Wine 3.0 s Direct3D 11 prý ještě letos
Na letošní WineConf2017 jsme se měli možnost dozvědět, že vydání Wine 3.0 nastane ještě letos a půjde o verzi, která implementuje podporu Direct3D 11, což je asi největší bolístka Wine za posledních několik let. Související novinkou je, že interní značení verze Windows v projektu Wine bude zvýšeno na Windows 7. Spolu s D3D11 přijde také D3D Command Stream.
Do budoucna se počítá s vývojem pro Direct3D 12, podporou Vulkan API a také ovladači pro Wayland (další velká věc, kterou musí Wine zohlednit) - na Waylandu se přitom začalo pracovat čerstvě, doufejme tedy, že se vše stihne, dokud hlavní distribuce ještě podporují X.Org.
Sluší se však dodat, že případné uvedení Wine 3.0 nebude znamenat, že vám najednou začnou pomocí Wine běžet všechny DirectX 11 hry. Podpora rozhraní je jedna věc, podpora konkrétní hry věc zcela jiná.