Výroba Tesla Model 3 nejde podle plánu, na vině je Gigafactory
Žábou na prameni je výroba akumulátorů v továrně Gigafactory, kterou si Tesla postavila v Arizoně. Zde na vývoji a výrobě nabíjecích článků spolupracuje s firmou Panasonic, předním světovým hráčem na tomto poli.
Tesla Model 3 je další významný evoluční krok v elektromobilech, kdy se Tesla pokusila vyvinout model, který bude mít menší akumulátor (a tudíž bude podstatně levnější), ale díky konstrukčním úpravám se to zásadně neprojeví na dojezdu.
Klíčovou částí je zlevnění akumulátorového bloku v podlaze vozidla. Jeho výroba v Gigafactory by měla být co nejvíce automatizovaná, bohužel se zatím Tesle a Panasonicu nepodařilo doladit k dokonalosti automatickou linku na sestavování celého bloku. Práci tak musejí vykonávat dělníci, což je výrazně pomalejší. Šéf Panasonicu Kazuhiro Tsuga se však už nechal slyšet, že již brzy přejde kompletace akumulátorových bloků na plně automatickou výrobu a problém zmizí.
Z hlediska České republiky lze doplnit, že Model 3 má cenovku pohybující se někde kolem 1,1 miliónu Kč (resp. 1,4 miliónu za model s o polovinu větším akumulátorem). Spíše jsou k vidění předobjednávky s dodáním třeba až v létě příštího roku. Soudě dle jednoho prodejce je (i) u nás nabízena záruka 8 let na akumulátor, přičemž právě životnost lithiových akumulátorů je typicky hlavní kritikou směřující na elektromobily (společně s násobně delším nabíjením ve srovnání s natankováním plné nádrže u auta se spalovacím motorem).