Vydáno OpenGL 3.2
Po necelých pěti měsících přichází na svět nová verze 3.2 rozhraní OpenGL. S ohledem na to, že jde o další subverzi řady 3, nelze od Khronos Group očekávat zázraky (zvláště poté, co nástup řady 3 ani zdaleka nesplnil očekávání programátorů a grafiků). Novinky zde ale jsou, v čele s novým standardem pro 3D grafiku na webu: WebGL. OpenGL ARB (Architecture Review Board) tak nejspíše reaguje na proprietárnost dosavadních řešení jako Adobe Flash či Microsoftem silně tlačený Silverlight. Čerstvá vylepšení pak umožní tvůrcům snadněji portovat kód z Direct3D do OpenGL (například v rámci konverze PC/Xbox 360 her na Playstation 3, nebo konverzi PC hry pro Mac OS X).
Shaderový jazyk GLSL povyšuje na verzi 1.5 s dvěma profily v OpenGL 3.2: Core (pro vývoj nových aplikací) a Compatibility (zpětně kompatibilní s předchozími verzemi OpenGL, nastaly tedy v GLSL jisté nevratné změny). Jinak bylo definováno pět nových ARB rozšíření, které mají umožnit použití nejnovější funkcionality GPU poslední generace, OpenGL se tedy pokusí dohnat skluz za DirectX (uvidíme, jaké to reálně bude po nastupu verze 11 a příchodu příslušné generace GPU ATI a Nvidia, resp. Intel Larrabee). Khronos odhaduje počet počítačů a zařízení s OpenGL 3.2 kompatibilním grafickým procesorem na 150 miliónů, v základě jde o DirectX 10 a vyšší generace GPU.