Podle mě je to malinko jinak (ale možná taky ne, že):
"interní značení verze Windows v projektu Wine bude zvýšeno na Windows 7"
-nejedná se IMO ani tak o interní značení ve Wine, ale spíš jde o to jakou verzi Windows Wine ve výchozím stavu simuluje (dá se změnit ve Winecfg)
"Do budoucna se počítá s vývojem pro Direct3D 12, podporou Vulkan API..."
-spíš bych napsal vývojem pro D3D12 postaveným nad Vulkan API. Ono Vulkan ve Wine už je (nevím jestli ve 3.0, ale ve staging už poměrně dlouho) - to nebyl ostatně takový problém (viz podpora Dooma ve Wine, který právě Vulkan využívá). Zajímavější ale je právě to, že D3D12 budou stavět nad Vulkanem (podobně jako D3D<12 nad OpenGL), protože dřív byly spekulace, že se to postaví na něčem jiném (protože Vulkan nemá oficiální podporu na Mac a právě tam jsou nejvíc jejich platící zákazníci).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Podle mě je to malinko jinak
Jan Havran https://diit.cz/profil/sonicpp
2. 11. 2017 - 07:15https://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskusePodle mě je to malinko jinak (ale možná taky ne, že):
"interní značení verze Windows v projektu Wine bude zvýšeno na Windows 7"
-nejedná se IMO ani tak o interní značení ve Wine, ale spíš jde o to jakou verzi Windows Wine ve výchozím stavu simuluje (dá se změnit ve Winecfg)
"Do budoucna se počítá s vývojem pro Direct3D 12, podporou Vulkan API..."
-spíš bych napsal vývojem pro D3D12 postaveným nad Vulkan API. Ono Vulkan ve Wine už je (nevím jestli ve 3.0, ale ve staging už poměrně dlouho) - to nebyl ostatně takový problém (viz podpora Dooma ve Wine, který právě Vulkan využívá). Zajímavější ale je právě to, že D3D12 budou stavět nad Vulkanem (podobně jako D3D<12 nad OpenGL), protože dřív byly spekulace, že se to postaví na něčem jiném (protože Vulkan nemá oficiální podporu na Mac a právě tam jsou nejvíc jejich platící zákazníci).https://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskuse#comment-1088503
+
nevim co te k tomu vede, jestli pouzivas Windows a tedy jen trollis, nebo pouzivas GNU/Linux a vyhradne nativni aplikace, ale uzivatelu Wine bude velke mnozstvi, od tech co tam hrajou Windows hry, po pouzivani Adobe produktu, MSOffice, nebo ruzne specificke (mini)aplikace... pokud to funguje, je to totiz mnohem lepsi nez zbytecne poustet Virtual a v nem zbytecne Windows... https://appdb.winehq.org/ https://www.playonlinux.com/en/supported_apps.html
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nevim co te k tomu vede,
k3dAR https://diit.cz/profil/k3-dar
4. 11. 2017 - 01:36https://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskusenevim co te k tomu vede, jestli pouzivas Windows a tedy jen trollis, nebo pouzivas GNU/Linux a vyhradne nativni aplikace, ale uzivatelu Wine bude velke mnozstvi, od tech co tam hrajou Windows hry, po pouzivani Adobe produktu, MSOffice, nebo ruzne specificke (mini)aplikace... pokud to funguje, je to totiz mnohem lepsi nez zbytecne poustet Virtual a v nem zbytecne Windows...
https://appdb.winehq.org/
https://www.playonlinux.com/en/supported_apps.htmlhttps://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskuse#comment-1089469
+
Nechápu to spojení Direct X a Vulkanu. Já měl zato, že Vulkan je multiplatformní, tak proč emulovat jeho Windowsí verzi?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nechápu to spojení Direct X a
peliculiar https://diit.cz/profil/peliculiar
8. 11. 2017 - 15:38https://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskuseNechápu to spojení Direct X a Vulkanu. Já měl zato, že Vulkan je multiplatformní, tak proč emulovat jeho Windowsí verzi?https://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskuse#comment-1091710
+
Pokud si matně pamatuju, tak podpora DX bude právě nad překladačem(Vulkan). Prý to tak bude jednodušší=rychleji hotovo/snažší implementace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud si matně pamatuju, tak
Rovano https://diit.cz/profil/rovano
29. 11. 2017 - 03:28https://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskusePokud si matně pamatuju, tak podpora DX bude právě nad překladačem(Vulkan). Prý to tak bude jednodušší=rychleji hotovo/snažší implementace.https://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskuse#comment-1098922
+
Diskuse k Wine 3.0 s Direct3D 11 prý ještě letoshttps://diit.cz/clanek/wine-30-s-direct3d-11-pry-jeste-letos/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Podle mě je to malinko jinak (ale možná taky ne, že):
"interní značení verze Windows v projektu Wine bude zvýšeno na Windows 7"
-nejedná se IMO ani tak o interní značení ve Wine, ale spíš jde o to jakou verzi Windows Wine ve výchozím stavu simuluje (dá se změnit ve Winecfg)
"Do budoucna se počítá s vývojem pro Direct3D 12, podporou Vulkan API..."
-spíš bych napsal vývojem pro D3D12 postaveným nad Vulkan API. Ono Vulkan ve Wine už je (nevím jestli ve 3.0, ale ve staging už poměrně dlouho) - to nebyl ostatně takový problém (viz podpora Dooma ve Wine, který právě Vulkan využívá). Zajímavější ale je právě to, že D3D12 budou stavět nad Vulkanem (podobně jako D3D<12 nad OpenGL), protože dřív byly spekulace, že se to postaví na něčem jiném (protože Vulkan nemá oficiální podporu na Mac a právě tam jsou nejvíc jejich platící zákazníci).
Oba dva uživatelé Wine mají jistě radost.
Možná i tři, já určitě ano.
nevim co te k tomu vede, jestli pouzivas Windows a tedy jen trollis, nebo pouzivas GNU/Linux a vyhradne nativni aplikace, ale uzivatelu Wine bude velke mnozstvi, od tech co tam hrajou Windows hry, po pouzivani Adobe produktu, MSOffice, nebo ruzne specificke (mini)aplikace... pokud to funguje, je to totiz mnohem lepsi nez zbytecne poustet Virtual a v nem zbytecne Windows...
https://appdb.winehq.org/
https://www.playonlinux.com/en/supported_apps.html
Nechápu to spojení Direct X a Vulkanu. Já měl zato, že Vulkan je multiplatformní, tak proč emulovat jeho Windowsí verzi?
Pokud si matně pamatuju, tak podpora DX bude právě nad překladačem(Vulkan). Prý to tak bude jednodušší=rychleji hotovo/snažší implementace.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.