Díky Vulkanu vzrostl výkon Unity Engine až o 60 %
Vývojáři významných herních enginů se v posledních letech předhánějí v multiplatformní podpoře. Snaží se, aby hry a aplikace postavené na jejich enginu mohly běhat na co nejširším spektru hardwarových i softwarových konfigurací. Právě to je totiž jedno z hledisek, na jehož základě vývojáři her vybírají. Čím širší je spektrum systémů, na nichž jejich hra poběží, tím více si jejich hru může koupit a tím úspěšnější může být.
Právě API Vulkan může oné multiplatformnosti výrazně pomoci. Zatímco podpora DirectX 12 přinese efektivnější využití hardwarových prostředků jen v systémech s Windows 10 (tedy na vybraných PC a konzoli Xbox One), podpora Vulkanu přináší výhody nízkoúrovňového API pro Windows 7, 8 i 10, Linux, Android a nakonec částečně i do světa konzolí.
Unity 5.6 beta, která prvotní podporu pro API Vulkan přináší, může podle svých autorů přinést zvýšení výkonu kolem 30 %, v některých případech až o 60 %. To není až tak překvapivé, pokud si vzpomenete na první testy Vulkan Doomu na Radeonech, dosahoval posun průměrných FPS až 66 %. Autoři enginu dále upozorňují, že autor hry nemusí mít žádné znalosti o optimalizacích pro API Vulkan; vše je implementováno tak, aby engine sám využil jeho výhod a nevyžadoval zásahů ze strany vývojářů hry.
Pro nás jakožto uživatele to znamená, že přinejmenším hry s API Unity, jejichž vývoj byl zahájen koncem letošního roku, mohou nabídnout nativní podporu pro API Vulkan. Ta se jistě bude týkat i některých již rozpracovaných projektů, jejichž autoři uznají za vhodné podporu nového API doplnit. Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her s enginem Unity.