Toshiba: 99 % Enterprise segmentu dělají Windows 7
Cindy Zwerling z Toshiby překvapila tím, že i po roce od vydání (26. října 2012) je podíl Windows 8, který společnost eviduje v enterprise segmentu, prakticky nulový - 99 % počítačů, které si zákazníci pořídí, staví na Windows 7.
I když asi nikdo nečekal, že by zrovna systém vyvíjený přednostně pro tablety a jiná mobilní zařízení mohl podniky oslovit, nebudeme daleko od pravdy, pokud konstatujeme, že Windows 8 Enterprise zcela minuly cíl. Problém podle našeho názoru tkví v nevhodné prezentaci nového operačního systému, který Microsoft nastavil v počátcích. Nejprve o osmičkách hovořil jakožto o systému pro mobilní zařízení, následně svůj postoj upravil a tvrdil, že je určený pro všechny sféry stejně jako jeho předchůdci - přesto je i nadále prezentoval především jako systém, jehož alfou i omegou je dotykové rozhraní (které v podnikové sféře využije jen málokdo).
Microsoft nedokázal před uvedením vyslat k zákazníkům jednoznačný signál, který by srozumitelně a stručně sdělil, co vlastně Windows 8 jsou, co od nich čekat a proč je chtít. Druhým problémem byla cena: Pokud zákazník neví, proč by měl nový OS chtít, pak nemá ani důvod za něj při koupi sestavy připlácet. Cenu sice Microsoft upravil, ale zmatená pověst systému zůstala.
K důsledkům, které toto marketingové selhání způsobilo v prodejích hardwaru i sestav, se už vracet nebudeme. Za zmínku ovšem stojí první důvod, který může určitou skupinu uživatelů motivovat k upgradu: Tím je podpora DirectX 11.1 a WDDM 1.2 hry Battlefield 4, která skutečně pod Windows 8 s kompatibilním hardwarem běhá výrazně lépe než na Windows 7. Byť tento důvod může být pro skalní příznivce 3D her poměrně pádný, nevěříme, že by nějak výrazněji změnil situaci na trhu (enterprise segmentu se samozřejmě nedotkne vůbec).