Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Wine 4.0 přichází se základní podporou Direct3D 12

Nemá někdo zkušenosti s hraním WoT na linuxu? Klidně se pochlubte i s rozběháním dalších her. Snažím se co nejvíc lidí přeorientovat na linux, protože W10 mi pro některé přijdou jako cenový overkill, uživatelský masochismus a navíc je nesnáším.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Uzivatelsky masochismus je spis linux, ale aspon jde prekopat k obrazu svemu i kdyz to neni pro kazdeho :) ale je fakt ze pro vetsinu lidi je to zbytecny overkill a zbytecna investice

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pro lidi co bezpodmínečně nepotřebují konkrétní programy navázané na Windows je linux v pohodě - to už vím roky. Např. důchodcům bych W10 nedoporučil, protože těch problémů je s nimi víc. Stáhnutí distra, kontrola a vytvoření boot flešky je jediná těžší část proti Windows, ale tomu se BFU může vyhnout a pak si jen užívat bezproblémovosti. Pro W10 je otravný problém i 5400 otáčkový HDD. linux - no problem.

Tady mně šlo jen o hry.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tak to jsi asi z flashky neinstaloval Windows 10 takovýho obsírání s tím aby to vůbec fungovalo... zlatej linux.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Blbost používám ubuntu pro počítač pro rodiče již roky a vše funguje jak má. Na to aby si člověk něco našel na internetu, vyzvedl poštu a občas něco vytisknul na tiskárně či zahrál si třeba karty nebo kulečník rozhodně w10 nepotřebuje.... Za ty roky jsem jen dvakrát nechal proběhnout upgrade na novější distro. Ovládání je víceméně podobné jako dřív žádně matoucí čtverce a podobné nesmysly, žadné eutomatické auktualizace co rozdrbají počítač a funguje to na kdečem a instalace je rychlejší než totéž s windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hry = Windows 10

Pokud teda tak jako ja pozadujes hrani na PC, nekteri lide to resi konzoli, ale to neni muj pripad.

Smir se s tim.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Houby s octem. Někomu stačí jen některé hry. Chápeš, že někdo nepotřebuje hrát všechno co zrovna vyjde a hraje jen něco?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Urcite.
Navic na indie hry casto nepotrebujes tak vykonny hardware a staci ti nejaka RX570 ci GTX1050Ti, takze jeste usetris. Ale ja psal ve smyslu AAA her, kde mas minimum GTX1060 lepe poridit jeste neco vykonejsiho. Zaroven pri vydaji jenom za grafiku od 10.000Kc uz te nijak nezatizi ani licence za Windows.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jasně on WoT je indie hra...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WoTko jsem hrával na linuxu (akorát tanky byly modrý), stejně jako Drakensang Online, Gothic 2,3... Používal jsem tu směsku PlayOnLinux.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Já to hraju na linuxu, instalace skrz lutris - verze wine 3.21, vyšší základ tam zatím nedorazil a zapnuté DXVK - DX 10/11 na vulkan. Textury v pohodě, vše ok na vylepšené grafice(vše na max nemám).
Na i5-4570 + GF 2070 přes +-100 FPS
Na A10-7860K + RX 560 +-50 FPS
PlayOnLinux je v pohodě.

EDIT: pro DX9 existuje wine-nine

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Musím se opravit: samozřejmě se nejedná o 2070 ale o 1070

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja obcas hravam war thunder (linux native), World of Tanks ma nechytil.
cez wine si obcas zahram Mass effect 1-3, Dishonored GOTY, DeusEx GOTY, Vampire masquerade
native linux:
Pillars of eternity 1,2, Wasteland 2, Baldurs gate 1,2 Enhanced, Planescape Torment + Tides od Numenera, Atom, Neverwinter nights enh., Icewind dale enh., Forgotten Realms - The Archives, Shadowrun, Grimrock 1,2
este par vsetko kupene na gog. ale nehravam skoro ine veci nez rpg

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=HH1oOgpH8xc

v komentáři je zmíněno, že autor kvůli WoT přešel na openSUSE Leap, kde mu to funguje lépe.

EDIT: a propos existuje ještě řešení od Valve v podobě upravené verze WINE. Netuším jak moc to funguje, ale jestli tě to zajímá, tak si to načteš :)

https://www.protondb.com/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na wine 3.21-staging + DXVK bezi WoT bez problemu. Stejne tak treba WoW, nebo Kingdom Come. Vic jsem toho v posledni dobe nezkousel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uzasny, famozni, skoro to vypada, ze za chvili Windows potrebovat na hry nebudeme.

Pro jistotu se vsak zeptam, jak to vypada s podporou DX10/11, uz se nejaka hra podarila rozjet?

Namatkou:
The Witcher 3
Assassins Creed: Syndicate
Risen 3
ELEX
FIFA 18

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Tady je Witcher 3 ....14.6.2017 :/
https://www.youtube.com/watch?v=IpqnBZwAEtk
Assassins Creed: Syndicate
https://www.youtube.com/watch?v=TRkMhcvVKyE .......s porovnání s Windows 10
Risen 3
https://www.youtube.com/watch?v=0fbhwzD4GEo
ELEX
https://www.youtube.com/watch?v=pdR_OwOP9fU

Docela mě překvapilo, že to běželo i na docela starých buildech
..ale
...nic není nemožné

...a FIFA 18 není hra, to je the SIMS s kulatým nesmyslem :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Je zbytecne krmit trola...
Slysi jen na svoje kvasiargumenty...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Dokud se nezacnou vydavat hry primo pro linux tak to nikdy nebude to prave orechove a to nepocitam mrhani vykonu ;) hrani na linuxu je spis pro masochisty a anti-msaky :)) kteri svym sebemrskacstvim protestuji proti mrkvosoftu :)))

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Když o tom víš kulový, tak radši mlč ty trubko. Nativní hry pro linux vychází a co nevyjde, se s velkou pravděpodobností dá na Steamu spustit přes Steam Play (Proton).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

+1

Tome, lepe bych to nenapsal.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Píšete to hezky jakoby ironicky, ale dokud se jim na současné Windows lidi nevykváknou a sežerou MS jakýkoliv nesmysl v desítkách i s naviákem, tak to těm pakům z Redmondu nedojde a budou to mrvit dále. Je zajímavé, že lidi co žerou vše jablečné jsou označovány za ovce, ale žrát všechny ty nesmyslné výmysly MS by mělo být bontónem a kdo tak nečiní je rebel. :-D

Hlasovat se dá jen peněženkou, takže jediná cesta jak MS vysvětlit, že jde špatnou cestou, je to nepoužívat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Právě Witcher 3 bezproblémově na Linuxu hraju, z praktického hlediska lze plná podpora DX10/11 zprovoznit pomocí DXVK. Reálně se s problémy (až na nějaké zvrhlé výjimky) už nesetkáš... největší potíže dnes už spíš dělají různé DRM nebo anti-cheat software ve hrách, grafika problém není. Famozní to je, protože Windows na hry už dávno nepotřebuješ, ale dle toho jak toto komentuješ o tom beztak nic netušíš.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

V letech 2009 - 2014 jsem byl prave jenom na linuxu (Ubuntu, Mint, Manjaro). Neco o tom vim, byl jsem presne ten anti-ms sebemrskac, jak to presne vystihl Tom. Linux je skvelej pracovni OS. Daji se na tom hrat nektere hry, vetsina indie a i nektere AAA, napriklad jsem hral na linuxu celou serii Mass Effect 1-3. Presel jsem na Windows 10 a muzu hrat vsechno, co chci. Linux nikomu na hry nedoporucuju, pokud to neni fanda malych indie her nebo pokud hry nehraje, pak nemam s linuxem problem.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nejdřív se jak "neznalec" zeptáš jestli se dají na tom rozjet AAA hry (až na tu FIFU teda) a pak tu básníš, jak si na Linuxu byl 5 let... Tak si tak nějak myslím, že tu z nás děláš akorát blbce, ale já jsem v poho. Jsem ze slušné rodiny, vždycky mě učili,abych se choval k postiženým slušně.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Nedělá, popichuje. Redmarx byl klasickým uživatelem Ubuntu (a jeho klonů), opustil jej, když do něj přišel systemd a odešlo Unity. Nemá rád Red Hat. Jinou distribuci dlouhodobě nepoužíval (zkusil Manjaro), přesto je Linuxem alespoň trochu políben. Takhle si to pamatuji ze zdejších diskuzí.

Ale má pravdu v tom, že pokud chce hrát hry pro Windows, které zrovna vyšly, je pro něj ideálním systémem Windows. Jako linuxák jsem stejného názoru, protože běžný uživatel nebude nikdy ochoten řešit případné překážky, které mu přijdou do cesty. Chce kliknout na instalátor a hrát. Když budeš přesvědčovat běžné uživatele, že to vše funguje bez problémů, což není vždy pravdou, budou se zbytečně objevovat další a další informace o tom, že to nefunguje.

EDIT: aby to nevyznělo jinak než má - "že to vše funguje bez problémů" = myšleny hry, které vyjdou pouze pro Windows. S hrami, které mají verzi pro Linux, problémy nebývají.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Abych to shrnul (s nadsázkou), výběr spročívá v tomto:
Windows 10 - na v celé řadě uživatelsky problémovém systému máte bezproblémové AAA Win hry
Linux - na uživatelsky bezproblémovém systému máte problém s Windows hrami

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle mého názoru není výběr možností takto omezen a ne takto zjednodušeně. Chápu, že jsi to psal v nadsázce, ale asi to chce ven, do této diskuze. Vše je na každém jednom z nás, co preferuje a nemám úplně v lásce řeči, které ostatně zazněly i v této diskuzi - o masochismu apod. Z pohledu linuxáka jsou to "strašný žvásty", z pohledu člověka, který Linux nezná, resp. s ním neumí, to tak může třeba být nebo do toho nechce investovat čas atd. - je to o tom, co člověk chce. Plošné výroky až soudy tohoto typu rád nemám, ať se jedná o systémy nebo o cokoliv jiného. Rád bych v diskuzích viděl něco jako "já to neumím a odmítám se to naučit", bylo by to alespoň upřímné. Lenost je naší přirozeností.

Nikdy jsem nebyl velkým hráčem, přesto si občas rád něco zahraji. Před Steamem na Linuxu to bylo pracnější, ale stálo mi to za to, protože mé preference jsou jinde. Znám čistokrevné linuxáky, kteří mají dualboot, protože chtějí hrát nové hry od studií, které verze pro Linux nevydávají (Ubisoft, EA ad.), mají tedy Windows čistě jako spouštědlo na hry. Vyhovuje jim to a je to jedna z možností. Svět prostě není černobílý.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já plně souhlasím. Já měl Linux jenom jako hračku dokud nepřišly Win 10, tím se svět otočil, z hračky se stalo útočiště. Většině lidí se Linux zkusit nechce jen proto, že nemají znalostní základnu jak tam pořešit triviální problémy a které ve Windows pořešit umí. Osobně si říkám, ať si každý používá ce chce, je to jeho volba, jeho život, mě se to dotýká jen tím, že už odmítám "brát" jakékoliv "kšefty" známých a příbuzných na opravení Windows. Nemám na to čas ani chuť. Asi nejsem úplně ideální příklad, protože jsem začínal na Amize a Windows byla útočiště až po letech, když už Amiga opravdu dojela, pak taky dělám běžně na Macu, takže nemám v hlavě schéma typu "odkojen Windows". Popravdě jsem tam z počátku dost trpěl, ale ohnul jsem je podle sebe a dalo se, lhal bych, kdybych říkal že ne, co už s tím.

Jako fotografa mě samozřejmě mrzí nepřítomnost některých klíčových grafických aplikací (v současné době Affinity), ale trocha snahy mě dotlačila oputit komfortní zónu, začít od začátku a sžít se třeba s Darktable a jako jo. Člověk je jen líná mrcha nechce se mu učit. Ale časem si najde to svoje co vyhovuje. Hru hraji jen jednu a zcela vyjímečně, na Linuxu je nativně, takže hry mě netrápí. :-)

Dost mě překvapují reakce BFU známých, kterým se na vysloužilou herku s XP dostalo třeba prostě Ubuntu (ani nevím kdo jim to doporučil a nainstaloval) a chrochtají blahem jak to hezky jede (browser, facebook, nějaký to fotky). Takže nevole je často kombinace předsudků a neochoty něco měnit - což do jisté míry respektuji a chápu, mě se také nechce měnit fungující věci. Horší je, když to funguje jinak než bych chtěl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám to v podstatě stejně, včetně respektování volby každého uživatele a odmítání správy win-PC. Jen mne na Linux definitivně poslaly již Visty a tak těch mých pár her, jsem musel nastavit ve WINE/POL. Což už z velké části neplatí, právě díky Valve.

Já s Linuxem začal v podstatě kvůli tomu, že jsem měl před lety zakázku do NL firmy, pobočka v ČR, a u nich byl Linux (SUSE) v podstatě podmínkou (do té doby jsem to odkládal = jsem stejný lenochod, jako ostatní). Což mne překvapilo, protože jsme tu byli krmeni tím, že to nikdo nepoužívá... jak říkám, už je to "pár let". A jak jsem koukal, když jsem o něco později viděl infrastrukturu v severských firmách :).

Fotograf? To v portfoliu nemám, tak jsem zvědavý právě na dostupné aplikace a tvoji spokojenost, smím-li vyzvídat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak už jsem naznačil, nejvíce mi sedl Darktable, tam dělám s RAWy a víceméně je to základ práce s fotkami, nejlépe se tento program sžil s Widegamut monitorem (což je RawTherapee trochu komplikovanější, hlavně co se týče defaultního vzhledu fotky, který nějak nesedí). A umí akcelerovat přes OpenCL. Malé úpravičky drobného rázu dělám v Pintě, GIMP mi nějak nejde přes prsty ač se snažím sebevíc - občas se snažím mu věnovat nějaký čas. Prohlížeč fotek používám closed source XnViewMP, který má vše co potřebuji + spoustu věci co nepotřebuji. :-) Hlavně potřebuji pokročilou správu barev, aby to na Widegamut monitoru lezlo správně barevné a to mi XnView dal. Panoramata složím v Huginu... a to je tak vše co potřebuji.

Pokud potřebuji udělat něco co mi tam nejde (komplexnejší bitmapové operace), což je vzácně, tak buď přebootuji do W7 nebo častěji spustím Wokna ve virtuálce kde mám Affinity Photo a spíchnu to tam. Asi by to šlo v tom GIMPU, ale...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to já slýchávám, že GIMP ne úplně každému sedne. Koukni na Kritu, tu si prý chválí, ale opravdu o tomto poli působnosti nevím zhola nic :). Díky za info

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

XnViewMP je multiplatformni prohlizec, ktery autor prepisuje od zacatku, nejde to jinak. Klasicke XnView bylo prilis zavisle na Windows knihovnach. V soucasne dobe se mi zda, ze pokrocil a mohlo by to byt uz lepsi nez gThumb nebo Shotwell. (Abych rekl pravdu, uz se mi vykourilo z hlavy, ktery z nich jsem na linuxu pouzival nejvic.)
Nicmene klasicke XnView chodi pres WINE uplne OK, takze pokud ti nevadi, ze k tomu nejsou zdrojaky, tak bych to furt pouzival.

GIMP taky nesnesu, ja mam licenci Photoshopu a kdysi mi pracovne Adobe sdelilo, ze pokud mam licenci a nainstaluju nizsi verzi kvuli nejakemu memu duvodu (nekompatibilita), at uz to bude odkudkoliv, tak je to nezajima a neberou to jako piratsky soft, nesmim ale tu vyssi verzi pouzivat jinde, logicky. Jinak Photoshop CS2 (posledni verze, ktera funguje pres WINE) se da na netu sehnat zdarma, neobsahuje to crack, ale neni to legalni, pokud nemas nejakou licenci. Domaciho uzivatele kvuli tomu nikdo popotahovat nebude.

Krita je spis kreslici nastroj, ale editace v tom jde taky. Urcite mnohem lepsi program nez GIMP. Hlavne ale GIMP pouzivaji linuxaci, kdezto Kritu pouzivaji grafici. Preslo na ni spousta lidi z Adobe produktu, po te co Adobe prestalo z prodejem a jen pronajima. Proto se Krita dost slusne rozviji, kdezto GIMP povazuju za mrtvej projekt.

O Affinity jsem slysel, sam nemam a neznam. Nejde to fakt rozjet pres WINE?

---
Stejne vas nechapu, v praci mam v oddeleni 4x Win10, 9x Win7, 1x WinXP (neni na siti). S nicim neni problem. Doma mam 1x Win7 a 2xWin10 a taky bez problemu. Tim nerikam, ze nemuzete jet na linuxu, ze by to bylo v necem horsi, to ne, ale nechapu v cem je problem ve Windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Redmardxi, je to o subjektivních zkušenostech, potřebách, postojích a názorech. Někdo je neúprosným bojovníkem za ten či onen systém, těch je z obou táborů slyšet nejvíce (známe je i z DIIT), ale v reálu jich je minimum, jiní prostě používají to, co jim z jejich pohledu vyhovuje více nebo to jsou líní měnit (to chápu) a učit se něco nového; a někteří na svoji volbu nadávají (to už úplně nechápu, protože to je důvod, který má přeprat lenost). Bavíme se o lidech, kteří se zabývají operačním systémem, většina běžných uživatelů se tím nezabývá a když jim fungují jejich aplikace, tak jsou spokojeni a je jim fuk, co se píše na té obrazovce při startu PC.

Jak jsem psal, každému vyhovuje něco jiného. Je jedno, jestli to je z technických či filozofických důvodů. Když se zeptáš několika linuxáků, věřím, že ti leckdo uvede odlišný důvod, proč preferuje Linux. Kdybych ti měl odpovídat já, tak tu popíši nemálo řádků technickými věcmi a pár řádků těmi filozofickými, což neznamená, že Windows je v mých očích špatný operační systém. Jen je pro mne Linux systémem lepším. Nebudu se tu pouštět do sepisování seznamu svých důvodů - vyvolávání žabomyších válek v diskuzi se vyhýbám a víme, že by to tak dopadlo. Jestli jsi opravdu zvědavý, tak tu nech mail, až budu mít chuť to sepsat, tak ti to pošlu :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja tomu myslim rozumim i takto. Proti linuxu nic nemam a sam jsem ho pouzival nez jsem se rozhodl, ze zase po nejake dobe zacnu hrat hry. No a protoze hraju AAA hry, ktere je bud nemozne rozjet pod linuxem nebo slozitejsi, tak byla volba jasna. Jen nechapu, proc chteji na linux prechazet lidi, kteri pracuji s programy prevazne pro Windows a to jsou hlavne dva obory - grafika a hry.
U grafiky jeste zalezi na tom, zda uzivatel neni uz zvykly pracovat v multiplatformnich Krite a Blenderu, tam problem s prechodem neni, ale nerozumim, proc chce na linux prechazet treba spokojeny uzivatel Affinity nebo Adobe produktu.
Pokud uzivatel ma funkcni programy na linuxu, tak je jasny, ze ho bude pouzivat. A rekl bych, ze pokud system funguje, tak preci jde prave o ty programy, ve kterych pracuji nebo si hraju. Od podvozku (systemu) chci jen aby byl funkcni a bezpecnej.
A to splnujou oba, jak linux, tak Windows. Sem tam treba maji ty systemy nejaky problem, ale zatim nikdy jsem nenarazil na nic neresitelneho, pritom moje zkusenost je jasna, sem tam se neco podelalo na linuxu, sem tam se neco podela na Windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V principu s tebou souhlasím, přesto nastávají situace, kdy podvozek nesplňuje požadované vlastnosti, na které byl uživatel zvyklý nebo to viděl u někoho (soused, firma, výstava, předváděčka... to je fuk) a zaujalo jej to. Podvozek řešíš, pokud ti něco vadí nebo schází. Pokud ti funguje podvozek podle tvých představ, nebudeš ho řešit. K tomu mám jednu historku, která mne vlastně až pobavila. Předesílám, že jde o extrém. Chlapík měl Maca na stříhání videa (zjednodušeně řečeno), který mu začal chcípat a tak se z nějakého důvodu rozhodl pro PC s Windows. Pár týdnů na to mne vyhledal a chtěl řešení na Linuxu. To, že občas použiji ffmpeg nebo vystříhám dovolenou v Kdenlive, ze mne nečiní znalce v oboru :), ale tento člověk měl v aplikacích celkem jasno, evidentně někde něco zkoušel. Spouštěčem pro něj bylo to, že ať připojí libovolnou kameru do nějakého USB portu, začnou se mu instalovat ovladače, někdy musí restartovat systém. Víme, jak pracuje Windows s USB hardwarem, ale je to vlastnost systému a většina z nás by se nad tím asi ani nepozastavila - každý systém má své mouchy. Pak pár ergonomických věcí, pomalejší práce s disky a vinou dodavatele toho PC s Windows mizerná rychlost přenosu dat na jeho domácí file server (Linux, zde dodavatel PC nastavil smb, která je pomalejší, což u velkých dat úplně nebaví) a měl rudo před očima. Dále se rozepisovat nemusím, aby bylo jasné, že jde nejen o návyky uživatele, ale také o to, že si snadno zvykne na nějaké vlastnosti podvozku. Jistě, zde byla chyba již v prvotní volbě, měl zůstat na Macu a nebo to alespoň konzultovat s někým v oboru, aby věděl, jestli to má vůbec zkoušet.

Osobně nepřesvědčuji nikoho, že má používat to či ono. Vymýšlet pro profíky či firmy řešení, která nemají základ u výrobce SW je podle mého názoru nesmyslné. Pokud není závislý na konkrétní aplikaci, má možnost si vyzkoušet dostupná řešení. Nejsem grafik, doktor, administrativní pracovník ani top manager, abych posoudil to, jestli je Krita/GIMP, Blender..., řešení eReceptu ap., LibreOffice/Calligra je pro ně vyhovující nebo řešení dostatečně reprezentující firmu. To si musí rozhodnout sami :). Domácí uživatelé to mají jinak, tam rozhodují osobní preference a především to, jestli hrají "nové hry pro Windows". A chápu, že pokud někdo preferuje Linux, zkouší vymyslet cestu, která by mu odstranila dualboot, který drží kvůli jedné či dvěma aplikacím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

littleon: souhlas, je to jak pises.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vis jak s linuxem makam na profi urovni od dob kdy jeste nemel GUI dokonce za mych mladych let jsem byl zapaleny a nadseny sebemrskac.... dnes uz jen obcas abych nevypadl z obrazu i kdyz k praci to netreba ale tim jak starnu jsem pohodlnejsi a linejsi a sebemrskacstvi prenecham mladsim nebo anti-ms fanatikum ;) (nekdo tu cesticku vyslapat musi)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

První release Linuxu .. září 1991
První distribuce s X11 .. květen 1992
.
.
Mohl bych se optat na detaily té vysoce profesionální úrovně práce s Linuxem v oněch osmi měsících, kdy neměl GUI?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Asi mentoroval Linuse a dělal mu code review :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano v tech dobach to bylo same uzivatelsky privetive a snadno konfigurovatelne distro s vyladenym GUI ....a dalsi pohadka na dobrou noc by nebyla ? :))))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale o tom přeci nebyla řeč. Přesná citace je "s linuxem makam na profi urovni od dob kdy jeste nemel GUI", není to ani o půl stránky výše. Tak mě ta profi úroveň na přelomu let 1991 a 1992 zajímala, protože nikoho takového neznám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Njn na hnidopisske slovickareni se da nachytat kazdeho ...nekdo vi a nekdo rype ...i kdyz moc dobre vime jak to bylo tenkrat a jak to je dnes ....btw taky jsem byl fanatik ktery hajil linux zuby nechty ac jsem travil hodiny a hodiny upravami do pouzitelneho user friendly stavu aby se na nem dalo pracovat efektivne ....ale uz jsem z toho vyrostl (jine priority rodina, deti, zabava..)>> taky jsem byl posuk co mel nekolik instalaci ruznych OS (neskoncil jsem jen u dualbootu jako vetsina)
Omlouvam se ze mam kriticky pohled na vec a sahnul jsem vam na modlu :)
Ale podobne debaty vedeme s kolegou, ktery je taky velky fanda linuxu . ...a stejne ac nerad mi da vzdycky za pravdu ...to uz ale udelalo vicero z vas ac si neodpustili jiste alibisticke dovetky :))) jinak linux mam rad a pouzivam ho doma i pracovne(logicky) ale u ostatnich mi vadi ta selekt8vni slepota a ano jak rikaji jini je to hodne o te (ne)lenosti a casu ktery je tomu potreba venovat ...a neni mi -nact abych si to mohl dovolit a neb cas jsou penize i zivot ... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"taky jsem byl fanatik ktery hajil linux zuby nechty"
Fanatik jsi stále jen sis vybral jiný tábor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle ceho soudis ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Adobe Photoshop
Adobe Photoshop Lightroom

To jsou dvě věci co mě drží na Windows. Hry tak nějak chodí, myslím tím to co hraju.
Takže neví někdo stav? Je to poslední věc co mě drží na desítkách (protože jinak vše ostatní běhá na linuxu o řád lépe a rychleji!).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Photoshop mas na Macu, kdyz nechces Windows. Kdyby ti stacil Photoshop CS2, tak te myslim jeste na linuxu sel, novejsi uz ne.

Jinak na linuxu Krita, OpenToonz, Kdenlive, Blender, Lightworks. Jedinne zkusit ty programy od Adobe nahradit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dost usmevny mi prijde ten fakt, ze Dx12 uz tedy aspon nejak funguje i v linuxech, ale od materskeho MS to nebezi ve W7/8, jenom porad exkluzivne pro ten jejich nejneoblibenejsi, novodoby vytvor W10.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V minulosti byly nejake projekty na rozfungovani WINE pod Windows. Nezkousel nekdo neco z toho? Treba by neco takhle slo s DX12 pod Windows 7, ikdyz teda je to na hlavu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

že by cygwin->wine? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bylo jich vic, cygwin neni moc uzivatelsky privetivy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.