Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Díky Vulkanu vzrostl výkon Unity Engine až o 60 %

3D engine, na kterém v poslední době vzniká v průměru kolem 35 her ročně, nasazuje API Vulkan…

Vývojáři významných herních enginů se v posledních letech předhánějí v multiplatformní podpoře. Snaží se, aby hry a aplikace postavené na jejich enginu mohly běhat na co nejširším spektru hardwarových i softwarových konfigurací. Právě to je totiž jedno z hledisek, na jehož základě vývojáři her vybírají. Čím širší je spektrum systémů, na nichž jejich hra poběží, tím více si jejich hru může koupit a tím úspěšnější může být.

Právě API Vulkan může oné multiplatformnosti výrazně pomoci. Zatímco podpora DirectX 12 přinese efektivnější využití hardwarových prostředků jen v systémech s Windows 10 (tedy na vybraných PC a konzoli Xbox One), podpora Vulkanu přináší výhody nízkoúrovňového API pro Windows 7, 8 i 10, Linux, Android a nakonec částečně i do světa konzolí.

Unity 5.6 beta, která prvotní podporu pro API Vulkan přináší, může podle svých autorů přinést zvýšení výkonu kolem 30 %, v některých případech až o 60 %. To není až tak překvapivé, pokud si vzpomenete na první testy Vulkan Doomu na Radeonech, dosahoval posun průměrných FPS až 66 %. Autoři enginu dále upozorňují, že autor hry nemusí mít žádné znalosti o optimalizacích pro API Vulkan; vše je implementováno tak, aby engine sám využil jeho výhod a nevyžadoval zásahů ze strany vývojářů hry.

Pro nás jakožto uživatele to znamená, že přinejmenším hry s API Unity, jejichž vývoj byl zahájen koncem letošního roku, mohou nabídnout nativní podporu pro API Vulkan. Ta se jistě bude týkat i některých již rozpracovaných projektů, jejichž autoři uznají za vhodné podporu nového API doplnit. Výhledově z něj však bude standard dostupný ve většině her s enginem Unity.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Díky Vulkanu vzrostl výkon Unity Engine až o 60 %

Úterý, 27 Prosinec 2016 - 01:54 | Spirit_pcf | Taky ze da zahulit GPU. :) Na 4k a mode Fantastic...
Pondělí, 26 Prosinec 2016 - 18:31 | Marek Moravčík | Pokiaľ viem, tak DX12 nemá žiadne vizuálne...
Pondělí, 26 Prosinec 2016 - 17:27 | Hrdina | V DX12 jsou i obrazový vylepšení. Takže pokud hra...
Pátek, 23 Prosinec 2016 - 15:07 | Gath G | Kdybych měl GTX 1070, tak musím čekat na slušnou...
Čtvrtek, 22 Prosinec 2016 - 18:32 | Plnovous | Radsej tie hry ozeliem, resp. postaci mi DX11.
Čtvrtek, 22 Prosinec 2016 - 15:09 | Zzz66 | Omlouvám se, ale předtím jsem se seknul Toho...
Čtvrtek, 22 Prosinec 2016 - 10:09 | Karáš Svorka | Proč zrovna AAA tituly? Drtivá většina her má...
Čtvrtek, 22 Prosinec 2016 - 08:54 | PPK | V pripade playstationu je jen otazka casu, nez...
Čtvrtek, 22 Prosinec 2016 - 00:39 | Gath G | "funkčních hotových produktů" Tím...
Středa, 21 Prosinec 2016 - 22:53 | HKMaly | Jo, zda se ze se zavadi pomaleji nez se cekalo,...

Zobrazit diskusi