Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Windows 11 24H2 nenajedou bez SSE 4.2

Aha tak to je velmi přínosná zpráva, když se W11 už od první verze neobejdou bez 8gen procesoru :)))
Ale díky za info, patnáctiletá X3470 ještě pořád pojede :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

bez problemu provozuji na 7gen... zadna berlicka, zadna upravena instalacka.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já to provozuju na té X3470, mluvil jsem o oficiálním požadavku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

oficialni pozadavky jsou pro korporatni nenazery... mrkvosoftu je v podstate jedno, na jakem zelezu to provozuji lidi doma, legal nebo ilegal copy, hlavni je, aby prisli do prace a rvali na ajtaka, ze tam chteji ty ikonky, co znaji z domu.
edit: se divim, ze uz se davno korporat nenaucil podhodit na kompy a terminaly pro kocnaky nejaky Windows look like linux.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To, ze je to Microsoftu jedno, mate primo oficialne od nej? Takze vsichni ti, co si domu kupuji licence, to delaji zbytecne? Windows Home se prodavaji jen tak pro legraci?
Nebo se tim proste obhajujete?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Různí představitelé MS několikrát porhlásili, že kradený Windows u (malého) uživatele je pro ně lepší než jiné OS.
Zeptejte se pana Googla.

Neoprávněné používání rozmnoženi SW nechávali na orgánech, které to mají v popisu práce.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

"kradený Windows u (malého) uživatele je pro ně lepší"
To je ale něco úplně jiného, než na co jsem reagoval.

Na orgánech to až tak nenechávají. Nechávají to na BSA.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

BSA může dělat ramen, může kolem toho dělat povyk, ale v konečném důsledku to postoupí orgánům.
Na území ČR má zhruba stejné pravomoci jako místní spolek zahrádkářů.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sice jste uplne mimo tema, ale zato mate pravdu.

Mimochodem prectete si EULA, ju? Co muze BSA. Ja tu zkusenost mam, s Microsoft SAM dvakrat, BSA jednou. Stalo to hezkej balik za pravni rozbory, zjistit, ze BSA tu pravomoc efektivne ma. Fakt mi vadi ti, co kdyz nevi, tak si vymysli. Pritom tech, co maji primou zkusenost, neni malo.

Kdybyste racil znat podminky, se kterymi jste nejspis souhlasil, a hlavne o kterych diskutujete, tak byste vedel, ve zkratce, ze jste povinen podrobit se na vyzadani licencnimu auditu, ktery muze provest i BSA. Samozrejme ne povinne, povinne je to s auditorskou spolecnosti, ale to je pak o dost drazsi. Takze efektivne to BSA funguje, at si zvatlate a myslite, co chcete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za potvrzení mých slov.

Je smutné, že někdo si z pozice síly může dovolit to, co si dovoluje.
Bez právního podkladu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akorát tohle vlákno se týkalo následujícího:
"mrkvosoftu je v podstate jedno, na jakem zelezu to provozuji lidi doma, legal nebo ilegal copy"

Takže jste se do toho musel zapojit, něco tu prohlásit, a teď se můžete podrbat na bříšku, jak jste měl pravdu. Akorát úplně mimo téma, a byla to ztráta času.
Příště rovnou napište, že chcete dát za pravdu, bude to rychlejší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na zive.cz sa riešila pochybná reklama na W10 za asi 6 €. Redakcia sa obrátila na MS a ten im nič kloudného nenapísal, takže ani firma propagujúcu o.i. reklamu sa priamo od MS nedozvie ktorý typ licencie je v poriadku. Keby im vážne záležalo na legalite, vyjadrili by sa k tomu jasne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebo je to vysvetleni o neco slozitejsi, a nechce na celou tu problematiku upozornovat.
Kazdopadne i Microsoft se v tomto meni,

Microsoftu na legalite zalezi ocamcad pocamcad, a protoze je to spina, tak na to pouziva BSA. Ale jdou maximalne po zivnostnicich, protoze se nechteji umazat az moc.
Microsoft se navic meni, orientuje vice na sluzby, ostatne uz ted vam Windows pry zobrazuji reklamy, takze platite alespon tim...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Win11 za 6€ by bylo podezřelé.
Ale u Win10, kterým příští rok končí podpora to je adekvátní cena za bazarovou licenci.
Je to sice v rozporu s licenční smlouvou.
Ale EU prosadila zákon který umožňuje prodej bazarovych licencí. Ten je nadřazen nad nějaké licenční podmínky M$. Proto k tomu nemají co říct. Můžou jen nadávat nad ušlím ziskem. Zajímavé je, že ten zákon měl být zelený. Že bude méně elektroodpadu.
Což u SW nechápu. Právě tím že z HW odeberu OEM licenci ho znehodnotím. Můžu si koupit nový HW a licencí ze starého PC použít na něm.
No v ČR to asi spíš funguje obráceně. Jsme takový specifický trh. Běžně provozujeme Win10 na 10 let starém HW a nedáváme že tam nepojede Win11.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Šlo o reklamu z roku 2018 na predajcu W10
2. Licencie pôvodom z Honk Kongu
3. Že vraj v rozpore so smernicou 2009/24/EC a jeho interpeláciu v prípadu C-128/11
Takže žiadny bazar. W10 na 10 rokov starom PC predsa nie je stále problém a nebude ešte nejaký rok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

W10 na 10 rokov starom PC....
Je problém z licenčního pohledu.
Win10 tu jsou 9 let. Je tedy jasné že se jedná o upgrade. Který pro firmy není legální. Protože nemají od něho fakturu. Když vám prodejce vystaví fakturu na 6€, tak jste si legálně koupil SW a BSA na vás nemůže. Že prodejce SW ukradl nemůžete tušit.
Nejsem právník. A můj výklad zákona je dost zjednodušený. Ale takhle nějak by to mohlo fungovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som mal W10 už v 10/2014, niektorí o mesiac skôr... Ale beriem, že všeobecne sa berie čas vydania W10 7/2015. Nejde o faktúru, lebo tú viem vo Wordpade urobiť aj ja, ale o to, že daná licencia nie je pre EÚ určená. Detaily neviem, ale podľa vyjadrovania Hloupého Honzu na zive.cz som pochopil, že vie čo píše. A aj podozrivo nízka cena je dôvod na pochybovanie, takže je ťažko argumentovať "ja so nevedel, že to nie je legálne". Je legálny iPhone 15 za 100 €? Každý s mozgom vie, že nie, lebo aj bazárová cena je totálne inde. Druhá vec, kto vie čo je VLK, MAK, GVLK, GSVLK...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

SW jde množit za prakticky nulové náklady. Tudíž 6E klidně obstojí. To fakt nejde srovnávat s HW.
Co je ale hlavní důkaz toho, že to MS záměrně toleruje je to, že takovéto licence klidně nechá aktivovat (ne že se nesoudí)... Ty navíc díky tomu můžeš říct heleďte se jak jsem měl vědět že je licence "podle vás" nelegální když MS ji ověřil a aktivoval??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Licencia na Windows stojí cca 100 €. Ak v Číne stojí 6 €, je to podozrivo nízka cena. Ale keď to MS je jedno...Či by to prešlo na súde, neviem. Ale ťažko by som dokázal reagovať na otázku či mi nebola cena podozrivo nízka a ako som ju vnímal v porovnaní s oficiálnou cenou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máme globální trh. Že se MS rozhodl rýžovat na evropanech a v asii dal nízkou cenu není pro mně důvod považovat tu evropskou za "normální" a reagovat bych dokázal celkem v pohodě.. a jak jsem už psal několikrát, MS sám licenci ověřil a aktivoval... A pokud je to MS tak fuk, tak kdo by mně jako měl teda o těch údajných 100e žalovat??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v EU neplati EULA a je umozneny prepredaj licencii, MS na to musel pristupit inak by dostal pokutu alebo zakaz predaja novsich Windows.
riesilo sa to este v 2008-2009

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Platí to na licencie určené pre štáty mimo EÚ? Alebo dokonca pre volume-GVLK a volume-MAK?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč by tě mělo na globální trhu zajímat komu byla původně licence určená? Máš dojem že kdyby to MS vážně až tak vadilo, že by nemohl velici snadno zrušit či neudělat aktivaci dotčených klíčů?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Veď o to ide, že MS je to jedno aj keď ho kontaktovala redakcia zive.cz. Malo by ma zaujímať či dajme tomu, kúpené DVD z Číny je určené pre EÚ? Ak chcem, aby sa prehralo bez zásahu, malo by. Žiaľ, MS to nerieši a tak fungujú zrejme aj kľúče z Číny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A proč přesně by mně jako mělo zajímat pro jaký trh bylo co původně určeno???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Žeby kvôli legálnosti? Min. keby bol súd aj keď kde niet žalobca...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si mohu nakoupit co chci od koho chci pokud se nejedná o drogy či zbraně tak o jaké legálnosti je řeč?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že ste obhájca legálneho SW...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7xxx je podporováno mimo 7100U který tu mám v notebooku. Proč zrovna on, nemám páru. :D BTW když ten notebook nechám zapnutý s vyplou obrazovkou, "žere" 3,5W. To je slušný na tak starou x86 prehistorickou architekturu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je problém mať na ňom W10, kľudne do konca roka 2027, kedy bude mať 10 rokov a výkon nič moc (v porovnaní s tým čo bude aktuálne vtedy a v porovnaní s nárokmi SW)?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Načo? W10 majú podporu ešte asi rok a pol a ďalšie 2 roky by nemal byť nejak extra problém = do konca roka 2027 by som sa nebál mať W10. A vtedy tu bude snáď W12, ktorý bude aj pre mňa prijateľnejší ako W11. A v roku 2027 bude mať Váš Kaby lake asi 10 rokov. Pomaly na výmenu za aspoň Zen 6.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomenout na toho "jediného uživatele VIA" článek pozvedlo :D
Ale reálně - kolik z těch "nově" nekompatibilních CPU mohlo vůbec oficiálně Win11 provozovat (TPM)...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Via mela byt na prvnim miste, co bychom bez ni, ze? ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

oficialne ani jeden, oficialne su podporovane intel od gen 8. a AMD od ZEN+
secure boot sa tiez zacal objavovat az niekedy okolo generacie ivy bridge ci kedy
VIA procesor oficialne nie je podporovany ziaden

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono jde hlavně o ty "neoficiální" bez TPM a SecureBoot.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

oficialne to ide, upravi sa len instalator aby nekontroloval minimalne pozidavky.
inak Windows 11 pro 64bit mi bez problemu isla na embedded doske Intel D201GLY2 Little Valley 2 s 2GB ram,
https://valid.x86.fr/hpnn09
akurat som musel spravit aktivne chladenie

taktiez ide aj Via x2 U4200 so 4GB ram
https://valid.x86.fr/8kywau

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jen houst a vic

jak jsme se bavili ze xpcka meli rychlejsi odezvu
https://twitter.com/anerdguynow/status/1777764221088129227

btw ms strcil do nabidky start doporuceni (reklamy) na nove aplikace

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je horší než jsem myslel. Já bych těm patlalům odpustil, že Win10/11 jsou hodně těžko snesitelné asi i na nejrychlejším VelociRaptoru, ale že jsou moje XP na 120 nebo 160 GB HDD v určitých ohledech svižnější než nové Win na SSD? Občas si XP zapnu a žasnu jak rychle se otevírá word atd. Třeba až vydají Win12, tak na tohle téma natočím video, protože kdybych to sám nezažil, tak taky neuvěřím. Software je zlato, na HW už skoro vůbec nezáleží.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

".. Software je zlato .."

.. na které kálí Bilý Tesák.
Důležitý je marketink, stihnout termín nebo ho alespoň neprošvihnout o moc.
Zbytek se opraví.
Časem.
Možná.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to je objev :) Doufám že to není míněno vážně.
Už v době mého nového sata 200GB za cca 4500,- jsem zíral jak na partišně Win98 jen lítají kam se hrabaly W2000 a o XP nemluvě. Prostě systém co měl sotva 500MB byl nutně rychlejší než podstatně větší 2K/XP. Analogicky XP s nějakým 2-3GB vůči systému kde jen složka Win při dobré údržbě zabírá nějakých 23GB.
Ovšem další poznatek je že Win10/11 přes všechnu snahu o modernizaci pořád za sebou táhnou to staré kde se natvrdo počítá s režimem kompatibility který obsahuje i práci na systémovém disku který je pořád starý točivý. A využití SSD systémem je pořád v plenkách, viz nesmělé pokusy s DirectStorage apod. Prostě by se MS měl konečně odhodlat a v nových W12 dát natvrdo požadavek pro instalaci jako minimum sata 600 SSD. Dokud to tak nebude tak se najde dost patlalů co budou schopni instalovat i na SMR HDD. Takže to postupné zvyšování nároků na instrukce lze brát i jen jako rozcvička před odvážnějším krokem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neni problém, na staré stroje stejně patří linux.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Už aj ten môže byť problém. Chcel som dať na C2Q Kubuntu 22.04. Nainštaloval sa, ale v režime UEFI, čo doska nepodporuje a po reštarte smola. Tak som musel nainštalovať verziu 18.04 a postupne aktualizovať. Xubuntu som nechcel, lebo s 8 GB RAM nemá problém ani KDE.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

alebo xp ci w 7 a legacy update.
win xp maju v legacy (pouziva embedded kanal) podporu do 2032, kvoli USArmy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč bych si měl nainstalovat Win11, když mám u her nižší FPS než ve Win10.
Za každý FPS tvrdě platim, proč bych měl mojí sestavu degradovat Win11.

A ještě ten jejich účet při čistý instalaci Win11 (chci lokální účet), to odkoukal od debilního Applu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Win11 nemají na FPS žádný vliv. Je teda úplně jedno, jestli máš Win10 nebo Win11. Pokud jsi nějaké rozdíly pozoroval, je to v důsledku nějaké služby navíc, která ti na jednom z těch systémů běží a ovlivňuje FPS. Když budeš mít dvě zcela shodné konfigurace, budou FPS stejné.
Rozdíly v FPS lze pozorovat maximálně mezi Windows a linuxem, někdy má navrch jeden, někdy druhý.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

".. je to v důsledku nějaké služby navíc .."
Je to v důsledku služby běžící navíc.
A je zapnuta "by Default".
A některé "aplikace" (Denuvo) s ní mají problémy.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To může být, ale pointa je v tom, že to není problém samotného systému a že Win11 jdou nastavit tak, aby měly stejné FPS jako Win10.
Jestli to uživatel udělá nebo nechá tak jak je defaultně, je druhá věc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vypnout jde.
Zatím.

Ale snižuje to "bezpečnost".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj. O akú službu konkrétne ide? Core isolation? Ja keď to vypnem, to dosť predlžuje loading screen Windowsu :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jses jako vzdy mimo... Ano pokud mas Win11 v zakladni instalaci od MS jsou vyrazne zabrzdenejsi nez 10 a to kuli bitlockeru, VBS atd... Pokud vsechny tyto ficury odpares z instalacky uz pred instalaci dostanes daleko lepsi system nez Win10...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vsechny tyto ficury odpares z instalacky uz pred instalaci dostanes system Win10. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Lokální účet (offline) u prvních verzí Win 11 možný byl, jak je to teď nevím. Neinstaloval jsem novější buildy.

Zůstat offline. Jakmile vyskočí požadavek na připojení na internet, spustit konzoli Shift+F10, spustit TaskManager a killnout proces "tok síťového připojení". Pak lze pokračovat normálně a vytvořit místní účet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nebo si udelat instalacku pres Rufus, tam staci zaskrtnout, ze chces mit moznost lokalniho uctu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stale to ide, instaloval som to tak tri mesiace dozadu. Ale je to porod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

instaloval jsem nový notebook a jakmile jsem se připojil na wifi nešlo se odpojit ani vytvořit lokální účet, takže jediný možnost byla tvorba účtu :/

kdybych se nepřipojil na wifi nabídka lokálního účtu tam je myslím furt

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stačí zadat účet no@thanks.com a libovolné heslo. Napíše to, že byl zablokován, rebootne to a ejhle, je tam možnost lokálního účtu. Naopak bez připojení na net se už nikam nedostanete.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pořád to jde a velice jednoduše, stačí se zkusit přihlásit jako a@a.com, na to systém vyhodí že na tuhle adresu bylo moc přístupů či co a dovolí local. Testováno asi před týdnem. Ale souhlasím, že by se tenhle přísup měl MS narvat do řiti

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To nemůže.
V těch místech, kam Slunce nesvítí, je poněkud přecpáno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Me "udivuje" jedna vec: "...sice půjdou na tuto verzi aktualizovat, ale po restartu už na některých systémech nenajedou..."
- to jako fakt system dovoli aktualizaci, i kdyz vi (by mel vedet), ze pak uz nenabehne?!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A kdo by mu to měl říct? BFU? Cortana? Copilot? He he. WinUpdate kolikrát na pozadí přeinstalovával ovladače, jak se mu zlíbilo, ale to už je snad opravené.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co takhle neprovést aktualizaci při detekci chybějící instrukční sady? Možná by to v MS mohli zvládnout.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jste šílenej optimista.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Podle me staci, ze se Windows na takovy hardware odmitly nainstalovat.
Pokud to nekdo obchazi, predpoklada se, ze vi, co dela.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mno, míval jsem na "nepodporovaném" hardwaru první jedenáctky. Neupgradovalo se to samo ani na 23H2, prostě to tu aktualizaci nenabídlo.

Na druhou stranu ve virtuálce běžící na AMD FX-8350 provozuju insider verzi Win11 a ta se upgraduje bez potíží pořád.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

na to existuje taky figl jak upgredovat jedenactkove widle na umele nepodporovanem hw.... pouzije se cerstva instalacka .....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vsetky oficialne podporovane procesory tu instrukcnu sadu podporuju. Nie je dovod to riesit.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Robí to aj Kubuntu 22.04 na PC bez UEFI. Nainštaluje sa, ale po reštarte smola. Prečo užívateľa neinformuje, že doska nemá podporu UEFI, neviem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale to ti udělal při čisté instalaci, ne při upgradu z předchozí verze. A jen proto, žes mu to "ručně" nevysvětlil. Navíc mi to přijde divné, protože Ubuntu 22.04 i novější jsem na PC bez UEFI dostal vždy bez nějaké ruční změny v instalaci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neviem či sa chápeme. 1. inštalácia Kubuntu 22.04, reštart, nemožnosť nabootovať z disku s GPT formátom. 2. Nová čístá inštalácia Kubuntu 18.04 a postupný upgrade na 22.04. Ide to ako má. Neviem ako Linuxu povedať, aby nepoužil štandard GPT, ale MBR. Tento problém je na Internete popísaný, nie som jediný. Doska je s chipsetom P35.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Naopak, chápeme se dobře. Při upgradu ze starší verze se to nestane, při čisté instalaci čert ví proč ano. Já přitom instaloval načisto Ubuntu 22.04 i pozdější, což má stejné jádro jako Kubuntu, a tenhle problém s UEFI mi nevznikl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aká doska/chipset?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Strašně mě zajímalo, co tak nového se objevilo v SSE 4.2 a tak jsem utíkal na wiki a ta instrukce, kvůli které Win11 potřebují SSE 4.2 je ... (dramatické bubnování) ...

POPCNT Population count (count number of bits set to 1)

https://en.wikipedia.org/wiki/SSE4#SSE4.2

https://www.neowin.net/news/microsoft-fixes-a-misfired-popcnt-block-but-...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To je v pohode, je to celkom zaujimava funkcia a umoznuje niektory kod zrychlit. Sam som uz par krat dosiel ku kodu, ktory by z jej pouzitia benefitoval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

POPCNT vyžaduje sestavení 25905. Od buildu 26080 je vyžadována sada SSE4.2. Co se z ní bude všechno používat, to se zatím neví.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou tam instrukce, které zrychlují parsování XML.
Takže je předpoklad, že se to bude využívat dost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ďalšia špinavá praktika tejto giga debilnej spoločnosti. Myslím že je najvyšší čas sa poobzerať po Linuxe. Lepšie už bolo :(

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ako som už x krát písal, W10 majú ešte podporu rok a pol a aj po 10/25 bude W10 plne použiteľný a ja osobne by som vedel ten OS používať aj o ďalšie 2 roky (niektorí majú dnes W7 4 roky po konci podpory) a vtedy bude mať Kaby lake 10 rokov a Zen sa bude dať vymeniť za Zen 3 za babku (min R5 5500 bude za babku). Kto chce mať v roku 2028 Kaby lake?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, tuhle hlášku čtu už nejmíň dvě dekády ;).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pfff, slabota. Moj Notepad vyzaduje instrukcie AVX2!
https://github.com/zufuliu/notepad2/releases

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pořád jsou ty jedenáctky takovej bazmek, jako když vyšly? Já jsem je jen nainstaloval, okamžitě se po instalaci naštval, jak to doprasili a nainstalovat zpět desítky...pak už jsem se o ně nezajímal...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vitaj v klube.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vylepšili pár drobností, takže se ze 100% šmejdu stal 98% šmejd. A nejlepší je, jak přidávají nové věci, samé ptákoviny, ale jen občas sem tam někomu. Nikdy nevíte, jestli a co se vám v systému "vylepšilo". Já kvůli tomuhle zrušil insider, ale oni to pak začali dělat i u ostré verze. Nainstalují to všechno, ale sem tam to někomu zapnou.
Desítky jsou zlaté. Jedenáctky mám ve virtuálu na pokusy.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je až hrůza, jak člověk zapomíná. Ono ani desítky nejsou zlaté, ale MS nás s každou další verzí učí trávit ještě větší hrůzy.
Když to vezmu jen od NT6, tak Vista byla hezká ale nedodělaná a její problémy nelze svádět jen na nedostatečný HW. Win7 byly dodělaná Vista, vcelku OK systém. Win8 byly šlápnutím vedle svým Metro UI i když jinak jádro bylo OK. No a Win10 jsou opravené osmičky, ale ne zas tak, aby vrátily funkční věci z Win7, které Win8 pokazily (start menu jako složky, jednotné "staré" ovládací panely, skinovatelný vzhled klidně i na W2k). Win 11 jen dál pokračují v cestě, kterou Win8 začaly - nablblé ovládací panely, které jsou vhodné tak pro mobil (nemožnost otevřít víc oken najednou), další spousta telemetrie a vnucování MS účtu. K tomu přidaly ještě nesmyslné HW omezení, čímž jdou proti dosavadní tradici, že Windows jedou na všem, co je ještě utáhne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že to je krok správným směrem.
Prakticky to sice pošle na skládku cokoliv s DDR2 a starší. Minimálně z ekologického hlediska to je škoda. Ale Tyhle stroje mají MAX 8GB RAM. Nová verze Win11 s funkcemi AI si ukousne 16GB. Takže by stejně skončili buď má skládce nebo s nějakým jiným OS => Pochválen buď pán Linus Torvalds za služby které činíš pro naši Zemi:)

Trochu problém to je u notebooku. Kdy musíte vyměnit celý stroj i s displejem.
Nemožnost upgrade je ale obecný problém všech NTB. A to se bavíme o době kdy měl každý NTB dva sloty pro RAM. Což je dnes nadstandardní vybavení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, není to krok správným směrem. Je to krok do hajzlu a takových kroků se od dob Windows 95 udělalo tolik, že se to už ani nedá spočítat.
Není jiného důvodu, aby OS z roku 2024 běhal na současném počítači pomaleji než OS z roku 2000 na tehdejším hardwaru, než že se prostě špatně programuje a optimalizace jsou sprosté slovo. V podstatě se dělá nový hardware jen proto, že se dělá náročnější OS. Ty počítače z pohledu běžného uživatele dělají dlouhá léta pořád plus mínus to samé, jen je ten software čím dál tím víc zbytečně nabobtnalejší a čím dál tím blběji udělaný. Protože (HW) zdroje jsou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

OS z roku 2000 má z dnešního pohledu spousty bezpečnostních děr, teda OS musí bobtnat alespoň o ty bezpečnostní záplaty.
Samozřejmě že bobtná víc, protože MS byl linuxem donucen ho nabízet zadarmo a proto hledá další monetizace, které jsou součástí toho systému.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kancelářský stroj ve větší společnosti, kde se správa zajišťuje centrálním IT, toho běží spousta.
V PC, co jsem měl na stole běžely snad všechny (serverové) služby krom Outlook serveru a MS SQL serveru. I když tím MS SQL si tak úplně jist nejsem.
Spousta běžících služeb == spousta kódu == spousta možností chyby & sposta možností vzdáleného přístupu.

Takže ne. OS neboptná (primárně) kvůli bezpečnostním záplatám, ale kvůli množství služeb, které se do něj rvou a jsou zapnuté "by Default" a potřebovaly by alespoň nějaké nastavení bezpečnosti a popřípadě i ty záplaty.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Bezpečnostní záplaty obvykle látají chyby. Kdyby byl kód bez chyb, nemusí bobtnat o záplaty :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Win11 dělají mnohem víc než Win2000.
Stačí chvíli koukat do správce úloh.
A udělá se vám špatně. Jako ať si dělají telemetrii. Trocha elektřiny mě nezabije.
Ale proč furt něco zapisují na SSD. Vždyť mi ho ošoupou.

Čas od času je potřeba zahodit podporu starých instrukci. A myslím že to je dobře načasováno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Čas od času je potřeba zahodit podporu starých instrukci .."
AMD64 bylo představeno v roce 1999.
Je srandovní sledovat jak 64 jádrový EPYC s 768MB Cache startuje do 8086 Real mode s adresím limitem 1 MB, přechází přes různé režimy, než konečně přepne na x86-64 a začne oživovat ostatní jádra.

Díky držení zpětné kompatibility tu máme instrukční sadu, kde instrukce mohou mít délku 1 Bajt až 32 Bajtů. A stejně ta kompatibilita není 100%.

Když už něco doplňovat/měnit/nahrazovat ... tak pořádně.

".. The encoding of LZCNT takes the same encoding path as the encoding of the BSR (bit scan reverse) instruction. This results in an issue where LZCNT called on some CPUs not supporting it, such as Intel CPUs prior to Haswell, may incorrectly execute the BSR operation instead of raising an invalid instruction exception. This is an issue as the result values of LZCNT and BSR are different .."

Naštěstí těch Intel CPU 7th gen (a starší) už není v provozu tak moc a Win 11 vyřadí i ten zbytek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doufam ze rufus dokaze pak instalacku osetrit, jako uspesne s umelou povinnosti TPM, 8GB RAM a generaci cpu ... ja provozuju olicencovane W11 na historicky vzacnem desktop OEM cpu Athlon II X2 270u ( 25W a stlacil jsem ho k 15-11W) a nebo na na Q6600

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

8 GB RAM ???
Vzhledem k tomu, že se jedná o (pre)historický stroj, budiž prominuto.
8 GB RAM je za trest. Hodně přísný trest.
Díky MS a jeho rozhodnutí nasazovat AI do OS bude za trest i 16GB.

Ať Vám to slouží ku radosti a ne stresu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a tak w11 pro desktop praci -brouzdani-zobrazovadlo apd staci i 4 GB ( ano napriklad aktulizace apd jsou oser .. ty jsou schopny vyzrat i 80% prostoru 16 GB RAM) ... ale reknu i; na c2d E8500 s 4-6 GB RAM s SSD se da fungovat lepe, nez na, s plne oficialne umele podporovanem HW ( RAM, TPM generace cpu apd) s obycejnym plotnovim hdd

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle Rufus neošetří, protože když ti jádro zavolá instrukci, kterou CPU neumí, skončí to modrou smrtí. Nemyslím si, že je tato část instrukcí použita jen při bootu jako test, i když u MS je možné vše...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

uvidi se .. zatim jsem u zbozneho prani ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.