Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vývojáři o Playstation 4 NEO: Výdaje navíc, plánování navíc, další nesmysly…

Osobne si myslim, ze by Sony melo vazne uvazovat a rezimu kompatibility, ktery pohlida, ze se bude PS4N chovat pro neupravene PS4 hry transparentne a budou od zacatku funkcni.

Pekna radka her uz nema existujici vyvojovy team, nektere nemaji uz ani vyvojove studio. Zodpovednost za zakladni portaci bez vylepseni hry by si na sebe melo vzit Sony, jinak nepujde PS4N koupit jako nahrada za PS4 a to je docela zasadni problem.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Zodpovednost za zakladni portaci bez vylepseni hry"

Sony zadnou portaci delat nebude, max muzou udelat "kompatibilni rezim"

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem to myslel, ale trochu nesikovne napsal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ona portace PS4 her na PS4N neni jediny problem pro vyvojare. Pokud vydavaji v rijnu hru tak uz jsou na konci s rozpoctem, maji vetsinu prace hotovou a prave nastupuje cas horecneho dodelavani (crunch). A do toho jim Sony rekne ze hru nesmi vydat pokud nebudou podporovat dalsi platformu. Z toho musi byt vyvojari (i managment) vic na vetvi nez z portace starsich her na PS4N.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nevěřím tomu že se starýma hrama bude problém. Je to prostě blbost. Jedná se o pořád stejný procesor a pořád stejnou grafickou architektůru, schéma systému je stejné. Ty staré hry prostě musí fungovat bez problémů a bez jakékoli úpravy i na novém PSKu. To je jako by jsme tvrdili že pokud budemem mít PC s AMD Athlon II X4 na 1,8 GHz a k tomu R270 a po přetaktování CPU na 2.5 GHz a výměny R270 za R380 přestali najednou fungovat hry. Nepřestanou protože jde pořád o naprosto schodný systém jen výpočetně posílený, ze stejného důvodu nemá důvod nefungovat stará verze her i bez portace na PS4N teda pokud výrobci PSka umyslně nepřekopou operační systém o čemž pochybuji byly by sami proti sobě.

Pokud Sony podle plánu posílí pouze HW a SW zachová, nebude tam jediná překážka k tomu strčit placku do nové konzole a pařit, není k tomu jediný logický důvod.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Stejne jako je blbost aby stare dosove hry nefungovaly kdyz se dalo rychlejsi zelezo. Ano fungovali ale bezely hrozne rychle ze byli nehratelne. Hry na konzole (hlavne exkluzivky kde se nepocita s jinym HW) jsou dosti podobne jako na velmi stare hry. Zdimou kazdy kousek vykonu, ktery dana konzole poskytne, a z toho duvodu se nekdy vynechava zbytecne horni omezeni/casovani - je to prece na jeden konkterni nemenici se zelezo. A pokud najednou se neco dela dvojnasobnou rychlosti muze nastat problem.

S 90% beznych her zadny problem nebude. Problem budou mit hlavne ty nejvetsi/nejlepsi hry kde potrebovali veskery vykon, a meli dost lidi/penez na velmi drsnou optimalizaci.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. K podobnému problému došlo např. u Dark Souls 2, kde trvalo několik měsíců, než opravili bug, který způsoboval nadměrné opotřebení zbraní. Fyzikální engine byl odladěn na 30 FPS (konzole) a při portování na PC při vyšších FPS byl problém na světě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a co by bylo za problem kdyby se CPU pro stare hry podtaktovaval a pulka grafickeho jadra by se vypla, vykon by pak mohl bejt totoznej s PS4 a zadna uprava her by nebyla treba, pouze SW reseni na strane konzole

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

dulezite je zamyslet se nad tim proc bezeli tak rychle a jestli soucasni vyvojari vyviji stejnym zpusobem... verim ze uz davno ne a ze se dostatecne poucili z nedavne historie ..... ale verim ze ne kazdy vyvojar je korektni (par pripadu ktere se tykaly pomerne modernich titulu by bylo) :)
ale taky pamatuji na obtizne pasaze starych her u kterych jsem si pomahal vypnutim turba ziskal jsem tak more casu na dalsi kroky ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Ty staré hry prostě musí fungovat bez problémů a bez jakékoli úpravy i na novém PSKu.“

To by byla pravda za předpokladu, že se použije totožná revize GCN architektury, což není jisté. Ač to není potvrzené, mluví se spíš o Polaris. Pokud by skutečně šlo o Polaris, stačí, aby hra použila jednu instrukci, kterou starší verze GCN podporovaly a novější ne a je vymalováno. PS4 od začátku podporuje velmi nízkoúrovňové API postavené prakticky na míru...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Z tohto dôvodu to musi Sony osetrit vo Firmware konzoly, pridat tam rezim spätnej kompatibility a pripadne problemy odstranovat tam.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Emulace chybejici instrukce pres firmware snadno sezere vic vykonu nez kolik ta PS 4.5 bude mit navic.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zase by som to nehrotil do takychto extremov a nenafukoval tento problem lebo podstatne vecsi problem bude pokial PS4 NEO nespusti vsetke hry z pôvodnej PS4 to trieskanie chudakom PS4-NEO o hlavu Sony zo strany zakaznikov by bol podstatne vecsi problem ako nejaka emulacia urcitej instrukcie ktora by sa jednoducho pretlacila hrubou silou GPU ktore ma byt 2x vykonnejsie ako v povodnej PS4.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Podle me to musi realizovat nejakym rezimem kompatibility jak jsme se v shodli s franzzzem. Jestli to tak neudelaji, tak jsou to blazni a je videt, ze Sony zase s vyssim podilem na trhu stoupla slava do hlavy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No ja som v tom ze povodne hry z PS4 budu na NEO 100% kompatibilne len s tym ze pojdu rovnako ako na povodnej PS4 bez vylepseni. Bola by nevyslovna blbost ak by Sony toto nezabezpecila. Ved NEO ma takmer identicky HW. Uz teraz hovorim ze pokial NEO nebude 100% spätne kompatibilna tak je to najvecsia blbost pod slnkom.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ja sa len chcem spytat, nad cim tolko nariekaju? Ved stare hry na NEO aj bez upravy musia ist aspon rovnako dobre ako na 4ke a ak pojdu lepsie, tak na zaklade mena konzoly prehodim rozlisenie a detaily, ci?

Ake naklady? Ona nema uplne inu architekturu, CPU a neviem co...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Sice už tu vysvětlení zaznělo, ale pokud nepamatuješ třeba dema z dob osmibitových počítačů, nebo PC XT, tak to asi může znít divně.

Představ si, že si napouštíš vanu a trvá to vždycky pět minut. Ty jako program, který řídí napuštění té vany, s tím počítáš a na 5 minut jdeš dělat něco jiného. Nejednou ti někdo vymění čerpadlo za 2x výkonnější a tobě, programu, to nikdo neřekne. Počítáš s tím, že vana se napouští 5 minut a než se k tomu vrátíš, tak máš potopu.

Když píšeš program pro PC, telefon, tablet, tak od samotného počátku víš, že mezi nejpomalejším a nejrychlejším zařízením bude rozdíl klidně několik 1000%, budou se lišit řadou parametrů. Musíš s tím při návrhu počítat, aby to fungovalo na všem. Při napouštění té vany se občas podíváš, jaký je dnes tlak a podle výšky hladina prostě ve správný čas zavřeš vodu.

Když programuješ pro konzolu, tak víš, že jsou všechny stejné. Můžeš si dovolit ignorovat spoustu věcí, které zabraňují různým kolizním stavům, protože víš, že prostě nikdy nemůžou nastat. To co je na PC neodpustitelná prasečina v návrhu je na konzoli výkonnostní optimalizace. Víš, že vanu napouštíš 5 minut můžeš být zatím produktivní jinde.

Díky tomu můžou hry na konzoli vypadat líp, než na stejně výkoném PC. Zvýšením výkonu nějakou NEO variantou tomu bereš základní jistotu, že všechny konzoly jsou stejné, že vanu napouštíš 5 minut.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Inak povedane, to co ide na PC dynamicky je na konzolach pseudosekvencne, spravne?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jak uz sem napsal vejs, co tohle me reseni "a co by bylo za problem kdyby se CPU pro stare hry podtaktovaval a pulka grafickeho jadra by se vypla, vykon by pak mohl bejt totoznej s PS4 a zadna uprava her by nebyla treba, pouze SW reseni na strane konzole"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Téma je furt a stále stejné. Desktop.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych na to nahlizel z pohledu zakaznika a presne souhlasim s tim, co tvrdi prakticky vsichni v cele s microsoftem. Vzniknou proste hry, ktere si na soucasne PS4 nikdo nezahraje, leda by musel koupit novou ..... mozna bude i tak paradoxni situace, ze budou tituly, ktere pujdou jen na stare PS4 ..... kazdopadne tenhle krok je presne proti smyslu konzoli, takze je jasne, ze naprosta vetsina potencialnich "upgradistu" na NEO, sahne mnohem radeji po konkurencnim xboxu a znacne si rozsiri moznosti nez kupovat nejakou dalsi PS4 .... kdyby byla zachovana zpetna kompatibilita a dala se stara konzola upgradovat nejakym vymennym modulem, tak by to rovnez nedavalo smysl, ale bylo by to aspon, rekneme, ospravedlnitelne ... ale takhle prijit s uplne novou konzolou, to je proste kravina.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Vzniknou proste hry, ktere si na soucasne PS4 nikdo nezahraje, leda by musel koupit novou"

nevidím jediný důvod, proč by to tak mělo být.
1.) Sony slibuje, že všechny hry jdoucí na NEO budou muset jet i na klasickém PS4.
Tohle rozhodnutí nepůjde vzít zpátky, jinak by se lidi bouřili (Sony narozdíl od Micro$oftu zvysoka nesere na své zákazníky)

2.) některé lidi prostě nezajímá rozlišení a kvalita obrazu. Některým lidem stačí jen příběh a zábava.
Proto taky dodnes přežívají staré konzole PS3 a X360
Pořád se najdou lidi, kteří hrajou na starých konzolích hry vyvinuté pro nové konzole: např. osobně bych si třeba MiddleEarth Shadow of Mordor nezahrál na starých konzolích X360 nebo PS3, ale někomu to očividně ke spokojenosti stačí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

!!! Sony slibuje, že všechny hry jdoucí na NEO budou muset jet i na klasickém PS4. !!!
- efekty a rozlišení (1080 po víně s NEO ;) ) .
Pro mne to podle tohoto nedávného prohlášení o kterém většina diskutujících zdá se nemá ani páru znamená , že PS4 NEO prostě nebude zas až takové terno , jakým by byl podobný výkonostní upgrade na PC .
Prostě v základu bude hra dělaná na starou PS4 a všichni s NEO , Quad HD a VR si budou dopřávat totéž jen se jim budou víc "blýskat koule" ve full HD rozlišení :/

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.