Výsledky první recenze R7 1700X vs. i7-6800K unikly, zajímavá je i spotřeba
Uživatel čínského diskusního fóra PCEVA royalk zveřejnil set výsledků chystaných na jednu z recenzí, která patrně jako ostatní bude vydána pozítří, 2. března. Obsahuje celkem 36 porovnávaných aspektů, které zahrnují čistě procesorové testy, dále spotřebu platformy a nakonec herní testy. Ještě než se na ně podíváme, je důležité srovnat sestavy, z nichž výsledky pocházejí:
Intel | AMD |
---|---|
CPU: Intel Core i7 6800K frequency: 3.4 GHz | CPU: AMD Ryzen 7 1700X frequency: 3.4 GHz |
Zdůraznit je třeba, že sestava Intelu na jednu stranu byla osazena dvoukanálově (podporuje i čtyřkanálové osazení), na stranu druhou ale měla lepší (o 12,5 % rychlejší) paměti než sestava AMD. V ostatních ohledech (OS, GPU) jsou podmínky stejné. Nejdříve se můžete podívat na výsledky tak, jak byly předložené.
Abyste se mohli v popiscích snáze orientovat, přikládám tabulku obsahující přeložené popisky s výsledným srovnáním:
Test | náskok R7 1700X |
---|---|
3DMark Firestrike Physic score | 5,57 % |
3DMark11 Physic score | 6,42 % |
Ludashi 5.15 CPU score | 28,84 % |
Ludashi 5.15 GPU score | -0,15 % |
Ludashi 5.15 Memory score | -8,81 % |
Ludashi 5.15 Disk I/O score | 8,37 % |
Blender 2.78A | 25,63 % |
7zip 15.05 beta 1min | 16,48 % |
LuxMark 3.1 CPU OpenCL | 22,43 % |
Fritzchess | 6,13 % |
Cinebench R15 ST | -1,32 % |
Cinebench R15 MT | 33,77 % |
Ashes of the Singularity DX12 – Average FPS | 3,31 % |
Battlefield 1 Average FPS | -0,49 % |
Call of Duty 13 Average FPS | -1,43 % |
Counter Strike Global Offensive Average FPS | 4,88 % |
Counter Strike Global Offensive Minimum FPS | 5,09 % |
CrossFire 4.1.8 Average FPS | 0,51 % |
CrossFire 4.1.8 Minimum FPS | -1,05 % |
Deus Ex: Mankind Divided Average FPS | 0,77 % |
Deus Ex: Mankind Divided Minimum FPS | 0,94 % |
DOOM-VULKAN Average FPS | 0,41 % |
H1Z1 | King of the Kill Average FPS | 4,95 % |
H1Z1 | King of the Kill Minimum FPS | 5,63 % |
Hitman 6 Average FPS | 1,95 % |
Tomb Raider DX12 Average FPS | 1,51 % |
Tomb Raider DX12 Minimum FPS | -1,31 % |
Civilization 6 DX12 Average FPS | 15,17 % |
Civilization 6 DX12 Minimum FPS | 20,43 % |
Tom Clancy’s The Division DX12 Average FPS | 7,21 % |
World of Tanks Average FPS | 1,74 % |
World of Tanks Minimum FPS | 1,90 % |
Prvních dvanáct výsledků, tedy testy procesorových jader a platformy, dává výsledek v průměru o 12 % lepší pro Ryzen 7 1700X. Následují testy z 12 her. Podle FPS jde o výsledky v reálném nastavení (nikoli 720p s minimálními detaily pro eliminaci vlivu GPU). Odrážejí proto reálnou herní situaci, byť limitovanou z větší části výkonem GPU než možnostmi procesoru. Některé výsledky krom průměrného uvádějí také minimální FPS. Pokud bychom shrnuli průměrné FPS, má Ryzen 3,1 % náskok, pokud bychom shrnuli minima, pak má náskok 4,5 %.
spotřeba celé sestavy (platformy) | |||
---|---|---|---|
typ zátěže | R7 1700X (méně je lépe) | i7 6800K (méně je lépe) | náskok R7 1700X (více je lépe) |
plná zátěž CPU | 123,0 W | 126,9 W | 3,15 % |
sestava v klidu | 62,8 W | 98,7 W | 57,3 % |
herní zátěž | 154,7 W | 194,2 W | 25,6 % |
kancelářská zátěž | 81,6 W | 113,5 W | 39,2 % |
Zatímco při plné syntetické zátěži všech osmi jader CPU není rozdíl ve spotřebě nijak výrazný (~4 wattů), v klidu konzumuje Ryze 7 1700X o 36 wattů méně, v herní zátěži o 40 wattů méně a kancelářských aplikacích o 32 wattů méně.
PCEVA via VideoCardz, ilustrace: tistory