segmentu kde pascall nemá konkurenci, GP100 ani od Intelu protože Xeon PHI je prostě slow.
A co vlastně GP100 a 102, AMD nevytasilo konkurenci ani proti mainstreamové GP104. Jejich nej čip 2016 konkuruje pidi GP106, občas vyhraje ten občas ten, a to je čip AMD větší (ač na jemnějšim procesu), má širší memory bus, a taky více žere. Nemůžeš použít žádno uargumentaci která by toto ospravedlnila, AMD nám vytasilo jen další die-shrink GCN s pár úpravama novější UVD a výstupy (konečně, ta anabáze na 28nm kde AMD nemělo HDMI 2.0 (i na Fiji, ona nano prej HTPC karta jejejej) a slibované redukce z DP přišly o půl roku později než slibovali? Atd, atd, atd.
Stav neni dobrej, to že AMD vydala max polaris 10 je protože nic jiného neměla, neni to žádnej ekonomickej sweet-spot tah, je to selhání, sweet-spot čipy byly o tom že dosahy solidního výkonu blízkého high-endu konkurence za solidní cenu. Polaris nedohnal mainstream čip konkurence...
Ona slavná Vega bude mít rok spoždění oproti konkruenci a to si ještě nejsme jisti jejim výkonem. Velká cca jak GP102 s HBM2, ihmo mělo by to ve full config celkem easy porazit 1080ti, ale ty ESka co jsme zatim viděli v provozu v battlefrontu a doomu byly sotva pár% nad 1080. Ano byly to early samply s potenciálně niššími takty a taky early drivery, ale je to zatim jediné co máme a nic dechberoucího to nebylo, spíš naopak.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
A ona tile-based rasterizace
Zenith https://diit.cz/profil/j-j1
23. 3. 2017 - 13:45https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuseA ona tile-based rasterizace tomu dost pomohla, nemyslíš si?
K DX12, je fuk kde mělo jaké API původ, maj společnou jednu věc, dělané na míru GCN. To že to umí i ňáké NV specific věci je fuk, celá idea byla o GCN optimized direct portech z konzolí, je až s podivem že AMD s takovouhle výhodou nedovedlo moc zabrat. Paradoxně v době kdy získlai SW výhody začaly ztrácet v HW což je škoda.
Co se výrobních nákladů týče tak ti čásla nedám, protože je logicky nevim, a TSMC nám výrobní ceny jednotlivejch produktů nezveřejní. Byl to jen takovej odhad, střela od boku, může to bejt o 30% nad, klidně. Taky maj ale TSMC menší densitu 16 vs 14nm tzn budou možná stát méně jak by stáo stejně velkej 14nm čip, možná je jejich proces naopak drašší, proč by jinak NV tahala malýho pascalla na 14nm mimo TSMC že. Jsou to dohady, ale nic to nemění na tom že GP104 fakt nebude drahá a že se prodává nehorázně draze.
Co se týče konkurování GP102, tak ano, i TitanXP mezi ně patří, myslíš že bylo rozumné mu nekonkurovat? OK, fajn ,to znamená další tunu peněz pro NV. Dřívější vydání 1080ti před vegou je další tuna peněz, a quadro s full GP102 je v hernim!!! výkonu cca 15% nad TitanXP a to má menší takty, takže NV má v kapse ještě solidní rezervu. A to nemluvíme o profi segmentu kde pascall nemá konkurenci, GP100 ani od Intelu protože Xeon PHI je prostě slow.
A co vlastně GP100 a 102, AMD nevytasilo konkurenci ani proti mainstreamové GP104. Jejich nej čip 2016 konkuruje pidi GP106, občas vyhraje ten občas ten, a to je čip AMD větší (ač na jemnějšim procesu), má širší memory bus, a taky více žere. Nemůžeš použít žádno uargumentaci která by toto ospravedlnila, AMD nám vytasilo jen další die-shrink GCN s pár úpravama novější UVD a výstupy (konečně, ta anabáze na 28nm kde AMD nemělo HDMI 2.0 (i na Fiji, ona nano prej HTPC karta jejejej) a slibované redukce z DP přišly o půl roku později než slibovali? Atd, atd, atd.
Stav neni dobrej, to že AMD vydala max polaris 10 je protože nic jiného neměla, neni to žádnej ekonomickej sweet-spot tah, je to selhání, sweet-spot čipy byly o tom že dosahy solidního výkonu blízkého high-endu konkurence za solidní cenu. Polaris nedohnal mainstream čip konkurence...
Ona slavná Vega bude mít rok spoždění oproti konkruenci a to si ještě nejsme jisti jejim výkonem. Velká cca jak GP102 s HBM2, ihmo mělo by to ve full config celkem easy porazit 1080ti, ale ty ESka co jsme zatim viděli v provozu v battlefrontu a doomu byly sotva pár% nad 1080. Ano byly to early samply s potenciálně niššími takty a taky early drivery, ale je to zatim jediné co máme a nic dechberoucího to nebylo, spíš naopak.https://diit.cz/clanek/volta-na-12-nm-potvrzen/diskuse#comment-1007769
+
Pokud vezmeme v potaz vlastnosti 16nm TSMC procesu, tak volba na TSMC není vůbec špatná.
Už jen z důvodu, že 14nm GloFo proces není zrovna to nej na grafické karty.
Hluboka uvaha. Jak vidno mate v teto problematice velky prehled.
Pokud srovnáte AMD Polaris na 14nm procesu, zjistíte, že nedosahuje tak vysokých frekvencí jako konkurence, navíc zde brutálně roste leakage, spotřeba při zvýšení frekvencí a napětí. Mnohem více než u 16nm TSMC procesu.
Ano jsem si vědom, že to není nejlepší srovnání, jelikož NVIDIA i AMD mají odlišná GPU a odlišné architektury s jiným návrhem. Výsledek je ale ten, že s 16nm přichází vyšší frekvence, menší leakage a vyšší výkon. Pokud by NVIDIA postavila velký pascal na 14nm, velmi pravděpodobně by zde byly stejné bolístky, které má AMD.
Podívejte se třeba na Ryzen, v podstatě 4-4,1GHz je konečná s brutálním napětím.
Intel je na tom mnohem lépe, dosáhne vyšších frekvencí u podobných 8core CPU na jejich 14nm procesu.
Je pravda, že iniciální Broadwell existoval jen v mobilní variantě a pak desktopová CPU s Iris Pro a eDRAM. Až Skylake byl zajímavý skok. Zajímavý je i Kaby Lake, často mají dokonce nižší napětí a vyšší frekvence než Skylake při stejném TDP.
Dá se tedy očekávat, že Zen+ za pár let dosáhne lepších výsledků, možná i Vega.
Což nic nemění na faktu, že s 12nm TSMC bude NVIDIA opět napřed, bude prodávat zatímco AMD bude slibovat. Intel bude ještě více napřed.
To je realita.
Problem NVidie je spis ve starem navrhu grafik generace Pascal, ktere jsou zamereny spis na DX11. Uvidime, jestli Volta konecne bude zameren na DX12 a zda si NVidia poradi s navrhem tak dobre jako AMD uz dnes. Jinak samozrejme souhlas, ze technologicky je NVidia napred.
U Intelu je to podobne, dnes jasne kraluje AMD, protoze Intelovo 4 jadro i7 je vyslovene smesne a i serverove 6 jadro neni zadny zazrak proti AMD, ktera zacina highend na 8 jadrech. Jinak zase samozrejme pravda, ze co se tyka technologie vyroby jader procesoru, tak je Intel jinde a kdyby dokazal dorovnat AMDecko take na 8-jadra, tak budou opet lepsi.
Intel má mnohem lepší 8 jádra, jde jeno cenu. AMD Ryzen je dobrej za svou cenu. Face to face ale oproti lepší neni, a to hodnotim jen CPU, platforma je jiná story tam je AM4 hrozně slabá, to se s Intelovou HEDT nedá srovnávat. Mémě méně jak polovigu PCI-E 3.0 linek, naadresuje polovinu ram (pokud beru I7, pokud stejně drahého xeona tak x-krát méně), ještě má potíže s kampatibilitou a frekvencema ram pokud tam naložíš více, IOOMU je zatim tragické, atd, atd.
To samé grafiky. AMD neni nijak napřed v arch. Naopak, NV je dost vepředu od Maxwellu kterej renderuje částečně přes tiles čímž je mnohem efektivnější. AMD má ještě furt oldschool rasterizaci, až Vega na tom má něco změnit. Co se týče DX12 tak to je mantle based API tzn přímo dělané jak hrnec na prdel pro GCN, ještě aby se jim tam nevedlo. I přes to je ale AMD v problémech a na Pascall nedovedly odpovědět, Fiji bylo fail a Polaris je max mainstream. Jako cool že bojuje s GTX1060 a v DX12 jí občas porazí, ale co to je? To jsou cheap grafiky, je to mainstream, To je ale i velikostí a výrobními náklady GP104 taky a už tu skoro rok kraluje a prodává se za nehorázné ceny protože neni konkurence (reálné hodnota/výrobní náklady takové GTX1080 je cca o 10-15% nad RX480), pak máme GP102, GP100, kde je odpověď AMD? NV má dnes více jak dvojnásobnej hrubej výkon na trhu, ne v nebezkejch slibech.
Doufejme že to Vega změní a vrátí AMD do hry v GPU jako je Ryzen vrátil v CPU. Zatim jsou o ní ale rozporuplné teorie, dle specs (jádro velké cca jak GP102, s HBM2 + žádné plejtvání tranzistorů na fast DP) by měla easy porazit 1080ti (hodně ořezané GP102) a bojovat s full config GP102. Pokud to ale nevyjde a bude konkurovat jen 1080, nebo bude stát někde mezi 1080 a 1080ti tak to ekonomicky bude průser.
„NV je dost vepředu od Maxwellu kterej renderuje částečně přes tiles čímž je mnohem efektivnější.“
Žádné GPU pro desktop od doby Kyro II před 16 lety nepoužívá tile-based rendering, ani částečně. Maxwell a Pascal používají pouze tile-based rasterizaci, nikoli tile-based rendering. Tato metoda ale není kompatibilní se všemi aplikacemi, takže v některých hrách následuje fallback ke klasice. Mimochodem, pokud bych následoval tvojí logiku a pokročilost GPU hodnotil na základě podpory tile-based technik, pak je nejpokročilejší GPU pro desktop Kyro II (to jen pro ilustraci, k čemu je taková metoda hodnocení dobrá).
„Co se týče DX12 tak to je mantle based API“
Nikoli. Z Mantle vzešel Vulkan. DirectX 12 je evoluce konzolových Directů. DX12 naopak přineslo exkluzivní podporu (jediných?) tří technologií Maxwellu, které GCN nepodporuje, takže ho lze jen těžko považovat za API na míru GCN.
„To je ale i velikostí a výrobními náklady GP104 taky a už tu skoro rok kraluje a prodává se za nehorázné ceny protože neni konkurence (reálné hodnota/výrobní náklady takové GTX1080 je cca o 10-15% nad RX480)“
To je zajímavý údaj. Odkud pochází? Vzhledem k tomu, že jádro GP104 je o 35 % větší než Polaris 10, vzhledem k tomu, že výtěžnost s plochou neklesá lineárně ale exponenciálně a vzhledem k tomu, že 16nm proces TSMC je dražší než 14nm GlobalFoundries a paměti použité na GP104 jsou dosud nejdražší dostupné DDR moduly, jaké existují, je to velmi smělé tvrzení.
„GP102“
Pokud je řeč o Titanu X, tak při ceně $1200 a dostupnosti omezené na web Nvidie, AMD nic neztratila tím, že tomu nekonkurovala. Pokud je řeč o GTX 1080 Ti, pak mluvíme o náskoku 2 měsíců - s ohledem na problematickou dostupnost a reálné ceny po světě je ale otázka, zda se za ty dva měsíce karet prodá nějaké relevantní množství.
A ona tile-based rasterizace tomu dost pomohla, nemyslíš si?
K DX12, je fuk kde mělo jaké API původ, maj společnou jednu věc, dělané na míru GCN. To že to umí i ňáké NV specific věci je fuk, celá idea byla o GCN optimized direct portech z konzolí, je až s podivem že AMD s takovouhle výhodou nedovedlo moc zabrat. Paradoxně v době kdy získlai SW výhody začaly ztrácet v HW což je škoda.
Co se výrobních nákladů týče tak ti čásla nedám, protože je logicky nevim, a TSMC nám výrobní ceny jednotlivejch produktů nezveřejní. Byl to jen takovej odhad, střela od boku, může to bejt o 30% nad, klidně. Taky maj ale TSMC menší densitu 16 vs 14nm tzn budou možná stát méně jak by stáo stejně velkej 14nm čip, možná je jejich proces naopak drašší, proč by jinak NV tahala malýho pascalla na 14nm mimo TSMC že. Jsou to dohady, ale nic to nemění na tom že GP104 fakt nebude drahá a že se prodává nehorázně draze.
Co se týče konkurování GP102, tak ano, i TitanXP mezi ně patří, myslíš že bylo rozumné mu nekonkurovat? OK, fajn ,to znamená další tunu peněz pro NV. Dřívější vydání 1080ti před vegou je další tuna peněz, a quadro s full GP102 je v hernim!!! výkonu cca 15% nad TitanXP a to má menší takty, takže NV má v kapse ještě solidní rezervu. A to nemluvíme o profi segmentu kde pascall nemá konkurenci, GP100 ani od Intelu protože Xeon PHI je prostě slow.
A co vlastně GP100 a 102, AMD nevytasilo konkurenci ani proti mainstreamové GP104. Jejich nej čip 2016 konkuruje pidi GP106, občas vyhraje ten občas ten, a to je čip AMD větší (ač na jemnějšim procesu), má širší memory bus, a taky více žere. Nemůžeš použít žádno uargumentaci která by toto ospravedlnila, AMD nám vytasilo jen další die-shrink GCN s pár úpravama novější UVD a výstupy (konečně, ta anabáze na 28nm kde AMD nemělo HDMI 2.0 (i na Fiji, ona nano prej HTPC karta jejejej) a slibované redukce z DP přišly o půl roku později než slibovali? Atd, atd, atd.
Stav neni dobrej, to že AMD vydala max polaris 10 je protože nic jiného neměla, neni to žádnej ekonomickej sweet-spot tah, je to selhání, sweet-spot čipy byly o tom že dosahy solidního výkonu blízkého high-endu konkurence za solidní cenu. Polaris nedohnal mainstream čip konkurence...
Ona slavná Vega bude mít rok spoždění oproti konkruenci a to si ještě nejsme jisti jejim výkonem. Velká cca jak GP102 s HBM2, ihmo mělo by to ve full config celkem easy porazit 1080ti, ale ty ESka co jsme zatim viděli v provozu v battlefrontu a doomu byly sotva pár% nad 1080. Ano byly to early samply s potenciálně niššími takty a taky early drivery, ale je to zatim jediné co máme a nic dechberoucího to nebylo, spíš naopak.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.