WGF končí, do hry se vrací DirectX
V Microsoftu asi pochopili, že veřejně známé označení není špatná věc a tak se rozhodli grafické rozhraní Windows Vista zbavit stávajícího názvu Windows Graphics Foundation (WGF) a navrátit se zpět k DirectX. Připomeňme, že WGF ve verzi 1.0 mělo být jakési „rozšířené“ (o virtualizaci atd.) současné DirectX 9.0c a dále se mělo objevit 3D API WGF 2.0, jakožto ekvivalent Direct3D verze 10.
API DirectX 10 bude kompletně přepracováno, jeho DLL knihovny pak údajně poběží daleko rychleji. Tato verze nebude zpětně kompatibilní s předchozími, bude ji zajišťovat jen jakási prozatím blíže nespecifikovaná softwarová mezivrstva (což samozřejmě bude mít za následek nějaký ten pokles výkonu, ale na dnešních hrách to v budoucnu asi nebude představovat příliš velký problém). DirectX 10 také bude ve svých specifikacích překračovat Shader Model 4.0, takže se máme určitě na co těšit. Pokud budou dodrženy původní plány, měli bychom se DirectX 10 dočkat v době uvedení Windows Vista na trh.