Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Laura Naviaux Sturr: Na VR v mainstreamu si počkáte

v ramci mainstreamu to vidim nejprve spis jako nahradu televize na cesty. Clovek si vlozi mobil to VR helmy, lehne si do postele, upravi si cocky, pusti si nejaky pekny film a hotovo.
(teda mluvim o situaci za 1-2 roky, az budou cinske 4k mobily za 3-4 tisice)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Dokud nebude VR jako je ve sword art online tak mě to nechává klidným :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Haha. Zrovna si dávám maratonek a sjíždim obě série. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Holt je to bohužel pořád závislé na spoustě dalších technologiích, které ještě prostě nejsou na takové úrovni, aby to čínské fabriky sekaly jak Baťa cvičky, ale kdo ví třeba jednou budou brýle lehké, jak pírko z 8K a více K (čím víc K tím víc adidas) panoramaticky tvarovanou obrazovkou a integrovanou baterií v pásku. Co vydrží osm hodin práce/hraní a přenos toho kvanta dat budou obstarávat lasery třeba z něčeho dost podobného majákům u HTC Vive. Jasně že všechno nejde hned, ale i tak mě dost překvapilo, jak velký zájem o to lidi mají ("Oculus nezvládá zajistit dostatečné výrobní kapacity") a to i přesto, že to zrovna není nejlevnější zábava. Já těm bláznům co za to ty prachy dají, ale děkuji. Tím spíš to urychlí to mezidobí, než se s toho stane běžná věc. Doufám i v to, že to třeba pomůže nakopnout PC segment. Proto přístup AMD se mi líbí a to snažit se to zpřístupnit masám za rozumnou cenu je určitě krok správným směrem. Ono prostě high end grafické karty okupující cenovku okolo dvaceti tisíc prostě nikdy nebudou rohlíky v krámě.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím, že VR už tak nějak skoro dosahuje svého maxima. Podle mě to zůstane co do prodaných kusů někde na úrovni hi-end PC pro hráče nebo něco takového, kde už i současná cena je OK.

Přece jenom je to spíš záležitost pro specifický typ člověka, než pro nějakou rodinnou nebo masovou zábavu. Přes den jsem v práci a večer si buď něco přečteme, nebo mrknem na film (a nedovedu si opravdu představit, že bychom to později nahradili tím, že si každý vezme svůj Oculus a roztáhneme se po pokoji a každý si bude čumět do svého), nebo jdeme ven, nebo i když jdeme hrát na PC, tak si to buď hodíme na plátno, nebo se různě střídáme u našich třech PC a plkáme si do toho navzájem. Pro použití VR to chce, aby byl člověk sám a měl na to čas a prostor. Dovedu si to představit někde při střední a při vysoké pro lidi, kteří nevyhledávají sociální kontakt, ale předtím ani potom moc ne, pokud člověk nezůstane sám. A i v takovém případě není použití VR rozhodně bezpodmínečné, někdo třeba rád čte knížky nebo chodí do přírody...

Prostě si nemyslím, že VR bude někdy něco jako třeba tablet, které všichni nakoupili jak horké rohlíky. Určitě bude nějaká vlna, ale IMHO to bude cca pár milionů zařízení ročně, jako je tomu plus mínus teď.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

' 'Přes den jsem v práci a večer si buď něco přečteme, nebo mrknem na film (a nedovedu si opravdu představit, že bychom to později nahradili tím, že si každý vezme svůj Oculus a roztáhneme se po pokoji a každý si bude čumět do svého), ''

no mas recht.. ja si taky neumim predstavit ze by mohli byt lidi co pridou z prace, kazdej sednou ke svymu komplu a do pulnoci lajkujou fejsbuky parej wowko, totalwar nebo counterstrike.. ;) ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jj, to jsou právě ty jednotky milionů / rok, popravdě se můj odhad původně odvíjí podle předplatitelů WoW - těch bylo v nejlepších letech tuším kousek přes deset milionů? "Specifickost" těchto hráčů mi přijde podobná, jako u VR pro hraní. Na druhou stranu pokud se to rozšíří jako tebou uváděný Facebook, tak to teda potěš - to by lidstvo vymřelo do dvou generací...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nevymrelo. Proste by rodice museli prestat do teenageru hucet ze na sex maji dost casu a misto toho jim nekoho dohodit. Neexistuje pevny limit kolik socialniho kontaktu potrebujes na nalezeni partnera - staci, kdyz nejsi moc pod prumerem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To rozsirenie zalezi ako na co. Early adopters bola armada. Ta sa s VR pohrava uz dost dlho. Hry su celkom logicky krok kedze riesia 3d real time zobrazovanie. Ak stupne vykon buducich konzol aby zvladali VR tak to pomoze rozsireniu, zatial sa to bude tykat len vykonnych PC co je skor minimum hracov. Ale v profesionalnom nasadeni su oblasti kde sa moze VR rozsirit velmy rychlo - architektura, vzdialene ovladanie robotov/manipulatorov, medicina a podobne.
V domacom prostredi a mainstreame to podla mna najprv budu hlavne videa a mobilne VR. Youtube aj tak teraz asi najviac taha dnesnu mladez. Ked sa podari konecne nejak doladit produkovanie vr obsahu - nahravanie, editacia atd., tak to bude silny start pre VR.
Ostatne to je asi dnes najvecsia brzda VR , slusny HW ale ziaden SW.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mě přijde že celá VR je jen velký hype. Vpomeňme třeba na 3D televize a kde jsou dnes, že...

-VR v současné chvíli patří mezi luxusní zboží.

- Současné VR sety nemají dostatečné rozlišení

- HW který je potřeba také patří do vyšší cenové kategorie..

- Ne každý to VR snese, jsou lidi kterým vadí už jen obyčejný headtracking

- Pro některé typy SW, kde chcete interakci s dalším, typicky sofistikovaným HW to není vhodné

- Přijdete o sociální kontakt. Jsou tací, kteří nepoužívají počítač/konzoli v jednu chvíli sami, například jich hraje více najednou, ve hře se střídají a ti co aktuálně nehrají se koukají... s VR moc koukat nebudou a hlavně budou zcela odstřiženi od prožitku toho hrajícího.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Prvé 3 body beriem tiež. Čo sa týka zvyšných dvoch, tak pre SW, ktorý nie je vhodný na VR, sa použije monitor. Taktiež platí to, že ovládače k VR headsetom umožňujú mirroring vyrenderovaného obrazu aj na monitor či TV. Teda nikto nebude odstrihnutý pretože aj ostatní sa môžu pozerať. Samozrejme závisí aj od SW, ktorý by mal mirroring podporovať.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že více než polovina těch problémů jde odbourat a výrobci jsou velmi motivovaní je odbourat. Tak třeba:

„-VR v současné chvíli patří mezi luxusní zboží.“
Sety patří mezi luxusní zboží, ale mezi luxusní zboží patřily v první půlce 90. let grafické karty akcelerující video, ve druhé půlce pak grafické karty zvládající 3D grafiku nebo před plus mínus 10 lety grafické karty zvládající vykreslovat v HD rozlišení. Do zobrazovacích technologií se investuje hodně a je reálné čekat, že výrobní náklady displejů i elektroniky budou dál klesat a konkurence poroste. Už nyní ohlašují někteří výrobci levnější alternativy než je Oculus Rift.

„- Současné VR sety nemají dostatečné rozlišení“
Souhlasím (a naopak se neztotožňuju s názorem, který tu padl, že vyšší rozlišení víc adidas). Kdo si chce udělat představu, ať se prostě jedním okem dívá na obrazovku, dá si před oko lupu a k obrazovce se přiblíží tak blízko, aby téměř vyplnila jeho zorné pole. Vyšší rozlišení je potřeba, ale opět to nebude problém, vývoj probíhá a rozlišení malých displejů rostou rychle.

„- HW který je potřeba také patří do vyšší cenové kategorie..“
To je nejmenší problém -> Polaris 10. Nižší cena, nižší požadavky na zdroj, kompatibility bude možné dosáhnout v cenové relaci vyššího mainstreamu.

„- Ne každý to VR snese, jsou lidi kterým vadí už jen obyčejný headtracking“
To může být problém, otázkou ale je, do jaké míry je to věcí člověka jako takového a do jaké míry je to dané algoritmy a možnostmi hardwaru, což jsou věci, které lze řešit. Mimochodem, o zvracení z Half Life 2 se toho napsalo víc než dost a přesto to na úspěch hry nemělo negativní dopad.

Myslím, že krom posledních dvou bodů nejde o zásadní problémy. Poslední bod je ale spíš o způsobu využití a pojetí. Že nemusí fungovat jeden sociální model neznamená, že nelze vytvořit jiné. Kde je psáno, že set nemohou mí i ostatní a podílet se na situaci? To už záleží na hře či aplikaci.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ano je to v rozvoji, otázkou je, jak se to ve finále chytne.

U toho bodu kdy je třeba interakce s jiným HW... samozřejmě, pak se nepoužije VR, otázkou je zda pak takoví lidé to VR budou kupovat.

"To je nejmenší problém -> Polaris 10"
nezlobte se na mne, Polaris 10 není na trhu a jen se spekuluje co dokáže.... navíc to bude mainstream, tedy z mého pohledu karta o kterou nemá smysl se zajímat. Stejný výkon si koupím už dnes, jen to bude o třídu/dvě vyšší model.

Problém ale je že i ta 980Ti, která v průměru všech testů pořád nemá konkurenci a je nejrychlejší kartou (single čip) na trhu, je pro VR nedostačující karta. Dyť dnešní nové hry v max. nastavení a FHD rozlišení na tom ne vždy dosáhnou "hloupých" 60FPS a to se pro VR doporučuje podstatně vyšší obnovovací frekvence.

Tzn. pro VR bude zajímavý zase jen high end či alespoň performance level GPU nových generací. jak víme "levné" AMD takové karty přinese nejdříve za rok, rok a půl a zbudou tedy jen "drahé" nVidie, které přijdou právě v high enodových verzích poměrně brzy (osobně to označuji za performance karty, skutečný high end - Ti přijde o dost později)..

Dokud ty VR sety nebudou mít dostatečné rozlišení, dokud nebude mainstream HW schopný to utáhnout bez ztráty kytičky, tak nehrozí že se to nějak výrazně rozšíří. Teď je to velký boom a pořídí si to v zásadě nadšenci a těch je docela málo

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak tych problemov je viac ale nevidel by som to az tak tragicky. Kazda novinka, technologia potrebuje cas kym sa presadi a usadi na trhu. Aj o elektromobiloch sa uz nejaky ten rok hovori a Tesly sa opatrne predavaju (aj ked posledny model ukazal tiez obrovsky zaujem) ale nevidiet ich haldy na cestach.
Zatial to proste nieje masovka a preto aj vyroba je asi do velkej miery rucna a preto to trva.
Na druhu stranu ma trochu zaraza fakt ze pre Zuckerberga je to dlhodoba investicia, prachov ma jak sraciek a Oculus ma problem si zabezpecit zdroje, ci uz ludske alebo technicke. Predsa len FB asi ma paky ako dosiahnut svoje. Asi by pri tom preplacal, ale potom to zasa ukazuje ze minimalne vyrabaju za naklady, pripadne este chcu trochu na tom zarobit. Ale to bud potom svojej technologii az tak moc neveria alebo su si moc isty ze nemaju konkurenciu a nepotrebuju sa presadit na trhu.
Aj tak si myslim ze dekstopova VR bude skor okrajova a to co bude masove budu mobilne VR. Ci uz okuliare do ktorych sa vlozi mobil alebo samostatne kde bude nieco na urovni mobilu.
Co ale momentalne asi viac skodi tak to je Palmer Lucky a sposob jeho komunikacie. Chalan si asi neuvedomuje svoju poziciu ako aj dolezitost jeho vyhlaseni a kde sa vlastne dostal.
Na jednej strane samu podarilo nastartovat VR mainu a ozivit zaujem ale za podpory komunity. Na druhej strane sa nechal "kupit" FB a ci chce alebo nechce musi ich posluchat. A obavam sa ze toto moze byt dost silna brzda Oculusu. Palmer sa tvari strasne Open a chce podporovat vsetko a vsetkych.Sluboval nizku cenu, na ich Oculus store moze publishnut hociktory vyvojar a nebude ho zaujimat ci vydava hru aj inde a podobne. Len realita je nakoniec ina pretoze FB je o businesse a tento rozdiel medzi tym co tvrdi a ako to nakoniec je, moze dost skodit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

VR v mainstream: "potrvá to 3-5 let"
---
Hodne velky optimismus, bych tipoval spis 5-10 let.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

nemyslim si. se koukni jak dlouho tu je s nami 4k rozliseni a pristi rok(mozna jiz tento) vyjdou v mainstreamu grafiky ktere s timto rozlisenim pracuji. do 3-5 let tu budou v mainstreamu grafiky schopne utahnout 4k hry i ve VR. toho se vubec nebojim. se podivej, jakej byl mainstream v grafikach pred peti lety.
a co se tyce samotnych VR setu tak tam jsem take optimisticky. mala tobrazovadla ve 4k mame uz ted - viz nektere spickove mobily. do 3-5 let to bude bezne a jak poroste vykon hardwaru tak i elektronika uvnitr tech VR setu bude rychlejsi a mensi. proste v tomhle smeru jsem uplne v klidu a tech 5-10 let bych daval nejake nov technologii co prijde po VR. treba takova, ktera bude simulovat pohyb celeho tela. s tim jsou zatim velke problemy. a ne s tim kam se otaci jen hlava

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Grafiky, monitory, VR sety ale i aplikace! A hlavne musi byt zajem ze strany uzivatelu a podivej jak dopadlo 3D. Mluvime samozrejme o mainstreamu, nikoliv o technologickych fanouscich, kteri na VR cekaji jen dle penezenky a nekteri to uz maji doma nebo predobjednano. Protlacit VR tak, aby o nej byl zajem v mainstreamu povazuju za nejtezsi, lidi jsou prirozene konzervativni a pokud to nebude "wov, tohle je bozi" tak do toho mainstream nepujde.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pamatuje ještě někdo VFX1? Zavřela se nad ní voda. Cena a technika nebyly přijatelné.
Tohle je první restart a vypadá to že opět nebude cena přijatelná aby trh vygeneroval dostatečný zisk. Jestli se nezačnou rychle vracet investice, zavře se voda podruhé.
Naštěstí se všechno zrychluje, tak snad neuplyne do dalšího restaru 20 let, ale třeba jen 10 :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Asi k největšímu zbrždění nasazení VR do mainstreamu došlo, když se kickstarterový Oculus prodal za "mrzký peníz" Facebooku a byly vetovány všechny původní záměry ohledně přijatelné ceny i data uvedení. Není to o tom, že brýle nejsou 4k, ale o lžích i snaze vytřískat co nejvíc peněz bez adekvátního opodstatnění. Mám Oculus DK2 od prosince 2014 za necelých 13tis. i s poštovným. Koupě nelituju, dodneška s tím blbnu a nepamatuju si, že by mě někdy něco z PC periférií tak chytlo, jako tohle. Teď tu máme (vlastně ještě nemáme:-)) Oculus CV1 a já se ptám, co se vůbec tak podstatně zlepšilo, aby to ospravedlnilo absurdní cenu CV1, nebo co vůbec celý ten rok Oculus dělal??? Ten displej v CV1 má jen o něco málo vyšší rozlišení a o něco vyšší framerate než u DK2, má to sluchátka a jiný design. A tohle vyvíjeli rok????? Nebo snad ten Oculus store, který by mohl dát dohromady třeba autor Virtual desktopu??? A žvásty o nedostupnosti dílů, když to vyrábějí ze součástek už dávno dostupných a hojně používaných v dnešní mobilní technologiích???? Zatím teda dobrý, že je ještě DK2 podporováno a s tou fůrou software i virtuálního videa si asi vystačím až do konce života:-). Nicméně to, co brání nasazení do mainstreamu je celkem jasný - snaha vytřískat z toho víc, než si zůčastněné strany zaslouží (nemluvě o stranách, které při navrhování vlastních konceptů vykrádají knowhow těch, co s tím přišli dřív, nebo už před x lety).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V prvom rade CV1 nemá jeden ale dva displeje. A nejde o tak0, ktoré sa používajú bežne v mobilných zariadeniach. Ide o custom made riešenia a teda vyrábané na mieru požiadavkám na VR. Čo sa týka rozlíšenia, to je síce opticky menšie iba o málo (zhruba 256 000 pixelov na oko), ale zasa vďaka tomu, že ide o 2 displeje, tak zároveň vidíš viac pixelov ako tomu bolo u DK2, ktorý mal displej iba jeden. Pamätám si, že som čítal, že u DK2 si videl iba 70% pixelov zo všetkých dostupných. Teraz by to malo byť viditeľných cez 90%. Ale to sú čísla ktorých pravdivosť potvrdiť neviem. Ďalej okuliare používajú kvalitné čočky. Z dostupných zariadení najlepšie. Taktiež majú zabudovaný audio headset. Plus materiály z akých sú okuliare vyrobené sú lepšie ako u DK2. Zmenilo sa toho dosť. Ja som btw tiež s DK2 spokojný, ale už by som chcel niečo lepšie. Hlavne obrazovo. Čo CV1 z vyššie popísaných dôvodov proste je.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Máte pravdu, displeje jsou tam skutečně dva. Osobně si myslím, že teda spíš proto, že by za cenu 19000,- Oculus sklidil kritiku a posměch, kdyby tam dal jen přetaktovaný displej z mobilu. Čočky jsou také nejspíš kvalitnější. Bohužel se o tom moc v těch prvních zahraničních recenzích CV1 nepsalo, takže ani nevím, jak jsou na tom s chromatickou aberací. Pravda, je tu i headset navíc i o něco delší kabel. To ale není problém si dodat i u DK12 separátně. Opravdu se mi nezdá, jestli jsou ty dva displeje a kvalitnější optika tak výrazně vylepšujícím prvkem vzhledem k ceně. Třeba jo, CV1 jsem ještě nezkoušel. Oculus ale už od DK1 byl o silném pocitu vnoření do virtuálního světa, takže na tom technické zlepšení parametrů u CV1 zas tak velký přínos mít nebude (navíc, to je ten první faktor, který nejrychleji stárne:-)). Jako majitel DK2 však mám smolíka, žádná sleva na CV1:-(.
On je možná ještě víc předražený ten DK2 set (u mě za 13tis.), když se člověk koukne, z čeho se skládá:
https://www.ifixit.com/Teardown/Oculus+Rift+Development+Kit+2+Teardown/2...
CV1 zde:
https://www.ifixit.com/Teardown/Oculus+Rift+CV1+Teardown/60612

... ale zábava s VR slušná. Pro PC hráče i nehráče celkem bomba:-).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Súhlasím. Mal som aj DK1 a bol som spokojný aj s tým. Čo sa týka zážitku. Rozlíšenie bolo samozrejme nič moc, ale zážitok to celé vyvážil. Akurát som si musel pár týždňov zvykať. Ale potom už mi z používania Oculusu nebolo vôbec zle. Dnes mi už nerobí problém ani dlhší pobyt (aj keď pár hodín v kuse sopm zatiaľ neskúšal). Najviac ma bavil Half Life 2, Affected a Technolust. Z tých nových po vydaní CV1 aj Dreadhalls a Defense Grid 2. Chcel som pustiť aj Vanishing of Ethan Carter či The lab od Valve, ale mám problém s kamerou a novými ovládačmi. Funguje Vám kamera s ovládačmi verzie 1.3 a vyššie? Mne píše stále, že ju mám zapojenú do USB2 aj keď je v USB3. Daný USB3 port je podporovaný pretože keď do neho zapojím priamo rift, tak USB rozozná správne a aj rift funguje správne. Používam USB z internej PCIe karty od Inatecu, ktorá je oficiálne Oculusom podporovaná. OS mám 64bit Windows 10. Ovládače mám aktuálne. Normálne mi píše, že kamera je Connected s Warningom, že je v USB2.0 a že trackovanie môže byť v horšej kvalite. Ale nikdy sa kamera nezapne. Ani po spustení aplikácií.
Mal som možnosť vyskúšať aj CV1 na akcii organizovanej slovenskou firmou Pixel Federation (https://portal.pixelfederation.com/en/). Celkovo je obraz o dosť lepší ako u DK2. Ale stále nie čistý. Napríklad SDE je stále tu. Aj keď pixely sú také jemné, že ho v podstate nevnímaš. Treba sa na to naozaj sústrediť. Objekty ďalej od kamery ale strácajú na ostrosti a proste rozlíšenie sa musí posunúť aspoň dvojnásobne. Chromatická aberácia alebo black smearing je preč. Čo som ale čítal, tak CV1 trpí efektom god rays. Ja som si ničoho takého nevšimol ale skúšal som iba jednu hru, ktorá bola koridorovka. Išlo o demo vyrobené priamo u Pixel Federation. Tam to tak vidieť nebolo. Mal som rift na hlave asi 2 minúty. Môj prvý dojem bol, že zlepšenie obrazu nie je až také ako som očakával, že bude, ale zasa je citeľne obraz lepší ako u posledného development kitu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Oculus SDK (i 1.3.2) má problémy s některými čipsety USB3.0. Podle Oculusu prý proto, že nesplňují specifikace USB3.0. Podle mě spíš BUG a nedokonalost jejich software. Vždyť jejich verze 1.3 ani neuměla instalovat jinam, než na systémový disk, což byla teda megaostuda. Osobně bych bral ten současný SDK primárně určený pro CV1 jako Betu. To je jen o těch programátorech, který si k tomu sednou, opraví to a najednou to začne fungovat specifikace nespecifikace. Sám Oculus radí, při problémech s kamerou, zapojit do USB2.0:-)).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vyskúšal som aj USB 2.0. Okrem toho USB3.0 ktoré som použil patria medzi podporované a aj tak je s tým problém. Aspoň u mňa. Preto som kúpil tu PCIe kartu od Inatecu, ktorá sa odporúča a ktorú potvrdili aj iní ľudia, že u nej to funguje. Nepomohlo ani to. Problém je očividne v mojom PC a neviem prísť na to aký. Normálne sa obávam, aby som niečo také nemal aj ak by som kúpil CV1. Pokiaľ viem, tak Vive tento problém nemá a uvažujem, že skôr pôjdem radšej do toho. Aj keď stále nie som rozhodnutý.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No, on to bude spíš takový kombinovaný problém, tzv. že to tím PC třeba je (a podezříval bych asi nejvíc motherboard) a druhé hledisko, že právě tenhle hardware nemá ráda současná verze SDK Oculusu. S CV1 by to třeba fungovalo, kdoví???? Rozhodně bych si počkal, teď je ten software a hardware Oculusu ještě příliš mladý a navíc pak může klidně všechny trumfy shrábnout HTC nebo Sony nebo ..., to asi ještě nikdo neví. PC je stavebnice, tak bych asi s kamarády vylučovací metodou zjišťoval, v kterém komponentu to je. A až to nakonec zjistíte, udělá Oculus novou revizi SDK a s ní pojede i ta původní konfigurace:-)).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No dosku mám už staršieho data - ASUS P8Z77-V (https://www.asus.com/Motherboards/P8Z77V/). To by ale pri použití rozširujúcej PCIe karty vadiť nemalo. Alebo sa mýlim?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Teď už trochu spekuluju, ale mohlo. Motherboard je vlastně samotné PC. Pravda, jeho výměna je komplikovanější, než vyměnit PCIe kartu. Ta karta od Inatecu může také existovat v různých revizích. A ještě bych zkusil připojit ten malý napájecí zdroj z balení Oculus DK2 do USB hub krabičky, která je na kabelu (z které vede synchronizační JACK ke infra kameře). Ale spíš si myslím, že to s největší pravděpodobností bude ta nekompatibilita Oculus SDK 1.3x s motheroboardem. On když se Oculus zmiňuje o těch problémech s některými USB3.0 řadiči, je nutné číst tzv. mezi řádky, a to, že je ten problém patrně rozsáhlejší, než jak opatrně přiznávají.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Počkám si či s tým niečo urobia do jesene a potom sa uvidí. Ale inak je to pre nich hanba, že majú SW takto nedotiahnutý čo sa týka kompatibility. Nejak nevidím dôvod prečo by mal byť vôbec s nejakým USB3.0 radičom problém.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zkusím v nejbližší době (cca dva týdny) otestovat, jak je na tom nový software Oculusu s DK2 na třech různých PC, samotného mě to zajímá. Zatím jsem nový soft zkoušel jen na jedné konfiguraci, která nesplňuje akorát z hlediska grafické karty (GTX 750Ti). Pokud si dobře pamatuju, tak to při úvodním setupu brblalo něco o tom, že nemám USB3.0:-))), ale k cíli jsem se dopracoval i s funkční IR kamerou. Předchozí SDK (do 0.8) ale fungovaly všude bez problémů, takže to bude zcela určitě vina na straně nového software (mám pocit, že tam dokonce při úvodním setupu vykoukne v levém dolním rohu nápis BETA, to už asi hovoří za vše:-))). Navíc přední výrobci PC jako Dell, Asus, Alienware atd. už mají na stránkách Oculusu připravené své "patřičně mastné" Oculus ready PC. Takže je otázka, jestli vůbec bude chtít Oculus podporovat starší PC, když se asi Oculus s nima dohodl na nějakých prebendách:-), nebo kdy skončí s podporou DK2. Dojit, dojit, dojit zákazníka!!!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem otestoval nový Oculus home na třech PC sestavách. Ani na jedné nebyly potíže s DK2. Stačilo pouze přeskočit úvodní testy, které jsou pro CV1. IR kamera fungovala bez problémů. Pohyb v Oculus home nebo v zadarmo hře Luckyś Tale naprosto plynulý i na slabší GTX 750Ti. V čem je zmíněný problém s IR kamerou netuším, u mě se neobjevil.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja som spustil aj tie testy pri inštalácii. Skúsim Oculus Home preinštalovať. Každopádne vďaka za info.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.