takze po takom zrychleni by unity engine rychlostou mohol za normalnymi enginmi zaostavat uz len o takych 50 %.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
takze po takom zrychleni by
Doug Quaid https://diit.cz/profil/doug
21. 12. 2016 - 08:52https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskusetakze po takom zrychleni by unity engine rychlostou mohol za normalnymi enginmi zaostavat uz len o takych 50 %.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-963912
+
Na Unity treba vznikl Wasteland 2, coz je IMHO pekne vypadajici hra a frci dobre i na obstarozni grafice.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Na Unity treba vznikl
Mali https://diit.cz/profil/mali
21. 12. 2016 - 11:56https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseNa Unity treba vznikl Wasteland 2, coz je IMHO pekne vypadajici hra a frci dobre i na obstarozni grafice.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964017
+
21. 12. 2016 - 09:09https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseKdyž už je řeč o Unity, vydali volně ke stažení demo Adam, které je již dříve známé jako videoukázka. Nyní je to exáč a běží pod DX11. Je to fantastická práce !
https://blogs.unity3d.com/2016/11/01/adam-demo-executable-and-assets-released/https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-963921
+
Taky ze da zahulit GPU. :) Na 4k a mode Fantastic to dava 15-25fps na GTX1070 AMP! Extreme. Vacsina grafiky je ale spracovana nadherne, o to viac vsak zamrzeli odflaknute casti ako voda, strelba zo zbrane ci vegetacia, ktora pripomina graficky FarCry 1.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Taky ze da zahulit GPU. :) Na
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
27. 12. 2016 - 01:54https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseTaky ze da zahulit GPU. :) Na 4k a mode Fantastic to dava 15-25fps na GTX1070 AMP! Extreme. Vacsina grafiky je ale spracovana nadherne, o to viac vsak zamrzeli odflaknute casti ako voda, strelba zo zbrane ci vegetacia, ktora pripomina graficky FarCry 1.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-965208
+
A ako je to s podporou Vulkanu v Androide, musi vyrobca telefonu/cipsetu poslat upgrade systemu? Lebo napr. u Snapdragonu 801 je iba porpora OpenGL ES 3.0, bez sance na upgrade, co asi znamena ze tie nove hry s Unity bud nerozbehnem, alebo zvyseny vykon nebudem schopny vyuzit ,nie?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A ako je to s podporou
dajan https://diit.cz/profil/dajan
21. 12. 2016 - 09:10https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseA ako je to s podporou Vulkanu v Androide, musi vyrobca telefonu/cipsetu poslat upgrade systemu? Lebo napr. u Snapdragonu 801 je iba porpora OpenGL ES 3.0, bez sance na upgrade, co asi znamena ze tie nove hry s Unity bud nerozbehnem, alebo zvyseny vykon nebudem schopny vyuzit ,nie? https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-963924
+
Ano, vyrobca musi poslat update (ktory bude obsahovat ovladace na vulkan od vyrobcu chipsetu).
Btw google nedava vyrobcom telefonov certifikaciu na android 7.0 a vyssie pokial ich zariadenie nepodporuje vulkan. To je aj dovod preco zariadenia s cipsetom SD801 nedostanu (oficialny) update na android 7.0, kedze na SD801 neexistuju vulkan ovladace (qualcomm ich nevyda). Na jednu stranu je dobre ze google takto pretlaca podporu vulkanu, na druhu stranu je to zla sprava pre majitelov starsich zariadeni.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Ano, vyrobca musi poslat
infidel https://diit.cz/profil/infidel
21. 12. 2016 - 11:31https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseAno, vyrobca musi poslat update (ktory bude obsahovat ovladace na vulkan od vyrobcu chipsetu).
Btw google nedava vyrobcom telefonov certifikaciu na android 7.0 a vyssie pokial ich zariadenie nepodporuje vulkan. To je aj dovod preco zariadenia s cipsetom SD801 nedostanu (oficialny) update na android 7.0, kedze na SD801 neexistuju vulkan ovladace (qualcomm ich nevyda). Na jednu stranu je dobre ze google takto pretlaca podporu vulkanu, na druhu stranu je to zla sprava pre majitelov starsich zariadeni.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964002
+
Lidi ve většině případů mění telefony daleko daleko rychleji, než nějaký HW v PC nebo celé PC/NB... Takže v tom problém tlačení googlem bych zas takový problém neviděl, naopak ty hry budou rychleji narůstat v počtu prodejí. Což snad zase bude lepší pro vývoj samotných her, ale i HW.
Teď je to zatím novinka, ale za 2 roky bude poměr telefonů s "Vulcan" oproti "neVulcan" asi úplně jinde.
Tak či tak je to dobře, pomalu ale jistě dochází k průniku všech platforem a tak by to mělo být. Výkonu HW je na to dost již dnes i v telefonech, tabletech, atd.. (můj názor).
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Lidi ve většině případů mění
PiTy https://diit.cz/profil/pity-peli
21. 12. 2016 - 18:16https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseLidi ve většině případů mění telefony daleko daleko rychleji, než nějaký HW v PC nebo celé PC/NB... Takže v tom problém tlačení googlem bych zas takový problém neviděl, naopak ty hry budou rychleji narůstat v počtu prodejí. Což snad zase bude lepší pro vývoj samotných her, ale i HW.
Teď je to zatím novinka, ale za 2 roky bude poměr telefonů s "Vulcan" oproti "neVulcan" asi úplně jinde.
Tak či tak je to dobře, pomalu ale jistě dochází k průniku všech platforem a tak by to mělo být. Výkonu HW je na to dost již dnes i v telefonech, tabletech, atd.. (můj názor). https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964215
+
"To není až tak překvapivé, pokud si vzpomenete na první testy Vulkan Doomu na Radeonech, dosahoval posun průměrných FPS až 66 %"
Keď sa pozriem na výkon najvýkonejších kariet minulej generácie z oboch táborov Fury X a 980 Ti, tak majú diametrálne odlišný výkon pod OpenGL, ktorý slúži ako základ na výpočet percentuálneho nárastu. Veď Fury X je tam v OpenGL na úrovni GTX 970 čo teda absolútne neberiem (detto RX480 citeľne pod 970tkou). Potom je jasné, že nárast výkonu bude akože na Radeonoch veľký. Z uvedeného testu je jasné, že 66% je čiste marketingová záležitosť. Reálnych je tak 30%. Čo je inak tiež pekné, ale už ten percentuálny nárast nie je až taký priepastný oproti NV grafikám. Takto to je predostrené aj na viacerých iných hrách pri porovnávaní rozdielov medzi DX11 a DX12. Proste keď sa umelo podhodnotí základ (výkon pod DX11 či OpenGL), tak percentuálny nárast bude vyzerať lepšie. A to sa hovorí, že AMD nemá marketing. :-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
"To není až tak překvapivé,
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 12. 2016 - 09:17https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse"To není až tak překvapivé, pokud si vzpomenete na první testy Vulkan Doomu na Radeonech, dosahoval posun průměrných FPS až 66 %"
Keď sa pozriem na výkon najvýkonejších kariet minulej generácie z oboch táborov Fury X a 980 Ti, tak majú diametrálne odlišný výkon pod OpenGL, ktorý slúži ako základ na výpočet percentuálneho nárastu. Veď Fury X je tam v OpenGL na úrovni GTX 970 čo teda absolútne neberiem (detto RX480 citeľne pod 970tkou). Potom je jasné, že nárast výkonu bude akože na Radeonoch veľký. Z uvedeného testu je jasné, že 66% je čiste marketingová záležitosť. Reálnych je tak 30%. Čo je inak tiež pekné, ale už ten percentuálny nárast nie je až taký priepastný oproti NV grafikám. Takto to je predostrené aj na viacerých iných hrách pri porovnávaní rozdielov medzi DX11 a DX12. Proste keď sa umelo podhodnotí základ (výkon pod DX11 či OpenGL), tak percentuálny nárast bude vyzerať lepšie. A to sa hovorí, že AMD nemá marketing. :-)https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-963927
+
Za jaký tým kopete? Green Evolution nebo Red Revolution?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Za jaký tým kopete? Green
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
21. 12. 2016 - 09:31https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseZa jaký tým kopete? Green Evolution nebo Red Revolution?https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-963939
+
Ja som skôr Green s tým, že proti Red nič nemám a tým pádom ani nemám potrebu niečo len tak hate-ovať a ani to nerobievam. Ale nevidím rozpor ani súvislosť s tým čo som napísal vyššie. Čaro percentuálneho počtu je v tom, že ak sa porovnávajú nárasty, ktoré vychádzali z rôznych základov, dá sa s tým pekne čarovať. A ja si myslím, že sa to v tomto prípade krásne využíva. Je to niečo podobné ako keď NVIDIA či AMD zvyknú prezentovať grafy, ktoré nezačínajú od nuly, aby rozdiel výsledkov vyzeral opticky lepšie.
EDIT: Vážne sa pýtam či naozaj nikoho neprekvapuje, že výkon Fury X v OpenGL je len o 3 FPS vyšší ako GTX 970 a RX 480 je až o 10 FPS nižší? Porovnávam výsledky vo FHD pretože tam sú namerané najvyššie nárasty výkonu. Potom čím vyššie rozlíšenie, tým menšie rozdiely. V 2K je to už pre Fury X lepšie aj pod OpenGL, ale RX 480 je stále 6 FPS pod GTX 970. Čo by podľa výkonu týchto grafík predsa byť nemalo.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
ja som skôr Green s tým, že
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 12. 2016 - 09:51https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseJa som skôr Green s tým, že proti Red nič nemám a tým pádom ani nemám potrebu niečo len tak hate-ovať a ani to nerobievam. Ale nevidím rozpor ani súvislosť s tým čo som napísal vyššie. Čaro percentuálneho počtu je v tom, že ak sa porovnávajú nárasty, ktoré vychádzali z rôznych základov, dá sa s tým pekne čarovať. A ja si myslím, že sa to v tomto prípade krásne využíva. Je to niečo podobné ako keď NVIDIA či AMD zvyknú prezentovať grafy, ktoré nezačínajú od nuly, aby rozdiel výsledkov vyzeral opticky lepšie.
EDIT: Vážne sa pýtam či naozaj nikoho neprekvapuje, že výkon Fury X v OpenGL je len o 3 FPS vyšší ako GTX 970 a RX 480 je až o 10 FPS nižší? Porovnávam výsledky vo FHD pretože tam sú namerané najvyššie nárasty výkonu. Potom čím vyššie rozlíšenie, tým menšie rozdiely. V 2K je to už pre Fury X lepšie aj pod OpenGL, ale RX 480 je stále 6 FPS pod GTX 970. Čo by podľa výkonu týchto grafík predsa byť nemalo.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-963948
+
nejsou tam sice vsechny karty ale mas tam i Fury X + RX480
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tady jsem nasel clanek na
StandaKTHOR https://diit.cz/profil/standa-kepeprt
21. 12. 2016 - 11:39https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseTady jsem nasel clanek na game-debate ze vcerejska http://www.game-debate.com/news/21996/amd-radeon-graphics-cards-are-the-winners-in-the-division-directx-12-benchmarks
nejsou tam sice vsechny karty ale mas tam i Fury X + RX480https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964008
+
Tiež zaujímavý test. Dík za link. Tu je pekne vidieť, že keď je výkon v DX11 taký ako má byť, tak ani nárast v DX12 nie je tak veľký ako sa zvykne prezentovať. Tu snáď prvýkrát vidím, že má nejaká GPU od NV vyšší nárast výkonu v DX12 ako konkurencia. Myslím 1080tku vo FHD. Zaujímavé je, že v 4K je výkon o 2 FPS menší (aj keď podľa grafu to vyzerá ako keby bol menší o tretinu). Na tomto teste a aj v Doomovi je celkovo pekne vidieť fakt, že čím je na kartu väčšia záťaž, tým viac sa eliminujú rozdiely medzi novými API v porovnaní so starými (čo je zrejmé už z podstaty veci). A tiež by sa v NV mali chytiť za nos a zabezpečiť, aby bol výkon v DX12 za každých okolností aspoň tak dobrý ako v DX11. Nemal by byť nižší. Počítam ale, že to bude iba otázkou času.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tiež zaujímavý test. Dík za
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 12. 2016 - 12:57https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseTiež zaujímavý test. Dík za link. Tu je pekne vidieť, že keď je výkon v DX11 taký ako má byť, tak ani nárast v DX12 nie je tak veľký ako sa zvykne prezentovať. Tu snáď prvýkrát vidím, že má nejaká GPU od NV vyšší nárast výkonu v DX12 ako konkurencia. Myslím 1080tku vo FHD. Zaujímavé je, že v 4K je výkon o 2 FPS menší (aj keď podľa grafu to vyzerá ako keby bol menší o tretinu). Na tomto teste a aj v Doomovi je celkovo pekne vidieť fakt, že čím je na kartu väčšia záťaž, tým viac sa eliminujú rozdiely medzi novými API v porovnaní so starými (čo je zrejmé už z podstaty veci). A tiež by sa v NV mali chytiť za nos a zabezpečiť, aby bol výkon v DX12 za každých okolností aspoň tak dobrý ako v DX11. Nemal by byť nižší. Počítam ale, že to bude iba otázkou času.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964041
+
Nevím, co jsi výše myslel kouzlením a marketingem na 3 odstavce ani nechápu tvoji konspirační teorii. Čísla jsou jaký jsou, jestli Polaris potažmo GCN3 měly blbý ovladače pro starý hry v DX11/OpenGL (rozuměj tomu tak, že si jaksi nedávali práci u novýho produktu optimalizovat ovladače pro Alien vs. Predator, aby byl zlobr spokojenej na pí.iTuningu), tak to se ti možná zdá jako kouzlo.
Ok, řekněmě, že je to zásah shůry a marketing: A co myslíš, bylo by bývalo lepší pro AMD vydat kartu, která je hned ze začátku ve všech starých hrách rychlá, nebo schválně "udělat to tvoje marketingový kouzlo", aby sis po půl roce někde mohl přečíst, že se karta zlepšila o 60 % (a ne o 30 % jak nVidia bez kouzla) a tím tě totálně ohromit? Vsázím na to druhý, ohromili tě a marketingově dostali.
A ano, 1080ka se zlepšila v 1080p, protože v tom rozlišení ji už brzdil procesor, to je zase jejich zelený kouzlo...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Nevím co jsi výše myslel
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
21. 12. 2016 - 14:17https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseNevím, co jsi výše myslel kouzlením a marketingem na 3 odstavce ani nechápu tvoji konspirační teorii. Čísla jsou jaký jsou, jestli Polaris potažmo GCN3 měly blbý ovladače pro starý hry v DX11/OpenGL (rozuměj tomu tak, že si jaksi nedávali práci u novýho produktu optimalizovat ovladače pro Alien vs. Predator, aby byl zlobr spokojenej na pí.iTuningu), tak to se ti možná zdá jako kouzlo.
Ok, řekněmě, že je to zásah shůry a marketing: A co myslíš, bylo by bývalo lepší pro AMD vydat kartu, která je hned ze začátku ve všech starých hrách rychlá, nebo schválně "udělat to tvoje marketingový kouzlo", aby sis po půl roce někde mohl přečíst, že se karta zlepšila o 60 % (a ne o 30 % jak nVidia bez kouzla) a tím tě totálně ohromit? Vsázím na to druhý, ohromili tě a marketingově dostali.
A ano, 1080ka se zlepšila v 1080p, protože v tom rozlišení ji už brzdil procesor, to je zase jejich zelený kouzlo...https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964095
+
Opýtam a ešte raz. Je podľa teba v tom teste Dooma v poriadku, že má Fury X vo FHD iba o 3 FPS viac v OpenGL ako GTX 970? Alebo RX 480 ako karta s výkonom na úrovni 980tky menej ako 10 FPS voči 970tke? Pretože z takýchto anomálií vznikol onen 66% nárast výkonu. Je teda podľa teba aj tak daný nárast výkonu reálny? Podľa mňa nie je a osobne si myslím, že to nebude náhoda. Sranda je, že na druhej strane sú vyrovnané výkony grafík od NV v starých API nevýhodou. Keby boli podhodnotené takým spôsobom ako tie u AMD, mali by aj oni vyšší percentuálny nárast pod novým API. A to by sa určite lepšie prezentovalo.
Aby nedošlo k nedorozumeniu, ja vidím to, že nárasty výkonu pod novými API sú u AMD vyššie a minimálne sa nikdy neprepadajú pod úroveň starých API. To je proste čierny bod pre NV. Len ma trochu iritujú tie veľké výkonnostné skoky, ktoré sú v podstate vyfabulované v určitých hrách pomocou zlej podpory starých API, vďaka ktorej sa nechá vyniknút API novým. Ja som rád za každý pokrok a preto by som chcel vedieť ako to je reálne. Nepotrebujem čítať marketingové čísla na úrovni "66%". Potom prídu hry kde nárast výkonu bude zanedbatelný a ľudia, ktorí naleteli prvotnému hypu budu kričať niečo o podplácaní konkurenciou a podobné nezmysly.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Opýtam a ešte raz. Je podľa
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 12. 2016 - 14:45https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseOpýtam a ešte raz. Je podľa teba v tom teste Dooma v poriadku, že má Fury X vo FHD iba o 3 FPS viac v OpenGL ako GTX 970? Alebo RX 480 ako karta s výkonom na úrovni 980tky menej ako 10 FPS voči 970tke? Pretože z takýchto anomálií vznikol onen 66% nárast výkonu. Je teda podľa teba aj tak daný nárast výkonu reálny? Podľa mňa nie je a osobne si myslím, že to nebude náhoda. Sranda je, že na druhej strane sú vyrovnané výkony grafík od NV v starých API nevýhodou. Keby boli podhodnotené takým spôsobom ako tie u AMD, mali by aj oni vyšší percentuálny nárast pod novým API. A to by sa určite lepšie prezentovalo.
Aby nedošlo k nedorozumeniu, ja vidím to, že nárasty výkonu pod novými API sú u AMD vyššie a minimálne sa nikdy neprepadajú pod úroveň starých API. To je proste čierny bod pre NV. Len ma trochu iritujú tie veľké výkonnostné skoky, ktoré sú v podstate vyfabulované v určitých hrách pomocou zlej podpory starých API, vďaka ktorej sa nechá vyniknút API novým. Ja som rád za každý pokrok a preto by som chcel vedieť ako to je reálne. Nepotrebujem čítať marketingové čísla na úrovni "66%". Potom prídu hry kde nárast výkonu bude zanedbatelný a ľudia, ktorí naleteli prvotnému hypu budu kričať niečo o podplácaní konkurenciou a podobné nezmysly.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964116
+
Je to tak, že nVidia historicky byla vždy lepší v OpenGL, to je celý. Jestli AMD kašlalo na OpenGL část ovladačů nebo to bylo architekturou (důraz na shader stránku renderování u AMD ("krása" obrazu, bez ironie) a víc malejch Versus míň komplexnějších shaderů ale víc ROP u nVidie) nebo to bylo samotným OpenGL - asi od všeho trochu, protože existujou případy, kdy AMD vydalo OpenGL hře patch a pomohlo to podobně jak výše. Ale táhne se to tak už přes deset let. Teď to skončilo kvůli Vulkan, DX12 a Mantle a můžeme se bavit, kdo měl zájem na udržování těchto prasečích API...
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Je to tak, že nVidia
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
21. 12. 2016 - 18:33https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseJe to tak, že nVidia historicky byla vždy lepší v OpenGL, to je celý. Jestli AMD kašlalo na OpenGL část ovladačů nebo to bylo architekturou (důraz na shader stránku renderování u AMD ("krása" obrazu, bez ironie) a víc malejch Versus míň komplexnějších shaderů ale víc ROP u nVidie) nebo to bylo samotným OpenGL - asi od všeho trochu, protože existujou případy, kdy AMD vydalo OpenGL hře patch a pomohlo to podobně jak výše. Ale táhne se to tak už přes deset let. Teď to skončilo kvůli Vulkan, DX12 a Mantle a můžeme se bavit, kdo měl zájem na udržování těchto prasečích API...https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964218
+
Tu ale nejde o staré API. Ale o prehlásenia, že Vulkán prídáva až 66% výkonu. Čo nie je reálne pravda. O tom sú moje príspevky vyššie. Výkon stúpne, ale ani zďaleka nie o toľko.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tu ale nejde o staré API. Ale
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 12. 2016 - 22:39https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseTu ale nejde o staré API. Ale o prehlásenia, že Vulkán prídáva až 66% výkonu. Čo nie je reálne pravda. O tom sú moje príspevky vyššie. Výkon stúpne, ale ani zďaleka nie o toľko.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964323
+
vsak se snazi tim ze se vetsina vyhod noveho low lvl api nevyuziva ani se kolikrat pro NV nezavadi protoze by to bylo zbytecne a kontraproduktivni v nejlepsim pripade ma nulovy ci minimalni prinos :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
vsak se snazi tim ze se
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
21. 12. 2016 - 21:32https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskusevsak se snazi tim ze se vetsina vyhod noveho low lvl api nevyuziva ani se kolikrat pro NV nezavadi protoze by to bylo zbytecne a kontraproduktivni v nejlepsim pripade ma nulovy ci minimalni prinos :) https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964308
+
Ktorá je tá väčšina výhod? AS sa kľudne využívať môže. U Maxwella to NV porieši v ovládačoch a u Pascala výkon neklesá. Rozloženie plnenia command queue na viac threa-dov nevadí tiež nikomu. Aké sú ďalšie výhody, ktoré by sa mohli ale nevyužívajú?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Ktorá je tá väčšina výhod? AS
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 12. 2016 - 22:41https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseKtorá je tá väčšina výhod? AS sa kľudne využívať môže. U Maxwella to NV porieši v ovládačoch a u Pascala výkon neklesá. Rozloženie plnenia command queue na viac threa-dov nevadí tiež nikomu. Aké sú ďalšie výhody, ktoré by sa mohli ale nevyužívajú?https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964329
+
V DX12 jsou i obrazový vylepšení. Takže pokud hra použije DX12 ale DX11 feature set, tak u AMD a Intelu je výkonovej nárůst. Ale pokud je hra opravdu DX12, tak dojde k tomu, že Intelu a nVidii klesne výkon, protože ta DX12 "krása" jim, kartám, dává víc pokouřit a AMD to u slabých karet "nic neudělá", u superskalárních velkých (a výpočetně zaměřených) jader to přesto většinou pomůže (a ve vysokým rozlišení typicky, např. u Fury, 290/390). To je případ novýho Battlefieldu 1. Možná by šlo i jednoduše napsat, že hra využívá v hojné míře OpenCL přes grafiku. A u Watch Dogs 2, kde to zřejmě počítá procesor - lenost vývojářů enginu - nastane situace, že Core i3 nebo FX-8370 dají maximálně 37 fps a dropy na 25 - to je už silný kafe.
Ale ten Intel ber s rezervou, nevím, jak moc ten ovladač je konečná verze. Každopádně i když je AMD většinou o hodně rychlejší, propady na minima má stejný (nebo můžu říct, že Intel se drží furt a nemusíš si dávat takovou rezervu).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V DX12 jsou i obrazový
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
26. 12. 2016 - 17:27https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseV DX12 jsou i obrazový vylepšení. Takže pokud hra použije DX12 ale DX11 feature set, tak u AMD a Intelu je výkonovej nárůst. Ale pokud je hra opravdu DX12, tak dojde k tomu, že Intelu a nVidii klesne výkon, protože ta DX12 "krása" jim, kartám, dává víc pokouřit a AMD to u slabých karet "nic neudělá", u superskalárních velkých (a výpočetně zaměřených) jader to přesto většinou pomůže (a ve vysokým rozlišení typicky, např. u Fury, 290/390). To je případ novýho Battlefieldu 1. Možná by šlo i jednoduše napsat, že hra využívá v hojné míře OpenCL přes grafiku. A u Watch Dogs 2, kde to zřejmě počítá procesor - lenost vývojářů enginu - nastane situace, že Core i3 nebo FX-8370 dají maximálně 37 fps a dropy na 25 - to je už silný kafe.
Intel
https://www.youtube.com/watch?v=fPlovHpxZYw
vs. AMD
https://www.youtube.com/watch?v=QaZivdRBTXg
Ale ten Intel ber s rezervou, nevím, jak moc ten ovladač je konečná verze. Každopádně i když je AMD většinou o hodně rychlejší, propady na minima má stejný (nebo můžu říct, že Intel se drží furt a nemusíš si dávat takovou rezervu).https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-965184
+
Pokiaľ viem, tak DX12 nemá žiadne vizuálne vylepšenia oproti DX11. Je však efektívnejšie v práci s HW, čím získa výkon, ktorý sa dá použiť na nejaké to zlepšenie. Myslím, že u BF1 to bolo takto a pre DX12 renderer sa použil lepší lighting model, ktorý čiastočne vylepšil obraz (to znamená, že sa prerábal kód shader-ov). Nešlo ale o nič čo by využívalo nejaké špecifické vlastnosti DX12, ktoré DX11 nemá. Ale popravde neviem ako to reálne je. Takto som to pochopil z toho čo som čítal.
Čo sa týka použitia OpenCL alebo DC, tak to už je dosť závislé od toho, koľko času a prostriedkov vývojári majú. Vôbec nejde o lenivosť. Mýslím si, že u herných engine-ov, ktoré sú postavené okolo starších API je všetko už dané a stavajú na technológiách, ktoré sa používali pri ich tvorbe. Stálo to roky vývoja a ladenia na rôznych hrách. To nie je len tak toto prepisovať len aby si využil nové možnosti. Taký čas príde vtedy, keď sa celý engine prerobí. Okolo toho je strašne veľa práce, ktorá nie je vôbec jednoduchá. Ohľadne Watch Dogs 2 je treba uznať, že hra vizuálne vyzerá parádne. Vôbec by som jej vývojárom nevytýkal, že boli leniví. Urobili kus dobrej práce.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokiaľ viem, tak DX12 nemá
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
26. 12. 2016 - 18:31https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskusePokiaľ viem, tak DX12 nemá žiadne vizuálne vylepšenia oproti DX11. Je však efektívnejšie v práci s HW, čím získa výkon, ktorý sa dá použiť na nejaké to zlepšenie. Myslím, že u BF1 to bolo takto a pre DX12 renderer sa použil lepší lighting model, ktorý čiastočne vylepšil obraz (to znamená, že sa prerábal kód shader-ov). Nešlo ale o nič čo by využívalo nejaké špecifické vlastnosti DX12, ktoré DX11 nemá. Ale popravde neviem ako to reálne je. Takto som to pochopil z toho čo som čítal.
Čo sa týka použitia OpenCL alebo DC, tak to už je dosť závislé od toho, koľko času a prostriedkov vývojári majú. Vôbec nejde o lenivosť. Mýslím si, že u herných engine-ov, ktoré sú postavené okolo starších API je všetko už dané a stavajú na technológiách, ktoré sa používali pri ich tvorbe. Stálo to roky vývoja a ladenia na rôznych hrách. To nie je len tak toto prepisovať len aby si využil nové možnosti. Taký čas príde vtedy, keď sa celý engine prerobí. Okolo toho je strašne veľa práce, ktorá nie je vôbec jednoduchá. Ohľadne Watch Dogs 2 je treba uznať, že hra vizuálne vyzerá parádne. Vôbec by som jej vývojárom nevytýkal, že boli leniví. Urobili kus dobrej práce.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-965193
+
Ted kopu za Red Revolution. Mel jsem i Green ale prodal jsem je nejdriv 2xGTX 670 pak 2xGTX 980. Ty 980 jsem vymenil za 2x R9 290 a pak jsem prikoupil jeste jednu R9 290. nVidia totiz nedokaze tezit krypto menu. Ale asi pred tydnem mi karty umreli tak jsem si poridil zatim RX480 zatim v pohode hry se mi nastavuji na ULTRA propady FPS jsem nejak nezaznamenal. Kryptomenu zatim netezim s jednou kartou to nema smysl. Cekam ted na VEGA 10 + RYZEN.
Myslim si ze kluci z AMD udelali dost velky skok, doufam ze vse to co slibuji bude pravda. Uvdime jak pak pojede novy RYZEN ve spolupraci s dvemi VEGA 10. :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ted kopu za Red Revolution.
StandaKTHOR https://diit.cz/profil/standa-kepeprt
21. 12. 2016 - 10:22https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseTed kopu za Red Revolution. Mel jsem i Green ale prodal jsem je nejdriv 2xGTX 670 pak 2xGTX 980. Ty 980 jsem vymenil za 2x R9 290 a pak jsem prikoupil jeste jednu R9 290. nVidia totiz nedokaze tezit krypto menu. Ale asi pred tydnem mi karty umreli tak jsem si poridil zatim RX480 zatim v pohode hry se mi nastavuji na ULTRA propady FPS jsem nejak nezaznamenal. Kryptomenu zatim netezim s jednou kartou to nema smysl. Cekam ted na VEGA 10 + RYZEN.
Myslim si ze kluci z AMD udelali dost velky skok, doufam ze vse to co slibuji bude pravda. Uvdime jak pak pojede novy RYZEN ve spolupraci s dvemi VEGA 10. :-)https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-963966
+
Hmm, 66%, hmm podle ceho, hmm podle Dooma, kde radeony mely mizerny vykon ne proto, ze by mely problem OpenGL, ale odfllaknutou cast ovladacu... Ano, Vulkan svedci Radeonum vic, nez dx11, ale narust vykonu bude oproti dx11 api minimalni, mozna trochu vyssi, nez rozdil mezi dx11 a dx12, ale to spis zalezi na kvalite implementace.
Predstavte si titul, ktery radeonum vyhovuje uz pod dx11, prepnete do Vulkanu a narust bude v mezich chyby mereni. Nejaky zaruceny narust o 30%, nebo dokonce 66% je imho reklamni kec, zalezi, s cim se to bude porovnavat.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Hmm, 66%, hmm podle ceho, hmm
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
21. 12. 2016 - 11:59https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseHmm, 66%, hmm podle ceho, hmm podle Dooma, kde radeony mely mizerny vykon ne proto, ze by mely problem OpenGL, ale odfllaknutou cast ovladacu... Ano, Vulkan svedci Radeonum vic, nez dx11, ale narust vykonu bude oproti dx11 api minimalni, mozna trochu vyssi, nez rozdil mezi dx11 a dx12, ale to spis zalezi na kvalite implementace.
Predstavte si titul, ktery radeonum vyhovuje uz pod dx11, prepnete do Vulkanu a narust bude v mezich chyby mereni. Nejaky zaruceny narust o 30%, nebo dokonce 66% je imho reklamni kec, zalezi, s cim se to bude porovnavat.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964020
+
Tak to jsou super zpravy... Ted jsem zjistil, ze Unity zmenili licencni politiku a uz maji konecne i free verzi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak to jsou super zpravy...
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka
21. 12. 2016 - 12:16https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseTak to jsou super zpravy... Ted jsem zjistil, ze Unity zmenili licencni politiku a uz maji konecne i free verzi.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964029
+
JJ uz je to chvilku venku... uz to mam stahnute uz jsem si v tom zkousel nejake veci... ted jeste vyzkousim poradne CryEngine. A pak se vrhnu na vyvoj...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JJ uz je to chvilku venku...
StandaKTHOR https://diit.cz/profil/standa-kepeprt
21. 12. 2016 - 12:22https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseJJ uz je to chvilku venku... uz to mam stahnute uz jsem si v tom zkousel nejake veci... ted jeste vyzkousim poradne CryEngine. A pak se vrhnu na vyvoj...https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964032
+
Tady me laka moznost i mobilnich zarizeni, kdybych chtel delat jen PC, tak je Cry jasna volba :)
Ted uz jen najit cas...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tady me laka moznost i
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka
21. 12. 2016 - 12:37https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseTady me laka moznost i mobilnich zarizeni, kdybych chtel delat jen PC, tak je Cry jasna volba :)
Ted uz jen najit cas...https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964035
+
jj ja spim maximalne 5hodin denne. Uz mam udelany i skelet hry ale premyslim jakej engine pouzit. Chci udelat jednu hru pro MAC + PC a druhou pro mobilni zarizeni.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jj ja spim maximalne 5hodin
StandaKTHOR https://diit.cz/profil/standa-kepeprt
21. 12. 2016 - 13:49https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskusejj ja spim maximalne 5hodin denne. Uz mam udelany i skelet hry ale premyslim jakej engine pouzit. Chci udelat jednu hru pro MAC + PC a druhou pro mobilni zarizeni. https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964080
+
Já upřímně nevím, jestli to k něčemu bude, ne v nejbližší době. Jak psal kolega výše, Vulkan je sice povinný pro certifikaci u Android 7, ale takových zařízení je zlomek, takže developeři stejně musí sáhnout po jiném API a většina z nich si nebude přidělávat práci, aby těch API podporovalo více. Podobné je to v PC světě, MS bude tlačit DX12, ale většina developerů bude psát pod DX11, protože mají pro něj odladěné nástroje a hafo lidí pořád používá sedmičky.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Já upřímně nevím, jestli to k
r4in https://diit.cz/profil/petr-lazar
21. 12. 2016 - 13:42https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseJá upřímně nevím, jestli to k něčemu bude, ne v nejbližší době. Jak psal kolega výše, Vulkan je sice povinný pro certifikaci u Android 7, ale takových zařízení je zlomek, takže developeři stejně musí sáhnout po jiném API a většina z nich si nebude přidělávat práci, aby těch API podporovalo více. Podobné je to v PC světě, MS bude tlačit DX12, ale většina developerů bude psát pod DX11, protože mají pro něj odladěné nástroje a hafo lidí pořád používá sedmičky.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964077
+
Souhlasim stim ze pro DX11 je vse odladene. Ale updaty tech enginu co zkousim jsou na dost vysoke urovni. Ja jdu cestou Vulcan API. A to jen z toho duvodu ze je to pro vsechny platformy myslim tim Windows, Linux a MAC. Kdyz vytvorim hru na Vulcanu nebude problem s tim ze to nebudou moci hrat lidi na linuxu. Kdyz udelam hru na DX12 nebo DX11 je to ciste a pouze hra pro Windows coz nechci. Plus muj zamer je udelat i klon pro Android takze Vulkan je jasna volba.
Ale bohuzel u vetsich studii to asi bude trosicku problem, delat hru na Vulkan API by pro ne bylo asi ztratove. Nahazi penzie do Enginu a pak by museli hazet dalsi s Vulkanem. Ale davam tomu par let a prejdou na Vulkan API. :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Souhlasim stim ze pro DX11 je
StandaKTHOR https://diit.cz/profil/standa-kepeprt
21. 12. 2016 - 14:12https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseSouhlasim stim ze pro DX11 je vse odladene. Ale updaty tech enginu co zkousim jsou na dost vysoke urovni. Ja jdu cestou Vulcan API. A to jen z toho duvodu ze je to pro vsechny platformy myslim tim Windows, Linux a MAC. Kdyz vytvorim hru na Vulcanu nebude problem s tim ze to nebudou moci hrat lidi na linuxu. Kdyz udelam hru na DX12 nebo DX11 je to ciste a pouze hra pro Windows coz nechci. Plus muj zamer je udelat i klon pro Android takze Vulkan je jasna volba.
Ale bohuzel u vetsich studii to asi bude trosicku problem, delat hru na Vulkan API by pro ne bylo asi ztratove. Nahazi penzie do Enginu a pak by museli hazet dalsi s Vulkanem. Ale davam tomu par let a prejdou na Vulkan API. :-)https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964098
+
Nicméně 95 % mobilů má stále DX9/DX11 anebo OpenGL (to je většinou ten horší případ)...
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Nicméně 95 % mobilů má stále
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
21. 12. 2016 - 18:27https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseNicméně 95 % mobilů má stále DX9/DX11 anebo OpenGL (to je většinou ten horší případ)...https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964224
+
Kdy sakra windows na mobilech ziskali 95 % podil ? Protoze bez windows tam fakt DX neni...
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Kdy sakra windows na mobilech
PPK https://diit.cz/profil/ppk
21. 12. 2016 - 20:51https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseKdy sakra windows na mobilech ziskali 95 % podil ? Protoze bez windows tam fakt DX neni...https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964281
+
"Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her" - presne! Vulkan bude multiplatformi nizkourovnove api ktere nabidne a vyzdima toho z moderniho hardwaru vic nez nejake oprasene DirectX 12 dostupne jenom a vyhradne pro jeste zprasenejsi Windows 10.
Majitele GTX 900 a provarenych Maxwellu GTX 1000 budou zlosti cervenat kdyz majitele RX 480 preskoci jejich vykonovou latku a oni tak znova a blbe budou muset koupit Voltu ktera jiz nativni podporu api DirectX 12 a Vulkanu + s tim technologie Shader Instricts prinese.
AMD, freeSources to Customers, Players, modern technologies for everyone.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
"Výhledově z něj však bude
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
21. 12. 2016 - 15:46https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse"Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her" - presne! Vulkan bude multiplatformi nizkourovnove api ktere nabidne a vyzdima toho z moderniho hardwaru vic nez nejake oprasene DirectX 12 dostupne jenom a vyhradne pro jeste zprasenejsi Windows 10.
Majitele GTX 900 a provarenych Maxwellu GTX 1000 budou zlosti cervenat kdyz majitele RX 480 preskoci jejich vykonovou latku a oni tak znova a blbe budou muset koupit Voltu ktera jiz nativni podporu api DirectX 12 a Vulkanu + s tim technologie Shader Instricts prinese.
AMD, freeSources to Customers, Players, modern technologies for everyone.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964167
+
Jo, zase ta kouzelná slůvka "bude, budou". Přeji ti, aby ti trpělivost přinesla růže (rudé). AMD, Another Missed Day waiting for the future to come ;)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Jo, zase ta kouzelná slůvka
mike https://diit.cz/profil/mike
21. 12. 2016 - 16:34https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseJo, zase ta kouzelná slůvka "bude, budou". Přeji ti, aby ti trpělivost přinesla růže (rudé). AMD, Another Missed Day waiting for the future to come ;)https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964182
+
Všichni ostatní hrají, renderují, pracují a užívají funkčních hotových produktů s hromadou featur a skvělou SW podporou.
To jen tady se furt troluje s nějakým Mantle, Vulkanem, asynchroními shadery a podobnými blbostmi, které bude používat jedna aplikace ze sta.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Asi tak.
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
21. 12. 2016 - 21:12https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseAsi tak.
Uživatelé AMD čekají na svatý grál.
Všichni ostatní hrají, renderují, pracují a užívají funkčních hotových produktů s hromadou featur a skvělou SW podporou.
To jen tady se furt troluje s nějakým Mantle, Vulkanem, asynchroními shadery a podobnými blbostmi, které bude používat jedna aplikace ze sta.
https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964305
+
Proč zrovna AAA tituly? Drtivá většina her má prostě lepší podporu na NVIDIA kartách, se s tím smiřte.
Já jen pořád čtu, jak tu furt lidi čekají na Vegu a kdesicosi, zatímco ostatní mají třeba GTX 1070 a na nic čekat nemusí. Thats all.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Proč zrovna AAA tituly?
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
22. 12. 2016 - 10:09https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseProč zrovna AAA tituly? Drtivá většina her má prostě lepší podporu na NVIDIA kartách, se s tím smiřte.
Já jen pořád čtu, jak tu furt lidi čekají na Vegu a kdesicosi, zatímco ostatní mají třeba GTX 1070 a na nic čekat nemusí. Thats all.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964485
+
Kdybych měl GTX 1070, tak musím čekat na slušnou podporu OpenCL, SPIR-V, a nejspíše ještě celé řady dalších věcí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kdybych měl GTX 1070, tak
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
23. 12. 2016 - 15:07https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseKdybych měl GTX 1070, tak musím čekat na slušnou podporu OpenCL, SPIR-V, a nejspíše ještě celé řady dalších věcí.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964911
+
Zapomel jsi na konci par slov - Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her s enginem Unity.
Ponekud zapominas na to, ze 80% zisku z herniho trhu pochazi z konzoli.
Jak chces dostat Vulkan na Playstation 4? Sony se do toho nejak nechce.
Jak chces dostat Vulkan na XBOX? Microsoftu se do toho uz vubec nechce.
Vyvojari budou pouzivat to API, ktere funguje na tom co je zivi - Playstationu a Xboxu. Teprve kdyz uzivatele PC budou hodni a misto pirateni si koupi dostatecny pocet kopii jejich hry, tak jim mozna udelaji podporu Vulkanu v PC verzi.
Coz je duvod, proc kazdy mesic vychazeji stovky her, ale podporu Vulkanu jich ma pouze 30. Celych 30 z tech tisicu her, ktere vysly a jsou v priprave.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Zapomel jsi na konci par slov
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
21. 12. 2016 - 16:49https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseZapomel jsi na konci par slov - Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her s enginem Unity.
Ponekud zapominas na to, ze 80% zisku z herniho trhu pochazi z konzoli.
Jak chces dostat Vulkan na Playstation 4? Sony se do toho nejak nechce.
Jak chces dostat Vulkan na XBOX? Microsoftu se do toho uz vubec nechce.
Vyvojari budou pouzivat to API, ktere funguje na tom co je zivi - Playstationu a Xboxu. Teprve kdyz uzivatele PC budou hodni a misto pirateni si koupi dostatecny pocet kopii jejich hry, tak jim mozna udelaji podporu Vulkanu v PC verzi.
Coz je duvod, proc kazdy mesic vychazeji stovky her, ale podporu Vulkanu jich ma pouze 30. Celych 30 z tech tisicu her, ktere vysly a jsou v priprave.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964188
+
Jo, zda se ze se zavadi pomaleji nez se cekalo, ale mozna ze Playstation 5 uz Vulkan mit bude. Kolik z tech stovek her mesicne ma vlastni engine?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jo, zda se ze se zavadi
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
21. 12. 2016 - 22:53https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseJo, zda se ze se zavadi pomaleji nez se cekalo, ale mozna ze Playstation 5 uz Vulkan mit bude. Kolik z tech stovek her mesicne ma vlastni engine?https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964338
+
V pripade playstationu je jen otazka casu, nez budou donuceny prejit z jejich vlastniho low-level api na nejaky standard. DX to nebude.. takze zbyva Vulkan.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
V pripade playstationu je jen
PPK https://diit.cz/profil/ppk
22. 12. 2016 - 08:54https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseV pripade playstationu je jen otazka casu, nez budou donuceny prejit z jejich vlastniho low-level api na nejaky standard. DX to nebude.. takze zbyva Vulkan.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964428
+
Omlouvám se, ale předtím jsem se seknul
Toho Dooma hrajou 3 lidi ne 2.Lisa su, Koduri a Waffer.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Omlouvám se, ale předtím jsem
Zzz66 https://diit.cz/profil/zdenda-zzz
22. 12. 2016 - 15:09https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseOmlouvám se, ale předtím jsem se seknul
Toho Dooma hrajou 3 lidi ne 2.Lisa su, Koduri a Waffer.
https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964680
+
Vulkan je velmi dobra vec pre vetkych okrem M$.
Aspon sa oddiali nuteny prechod na W10 kvoli DX12.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Vulkan je velmi dobra vec pre
Plnovous https://diit.cz/profil/calculon
21. 12. 2016 - 21:45https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseVulkan je velmi dobra vec pre vetkych okrem M$.
Aspon sa oddiali nuteny prechod na W10 kvoli DX12.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964314
+
Podľa mňa sa nič neoddiali. To by muselo Vulkán používať viac ako 1 hra čo za to stojí zo 100 (trochu preháňam, ale pointa je jasná).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Podľa mňa sa nič neoddiali.
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 12. 2016 - 22:42https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskusePodľa mňa sa nič neoddiali. To by muselo Vulkán používať viac ako 1 hra čo za to stojí zo 100 (trochu preháňam, ale pointa je jasná).https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964332
+
22. 12. 2016 - 18:32https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuseRadsej tie hry ozeliem, resp. postaci mi DX11.https://diit.cz/clanek/vulkan-v-unity-engine/diskuse#comment-964761
+
takze po takom zrychleni by unity engine rychlostou mohol za normalnymi enginmi zaostavat uz len o takych 50 %.
Na Unity treba vznikl Wasteland 2, coz je IMHO pekne vypadajici hra a frci dobre i na obstarozni grafice.
Když už je řeč o Unity, vydali volně ke stažení demo Adam, které je již dříve známé jako videoukázka. Nyní je to exáč a běží pod DX11. Je to fantastická práce !
https://blogs.unity3d.com/2016/11/01/adam-demo-executable-and-assets-rel...
Taky ze da zahulit GPU. :) Na 4k a mode Fantastic to dava 15-25fps na GTX1070 AMP! Extreme. Vacsina grafiky je ale spracovana nadherne, o to viac vsak zamrzeli odflaknute casti ako voda, strelba zo zbrane ci vegetacia, ktora pripomina graficky FarCry 1.
A ako je to s podporou Vulkanu v Androide, musi vyrobca telefonu/cipsetu poslat upgrade systemu? Lebo napr. u Snapdragonu 801 je iba porpora OpenGL ES 3.0, bez sance na upgrade, co asi znamena ze tie nove hry s Unity bud nerozbehnem, alebo zvyseny vykon nebudem schopny vyuzit ,nie?
Ano, vyrobca musi poslat update (ktory bude obsahovat ovladace na vulkan od vyrobcu chipsetu).
Btw google nedava vyrobcom telefonov certifikaciu na android 7.0 a vyssie pokial ich zariadenie nepodporuje vulkan. To je aj dovod preco zariadenia s cipsetom SD801 nedostanu (oficialny) update na android 7.0, kedze na SD801 neexistuju vulkan ovladace (qualcomm ich nevyda). Na jednu stranu je dobre ze google takto pretlaca podporu vulkanu, na druhu stranu je to zla sprava pre majitelov starsich zariadeni.
Lidi ve většině případů mění telefony daleko daleko rychleji, než nějaký HW v PC nebo celé PC/NB... Takže v tom problém tlačení googlem bych zas takový problém neviděl, naopak ty hry budou rychleji narůstat v počtu prodejí. Což snad zase bude lepší pro vývoj samotných her, ale i HW.
Teď je to zatím novinka, ale za 2 roky bude poměr telefonů s "Vulcan" oproti "neVulcan" asi úplně jinde.
Tak či tak je to dobře, pomalu ale jistě dochází k průniku všech platforem a tak by to mělo být. Výkonu HW je na to dost již dnes i v telefonech, tabletech, atd.. (můj názor).
"To není až tak překvapivé, pokud si vzpomenete na první testy Vulkan Doomu na Radeonech, dosahoval posun průměrných FPS až 66 %"
Keď sa pozriem na výkon najvýkonejších kariet minulej generácie z oboch táborov Fury X a 980 Ti, tak majú diametrálne odlišný výkon pod OpenGL, ktorý slúži ako základ na výpočet percentuálneho nárastu. Veď Fury X je tam v OpenGL na úrovni GTX 970 čo teda absolútne neberiem (detto RX480 citeľne pod 970tkou). Potom je jasné, že nárast výkonu bude akože na Radeonoch veľký. Z uvedeného testu je jasné, že 66% je čiste marketingová záležitosť. Reálnych je tak 30%. Čo je inak tiež pekné, ale už ten percentuálny nárast nie je až taký priepastný oproti NV grafikám. Takto to je predostrené aj na viacerých iných hrách pri porovnávaní rozdielov medzi DX11 a DX12. Proste keď sa umelo podhodnotí základ (výkon pod DX11 či OpenGL), tak percentuálny nárast bude vyzerať lepšie. A to sa hovorí, že AMD nemá marketing. :-)
Za jaký tým kopete? Green Evolution nebo Red Revolution?
Ja som skôr Green s tým, že proti Red nič nemám a tým pádom ani nemám potrebu niečo len tak hate-ovať a ani to nerobievam. Ale nevidím rozpor ani súvislosť s tým čo som napísal vyššie. Čaro percentuálneho počtu je v tom, že ak sa porovnávajú nárasty, ktoré vychádzali z rôznych základov, dá sa s tým pekne čarovať. A ja si myslím, že sa to v tomto prípade krásne využíva. Je to niečo podobné ako keď NVIDIA či AMD zvyknú prezentovať grafy, ktoré nezačínajú od nuly, aby rozdiel výsledkov vyzeral opticky lepšie.
EDIT: Vážne sa pýtam či naozaj nikoho neprekvapuje, že výkon Fury X v OpenGL je len o 3 FPS vyšší ako GTX 970 a RX 480 je až o 10 FPS nižší? Porovnávam výsledky vo FHD pretože tam sú namerané najvyššie nárasty výkonu. Potom čím vyššie rozlíšenie, tým menšie rozdiely. V 2K je to už pre Fury X lepšie aj pod OpenGL, ale RX 480 je stále 6 FPS pod GTX 970. Čo by podľa výkonu týchto grafík predsa byť nemalo.
Tady jsem nasel clanek na game-debate ze vcerejska http://www.game-debate.com/news/21996/amd-radeon-graphics-cards-are-the-...
nejsou tam sice vsechny karty ale mas tam i Fury X + RX480
Tiež zaujímavý test. Dík za link. Tu je pekne vidieť, že keď je výkon v DX11 taký ako má byť, tak ani nárast v DX12 nie je tak veľký ako sa zvykne prezentovať. Tu snáď prvýkrát vidím, že má nejaká GPU od NV vyšší nárast výkonu v DX12 ako konkurencia. Myslím 1080tku vo FHD. Zaujímavé je, že v 4K je výkon o 2 FPS menší (aj keď podľa grafu to vyzerá ako keby bol menší o tretinu). Na tomto teste a aj v Doomovi je celkovo pekne vidieť fakt, že čím je na kartu väčšia záťaž, tým viac sa eliminujú rozdiely medzi novými API v porovnaní so starými (čo je zrejmé už z podstaty veci). A tiež by sa v NV mali chytiť za nos a zabezpečiť, aby bol výkon v DX12 za každých okolností aspoň tak dobrý ako v DX11. Nemal by byť nižší. Počítam ale, že to bude iba otázkou času.
Nevím, co jsi výše myslel kouzlením a marketingem na 3 odstavce ani nechápu tvoji konspirační teorii. Čísla jsou jaký jsou, jestli Polaris potažmo GCN3 měly blbý ovladače pro starý hry v DX11/OpenGL (rozuměj tomu tak, že si jaksi nedávali práci u novýho produktu optimalizovat ovladače pro Alien vs. Predator, aby byl zlobr spokojenej na pí.iTuningu), tak to se ti možná zdá jako kouzlo.
Ok, řekněmě, že je to zásah shůry a marketing: A co myslíš, bylo by bývalo lepší pro AMD vydat kartu, která je hned ze začátku ve všech starých hrách rychlá, nebo schválně "udělat to tvoje marketingový kouzlo", aby sis po půl roce někde mohl přečíst, že se karta zlepšila o 60 % (a ne o 30 % jak nVidia bez kouzla) a tím tě totálně ohromit? Vsázím na to druhý, ohromili tě a marketingově dostali.
A ano, 1080ka se zlepšila v 1080p, protože v tom rozlišení ji už brzdil procesor, to je zase jejich zelený kouzlo...
Opýtam a ešte raz. Je podľa teba v tom teste Dooma v poriadku, že má Fury X vo FHD iba o 3 FPS viac v OpenGL ako GTX 970? Alebo RX 480 ako karta s výkonom na úrovni 980tky menej ako 10 FPS voči 970tke? Pretože z takýchto anomálií vznikol onen 66% nárast výkonu. Je teda podľa teba aj tak daný nárast výkonu reálny? Podľa mňa nie je a osobne si myslím, že to nebude náhoda. Sranda je, že na druhej strane sú vyrovnané výkony grafík od NV v starých API nevýhodou. Keby boli podhodnotené takým spôsobom ako tie u AMD, mali by aj oni vyšší percentuálny nárast pod novým API. A to by sa určite lepšie prezentovalo.
Aby nedošlo k nedorozumeniu, ja vidím to, že nárasty výkonu pod novými API sú u AMD vyššie a minimálne sa nikdy neprepadajú pod úroveň starých API. To je proste čierny bod pre NV. Len ma trochu iritujú tie veľké výkonnostné skoky, ktoré sú v podstate vyfabulované v určitých hrách pomocou zlej podpory starých API, vďaka ktorej sa nechá vyniknút API novým. Ja som rád za každý pokrok a preto by som chcel vedieť ako to je reálne. Nepotrebujem čítať marketingové čísla na úrovni "66%". Potom prídu hry kde nárast výkonu bude zanedbatelný a ľudia, ktorí naleteli prvotnému hypu budu kričať niečo o podplácaní konkurenciou a podobné nezmysly.
Je to tak, že nVidia historicky byla vždy lepší v OpenGL, to je celý. Jestli AMD kašlalo na OpenGL část ovladačů nebo to bylo architekturou (důraz na shader stránku renderování u AMD ("krása" obrazu, bez ironie) a víc malejch Versus míň komplexnějších shaderů ale víc ROP u nVidie) nebo to bylo samotným OpenGL - asi od všeho trochu, protože existujou případy, kdy AMD vydalo OpenGL hře patch a pomohlo to podobně jak výše. Ale táhne se to tak už přes deset let. Teď to skončilo kvůli Vulkan, DX12 a Mantle a můžeme se bavit, kdo měl zájem na udržování těchto prasečích API...
Tu ale nejde o staré API. Ale o prehlásenia, že Vulkán prídáva až 66% výkonu. Čo nie je reálne pravda. O tom sú moje príspevky vyššie. Výkon stúpne, ale ani zďaleka nie o toľko.
vsak se snazi tim ze se vetsina vyhod noveho low lvl api nevyuziva ani se kolikrat pro NV nezavadi protoze by to bylo zbytecne a kontraproduktivni v nejlepsim pripade ma nulovy ci minimalni prinos :)
Ktorá je tá väčšina výhod? AS sa kľudne využívať môže. U Maxwella to NV porieši v ovládačoch a u Pascala výkon neklesá. Rozloženie plnenia command queue na viac threa-dov nevadí tiež nikomu. Aké sú ďalšie výhody, ktoré by sa mohli ale nevyužívajú?
V DX12 jsou i obrazový vylepšení. Takže pokud hra použije DX12 ale DX11 feature set, tak u AMD a Intelu je výkonovej nárůst. Ale pokud je hra opravdu DX12, tak dojde k tomu, že Intelu a nVidii klesne výkon, protože ta DX12 "krása" jim, kartám, dává víc pokouřit a AMD to u slabých karet "nic neudělá", u superskalárních velkých (a výpočetně zaměřených) jader to přesto většinou pomůže (a ve vysokým rozlišení typicky, např. u Fury, 290/390). To je případ novýho Battlefieldu 1. Možná by šlo i jednoduše napsat, že hra využívá v hojné míře OpenCL přes grafiku. A u Watch Dogs 2, kde to zřejmě počítá procesor - lenost vývojářů enginu - nastane situace, že Core i3 nebo FX-8370 dají maximálně 37 fps a dropy na 25 - to je už silný kafe.
Intel
https://www.youtube.com/watch?v=fPlovHpxZYw
vs. AMD
https://www.youtube.com/watch?v=QaZivdRBTXg
Ale ten Intel ber s rezervou, nevím, jak moc ten ovladač je konečná verze. Každopádně i když je AMD většinou o hodně rychlejší, propady na minima má stejný (nebo můžu říct, že Intel se drží furt a nemusíš si dávat takovou rezervu).
Pokiaľ viem, tak DX12 nemá žiadne vizuálne vylepšenia oproti DX11. Je však efektívnejšie v práci s HW, čím získa výkon, ktorý sa dá použiť na nejaké to zlepšenie. Myslím, že u BF1 to bolo takto a pre DX12 renderer sa použil lepší lighting model, ktorý čiastočne vylepšil obraz (to znamená, že sa prerábal kód shader-ov). Nešlo ale o nič čo by využívalo nejaké špecifické vlastnosti DX12, ktoré DX11 nemá. Ale popravde neviem ako to reálne je. Takto som to pochopil z toho čo som čítal.
Čo sa týka použitia OpenCL alebo DC, tak to už je dosť závislé od toho, koľko času a prostriedkov vývojári majú. Vôbec nejde o lenivosť. Mýslím si, že u herných engine-ov, ktoré sú postavené okolo starších API je všetko už dané a stavajú na technológiách, ktoré sa používali pri ich tvorbe. Stálo to roky vývoja a ladenia na rôznych hrách. To nie je len tak toto prepisovať len aby si využil nové možnosti. Taký čas príde vtedy, keď sa celý engine prerobí. Okolo toho je strašne veľa práce, ktorá nie je vôbec jednoduchá. Ohľadne Watch Dogs 2 je treba uznať, že hra vizuálne vyzerá parádne. Vôbec by som jej vývojárom nevytýkal, že boli leniví. Urobili kus dobrej práce.
Ted kopu za Red Revolution. Mel jsem i Green ale prodal jsem je nejdriv 2xGTX 670 pak 2xGTX 980. Ty 980 jsem vymenil za 2x R9 290 a pak jsem prikoupil jeste jednu R9 290. nVidia totiz nedokaze tezit krypto menu. Ale asi pred tydnem mi karty umreli tak jsem si poridil zatim RX480 zatim v pohode hry se mi nastavuji na ULTRA propady FPS jsem nejak nezaznamenal. Kryptomenu zatim netezim s jednou kartou to nema smysl. Cekam ted na VEGA 10 + RYZEN.
Myslim si ze kluci z AMD udelali dost velky skok, doufam ze vse to co slibuji bude pravda. Uvdime jak pak pojede novy RYZEN ve spolupraci s dvemi VEGA 10. :-)
Hmm, 66%, hmm podle ceho, hmm podle Dooma, kde radeony mely mizerny vykon ne proto, ze by mely problem OpenGL, ale odfllaknutou cast ovladacu... Ano, Vulkan svedci Radeonum vic, nez dx11, ale narust vykonu bude oproti dx11 api minimalni, mozna trochu vyssi, nez rozdil mezi dx11 a dx12, ale to spis zalezi na kvalite implementace.
Predstavte si titul, ktery radeonum vyhovuje uz pod dx11, prepnete do Vulkanu a narust bude v mezich chyby mereni. Nejaky zaruceny narust o 30%, nebo dokonce 66% je imho reklamni kec, zalezi, s cim se to bude porovnavat.
Tak to jsou super zpravy... Ted jsem zjistil, ze Unity zmenili licencni politiku a uz maji konecne i free verzi.
JJ uz je to chvilku venku... uz to mam stahnute uz jsem si v tom zkousel nejake veci... ted jeste vyzkousim poradne CryEngine. A pak se vrhnu na vyvoj...
Tady me laka moznost i mobilnich zarizeni, kdybych chtel delat jen PC, tak je Cry jasna volba :)
Ted uz jen najit cas...
jj ja spim maximalne 5hodin denne. Uz mam udelany i skelet hry ale premyslim jakej engine pouzit. Chci udelat jednu hru pro MAC + PC a druhou pro mobilni zarizeni.
Já upřímně nevím, jestli to k něčemu bude, ne v nejbližší době. Jak psal kolega výše, Vulkan je sice povinný pro certifikaci u Android 7, ale takových zařízení je zlomek, takže developeři stejně musí sáhnout po jiném API a většina z nich si nebude přidělávat práci, aby těch API podporovalo více. Podobné je to v PC světě, MS bude tlačit DX12, ale většina developerů bude psát pod DX11, protože mají pro něj odladěné nástroje a hafo lidí pořád používá sedmičky.
Souhlasim stim ze pro DX11 je vse odladene. Ale updaty tech enginu co zkousim jsou na dost vysoke urovni. Ja jdu cestou Vulcan API. A to jen z toho duvodu ze je to pro vsechny platformy myslim tim Windows, Linux a MAC. Kdyz vytvorim hru na Vulcanu nebude problem s tim ze to nebudou moci hrat lidi na linuxu. Kdyz udelam hru na DX12 nebo DX11 je to ciste a pouze hra pro Windows coz nechci. Plus muj zamer je udelat i klon pro Android takze Vulkan je jasna volba.
Ale bohuzel u vetsich studii to asi bude trosicku problem, delat hru na Vulkan API by pro ne bylo asi ztratove. Nahazi penzie do Enginu a pak by museli hazet dalsi s Vulkanem. Ale davam tomu par let a prejdou na Vulkan API. :-)
Nicméně 95 % mobilů má stále DX9/DX11 anebo OpenGL (to je většinou ten horší případ)...
Kdy sakra windows na mobilech ziskali 95 % podil ? Protoze bez windows tam fakt DX neni...
"Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her" - presne! Vulkan bude multiplatformi nizkourovnove api ktere nabidne a vyzdima toho z moderniho hardwaru vic nez nejake oprasene DirectX 12 dostupne jenom a vyhradne pro jeste zprasenejsi Windows 10.
Majitele GTX 900 a provarenych Maxwellu GTX 1000 budou zlosti cervenat kdyz majitele RX 480 preskoci jejich vykonovou latku a oni tak znova a blbe budou muset koupit Voltu ktera jiz nativni podporu api DirectX 12 a Vulkanu + s tim technologie Shader Instricts prinese.
AMD, freeSources to Customers, Players, modern technologies for everyone.
Jo, zase ta kouzelná slůvka "bude, budou". Přeji ti, aby ti trpělivost přinesla růže (rudé). AMD, Another Missed Day waiting for the future to come ;)
AMD = hustý želví ninja (akorát mně ta první pismenka moc nevyšla)))
Asi tak.
Uživatelé AMD čekají na svatý grál.
Všichni ostatní hrají, renderují, pracují a užívají funkčních hotových produktů s hromadou featur a skvělou SW podporou.
To jen tady se furt troluje s nějakým Mantle, Vulkanem, asynchroními shadery a podobnými blbostmi, které bude používat jedna aplikace ze sta.
"funkčních hotových produktů"
Tím myslíte ty věčně zabugované "AAA" tituly? ;)
Proč zrovna AAA tituly? Drtivá většina her má prostě lepší podporu na NVIDIA kartách, se s tím smiřte.
Já jen pořád čtu, jak tu furt lidi čekají na Vegu a kdesicosi, zatímco ostatní mají třeba GTX 1070 a na nic čekat nemusí. Thats all.
Kdybych měl GTX 1070, tak musím čekat na slušnou podporu OpenCL, SPIR-V, a nejspíše ještě celé řady dalších věcí.
Zapomel jsi na konci par slov - Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her s enginem Unity.
Ponekud zapominas na to, ze 80% zisku z herniho trhu pochazi z konzoli.
Jak chces dostat Vulkan na Playstation 4? Sony se do toho nejak nechce.
Jak chces dostat Vulkan na XBOX? Microsoftu se do toho uz vubec nechce.
Vyvojari budou pouzivat to API, ktere funguje na tom co je zivi - Playstationu a Xboxu. Teprve kdyz uzivatele PC budou hodni a misto pirateni si koupi dostatecny pocet kopii jejich hry, tak jim mozna udelaji podporu Vulkanu v PC verzi.
Coz je duvod, proc kazdy mesic vychazeji stovky her, ale podporu Vulkanu jich ma pouze 30. Celych 30 z tech tisicu her, ktere vysly a jsou v priprave.
Jo, zda se ze se zavadi pomaleji nez se cekalo, ale mozna ze Playstation 5 uz Vulkan mit bude. Kolik z tech stovek her mesicne ma vlastni engine?
V pripade playstationu je jen otazka casu, nez budou donuceny prejit z jejich vlastniho low-level api na nejaky standard. DX to nebude.. takze zbyva Vulkan.
Omlouvám se, ale předtím jsem se seknul
Toho Dooma hrajou 3 lidi ne 2.Lisa su, Koduri a Waffer.
Vulkan je velmi dobra vec pre vetkych okrem M$.
Aspon sa oddiali nuteny prechod na W10 kvoli DX12.
Podľa mňa sa nič neoddiali. To by muselo Vulkán používať viac ako 1 hra čo za to stojí zo 100 (trochu preháňam, ale pointa je jasná).
Radsej tie hry ozeliem, resp. postaci mi DX11.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.