Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

WGF končí, do hry se vrací DirectX

MS Windows Vista logo

V Microsoftu asi pochopili, že veřejně známé označení není špatná věc a tak se rozhodli grafické rozhraní Windows Vista zbavit stávajícího názvu Windows Graphics Foundation (WGF) a navrátit se zpět k DirectX. Připomeňme, že WGF ve verzi 1.0 mělo být jakési „rozšířené“ (o virtualizaci atd.) současné DirectX 9.0c a dále se mělo objevit 3D API WGF 2.0, jakožto ekvivalent Direct3D verze 10.

API DirectX 10 bude kompletně přepracováno, jeho DLL knihovny pak údajně poběží daleko rychleji. Tato verze nebude zpětně kompatibilní s předchozími, bude ji zajišťovat jen jakási prozatím blíže nespecifikovaná softwarová mezivrstva (což samozřejmě bude mít za následek nějaký ten pokles výkonu, ale na dnešních hrách to v budoucnu asi nebude představovat příliš velký problém). DirectX 10 také bude ve svých specifikacích překračovat Shader Model 4.0, takže se máme určitě na co těšit. Pokud budou dodrženy původní plány, měli bychom se DirectX 10 dočkat v době uvedení Windows Vista na trh.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku WGF končí, do hry se vrací DirectX

Pátek, 26 Květen 2006 - 14:01 | Anonym | GUI Vista = MAC OS X :D
Čtvrtek, 20 Duben 2006 - 08:07 | Anonym | Nikdo nikomu nebrani prejit na linuk ci jiny OS....
Pondělí, 5 Září 2005 - 20:54 | Anonym | Nemuzu si pomoct,na me to masivni vyvolavani...
Pondělí, 5 Září 2005 - 17:40 | Anonym | Stejne to jejich rozhrani napadne napodobuje...
Pondělí, 5 Září 2005 - 12:34 | Anonym | Páni z Microsoftu posunou význam slova "...

Zobrazit diskusi