260W je spíš zklámáním. Kdyby se vlezli do 225W bylo to daleko lepší, by ode mne měli okamžitou objednávku.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
260W je spíš zklámáním. Kdyby
Robin Seina https://diit.cz/profil/robin-seina
18. 7. 2023 - 00:07https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse260W je spíš zklámáním. Kdyby se vlezli do 225W bylo to daleko lepší, by ode mne měli okamžitou objednávku.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419429
+
souhlas....jeste to muze ovlivnit cenovka, nejaky undervolting a fps strop a treba do 200W by se clovek vesel
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
souhlas....jeste to muze
SudetChobot https://diit.cz/profil/salam-aveku
18. 7. 2023 - 01:47https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskusesouhlas....jeste to muze ovlivnit cenovka, nejaky undervolting a fps strop a treba do 200W by se clovek veselhttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419433
+
problém je, že člověk nebude mít vůbec žádný důvod tyhle karty kupovat, když min. rok si může koupit stejný výkon se stejnou spotřebou
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
problém je, že člověk nebude
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
18. 7. 2023 - 06:34https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseproblém je, že člověk nebude mít vůbec žádný důvod tyhle karty kupovat, když min. rok si může koupit stejný výkon se stejnou spotřebouhttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419446
+
Tak ono nic jineho ke koupi nebude, takze se to stejne kupovat bude..nejak :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono nic jineho ke koupi
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
18. 7. 2023 - 09:32https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTak ono nic jineho ke koupi nebude, takze se to stejne kupovat bude..nejak :)https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419492
+
18. 7. 2023 - 09:56https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskusePořád není problém udělat UVhttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419498
+
Vs dnesni
"Podle zdrojů YouTube kanálu MLID jsou Radeony RX 7800 / 7700 dávno hotové po stránce hardwarového návrhu i po stránce ovladačů."
Hmmm ... stale razime teorii o bugu?
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
N32 je ten cip s opravenym
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 06:35https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseN32 je ten cip s opravenym mytickym bugem ve frekvencich?
"Ve třetí řadě se začínají objevovat zvěsti, že Navi 32, která oproti Radeonům RX 7900 poběží na 3 GHz+, bude v některých hrách dosahovat výkonu prakticky na úrovni Radeonů RX 7900."
https://diit.cz/clanek/refresh-navi-31-33-36-ghz-192mb-infinity-v-cache
https://diit.cz/clanek/navi-32-cili-na-3ghz-chysta-se-i-rychlejsi-revize-navi-31
Vs dnesni
"Podle zdrojů YouTube kanálu MLID jsou Radeony RX 7800 / 7700 dávno hotové po stránce hardwarového návrhu i po stránce ovladačů."
Hmmm ... stale razime teorii o bugu? https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419447
+
Logika nebude tvou nejsilnejsi strankou, nicmene bylo by dobre si zkusit uvedomit, ze to ze Navi32 prijde v nove opravene revizi, nikdo s urcitosti netvrdil. Chtelo by to mit tu malinkou rozlisovaci schopnost, mezi "rumors" a realitou. Stejne tak byl/je rumors o bugu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Logika nebude tvou
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
18. 7. 2023 - 07:33https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseLogika nebude tvou nejsilnejsi strankou, nicmene bylo by dobre si zkusit uvedomit, ze to ze Navi32 prijde v nove opravene revizi, nikdo s urcitosti netvrdil. Chtelo by to mit tu malinkou rozlisovaci schopnost, mezi "rumors" a realitou. Stejne tak byl/je rumors o bugu. https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419455
+
Ano,porovnavam rumor a rumor..tj existence bugu a rumor o jeho oprave.
Vykon 7700/7800 je tam,kde bychom ho pri danem TDP cekali. Proto rikam,dle occamovy britvy,bug neni
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ano,porovnavam rumor a rumor.
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 07:38https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseAno,porovnavam rumor a rumor..tj existence bugu a rumor o jeho oprave.
Vykon 7700/7800 je tam,kde bychom ho pri danem TDP cekali. Proto rikam,dle occamovy britvy,bug nenihttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419456
+
Vy potřebujete k vysvětlení toho, že AMD má horší arch. než Nvidia bug.
Já se bez této hypotézy o bugu obejdu, protože je zbytná a nic pro ni nemluví. Vyjma jiných rumors, že měla mít 7900xtx výkon 2,3x větší než 6900x.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Vy potřebujete k vysvětlení
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 08:49https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseVy potřebujete k vysvětlení toho, že AMD má horší arch. než Nvidia bug.
Já se bez této hypotézy o bugu obejdu, protože je zbytná a nic pro ni nemluví. Vyjma jiných rumors, že měla mít 7900xtx výkon 2,3x větší než 6900x.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419476
+
Naopak, jsou indicie, ktere 'teorii' bugu podporuji. Predchozi uniky napr mluvili o podstatne vyssich frekvencich/vykonu.
Ale kazdy se muze samozrejme priklonit k tomu, co se mu libi/nelibi vice.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Naopak, jsou indicie, ktere
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
18. 7. 2023 - 09:31https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseNaopak, jsou indicie, ktere 'teorii' bugu podporuji. Predchozi uniky napr mluvili o podstatne vyssich frekvencich/vykonu.
Ale kazdy se muze samozrejme priklonit k tomu, co se mu libi/nelibi vice.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419491
+
Což byl rumor, že? A abych citoval jednoho nejmenovaného diskutujícího "Chtelo by to mit tu malinkou rozlisovaci schopnost, mezi "rumors" a realitou."
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Což byl rumor, že? A abych
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 10:10https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseCož byl rumor, že? A abych citoval jednoho nejmenovaného diskutujícího "Chtelo by to mit tu malinkou rozlisovaci schopnost, mezi "rumors" a realitou."https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419500
+
Ano chtelo by to trosku rozlisovat. To ze rumor podporuje jiny rumor, se apriori nevylucuje. Samozrejme pokud se nekdo chce zaryte drzet sveho nazoru, tak se ho drzet bude.
Aby jsi si Majklosi zase z toho nevybral jen to co se ti hodi. Ja netvrdim, ze tam "musi" byt bug, je to pro ne jedna z moznosti, ktera neni nerealna a ktera mne osobne dava smysl. Tobe davat smysl nemusi.
A tim bychom asi mohli tohle dohadovani ukoncit, ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano chtelo by to trosku
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
18. 7. 2023 - 10:24https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseAno chtelo by to trosku rozlisovat. To ze rumor podporuje jiny rumor, se apriori nevylucuje. Samozrejme pokud se nekdo chce zaryte drzet sveho nazoru, tak se ho drzet bude.
Aby jsi si Majklosi zase z toho nevybral jen to co se ti hodi. Ja netvrdim, ze tam "musi" byt bug, je to pro ne jedna z moznosti, ktera neni nerealna a ktera mne osobne dava smysl. Tobe davat smysl nemusi.
A tim bychom asi mohli tohle dohadovani ukoncit, ne?https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419507
+
Ze stare znamosti to ukoncit muzeme,ale presto si dovolim stanovisko: zatim tam zadne fakticke potvrzeni realitou o bugu neni,jen rumory. A fakta zatim spise hraji proti bugu. Viz fakta v tomto a o par hodin novejsim clanku o n32/ rx7700/7800
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ze stare znamosti to ukoncit
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 12:47https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseZe stare znamosti to ukoncit muzeme,ale presto si dovolim stanovisko: zatim tam zadne fakticke potvrzeni realitou o bugu neni,jen rumory. A fakta zatim spise hraji proti bugu. Viz fakta v tomto a o par hodin novejsim clanku o n32/ rx7700/7800https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419556
+
Dokud nebudou vydané, jde o teorii. Uvidíme, jak je ta teorie přesná.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Dokud nebudou vydané, jde o
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 12:51https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseDokud nebudou vydané, jde o teorii. Uvidíme, jak je ta teorie přesná.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419559
+
To ano, ale vydání se už blíží a ty uniky vypadají real.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To ano, ale vydání se už
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 13:57https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTo ano, ale vydání se už blíží a ty uniky vypadají real.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419571
+
Reálně stejně nebylo těžké to odhadnout, jednak z odstupňování modelů předchozích a jednak z pozicování proti konkurenci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Reálně stejně nebylo těžké to
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 13:59https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseReálně stejně nebylo těžké to odhadnout, jednak z odstupňování modelů předchozích a jednak z pozicování proti konkurenci.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419572
+
To je právě ta zajímavá část, pokud by rumoristi měli pravdu a v rdna3 byl bug a ten byl (částečně?) opravený v N32, pak by N32 dosahovala výkonu RX 7900XT, nebo mělo malou spotřebu, viz odkaz na no-xuv článek výše.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To je právě ta zajímavá část,
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 14:04https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTo je právě ta zajímavá část, pokud by rumoristi měli pravdu a v rdna3 byl bug a ten byl (částečně?) opravený v N32, pak by N32 dosahovala výkonu RX 7900XT, nebo mělo malou spotřebu, viz odkaz na no-xuv článek výše.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419573
+
Pokud by se ta chyba týkala efektivity, tak efektivita se snad projevuje tím, že s nárůstem taktů méně roste spotřeba. Ale pokud byla chyba někde v komunikaci části se shadery a výstupem tedy kolem rasterizace (mají rozdílné takty) pak by jen umožnila ta oprava vyšší takt. Ale že by měla 7800 dosahovat až na 7900XT, je kravina a špatně pochopená věc. Ten udávaný nárůst výkonu totiž nebyl v grafice, ale v hrubém výpočetním: Zde je opsáno z webu AMD oficiální výkon ve 32 bitech: AMD Radeon™ RX 6950 XT - 23.65 TFLOPs // AMD Radeon™ RX 7900 XT - 52 TFLOPs // AMD Radeon™ RX 7900 XTX - 61 TFLOPs.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud by se ta chyba týkala
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 14:22https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskusePokud by se ta chyba týkala efektivity, tak efektivita se snad projevuje tím, že s nárůstem taktů méně roste spotřeba. Ale pokud byla chyba někde v komunikaci části se shadery a výstupem tedy kolem rasterizace (mají rozdílné takty) pak by jen umožnila ta oprava vyšší takt. Ale že by měla 7800 dosahovat až na 7900XT, je kravina a špatně pochopená věc. Ten udávaný nárůst výkonu totiž nebyl v grafice, ale v hrubém výpočetním: Zde je opsáno z webu AMD oficiální výkon ve 32 bitech: AMD Radeon™ RX 6950 XT - 23.65 TFLOPs // AMD Radeon™ RX 7900 XT - 52 TFLOPs // AMD Radeon™ RX 7900 XTX - 61 TFLOPs.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419576
+
Údajný bug měl spočívat v tom, že nerostou takty nad nějakou hranici bez ohledu na TDP, resp tak brutálně, že se to chová jako zeď.
"Ale že by měla 7800 dosahovat až na 7900XT, je kravina a špatně pochopená věc." to souhlasím, ale opět bych odkázal na první příspěvek s články no-x
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Údajný bug měl spočívat v tom
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 18:24https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseÚdajný bug měl spočívat v tom, že nerostou takty nad nějakou hranici bez ohledu na TDP, resp tak brutálně, že se to chová jako zeď.
"Ale že by měla 7800 dosahovat až na 7900XT, je kravina a špatně pochopená věc." to souhlasím, ale opět bych odkázal na první příspěvek s články no-xhttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419598
+
Ten bug objasňuje věc jedna věc a klidně ji zopakuji. Je možno 7900 přetaktovat až mírně přes 3 GHz, ale stabilní to bude pouze ve výpočetní zátěži. V grafické to moc nepojede.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ten bug objasňuje věc jedna
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 20:15https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTen bug objasňuje věc jedna věc a klidně ji zopakuji. Je možno 7900 přetaktovat až mírně přes 3 GHz, ale stabilní to bude pouze ve výpočetní zátěži. V grafické to moc nepojede.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419601
+
Bug tam ale je, měly totiž ty grafiky dosahovat vyšších taktů. Tam je totiž jedna taková věc. Když pominu paměti a jejich řadič, v tom čipu jsou nově dva takty, jeden pro shadery a jeden pro rasterizéry a spol. Protože oni přišli na to, že nemusí být obě tyto části na jednom taktu. To vysvětluje mimojiné, proč profi Radeon Pro W7900 má TDP o 55 W nižší při stejném výpočetním výkonu jako RX 7900 XTX, ale nižším grafickém. A to má přitom dvojnásobek RAM, tedy 48 GB. Takty u profi AMD neudává. Ale paměť má ECC a nižší datovou propustnost.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Bug tam ale je, měly totiž ty
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 12:31https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseBug tam ale je, měly totiž ty grafiky dosahovat vyšších taktů. Tam je totiž jedna taková věc. Když pominu paměti a jejich řadič, v tom čipu jsou nově dva takty, jeden pro shadery a jeden pro rasterizéry a spol. Protože oni přišli na to, že nemusí být obě tyto části na jednom taktu. To vysvětluje mimojiné, proč profi Radeon Pro W7900 má TDP o 55 W nižší při stejném výpočetním výkonu jako RX 7900 XTX, ale nižším grafickém. A to má přitom dvojnásobek RAM, tedy 48 GB. Takty u profi AMD neudává. Ale paměť má ECC a nižší datovou propustnost. https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419543
+
Nebo se nepouziva tolik kremiku,jde po jine pipeline a proto ma vyssi takty/nizsi spotrebu a neni to bugem,ale dobrym navrhem v danem pripade architektury. Na herni takt 3ghz ta gpu treba vubec nemirila
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nebo se nepouziva tolik
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 12:45https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseNebo se nepouziva tolik kremiku,jde po jine pipeline a proto ma vyssi takty/nizsi spotrebu a neni to bugem,ale dobrym navrhem v danem pripade architektury. Na herni takt 3ghz ta gpu treba vubec nemirilahttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419552
+
Co jsem sledoval oficiální zprávy, tak blízko, až přes 3 GHz to být mělo. Ale u nižších modelů, 7900 až na 3 GHz jít neměla, ale mělo to být blízko. Přece u všech řad to je tak, že modely s vyšším počtem shaderů nejdou na ty nejvyšší takty. Nicméně daří se přetaktovat přes 3 GHz, ale stabilní to je jen ve výpočetní zátěži. V herní to nefunguje.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Co jsem sledoval oficiální
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 12:50https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseCo jsem sledoval oficiální zprávy, tak blízko, až přes 3 GHz to být mělo. Ale u nižších modelů, 7900 až na 3 GHz jít neměla, ale mělo to být blízko. Přece u všech řad to je tak, že modely s vyšším počtem shaderů nejdou na ty nejvyšší takty. Nicméně daří se přetaktovat přes 3 GHz, ale stabilní to je jen ve výpočetní zátěži. V herní to nefunguje.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419558
+
To není moc blízko. Pojďme si pro příště stanovit, co je "blízko" :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AMD Radeon™ RX 7600
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 14:07https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseAMD Radeon™ RX 7600
Game Frequency 2250 MHz
Boost Frequency Up to 2655 MHz
https://www.amd.com/en/products/graphics/amd-radeon-rx-7600
To není moc blízko. Pojďme si pro příště stanovit, co je "blízko" :-)https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419574
+
Protože jim to nefunguje. Já psal o tom, co hlásili předem. A že to je ten BUG.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Protože jim to nefunguje. Já
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 14:23https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseProtože jim to nefunguje. Já psal o tom, co hlásili předem. A že to je ten BUG.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419577
+
Ale oni to nehlásili předem, to jen nějaký rumorník rumoroval.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale oni to nehlásili předem,
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 18:23https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseAle oni to nehlásili předem, to jen nějaký rumorník rumoroval.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419597
+
Zcela evidentně shadery jsou v pořádku, protože při čistě výpočetní zátěži zvládají i přes 3 GHz. Ale v herní zátěži už to nejde.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zcela evidentně shadery jsou
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 14:28https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseZcela evidentně shadery jsou v pořádku, protože při čistě výpočetní zátěži zvládají i přes 3 GHz. Ale v herní zátěži už to nejde.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419578
+
Tak se podívejte na Radeony Pro W:
W 7900 má 300 W TDP a 48 GB - Compute Units 96 a (FP32) Performance 61.3 TFLOPs.
W 7800 má 260 W TDP a 32 GB - Compute Units 70 a (FP32) Performance 45.2 TFLOPs.
Herní RX:
RX 7900 XTX 355 W TDP a 24 GB - Compute Units 96 a (FP32) Performance 61 TFLOPs.
RX 7900 XT 315 W TDP a 20 GB - Compute Units 84 a (FP32) Performance 52 TFLOPs.
Takže RX 7800 by teoreticky mohla sedět a RX 7700 patrně taky. Ostatně tam tolik manévrovacího prostoru není. A poměr TDP profi a herního modelu taky sedí. Vidím tam prostor pro dvě varianty RX 7800.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak se podívejte na Radeony
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 08:12https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTak se podívejte na Radeony Pro W:
W 7900 má 300 W TDP a 48 GB - Compute Units 96 a (FP32) Performance 61.3 TFLOPs.
W 7800 má 260 W TDP a 32 GB - Compute Units 70 a (FP32) Performance 45.2 TFLOPs.
Herní RX:
RX 7900 XTX 355 W TDP a 24 GB - Compute Units 96 a (FP32) Performance 61 TFLOPs.
RX 7900 XT 315 W TDP a 20 GB - Compute Units 84 a (FP32) Performance 52 TFLOPs.
Takže RX 7800 by teoreticky mohla sedět a RX 7700 patrně taky. Ostatně tam tolik manévrovacího prostoru není. A poměr TDP profi a herního modelu taky sedí. Vidím tam prostor pro dvě varianty RX 7800.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419466
+
To sa ale nevylučuje. Pred 3nm sa čip začal vyrábať 40 dní výroba +90 dní testovanie + 30 dní dodávka partnerom pred vydaním =160 dní
a to korešponduje
Takže ak má prísť na trh v septembri = září už sa musí vyrábať a pred tým bolo 130 dní na testovaciu sériu. Takže HW je hotová dávno a na SW bolo dosť času, ak bude vôbec potrebný a nejde len o čisto HW bug
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To sa ale nevylučuje. Pred
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
18. 7. 2023 - 08:05https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTo sa ale nevylučuje. Pred 3nm sa čip začal vyrábať 40 dní výroba +90 dní testovanie + 30 dní dodávka partnerom pred vydaním =160 dní
a to korešponduje
3nm wafer TSMC bude stát přes $20 000, doba výroby se prodlužuje
19. 10. 2021
Doposud obvyklá doba výroby křemíkového čipu tak naroste o další 2-3 měsíce.
https://diit.cz/clanek/3nm-wafer-tsmc-bude-stat-pres-20-000-doba-vyroby-se-prodluzuje
Your starting date is September 30, 2023 so that means that 160 days before would be April 23, 2023.https://www.convertunits.com/dates/-160/daysfrom/Sep+30,+2023
Takže ak má prísť na trh v septembri = září už sa musí vyrábať a pred tým bolo 130 dní na testovaciu sériu. Takže HW je hotová dávno a na SW bolo dosť času, ak bude vôbec potrebný a nejde len o čisto HW bughttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419464
+
Špatně jsem si přečetl Váš komentář. Takže upravím reakci.
Jednak se nebavíme o 3nm, ale zaběhnutém 6nm.
Dále vycházíme z toho, že nejde o čistý nový návrh ale o hypotetickou revizi čipu, kde samotný čas výroby prvního wafferu bude kratší. Navíc nevíme ani, od jakého data bychom to měli vlastně počítat, že? Výroba sama o sobě a poté převoz a zapouzdření netrvá 3/4 roku.
Ten důvod, proč nebyly vydány a půjdou ven až v září není oprava, ale to co píše samotný no-x v článku "AMD však s jejich vydáním čeká na vyprodání podstatné části zásob stávajícího hardwaru, zejména modelů postavených na GPU Navi 21 (Radeony RX 6800 / 69x0), které novinky více-méně nahradí."
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Špatně jsem si přečetl Váš
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 08:45https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseŠpatně jsem si přečetl Váš komentář. Takže upravím reakci.
Jednak se nebavíme o 3nm, ale zaběhnutém 6nm.
Dále vycházíme z toho, že nejde o čistý nový návrh ale o hypotetickou revizi čipu, kde samotný čas výroby prvního wafferu bude kratší. Navíc nevíme ani, od jakého data bychom to měli vlastně počítat, že? Výroba sama o sobě a poté převoz a zapouzdření netrvá 3/4 roku.
Ten důvod, proč nebyly vydány a půjdou ven až v září není oprava, ale to co píše samotný no-x v článku "AMD však s jejich vydáním čeká na vyprodání podstatné části zásob stávajícího hardwaru, zejména modelů postavených na GPU Navi 21 (Radeony RX 6800 / 69x0), které novinky více-méně nahradí."https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419472
+
3nm predĺžia čas výroby CPU/GPU na wafferi v továrni o 90-122 dní oproti stavu z 5nm. A teda ťažko trvá výroba menej ako mesiac aj pri 6/5nm
>Výroba sama o sobě a poté převoz a zapouzdření netrvá 3/4 roku.
Ale áno. V časoch SSDOI trvala výroba (waffera bez výroby fotomasky) 40 dní a testovanie čipu na určenie chýb a prevádzkových parametrov a tým určenie typu pri desktop CPU/GPU 90 dní a pre server čipy 180 dní.
A ak urobím opravu/revíziu tak urobím test kusy, kde zistím, či som chybu opravil a ak áno sputím výrobu produkčných kusov, na ktorých otestuje, či som schopný držať kvalitu a až tá ďalšia výrobná várka ide výrobcom kariet resp. do referenčných modelov.
Takže v čase, keď sa písalo o oprave v NAVI 32, už musela byť opravená verzia hotová a testovalo sa, či funguje
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
>Jednak se nebavíme o 3nm,
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
18. 7. 2023 - 09:05https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse>Jednak se nebavíme o 3nm, ale zaběhnutém 6nm.
3nm predĺžia čas výroby CPU/GPU na wafferi v továrni o 90-122 dní oproti stavu z 5nm. A teda ťažko trvá výroba menej ako mesiac aj pri 6/5nm
>Výroba sama o sobě a poté převoz a zapouzdření netrvá 3/4 roku.
Ale áno. V časoch SSDOI trvala výroba (waffera bez výroby fotomasky) 40 dní a testovanie čipu na určenie chýb a prevádzkových parametrov a tým určenie typu pri desktop CPU/GPU 90 dní a pre server čipy 180 dní.
A ak urobím opravu/revíziu tak urobím test kusy, kde zistím, či som chybu opravil a ak áno sputím výrobu produkčných kusov, na ktorých otestuje, či som schopný držať kvalitu a až tá ďalšia výrobná várka ide výrobcom kariet resp. do referenčných modelov.
Takže v čase, keď sa písalo o oprave v NAVI 32, už musela byť opravená verzia hotová a testovalo sa, či fungujehttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419481
+
Asi ano, jen bych nesouhlasil s těmi 90 dny na testování.
Nicméně pokud by dělali revizi a měnili masku, stejně by to trvalo déle. Pak, jak tady někdo komentoval níže, výroba upravené masky by se možná ani nevyplatila.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Asi ano, jen bych nesouhlasil
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
18. 7. 2023 - 10:22https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseAsi ano, jen bych nesouhlasil s těmi 90 dny na testování.
Nicméně pokud by dělali revizi a měnili masku, stejně by to trvalo déle. Pak, jak tady někdo komentoval níže, výroba upravené masky by se možná ani nevyplatila. https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419504
+
18. 7. 2023 - 10:23https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskusemožno áno, možno nie. https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419505
+
Otázka je, co je v těch 90 dnech započítáno, hlavně jestli tsmc pro NV dělá i beol, pouzdření, nebo to putuje do jiné fabriky, jak se mnohdy děje a promr-hat na tom jde spousta času... Pokud pro ně dělá tsmc vše (kde se aktuálně k číslům nedostanu, ale schválně zkusím vydindat přesnější časy u Intelu, případně jinde na straších procesech) , tak těch 90 dní by mohlo odpovídalo tak nějakým předprodukčním vzorkům...
A u těch masek, to jsou miliony$, u 3nm spíš desítky, celkový návrh čipu stovky, takže i taková menší oprava ve chvíli, kdy jsou prodeje u ledu může být zcela nerentabilní...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Otázka je, co je v těch 90
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
19. 7. 2023 - 23:51https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseOtázka je, co je v těch 90 dnech započítáno, hlavně jestli tsmc pro NV dělá i beol, pouzdření, nebo to putuje do jiné fabriky, jak se mnohdy děje a promr-hat na tom jde spousta času... Pokud pro ně dělá tsmc vše (kde se aktuálně k číslům nedostanu, ale schválně zkusím vydindat přesnější časy u Intelu, případně jinde na straších procesech) , tak těch 90 dní by mohlo odpovídalo tak nějakým předprodukčním vzorkům...
A u těch masek, to jsou miliony$, u 3nm spíš desítky, celkový návrh čipu stovky, takže i taková menší oprava ve chvíli, kdy jsou prodeje u ledu může být zcela nerentabilní...https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419770
+
AMD to robí v svojej továrni v Penagu v Malajzii https://techwireasia.com/2022/06/tf-amd-expands-its-semiconductor-manufa...
rozšírili ju z 0,8 na 2,3 milióna štvorcových stôp a najali 3000 ľudí v roku 2022. Táto fabrika je určená na čipy- testovanie,"krájanie" a balenie čipov do integrovaných obvodov. A v nej ten test trval 90 dní, a balenie skoro deň. Cesta waferov trvá 2 dni
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AMD to robí v svojej továrni
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
20. 7. 2023 - 06:49https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseAMD to robí v svojej továrni v Penagu v Malajzii
https://techwireasia.com/2022/06/tf-amd-expands-its-semiconductor-manufacturing-facility-in-penang/
rozšírili ju z 0,8 na 2,3 milióna štvorcových stôp a najali 3000 ľudí v roku 2022. Táto fabrika je určená na čipy- testovanie,"krájanie" a balenie čipov do integrovaných obvodov. A v nej ten test trval 90 dní, a balenie skoro deň. Cesta waferov trvá 2 dni
https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419785
+
A těch 90 dní má být test, nebo celkově strávit v té továrně? Teď jsem se na to ptal a těch +-40 dní by mělo odpovídat pouze Front endu, než wafer projde Back end procesem v Intelu trvá 60-80 dní, pak by zbylo 30 dní, na krájení, zapouzdření, testy a bining...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A těch 90 dní má být test,
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
20. 7. 2023 - 16:36https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseA těch 90 dní má být test, nebo celkově strávit v té továrně? Teď jsem se na to ptal a těch +-40 dní by mělo odpovídat pouze Front endu, než wafer projde Back end procesem v Intelu trvá 60-80 dní, pak by zbylo 30 dní, na krájení, zapouzdření, testy a bining...https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419867
+
Takže RX 7700 výkon RX 6800, jestli vůbec, TDP -5W a na oplátku -4GB VRAM... tak to se vyplatí Horste! Tady toto bude opravdu konkurencí spíš jen samo sobě, takže dávalo smysl čekat až RX 6000 zmizí z trhu, protože RTX 4060 Ti s pouhými 8GB koupí stejně jen blázen. No snad nasadí aspoň nějakou rozumnou cenovku, protože na toto se připlácet asi moc nevyplatí.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Takže RX 7700 výkon RX 6800,
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
18. 7. 2023 - 06:40https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTakže RX 7700 výkon RX 6800, jestli vůbec, TDP -5W a na oplátku -4GB VRAM... tak to se vyplatí Horste! Tady toto bude opravdu konkurencí spíš jen samo sobě, takže dávalo smysl čekat až RX 6000 zmizí z trhu, protože RTX 4060 Ti s pouhými 8GB koupí stejně jen blázen. No snad nasadí aspoň nějakou rozumnou cenovku, protože na toto se připlácet asi moc nevyplatí.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419448
+
problém je, že jakmile si někdo koupí tenhle rok kartu, tak si příští rok nekoupí novou, ani kdyby dostal 40% výkonu navíc za stejnou cenu, což se stejně nestane
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
problém je, že jakmile si
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
18. 7. 2023 - 07:49https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseproblém je, že jakmile si někdo koupí tenhle rok kartu, tak si příští rok nekoupí novou, ani kdyby dostal 40% výkonu navíc za stejnou cenu, což se stejně nestanehttps://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419458
+
Porad ale budou lidi, ktery ten dany rok dospeji k tomu, ze si koupi kartu..a ti si to jednoduse koupi.
Prodeje budou asi obecne horsi, bude zalezet na cene. Pokud bude 7800 za 550$ bude to 'ok'. Pokud cena klesne k 500$, verim ze se bude prodavat na moznosti dobre.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Porad ale budou lidi, ktery
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
18. 7. 2023 - 09:35https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskusePorad ale budou lidi, ktery ten dany rok dospeji k tomu, ze si koupi kartu..a ti si to jednoduse koupi.
Prodeje budou asi obecne horsi, bude zalezet na cene. Pokud bude 7800 za 550$ bude to 'ok'. Pokud cena klesne k 500$, verim ze se bude prodavat na moznosti dobre.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419495
+
No tak si priplatis par €\$ (v porovnani 7700 vs. 7800) a kupis 7800 a mas vykon 6800XT/6900XT a ked ju postektis (tu 7800), tak mozno aj 6950XT.
Vo vseobecnosti kto ma RDNA2, upgrade sa prilis neoplati, hlavne pri 7600/7700/7800, jedine 7900XT(X) su vzdy o nejakych 30% vykonnejsie ako akakolvek 6950XT, navyse maju 20/24 GB VRAM.
Kto uz ma RDNA1 (nejake RX5700 a pod.) tam uz upgrade pocitit, kto ma nejaku Vega56/64 co by GCN5+ alebo 4/8 GB RX470/480/570/580/590 Polaris co by CGN5 (ako napr. ja), tam by bol narast vykonu este ovela vacsi. Este starsie ani nespominam.
No a kto vobec neriesi hry (lebo na to nema cas) a GPGPU vypocty robi 5 a pol cloveka v SR+CR a staci mu iGPU v procaku na cokolvek v OS GUI + mulitimedia k tomu, tomu je to total u zadnice :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No tak si priplatis par €\$
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
18. 7. 2023 - 07:59https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseNo tak si priplatis par €\$ (v porovnani 7700 vs. 7800) a kupis 7800 a mas vykon 6800XT/6900XT a ked ju postektis (tu 7800), tak mozno aj 6950XT.
Vo vseobecnosti kto ma RDNA2, upgrade sa prilis neoplati, hlavne pri 7600/7700/7800, jedine 7900XT(X) su vzdy o nejakych 30% vykonnejsie ako akakolvek 6950XT, navyse maju 20/24 GB VRAM.
Kto uz ma RDNA1 (nejake RX5700 a pod.) tam uz upgrade pocitit, kto ma nejaku Vega56/64 co by GCN5+ alebo 4/8 GB RX470/480/570/580/590 Polaris co by CGN5 (ako napr. ja), tam by bol narast vykonu este ovela vacsi. Este starsie ani nespominam.
No a kto vobec neriesi hry (lebo na to nema cas) a GPGPU vypocty robi 5 a pol cloveka v SR+CR a staci mu iGPU v procaku na cokolvek v OS GUI + mulitimedia k tomu, tomu je to total u zadnice :)https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419461
+
Upgrade z něčeho jako Polaris nebo Vega může dávat smysl.
Ale dost pochybuji o smysluplnosti upgrade z RDNA1 RX5500 8GB.
Na 7600 určitě ne.
Na 7700 nebo 7800 .. dle ceny. Ale spíš ne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Upgrade z něčeho jako Polaris
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
18. 7. 2023 - 11:28https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseUpgrade z něčeho jako Polaris nebo Vega může dávat smysl.
Ale dost pochybuji o smysluplnosti upgrade z RDNA1 RX5500 8GB.
Na 7600 určitě ne.
Na 7700 nebo 7800 .. dle ceny. Ale spíš ne.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419523
+
18. 7. 2023 - 12:43https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseŘekl bych, že to je individuální.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419551
+
Vynechal bych nesmyslně naceněné RTX 4070Ti a RTX 4080, které jsou stejně prodejní propadáky a nelze předpokládat, že by podobně naceněné karty od AMD nebyly, to by musely přinést výkon, který víme, že nepřinesou, teda vyšší než RX7900XT.
Takže základ vidím jako RTX 4070 s 200W za 16.000 Kč. Mimochodem už ji mám také doma, vzal jsem Giabyte EAGLE. RX 7800 a 7700 mají vyšší TDP, měly by mít i vyšší výkon než RTX 4070 a může teda být i mírně vyšší cena, kdyby ale byla cena na úrovni RTX 4070, vůbec bych se nezlobil.
Jako pokud by byla cena hodně zajímavá a výkon minimálně na úrovni RTX 4070, můžu z druhého kompu prodat RTX 3080 a koupit tam kartu od AMD, jinak nic, momentálně mám oba PC naboostované tak,že aspoň dva roky do počítače nedám ani korunu. :-)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
RX 7800 (260W)
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
18. 7. 2023 - 08:02https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseRX 7800 (260W)
RX 7700 (245W)
RTX 4070 (200W)
Vynechal bych nesmyslně naceněné RTX 4070Ti a RTX 4080, které jsou stejně prodejní propadáky a nelze předpokládat, že by podobně naceněné karty od AMD nebyly, to by musely přinést výkon, který víme, že nepřinesou, teda vyšší než RX7900XT.
Takže základ vidím jako RTX 4070 s 200W za 16.000 Kč. Mimochodem už ji mám také doma, vzal jsem Giabyte EAGLE. RX 7800 a 7700 mají vyšší TDP, měly by mít i vyšší výkon než RTX 4070 a může teda být i mírně vyšší cena, kdyby ale byla cena na úrovni RTX 4070, vůbec bych se nezlobil.
Jako pokud by byla cena hodně zajímavá a výkon minimálně na úrovni RTX 4070, můžu z druhého kompu prodat RTX 3080 a koupit tam kartu od AMD, jinak nic, momentálně mám oba PC naboostované tak,že aspoň dva roky do počítače nedám ani korunu. :-)https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419462
+
Kartu s 12Gb Vram bych dnes už nekupoval max pro FHD rozlišení.
Taky přemýšlím nad novou kartou a nejlépe vychází Radeon 7900Xt ,dostatek paměti ,akceptovatelná cena.
Co je trošku horší je spotřeba vůči konkurenci ,nicméně pokud si to člověk poladí a undervoltne tak to takovej problém není.
Líbila by se mi 4080 bohužel ta cena je hodně úlet + konektor mě odrazuje.
Navíc primárně to kupuji pro Warzony které sedí Radeonům.
Nějaké RT a DLSS je mi úplně u zadale, zvlášť v Caldeře kde při Quality to dělá mazanici jako prase.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kartu s 12Gb Vram bych dnes
GaGy https://diit.cz/profil/evzen-lovec
18. 7. 2023 - 10:29https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseKartu s 12Gb Vram bych dnes už nekupoval max pro FHD rozlišení.
Taky přemýšlím nad novou kartou a nejlépe vychází Radeon 7900Xt ,dostatek paměti ,akceptovatelná cena.
Co je trošku horší je spotřeba vůči konkurenci ,nicméně pokud si to člověk poladí a undervoltne tak to takovej problém není.
Líbila by se mi 4080 bohužel ta cena je hodně úlet + konektor mě odrazuje.
Navíc primárně to kupuji pro Warzony které sedí Radeonům.
Nějaké RT a DLSS je mi úplně u zadale, zvlášť v Caldeře kde při Quality to dělá mazanici jako prase.
https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419508
+
Na 1440p ti stačí v pohodě 12GB.
Na 1080p postačí i 8GB.
Problém je hlavnš u lidí se 4K monitorem a RTX 3080 s 10GB nebo RTX3070 s 8GB a mnohýma dalšíma a 1440p monitorem.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Na 1440p ti stačí v pohodě
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
18. 7. 2023 - 11:12https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseNa 1440p ti stačí v pohodě 12GB.
Na 1080p postačí i 8GB.
Problém je hlavnš u lidí se 4K monitorem a RTX 3080 s 10GB nebo RTX3070 s 8GB a mnohýma dalšíma a 1440p monitorem.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419519
+
To ovšem předpokládá, že současné požadavky na paměť se nebudou měnit. Jenže s tím jak roste průměrná kapacita paměti, zároveň roste i neochota vydavatelů platit herní optimalizace.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To ovšem předpokládá, že
Robin Seina https://diit.cz/profil/robin-seina
18. 7. 2023 - 11:54https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseTo ovšem předpokládá, že současné požadavky na paměť se nebudou měnit. Jenže s tím jak roste průměrná kapacita paměti, zároveň roste i neochota vydavatelů platit herní optimalizace.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419531
+
Nejde jen o rozlišení přece, jde i o kvalitu textur. Někdy i příplatkových extra textur. To může v rozličných nastaveních hrát větší roli než dvě blízká rozlišení třeba právě 1080p a 1440p. Přitom kvalita textur zase tak moc nemá vliv na snímkovou frekvenci, tam má rozlišení a některá další nastavení větší vliv.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nejde jen o rozlišení přece,
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 12:46https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseNejde jen o rozlišení přece, jde i o kvalitu textur. Někdy i příplatkových extra textur. To může v rozličných nastaveních hrát větší roli než dvě blízká rozlišení třeba právě 1080p a 1440p. Přitom kvalita textur zase tak moc nemá vliv na snímkovou frekvenci, tam má rozlišení a některá další nastavení větší vliv.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419555
+
Vyšší spotřebu v klidu už vyřešili včetně rozličných připojených monitorů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vyšší spotřebu v klidu už
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 12:40https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseVyšší spotřebu v klidu už vyřešili včetně rozličných připojených monitorů.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419548
+
Jednoduse a jasne kdyz chcete od architektury RDNA III vykon musite to i patricne nakrmit, tecka.
Samo AMD priznalo ze je to bug/feature RDNA III a pry to uz resit nebudou, ukoncili to a smitec, jiz vsechny sily pracuji na nastupci RDNA IV.
Phoenix ktery vyuziva jiz inovovanou/zcela opravenou verzi RDNA 3.5 nam v 15W provedeni Z1 Extreme jasne ukazuje ze nakup zabugovane RDNA 3 smysl nema.
Kdyby vydali Radeon-y RX 7700/7800 postavene jiz na RDNA 3.5, zcela by tim zabili jak RX 7900 tridu tak by si v budoucnu posahali uvedeni RDNA IV a to v AMD jednoduse neudelaji.
Chtit ted novou grafiku beru jenom RDNA II a nebo NVIDII v podobe modelu RTX 4070.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jednoduse a jasne kdyz chcete
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
18. 7. 2023 - 08:47https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseJednoduse a jasne kdyz chcete od architektury RDNA III vykon musite to i patricne nakrmit, tecka.
Samo AMD priznalo ze je to bug/feature RDNA III a pry to uz resit nebudou, ukoncili to a smitec, jiz vsechny sily pracuji na nastupci RDNA IV.
Phoenix ktery vyuziva jiz inovovanou/zcela opravenou verzi RDNA 3.5 nam v 15W provedeni Z1 Extreme jasne ukazuje ze nakup zabugovane RDNA 3 smysl nema.
Kdyby vydali Radeon-y RX 7700/7800 postavene jiz na RDNA 3.5, zcela by tim zabili jak RX 7900 tridu tak by si v budoucnu posahali uvedeni RDNA IV a to v AMD jednoduse neudelaji.
Chtit ted novou grafiku beru jenom RDNA II a nebo NVIDII v podobe modelu RTX 4070.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419474
+
Nieže by sa nedala opraviť RDNA3 ale proste oprava by stala 500 milionov dolarov a na buduci rok je tu už RDNA4 preto AMD sa na to ...
Vyroba masky trva viac ako pol roka a jej cena je cca 300 milionov dolarov, kym sa to vyroby otestuje a dovezie na trh prejde 3/4 roka.
Na 45nm procese a ked malo AMD vlasne tovarne maasky si vyrabala sama, tak si mohli dovoliť masku pre každy čip osobitne, ale dnes je to mnohonasobne komplikovanejšie.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nieže by sa nedala opraviť
snajprik https://diit.cz/profil/snajprik-snajprik
18. 7. 2023 - 09:06https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuseNieže by sa nedala opraviť RDNA3 ale proste oprava by stala 500 milionov dolarov a na buduci rok je tu už RDNA4 preto AMD sa na to ...
Vyroba masky trva viac ako pol roka a jej cena je cca 300 milionov dolarov, kym sa to vyroby otestuje a dovezie na trh prejde 3/4 roka.
Na 45nm procese a ked malo AMD vlasne tovarne maasky si vyrabala sama, tak si mohli dovoliť masku pre každy čip osobitne, ale dnes je to mnohonasobne komplikovanejšie.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419482
+
Pokud nevíme, kolik výkonu tou chybou ty grafiky ztrácí, je trochu přehnané tvrdit, že nemá smysl je kupovat. Nehledě na to, že AMD vždy ceny stanovuje podle výkonu, aby byly konkurenceschopné. Takže je možné, že kdyby byly výkonnější, byly by i dražší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud nevíme, kolik výkonu
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
18. 7. 2023 - 12:34https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskusePokud nevíme, kolik výkonu tou chybou ty grafiky ztrácí, je trochu přehnané tvrdit, že nemá smysl je kupovat. Nehledě na to, že AMD vždy ceny stanovuje podle výkonu, aby byly konkurenceschopné. Takže je možné, že kdyby byly výkonnější, byly by i dražší.https://diit.cz/clanek/vydani-navi-32-radeon-rx-7800-se-chysta-na-zari/diskuse#comment-1419544
+
260W je spíš zklámáním. Kdyby se vlezli do 225W bylo to daleko lepší, by ode mne měli okamžitou objednávku.
souhlas....jeste to muze ovlivnit cenovka, nejaky undervolting a fps strop a treba do 200W by se clovek vesel
Cena, nikoli cenovka.
problém je, že člověk nebude mít vůbec žádný důvod tyhle karty kupovat, když min. rok si může koupit stejný výkon se stejnou spotřebou
Tak ono nic jineho ke koupi nebude, takze se to stejne kupovat bude..nejak :)
Pořád není problém udělat UV
N32 je ten cip s opravenym mytickym bugem ve frekvencich?
"Ve třetí řadě se začínají objevovat zvěsti, že Navi 32, která oproti Radeonům RX 7900 poběží na 3 GHz+, bude v některých hrách dosahovat výkonu prakticky na úrovni Radeonů RX 7900."
https://diit.cz/clanek/refresh-navi-31-33-36-ghz-192mb-infinity-v-cache
https://diit.cz/clanek/navi-32-cili-na-3ghz-chysta-se-i-rychlejsi-revize...
Vs dnesni
"Podle zdrojů YouTube kanálu MLID jsou Radeony RX 7800 / 7700 dávno hotové po stránce hardwarového návrhu i po stránce ovladačů."
Hmmm ... stale razime teorii o bugu?
Logika nebude tvou nejsilnejsi strankou, nicmene bylo by dobre si zkusit uvedomit, ze to ze Navi32 prijde v nove opravene revizi, nikdo s urcitosti netvrdil. Chtelo by to mit tu malinkou rozlisovaci schopnost, mezi "rumors" a realitou. Stejne tak byl/je rumors o bugu.
Ano,porovnavam rumor a rumor..tj existence bugu a rumor o jeho oprave.
Vykon 7700/7800 je tam,kde bychom ho pri danem TDP cekali. Proto rikam,dle occamovy britvy,bug neni
opet, to nevylucuje, ze Navi obecne 'Bug" nema..
Vy potřebujete k vysvětlení toho, že AMD má horší arch. než Nvidia bug.
Já se bez této hypotézy o bugu obejdu, protože je zbytná a nic pro ni nemluví. Vyjma jiných rumors, že měla mít 7900xtx výkon 2,3x větší než 6900x.
Naopak, jsou indicie, ktere 'teorii' bugu podporuji. Predchozi uniky napr mluvili o podstatne vyssich frekvencich/vykonu.
Ale kazdy se muze samozrejme priklonit k tomu, co se mu libi/nelibi vice.
Což byl rumor, že? A abych citoval jednoho nejmenovaného diskutujícího "Chtelo by to mit tu malinkou rozlisovaci schopnost, mezi "rumors" a realitou."
Ano chtelo by to trosku rozlisovat. To ze rumor podporuje jiny rumor, se apriori nevylucuje. Samozrejme pokud se nekdo chce zaryte drzet sveho nazoru, tak se ho drzet bude.
Aby jsi si Majklosi zase z toho nevybral jen to co se ti hodi. Ja netvrdim, ze tam "musi" byt bug, je to pro ne jedna z moznosti, ktera neni nerealna a ktera mne osobne dava smysl. Tobe davat smysl nemusi.
A tim bychom asi mohli tohle dohadovani ukoncit, ne?
Ze stare znamosti to ukoncit muzeme,ale presto si dovolim stanovisko: zatim tam zadne fakticke potvrzeni realitou o bugu neni,jen rumory. A fakta zatim spise hraji proti bugu. Viz fakta v tomto a o par hodin novejsim clanku o n32/ rx7700/7800
Dokud nebudou vydané, jde o teorii. Uvidíme, jak je ta teorie přesná.
To ano, ale vydání se už blíží a ty uniky vypadají real.
Reálně stejně nebylo těžké to odhadnout, jednak z odstupňování modelů předchozích a jednak z pozicování proti konkurenci.
To je právě ta zajímavá část, pokud by rumoristi měli pravdu a v rdna3 byl bug a ten byl (částečně?) opravený v N32, pak by N32 dosahovala výkonu RX 7900XT, nebo mělo malou spotřebu, viz odkaz na no-xuv článek výše.
Pokud by se ta chyba týkala efektivity, tak efektivita se snad projevuje tím, že s nárůstem taktů méně roste spotřeba. Ale pokud byla chyba někde v komunikaci části se shadery a výstupem tedy kolem rasterizace (mají rozdílné takty) pak by jen umožnila ta oprava vyšší takt. Ale že by měla 7800 dosahovat až na 7900XT, je kravina a špatně pochopená věc. Ten udávaný nárůst výkonu totiž nebyl v grafice, ale v hrubém výpočetním: Zde je opsáno z webu AMD oficiální výkon ve 32 bitech: AMD Radeon™ RX 6950 XT - 23.65 TFLOPs // AMD Radeon™ RX 7900 XT - 52 TFLOPs // AMD Radeon™ RX 7900 XTX - 61 TFLOPs.
Údajný bug měl spočívat v tom, že nerostou takty nad nějakou hranici bez ohledu na TDP, resp tak brutálně, že se to chová jako zeď.
"Ale že by měla 7800 dosahovat až na 7900XT, je kravina a špatně pochopená věc." to souhlasím, ale opět bych odkázal na první příspěvek s články no-x
Ten bug objasňuje věc jedna věc a klidně ji zopakuji. Je možno 7900 přetaktovat až mírně přes 3 GHz, ale stabilní to bude pouze ve výpočetní zátěži. V grafické to moc nepojede.
Bug tam ale je, měly totiž ty grafiky dosahovat vyšších taktů. Tam je totiž jedna taková věc. Když pominu paměti a jejich řadič, v tom čipu jsou nově dva takty, jeden pro shadery a jeden pro rasterizéry a spol. Protože oni přišli na to, že nemusí být obě tyto části na jednom taktu. To vysvětluje mimojiné, proč profi Radeon Pro W7900 má TDP o 55 W nižší při stejném výpočetním výkonu jako RX 7900 XTX, ale nižším grafickém. A to má přitom dvojnásobek RAM, tedy 48 GB. Takty u profi AMD neudává. Ale paměť má ECC a nižší datovou propustnost.
Nebo se nepouziva tolik kremiku,jde po jine pipeline a proto ma vyssi takty/nizsi spotrebu a neni to bugem,ale dobrym navrhem v danem pripade architektury. Na herni takt 3ghz ta gpu treba vubec nemirila
Co jsem sledoval oficiální zprávy, tak blízko, až přes 3 GHz to být mělo. Ale u nižších modelů, 7900 až na 3 GHz jít neměla, ale mělo to být blízko. Přece u všech řad to je tak, že modely s vyšším počtem shaderů nejdou na ty nejvyšší takty. Nicméně daří se přetaktovat přes 3 GHz, ale stabilní to je jen ve výpočetní zátěži. V herní to nefunguje.
AMD Radeon™ RX 7600
Game Frequency 2250 MHz
Boost Frequency Up to 2655 MHz
https://www.amd.com/en/products/graphics/amd-radeon-rx-7600
To není moc blízko. Pojďme si pro příště stanovit, co je "blízko" :-)
Protože jim to nefunguje. Já psal o tom, co hlásili předem. A že to je ten BUG.
Ale oni to nehlásili předem, to jen nějaký rumorník rumoroval.
Zcela evidentně shadery jsou v pořádku, protože při čistě výpočetní zátěži zvládají i přes 3 GHz. Ale v herní zátěži už to nejde.
Tak se podívejte na Radeony Pro W:
W 7900 má 300 W TDP a 48 GB - Compute Units 96 a (FP32) Performance 61.3 TFLOPs.
W 7800 má 260 W TDP a 32 GB - Compute Units 70 a (FP32) Performance 45.2 TFLOPs.
Herní RX:
RX 7900 XTX 355 W TDP a 24 GB - Compute Units 96 a (FP32) Performance 61 TFLOPs.
RX 7900 XT 315 W TDP a 20 GB - Compute Units 84 a (FP32) Performance 52 TFLOPs.
Takže RX 7800 by teoreticky mohla sedět a RX 7700 patrně taky. Ostatně tam tolik manévrovacího prostoru není. A poměr TDP profi a herního modelu taky sedí. Vidím tam prostor pro dvě varianty RX 7800.
To sa ale nevylučuje. Pred 3nm sa čip začal vyrábať 40 dní výroba +90 dní testovanie + 30 dní dodávka partnerom pred vydaním =160 dní
a to korešponduje
3nm wafer TSMC bude stát přes $20 000, doba výroby se prodlužuje
19. 10. 2021
Doposud obvyklá doba výroby křemíkového čipu tak naroste o další 2-3 měsíce.
https://diit.cz/clanek/3nm-wafer-tsmc-bude-stat-pres-20-000-doba-vyroby-...
Your starting date is September 30, 2023 so that means that 160 days before would be April 23, 2023.https://www.convertunits.com/dates/-160/daysfrom/Sep+30,+2023
Takže ak má prísť na trh v septembri = září už sa musí vyrábať a pred tým bolo 130 dní na testovaciu sériu. Takže HW je hotová dávno a na SW bolo dosť času, ak bude vôbec potrebný a nejde len o čisto HW bug
-smazano-
Špatně jsem si přečetl Váš komentář. Takže upravím reakci.
Jednak se nebavíme o 3nm, ale zaběhnutém 6nm.
Dále vycházíme z toho, že nejde o čistý nový návrh ale o hypotetickou revizi čipu, kde samotný čas výroby prvního wafferu bude kratší. Navíc nevíme ani, od jakého data bychom to měli vlastně počítat, že? Výroba sama o sobě a poté převoz a zapouzdření netrvá 3/4 roku.
Ten důvod, proč nebyly vydány a půjdou ven až v září není oprava, ale to co píše samotný no-x v článku "AMD však s jejich vydáním čeká na vyprodání podstatné části zásob stávajícího hardwaru, zejména modelů postavených na GPU Navi 21 (Radeony RX 6800 / 69x0), které novinky více-méně nahradí."
>Jednak se nebavíme o 3nm, ale zaběhnutém 6nm.
3nm predĺžia čas výroby CPU/GPU na wafferi v továrni o 90-122 dní oproti stavu z 5nm. A teda ťažko trvá výroba menej ako mesiac aj pri 6/5nm
>Výroba sama o sobě a poté převoz a zapouzdření netrvá 3/4 roku.
Ale áno. V časoch SSDOI trvala výroba (waffera bez výroby fotomasky) 40 dní a testovanie čipu na určenie chýb a prevádzkových parametrov a tým určenie typu pri desktop CPU/GPU 90 dní a pre server čipy 180 dní.
A ak urobím opravu/revíziu tak urobím test kusy, kde zistím, či som chybu opravil a ak áno sputím výrobu produkčných kusov, na ktorých otestuje, či som schopný držať kvalitu a až tá ďalšia výrobná várka ide výrobcom kariet resp. do referenčných modelov.
Takže v čase, keď sa písalo o oprave v NAVI 32, už musela byť opravená verzia hotová a testovalo sa, či funguje
Asi ano, jen bych nesouhlasil s těmi 90 dny na testování.
Nicméně pokud by dělali revizi a měnili masku, stejně by to trvalo déle. Pak, jak tady někdo komentoval níže, výroba upravené masky by se možná ani nevyplatila.
možno áno, možno nie.
Otázka je, co je v těch 90 dnech započítáno, hlavně jestli tsmc pro NV dělá i beol, pouzdření, nebo to putuje do jiné fabriky, jak se mnohdy děje a promr-hat na tom jde spousta času... Pokud pro ně dělá tsmc vše (kde se aktuálně k číslům nedostanu, ale schválně zkusím vydindat přesnější časy u Intelu, případně jinde na straších procesech) , tak těch 90 dní by mohlo odpovídalo tak nějakým předprodukčním vzorkům...
A u těch masek, to jsou miliony$, u 3nm spíš desítky, celkový návrh čipu stovky, takže i taková menší oprava ve chvíli, kdy jsou prodeje u ledu může být zcela nerentabilní...
AMD to robí v svojej továrni v Penagu v Malajzii
https://techwireasia.com/2022/06/tf-amd-expands-its-semiconductor-manufa...
rozšírili ju z 0,8 na 2,3 milióna štvorcových stôp a najali 3000 ľudí v roku 2022. Táto fabrika je určená na čipy- testovanie,"krájanie" a balenie čipov do integrovaných obvodov. A v nej ten test trval 90 dní, a balenie skoro deň. Cesta waferov trvá 2 dni
A těch 90 dní má být test, nebo celkově strávit v té továrně? Teď jsem se na to ptal a těch +-40 dní by mělo odpovídat pouze Front endu, než wafer projde Back end procesem v Intelu trvá 60-80 dní, pak by zbylo 30 dní, na krájení, zapouzdření, testy a bining...
Takže RX 7700 výkon RX 6800, jestli vůbec, TDP -5W a na oplátku -4GB VRAM... tak to se vyplatí Horste! Tady toto bude opravdu konkurencí spíš jen samo sobě, takže dávalo smysl čekat až RX 6000 zmizí z trhu, protože RTX 4060 Ti s pouhými 8GB koupí stejně jen blázen. No snad nasadí aspoň nějakou rozumnou cenovku, protože na toto se připlácet asi moc nevyplatí.
problém je, že jakmile si někdo koupí tenhle rok kartu, tak si příští rok nekoupí novou, ani kdyby dostal 40% výkonu navíc za stejnou cenu, což se stejně nestane
Porad ale budou lidi, ktery ten dany rok dospeji k tomu, ze si koupi kartu..a ti si to jednoduse koupi.
Prodeje budou asi obecne horsi, bude zalezet na cene. Pokud bude 7800 za 550$ bude to 'ok'. Pokud cena klesne k 500$, verim ze se bude prodavat na moznosti dobre.
No tak si priplatis par €\$ (v porovnani 7700 vs. 7800) a kupis 7800 a mas vykon 6800XT/6900XT a ked ju postektis (tu 7800), tak mozno aj 6950XT.
Vo vseobecnosti kto ma RDNA2, upgrade sa prilis neoplati, hlavne pri 7600/7700/7800, jedine 7900XT(X) su vzdy o nejakych 30% vykonnejsie ako akakolvek 6950XT, navyse maju 20/24 GB VRAM.
Kto uz ma RDNA1 (nejake RX5700 a pod.) tam uz upgrade pocitit, kto ma nejaku Vega56/64 co by GCN5+ alebo 4/8 GB RX470/480/570/580/590 Polaris co by CGN5 (ako napr. ja), tam by bol narast vykonu este ovela vacsi. Este starsie ani nespominam.
No a kto vobec neriesi hry (lebo na to nema cas) a GPGPU vypocty robi 5 a pol cloveka v SR+CR a staci mu iGPU v procaku na cokolvek v OS GUI + mulitimedia k tomu, tomu je to total u zadnice :)
Upgrade z něčeho jako Polaris nebo Vega může dávat smysl.
Ale dost pochybuji o smysluplnosti upgrade z RDNA1 RX5500 8GB.
Na 7600 určitě ne.
Na 7700 nebo 7800 .. dle ceny. Ale spíš ne.
Řekl bych, že to je individuální.
RX 7800 (260W)
RX 7700 (245W)
RTX 4070 (200W)
Vynechal bych nesmyslně naceněné RTX 4070Ti a RTX 4080, které jsou stejně prodejní propadáky a nelze předpokládat, že by podobně naceněné karty od AMD nebyly, to by musely přinést výkon, který víme, že nepřinesou, teda vyšší než RX7900XT.
Takže základ vidím jako RTX 4070 s 200W za 16.000 Kč. Mimochodem už ji mám také doma, vzal jsem Giabyte EAGLE. RX 7800 a 7700 mají vyšší TDP, měly by mít i vyšší výkon než RTX 4070 a může teda být i mírně vyšší cena, kdyby ale byla cena na úrovni RTX 4070, vůbec bych se nezlobil.
Jako pokud by byla cena hodně zajímavá a výkon minimálně na úrovni RTX 4070, můžu z druhého kompu prodat RTX 3080 a koupit tam kartu od AMD, jinak nic, momentálně mám oba PC naboostované tak,že aspoň dva roky do počítače nedám ani korunu. :-)
Kartu s 12Gb Vram bych dnes už nekupoval max pro FHD rozlišení.
Taky přemýšlím nad novou kartou a nejlépe vychází Radeon 7900Xt ,dostatek paměti ,akceptovatelná cena.
Co je trošku horší je spotřeba vůči konkurenci ,nicméně pokud si to člověk poladí a undervoltne tak to takovej problém není.
Líbila by se mi 4080 bohužel ta cena je hodně úlet + konektor mě odrazuje.
Navíc primárně to kupuji pro Warzony které sedí Radeonům.
Nějaké RT a DLSS je mi úplně u zadale, zvlášť v Caldeře kde při Quality to dělá mazanici jako prase.
Na 1440p ti stačí v pohodě 12GB.
Na 1080p postačí i 8GB.
Problém je hlavnš u lidí se 4K monitorem a RTX 3080 s 10GB nebo RTX3070 s 8GB a mnohýma dalšíma a 1440p monitorem.
To ovšem předpokládá, že současné požadavky na paměť se nebudou měnit. Jenže s tím jak roste průměrná kapacita paměti, zároveň roste i neochota vydavatelů platit herní optimalizace.
Nejde jen o rozlišení přece, jde i o kvalitu textur. Někdy i příplatkových extra textur. To může v rozličných nastaveních hrát větší roli než dvě blízká rozlišení třeba právě 1080p a 1440p. Přitom kvalita textur zase tak moc nemá vliv na snímkovou frekvenci, tam má rozlišení a některá další nastavení větší vliv.
Vyšší spotřebu v klidu už vyřešili včetně rozličných připojených monitorů.
Jednoduse a jasne kdyz chcete od architektury RDNA III vykon musite to i patricne nakrmit, tecka.
Samo AMD priznalo ze je to bug/feature RDNA III a pry to uz resit nebudou, ukoncili to a smitec, jiz vsechny sily pracuji na nastupci RDNA IV.
Phoenix ktery vyuziva jiz inovovanou/zcela opravenou verzi RDNA 3.5 nam v 15W provedeni Z1 Extreme jasne ukazuje ze nakup zabugovane RDNA 3 smysl nema.
Kdyby vydali Radeon-y RX 7700/7800 postavene jiz na RDNA 3.5, zcela by tim zabili jak RX 7900 tridu tak by si v budoucnu posahali uvedeni RDNA IV a to v AMD jednoduse neudelaji.
Chtit ted novou grafiku beru jenom RDNA II a nebo NVIDII v podobe modelu RTX 4070.
Nieže by sa nedala opraviť RDNA3 ale proste oprava by stala 500 milionov dolarov a na buduci rok je tu už RDNA4 preto AMD sa na to ...
Vyroba masky trva viac ako pol roka a jej cena je cca 300 milionov dolarov, kym sa to vyroby otestuje a dovezie na trh prejde 3/4 roka.
Na 45nm procese a ked malo AMD vlasne tovarne maasky si vyrabala sama, tak si mohli dovoliť masku pre každy čip osobitne, ale dnes je to mnohonasobne komplikovanejšie.
Pokud nevíme, kolik výkonu tou chybou ty grafiky ztrácí, je trochu přehnané tvrdit, že nemá smysl je kupovat. Nehledě na to, že AMD vždy ceny stanovuje podle výkonu, aby byly konkurenceschopné. Takže je možné, že kdyby byly výkonnější, byly by i dražší.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.