Bylo by bezva kdyby něco takového šlo i u nvidie, ale v ovládacím panelu tahle možnost není, na mojí GTX660 to jede někde mezi 30-45 fps a občas padá i pod 30.. na 1080p nejnižší detaily.
Není to tak stará karta, opravdu to vypadá, že to nvidia schválně criplí a funguje to, hned jsem se začal poohlížet po nové grafice, ale ne po nvidii.. ten přístup nvidie se mi se mi čím dál tím víc přestává líbit.
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
Bylo by bezva kdyby něco
Sherrak https://diit.cz/profil/sherrcatt
21. 5. 2015 - 18:21https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseBylo by bezva kdyby něco takového šlo i u nvidie, ale v ovládacím panelu tahle možnost není, na mojí GTX660 to jede někde mezi 30-45 fps a občas padá i pod 30.. na 1080p nejnižší detaily.
Není to tak stará karta, opravdu to vypadá, že to nvidia schválně criplí a funguje to, hned jsem se začal poohlížet po nové grafice, ale ne po nvidii.. ten přístup nvidie se mi se mi čím dál tím víc přestává líbit.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784815
+
Ak to chceš vyriešiť aj na staršej Nvidii, skús použiť návod z konkurenčného, alebo spriateleného? českého DDblogu, neviem,či môžem použiť odkaz...skús to použiť
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ak to chceš vyriešiť aj na
gadge https://diit.cz/profil/gabriel-molnar
21. 5. 2015 - 21:30https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseAk to chceš vyriešiť aj na staršej Nvidii, skús použiť návod z konkurenčného, alebo spriateleného? českého DDblogu, neviem,či môžem použiť odkaz...skús to použiťhttps://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784878
+
kupovat nVidii si říkáš o obrovské problémy do budoucna vždy
+1
-19
-1
Je komentář přínosný?
kupovat nVidii si říkáš o
Martin Pavelec https://diit.cz/profil/martin-pavelec
22. 5. 2015 - 07:28https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskusekupovat nVidii si říkáš o obrovské problémy do budoucna vždyhttps://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784914
+
Takže se opakuje nvidiácké ohýbání reality jako kdysi tesselace "neviditelné" vody v Crysis 2. No fuj.
+1
+18
-1
Je komentář přínosný?
Takže se opakuje nvidiácké
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
21. 5. 2015 - 19:10https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseTakže se opakuje nvidiácké ohýbání reality jako kdysi tesselace "neviditelné" vody v Crysis 2. No fuj.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784830
+
nVidia byla vždy plná podvodů, uplácení, vědmě vadné čipy, jenže zákazník je hloupý, koupí, co vidí za výlohou
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
nVidia byla vždy plná podvodů
Martin Pavelec https://diit.cz/profil/martin-pavelec
22. 5. 2015 - 07:30https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskusenVidia byla vždy plná podvodů, uplácení, vědmě vadné čipy, jenže zákazník je hloupý, koupí, co vidí za výlohouhttps://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784917
+
voda v Crysis 2 mela sve duvody, a cela mela tak smesne malo segmentu i s maximalni tesselaci, ze se to na vykonu nijak nemohlo projevit (z pohledu grafiky jsem to rozepisoval u konkurence), to kde se v Crysis podepsal vetsi faktor tesselace byli objekty ktere hrac videl zcela bezne (treba betonove bloky ktere se i objevili na screenshotech s wire), ale jejich kvalitu to nijak nezlepsilo, voda za to ale opravdu nemohla, a zcela bezne se dava do vsech her kde je nejaka hladina a to i v levelech kde hrac na vodu nenarazi, voda se proste do sceny vklada jako defaultni genericky objekt (1-2 kliknuti), a slouzi jako death kolize pro pripad ze se hraci proste nekde podari kolizema propadnout ;)
v Mafii byla voda take ve vsech misich, a stezoval si nato snad nekdo? pritom v te dobe to vykon opravdu bralo a to vsem bez rozdilu HW ;)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
voda v Crysis 2 mela sve
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
21. 5. 2015 - 19:21https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskusevoda v Crysis 2 mela sve duvody, a cela mela tak smesne malo segmentu i s maximalni tesselaci, ze se to na vykonu nijak nemohlo projevit (z pohledu grafiky jsem to rozepisoval u konkurence), to kde se v Crysis podepsal vetsi faktor tesselace byli objekty ktere hrac videl zcela bezne (treba betonove bloky ktere se i objevili na screenshotech s wire), ale jejich kvalitu to nijak nezlepsilo, voda za to ale opravdu nemohla, a zcela bezne se dava do vsech her kde je nejaka hladina a to i v levelech kde hrac na vodu nenarazi, voda se proste do sceny vklada jako defaultni genericky objekt (1-2 kliknuti), a slouzi jako death kolize pro pripad ze se hraci proste nekde podari kolizema propadnout ;)
v Mafii byla voda take ve vsech misich, a stezoval si nato snad nekdo? pritom v te dobe to vykon opravdu bralo a to vsem bez rozdilu HW ;)https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784839
+
C2 jsem ještě nehrál (mám to v hracím plánu, ale nějak chybí čas :-)) a kauzu si pamatuju jen mlhavě (pamatuju si nějaké obrázky s wireframe, ale jak to bylo přesně už samozřejmě nevím), takže ti věřím ;-)
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
C2 jsem ještě nehrál (mám to
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
21. 5. 2015 - 19:47https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseC2 jsem ještě nehrál (mám to v hracím plánu, ale nějak chybí čas :-)) a kauzu si pamatuju jen mlhavě (pamatuju si nějaké obrázky s wireframe, ale jak to bylo přesně už samozřejmě nevím), takže ti věřím ;-)https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784857
+
21. 5. 2015 - 19:42https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseVsechny tyto veci automaticky vypinam :)https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784854
+
Hmm, nemáte niekto skúsenosť/nepočuli ste, o nejakých starších zostavách, ktoré to rozbehajú ?
Teraz mám Core 2 Quad Q9550 (3.4GHz), 4 GB RAM a Radeon HD 7770. Zvládne mi to aj GTA V, ale čo witcher ? Nechcem kupovať kým nemám istotu, že to pôjde, ale nie je ešte veľa benchmarkov a gameplayov dostupnych
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Hmm, nemáte niekto skúsenosť
Bird https://diit.cz/profil/erik-kukucka
21. 5. 2015 - 20:24https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseHmm, nemáte niekto skúsenosť/nepočuli ste, o nejakých starších zostavách, ktoré to rozbehajú ?
Teraz mám Core 2 Quad Q9550 (3.4GHz), 4 GB RAM a Radeon HD 7770. Zvládne mi to aj GTA V, ale čo witcher ? Nechcem kupovať kým nemám istotu, že to pôjde, ale nie je ešte veľa benchmarkov a gameplayov dostupnychhttps://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784863
+
Tak si stáhni "demo" na ThePirateBay ( thepiratebay.gd ) nebo na KickAssTorrents ( kat.cr ) a vyzkoušej a podle toho se rozhodni. Máš AMD kartu, takže si to můžeš nastavit tak, aby ti to jelo rozumně.
(dal bych ti sem přímý link na torrenta, ale to už by bylo přes čáru :-) )
nVidiáci se starou kartou mají smůlu, čímž se nVidia těsně před vydáním R9 390X střílí do vlastních nohou, to se jim fakt nepovedlo. Odpad. Ubohost. Lamerství. Nenažranost. Umělé zpomalování staršího HW pro boost prodejů...
Hnus, hnus hnus na blití.
PS: hru bych (kdybych měl zájem ji hrát) jedině pirátil, protože ten, kdo užívá nVidia GameWorks nemá nárok na nic, než na smrt hladem. To se fakt nedělá a progrmátoři nemohou nevědět, co to dělá a proč!
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Tak si stáhni "demo" na
trodas https://diit.cz/profil/trodas
21. 5. 2015 - 21:05https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseTak si stáhni "demo" na ThePirateBay ( thepiratebay.gd ) nebo na KickAssTorrents ( kat.cr ) a vyzkoušej a podle toho se rozhodni. Máš AMD kartu, takže si to můžeš nastavit tak, aby ti to jelo rozumně.
(dal bych ti sem přímý link na torrenta, ale to už by bylo přes čáru :-) )
nVidiáci se starou kartou mají smůlu, čímž se nVidia těsně před vydáním R9 390X střílí do vlastních nohou, to se jim fakt nepovedlo. Odpad. Ubohost. Lamerství. Nenažranost. Umělé zpomalování staršího HW pro boost prodejů...
Hnus, hnus hnus na blití.
PS: hru bych (kdybych měl zájem ji hrát) jedině pirátil, protože ten, kdo užívá nVidia GameWorks nemá nárok na nic, než na smrt hladem. To se fakt nedělá a progrmátoři nemohou nevědět, co to dělá a proč!https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784872
+
Tak tak. A bojkotovat všechny technologie, na kterých se Nvidia podílela a podílí... parchanti. Všechno dělají jen proto, aby zpomalili a znepoužitelnili starší karty. Nebýt všelijakých těch různých zpomalovacích fíčůr, co ti šmejdi do her přidávají, aby lidi nutili kupovat nový hardware, tak jsme už mohli pařit pod glajdem hry na pěti, deseti, dvaceti tisících fps. A stačilo by to, ne že ne – stěžoval si snad někdo na grafiku u GLkvejka? Ne, všichni z ní byli nadšení!
+1
-24
-1
Je komentář přínosný?
Tak tak. A bojkotovat všechny
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
21. 5. 2015 - 22:01https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseTak tak. A bojkotovat všechny technologie, na kterých se Nvidia podílela a podílí... parchanti. Všechno dělají jen proto, aby zpomalili a znepoužitelnili starší karty. Nebýt všelijakých těch různých zpomalovacích fíčůr, co ti šmejdi do her přidávají, aby lidi nutili kupovat nový hardware, tak jsme už mohli pařit pod glajdem hry na pěti, deseti, dvaceti tisících fps. A stačilo by to, ne že ne – stěžoval si snad někdo na grafiku u GLkvejka? Ne, všichni z ní byli nadšení!https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784884
+
No a tohle je klasická ukázka demagogie. Fakt ti nepřijde blbý obhajovat viditelně přehnaně vysoko nastavenou tesselaci, když to i s hodnotou 8x nižší vypadá pořád pěkně a hratelnost vyskočí o podstatný kus výše? Nikdo se tady nenaváží do nových technologií, ale do toho, že tyto technologie slouží výhradně jako marketingový klacek na ty uživatele, kteří nechtějí/nemůžou/nepotřebují upgradovat svůj hardware.
Mimochodem, GLquake přinesl ve své době podstatná vylepšení, ať se to už týkalo volného rozlišení obrazovky, vyhlazování, nebo filtrování textur. Pouhý rok po vydání Q1 to byl setsakra velký pokrok!
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
No a tohle je klasická ukázka
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
21. 5. 2015 - 22:44https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseNo a tohle je klasická ukázka demagogie. Fakt ti nepřijde blbý obhajovat viditelně přehnaně vysoko nastavenou tesselaci, když to i s hodnotou 8x nižší vypadá pořád pěkně a hratelnost vyskočí o podstatný kus výše? Nikdo se tady nenaváží do nových technologií, ale do toho, že tyto technologie slouží výhradně jako marketingový klacek na ty uživatele, kteří nechtějí/nemůžou/nepotřebují upgradovat svůj hardware.
Mimochodem, GLquake přinesl ve své době podstatná vylepšení, ať se to už týkalo volného rozlišení obrazovky, vyhlazování, nebo filtrování textur. Pouhý rok po vydání Q1 to byl setsakra velký pokrok!https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784893
+
Vykon u ultra vysokych faktorech tessellace je temer jedina "vyhoda" architektur nvidia, a tak ji logicky musi vyuzit, protoze v porovnani s verzatilitou u GCN toho proste moc nabidnout nemuze, krome lepsi spotreby.
AMD ma resenou architekturu jinym zpusobem, efektivnejsi u nizkych faktoru, stejnou u strednich faktoru a nizsi efektivitu u vysokych faktoru. (srovnani tonga vs maxwell, podobne u predchozich arcitektur, vyjma Terascale).
Napr. u prvnich iteraci GCN byla efektivita faktoru 64 tusim 6.25%. U nvidia to mohlo byt treba 15%, takze stale neuveritelny zbytecny zrout vykonu, znacne omezujici predevsim nizsi modely, ale pojede na AMD hur (coz je oc tu jde!).
Otazka je, jestli takovy faktor potrebujeme, tj. jestli vysledna vizualni kvalita bude odpovidat takto obrovskemu plytvani, resp. vzniku tak absurdne vysokeho bottlenecku. (ktery nema jiny duvod nez uskodit konkurenci - 1polygon@1pixel)
Objekty ve hrach s nvidia gameworks meli casto polygony mensi nez pixel (vysoce pod urovni doporucovane AMD, a tedy na co byla jejich architektura narvzena).
Druhy problem je, na jaky pocet objektu je technika pouzita a jaky je LOD.
A treti je, jestli se neda pouzit jina efektivnejsi metoda. Typicky priklad TressFX vs HairWorks - HairWorks pouziva line tessellation, TressFX GPGPU. Dalsi Godrays atd.
Neni to nic noveho pod sluncem. Nvidia pouziva tento postup dlouho (pred tim to byl physX) a po fiasku na poli OEM, licencovani jejich architektur a stagnaci na profesionalnim poli, nemaji moc kde jinde rust nez na desktopu a podrizuji tomu vse. Velmi agresivne, tak ale narusuji nezavislost vyvojaru, uzivatelu a i samotne PC platformy.
Hry s GameWorks si kupujeme, model je uspesny, takze papejme co jsme si navarili.
Ve chvili, kdy mate tak skvelou architekturu jak nvidia tvrdi prece nepotrebujete zvitezit pomoci techto praktik. Zvitezit proti konkurenci, ale i proti vlastnim uzivatelum nizsich modelu nebo starsich serii.
+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
Vykon u ultra vysokych
ROdNEY https://diit.cz/profil/radoslav-suchan
22. 5. 2015 - 00:10https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseVykon u ultra vysokych faktorech tessellace je temer jedina "vyhoda" architektur nvidia, a tak ji logicky musi vyuzit, protoze v porovnani s verzatilitou u GCN toho proste moc nabidnout nemuze, krome lepsi spotreby.
AMD ma resenou architekturu jinym zpusobem, efektivnejsi u nizkych faktoru, stejnou u strednich faktoru a nizsi efektivitu u vysokych faktoru. (srovnani tonga vs maxwell, podobne u predchozich arcitektur, vyjma Terascale).
Napr. u prvnich iteraci GCN byla efektivita faktoru 64 tusim 6.25%. U nvidia to mohlo byt treba 15%, takze stale neuveritelny zbytecny zrout vykonu, znacne omezujici predevsim nizsi modely, ale pojede na AMD hur (coz je oc tu jde!).
Otazka je, jestli takovy faktor potrebujeme, tj. jestli vysledna vizualni kvalita bude odpovidat takto obrovskemu plytvani, resp. vzniku tak absurdne vysokeho bottlenecku. (ktery nema jiny duvod nez uskodit konkurenci - 1polygon@1pixel)
Objekty ve hrach s nvidia gameworks meli casto polygony mensi nez pixel (vysoce pod urovni doporucovane AMD, a tedy na co byla jejich architektura narvzena).
Druhy problem je, na jaky pocet objektu je technika pouzita a jaky je LOD.
A treti je, jestli se neda pouzit jina efektivnejsi metoda. Typicky priklad TressFX vs HairWorks - HairWorks pouziva line tessellation, TressFX GPGPU. Dalsi Godrays atd.
Neni to nic noveho pod sluncem. Nvidia pouziva tento postup dlouho (pred tim to byl physX) a po fiasku na poli OEM, licencovani jejich architektur a stagnaci na profesionalnim poli, nemaji moc kde jinde rust nez na desktopu a podrizuji tomu vse. Velmi agresivne, tak ale narusuji nezavislost vyvojaru, uzivatelu a i samotne PC platformy.
Hry s GameWorks si kupujeme, model je uspesny, takze papejme co jsme si navarili.
Ve chvili, kdy mate tak skvelou architekturu jak nvidia tvrdi prece nepotrebujete zvitezit pomoci techto praktik. Zvitezit proti konkurenci, ale i proti vlastnim uzivatelum nizsich modelu nebo starsich serii.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784896
+
"HairWorks pouziva line tessellation, TressFX GPGPU"
Obe metódy sa riešia na HW grafickej karty. Nevidím problém s použitím line tessellation keďže NV grafiky toto zvládajú dobre. Nie je to nijak horšia metóda oproti tej čo používa TressFX.
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
"HairWorks pouziva line
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
22. 5. 2015 - 08:53https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse"HairWorks pouziva line tessellation, TressFX GPGPU"
Obe metódy sa riešia na HW grafickej karty. Nevidím problém s použitím line tessellation keďže NV grafiky toto zvládajú dobre. Nie je to nijak horšia metóda oproti tej čo používa TressFX.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784947
+
Kazdy at si udela nazor sam pri srovnani visualni kvality a dopadu na vykon. Je smesne, ze prave firma propagujici tak silne efektivitu spotreby grafik, se nad efektivitou v zavislosti na dopadech na vykon vubec nezamysli.
Nejde o to, jestli neco zvlada nejaky HW dobre, to si muzete dovolit na uzavrene platforme. PC je ale nezavisla, otevrena platforma, zde by se z logiky veci meli pouzivat standardizovane postupy, aby nediskriminovali zadnou konfiguraci.
"line tessellation" je velmi jednoduchy postup pro zaobleni linie/primky. Problem je, ze stejne jako u jinych her, kde nvidia pouziva vysoke faktory tessellace, a tim padem se v zavislosti na vzdalenosti muzeme dostat do absurdnich situaci, kde miliony polygonu jsou mensi nez pixel - tudiz je nemuzeme ani zobrazit! Pouzit efekt, ktery nemuze byt zobrazen v danem rozliseni bych se rozhodne bal nazvat efektivnim vyuzitim. Ale prosim i to je mozne.
GPU je plny unifikovanych ale i specializovanych jednotek pro ruzne vypocty, a rozhodne neni efektivni dopustit, aby jedna cast omezovala ve vykonu zbytek.
Jinymi slovy - kazdy debil umi nastavit kvalituu jednoho efektu na obrovske hodnoty, ktere ve vyslednem visualu nepujdou poznat od nasobne nizsich a nasobne rychlejsich.
Chceme jako PC hraci takovy pristup podporovat? A ten nasobny vykon oproti konzolim vyuzivat timhle zpusobem?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Kazdy at si udela nazor sam
ROdNEY https://diit.cz/profil/radoslav-suchan
22. 5. 2015 - 21:19https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseKazdy at si udela nazor sam pri srovnani visualni kvality a dopadu na vykon. Je smesne, ze prave firma propagujici tak silne efektivitu spotreby grafik, se nad efektivitou v zavislosti na dopadech na vykon vubec nezamysli.
Nejde o to, jestli neco zvlada nejaky HW dobre, to si muzete dovolit na uzavrene platforme. PC je ale nezavisla, otevrena platforma, zde by se z logiky veci meli pouzivat standardizovane postupy, aby nediskriminovali zadnou konfiguraci.
"line tessellation" je velmi jednoduchy postup pro zaobleni linie/primky. Problem je, ze stejne jako u jinych her, kde nvidia pouziva vysoke faktory tessellace, a tim padem se v zavislosti na vzdalenosti muzeme dostat do absurdnich situaci, kde miliony polygonu jsou mensi nez pixel - tudiz je nemuzeme ani zobrazit! Pouzit efekt, ktery nemuze byt zobrazen v danem rozliseni bych se rozhodne bal nazvat efektivnim vyuzitim. Ale prosim i to je mozne.
GPU je plny unifikovanych ale i specializovanych jednotek pro ruzne vypocty, a rozhodne neni efektivni dopustit, aby jedna cast omezovala ve vykonu zbytek.
Jinymi slovy - kazdy debil umi nastavit kvalituu jednoho efektu na obrovske hodnoty, ktere ve vyslednem visualu nepujdou poznat od nasobne nizsich a nasobne rychlejsich.
Chceme jako PC hraci takovy pristup podporovat? A ten nasobny vykon oproti konzolim vyuzivat timhle zpusobem?https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-785343
+
Jedna jediná vec chýba Hairworks vo Wictherovi 3. A to viac možností nastavenia. Pričom tento problém majú iba majitelia NV GPU pretože AMD im umožňuje teselačný faktor nastaviť. A MSAA pre Hairworks môžu nastaviť v konfiguračnom súbore. Vzhľadom na to, že máš AMD a máš tieto možnosti sa čudujem tej vojne čo proti NVIDII neustále vedieš. A hlavne nechápem, že sa čuduješ, že nejaká firma ladí a prisplôsobuje svoj SW iba ich vlastnému HW. AMD tiež nie je žiadna samaritánska firma. Jediné čo im chýba sú zdroje na to, aby dokázali podporiť vývoj toho čo robí NVIDIA. Ak si myslíš, že oni nechcú zarobiť tak si na omyle.
"kazdy debil umi nastavit kvalituu jednoho efektu na obrovske hodnoty, ktere ve vyslednem visualu nepujdou poznat od nasobne nizsich a nasobne rychlejsich."
To už nechaj na ľuďoch samotných ako si čo nastavia. Je to čiste subjektívna záležitosť kde pomaly každému vyhovuje niečo iné. Za implicitné nastavenie Hairworks predsa dostala NVIDIA zaslúžene riadnu dávku kritiky. Pretože to je jediný skutočný problém. Nie použitie line teseletion namiesto GPGPU (čo to inak presne pre TresFX znamená? Je to dopočítavanie cez Geometry Shader alebo využitie Compute shaderu?) na zjemňovanie vlasov (či iných podobných objektov s ktorými Haorworks pracuje). Line teseletion má tiež svoje výhody. Minimálne potrebuje menšie množstvo pamäte. A teraz budem možno variť z vody, ale nie je teselácia náhodou praktickejšia pri nastavovaní LOD v závislosti od vzdialenosti objektu od kamery (či na základe iných podmienok)?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jedna jediná vec chýba
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
25. 5. 2015 - 09:30https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseJedna jediná vec chýba Hairworks vo Wictherovi 3. A to viac možností nastavenia. Pričom tento problém majú iba majitelia NV GPU pretože AMD im umožňuje teselačný faktor nastaviť. A MSAA pre Hairworks môžu nastaviť v konfiguračnom súbore. Vzhľadom na to, že máš AMD a máš tieto možnosti sa čudujem tej vojne čo proti NVIDII neustále vedieš. A hlavne nechápem, že sa čuduješ, že nejaká firma ladí a prisplôsobuje svoj SW iba ich vlastnému HW. AMD tiež nie je žiadna samaritánska firma. Jediné čo im chýba sú zdroje na to, aby dokázali podporiť vývoj toho čo robí NVIDIA. Ak si myslíš, že oni nechcú zarobiť tak si na omyle.
"kazdy debil umi nastavit kvalituu jednoho efektu na obrovske hodnoty, ktere ve vyslednem visualu nepujdou poznat od nasobne nizsich a nasobne rychlejsich."
To už nechaj na ľuďoch samotných ako si čo nastavia. Je to čiste subjektívna záležitosť kde pomaly každému vyhovuje niečo iné. Za implicitné nastavenie Hairworks predsa dostala NVIDIA zaslúžene riadnu dávku kritiky. Pretože to je jediný skutočný problém. Nie použitie line teseletion namiesto GPGPU (čo to inak presne pre TresFX znamená? Je to dopočítavanie cez Geometry Shader alebo využitie Compute shaderu?) na zjemňovanie vlasov (či iných podobných objektov s ktorými Haorworks pracuje). Line teseletion má tiež svoje výhody. Minimálne potrebuje menšie množstvo pamäte. A teraz budem možno variť z vody, ale nie je teselácia náhodou praktickejšia pri nastavovaní LOD v závislosti od vzdialenosti objektu od kamery (či na základe iných podmienok)?https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-785613
+
Jo, osobně jsem radši, když jsou hry optimalizované tak, že běží na téměř maximálních detailech na soudobých highendových grafických kartách. Doba, kdy 90 % produkce běžela jak z praku na grafikách nižší střední třídy kvůli tomu, že byla optimalizovaná pro pět let staré konzole, a kvalita grafiky se nikam neposouvala, mi dost lezla krkem.
8× nižší nastavení teselace mi u těch vlasů vážně nepřipadá jako dostatečné. A ani u Lary s TressFX mi to nepřišlo jako tak akorát.
Vývojáři Nvidie nejspíš vědí, že to nastavení v ovladačích Radeonů je, a dost možná je i napadlo, že jednoho z milionů lidí napadne ten teselační faktor stáhnout a že když zjistí, co to dělá, tak se s tím pochlubí. Taky nikoho nenutí Hairworks zapínat.
+1
-28
-1
Je komentář přínosný?
Jo, osobně jsem radši, když
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
22. 5. 2015 - 03:50https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseJo, osobně jsem radši, když jsou hry optimalizované tak, že běží na téměř maximálních detailech na soudobých highendových grafických kartách. Doba, kdy 90 % produkce běžela jak z praku na grafikách nižší střední třídy kvůli tomu, že byla optimalizovaná pro pět let staré konzole, a kvalita grafiky se nikam neposouvala, mi dost lezla krkem.
8× nižší nastavení teselace mi u těch vlasů vážně nepřipadá jako dostatečné. A ani u Lary s TressFX mi to nepřišlo jako tak akorát.
Vývojáři Nvidie nejspíš vědí, že to nastavení v ovladačích Radeonů je, a dost možná je i napadlo, že jednoho z milionů lidí napadne ten teselační faktor stáhnout a že když zjistí, co to dělá, tak se s tím pochlubí. Taky nikoho nenutí Hairworks zapínat.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784902
+
"Jo, osobně jsem radši, když jsou hry optimalizované tak, že běží na téměř maximálních detailech na soudobých highendových grafických kartách"
Takže tam naj...napraceme čo najviac nepotrebných efektov na základe hesla "čím víc pruhů, tým víc adidas" ? :D u Star citizen-u by som túto vetu ešte pochopil a prijal, ale toto nemôžeš myslieť vážne :D
"Vývojáři Nvidie nejspíš vědí, že to nastavení v ovladačích Radeonů je"
aha ha ha ha ha haaaaa...tak ten bol skutočne dobrý.
"a dost možná je i napadlo, že"
no..možno ich napadlo..s nožíkom? alebo mečom? toto sú dohady babky tárajky...zase kecáš..ale čo som chcel? jaj...už máš tie GTX 970 v 2/3/4way SLI?
"Taky nikoho nenutí Hairworks zapínat."
Takže tá propaganda s tým hairworks to bolo len tak, keby niekto chcel? ja sa v tom asi strácam... Ja,že to bol jeden z hlavných ťahúňov pre hráčov a novinka na trhu, jedna z grafických inovácií, použitá v tejto hre prvý krát. Nabudúce teda, keď budem mať high-end z minulého roka, tak sa ani nemám pokúšať zapnúť v hrách nejaké inovácie a feature pre zlepšenie grafiky? A teda mainstream, to už ani nezapínať hru.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
"Jo, osobně jsem radši, když
gadge https://diit.cz/profil/gabriel-molnar
22. 5. 2015 - 06:36https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse"Jo, osobně jsem radši, když jsou hry optimalizované tak, že běží na téměř maximálních detailech na soudobých highendových grafických kartách"
Takže tam naj...napraceme čo najviac nepotrebných efektov na základe hesla "čím víc pruhů, tým víc adidas" ? :D u Star citizen-u by som túto vetu ešte pochopil a prijal, ale toto nemôžeš myslieť vážne :D
"Vývojáři Nvidie nejspíš vědí, že to nastavení v ovladačích Radeonů je"
aha ha ha ha ha haaaaa...tak ten bol skutočne dobrý.
"a dost možná je i napadlo, že"
no..možno ich napadlo..s nožíkom? alebo mečom? toto sú dohady babky tárajky...zase kecáš..ale čo som chcel? jaj...už máš tie GTX 970 v 2/3/4way SLI?
"Taky nikoho nenutí Hairworks zapínat."
Takže tá propaganda s tým hairworks to bolo len tak, keby niekto chcel? ja sa v tom asi strácam... Ja,že to bol jeden z hlavných ťahúňov pre hráčov a novinka na trhu, jedna z grafických inovácií, použitá v tejto hre prvý krát. Nabudúce teda, keď budem mať high-end z minulého roka, tak sa ani nemám pokúšať zapnúť v hrách nejaké inovácie a feature pre zlepšenie grafiky? A teda mainstream, to už ani nezapínať hru. https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784905
+
Dobře, řeknu to srozumitelněji. Od dob aféry s teselací v Crysis 2 je snižování teselačního faktoru v ovladačích u AMD automaticky první věc, na kterou většina lidí, co se v tom vyzná, sáhne v případě podezřele nízkého výkonu Radeonů. Je pro mě absolutně nepředstavitelné, že by v Nvidii nepočítali s tím, že to někdo zkusí a to, že je teselace "záměrně zbytečně náročná", se neprovalí jen pár hodin po vydání.
Tohle by byl opravdu debilní způsob, jak uměle shazovat výkon Radeonů, když existuje spousta jiných možností, jak to udělat tak, aby tuhle "implementovanou zákeřnost" neodhalil i Franta z horní dolní, co umí otevřít ovládací panel CCC.
Hairworks ve Witcheru rozhodně není poprvé použitá novinka.
A ano, bývalo celkem obvyklé, že ani highendové grafiky nedávaly nové hry na maximální detaily, a ano, bylo to dokonce v dobách, kdy neexistovaly žádné programy gaming evolved, TWIMTBP, Gameworks a podobné, takže nikdo nemohl podezřívat AMD a Nvidii z toho, že znásilňují vývojáře k záměrnému prznění jinak dokonale vyladěných her, aby lidi donutili kupovat nový hardware.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
Dobře, řeknu to
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
22. 5. 2015 - 08:04https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseDobře, řeknu to srozumitelněji. Od dob aféry s teselací v Crysis 2 je snižování teselačního faktoru v ovladačích u AMD automaticky první věc, na kterou většina lidí, co se v tom vyzná, sáhne v případě podezřele nízkého výkonu Radeonů. Je pro mě absolutně nepředstavitelné, že by v Nvidii nepočítali s tím, že to někdo zkusí a to, že je teselace "záměrně zbytečně náročná", se neprovalí jen pár hodin po vydání.
Tohle by byl opravdu debilní způsob, jak uměle shazovat výkon Radeonů, když existuje spousta jiných možností, jak to udělat tak, aby tuhle "implementovanou zákeřnost" neodhalil i Franta z horní dolní, co umí otevřít ovládací panel CCC.
Hairworks ve Witcheru rozhodně není poprvé použitá novinka.
A ano, bývalo celkem obvyklé, že ani highendové grafiky nedávaly nové hry na maximální detaily, a ano, bylo to dokonce v dobách, kdy neexistovaly žádné programy gaming evolved, TWIMTBP, Gameworks a podobné, takže nikdo nemohl podezřívat AMD a Nvidii z toho, že znásilňují vývojáře k záměrnému prznění jinak dokonale vyladěných her, aby lidi donutili kupovat nový hardware.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784929
+
Jenže to je možná samozřejmost pro tebe. Typický PC gamesník dneška pustí Steam, koupí a nainstaluje hru a hraje. Nastavení kvality nebo i rozlišení tito lidé vůbec neřeší, to dělají jen lidi ze staré školy a pár "profi" hráčů.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Jenže to je možná
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
22. 5. 2015 - 09:42https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseJenže to je možná samozřejmost pro tebe. Typický PC gamesník dneška pustí Steam, koupí a nainstaluje hru a hraje. Nastavení kvality nebo i rozlišení tito lidé vůbec neřeší, to dělají jen lidi ze staré školy a pár "profi" hráčů.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784959
+
Nechci se hádat, a už vůbec nechci vypadat jako nějaký fanda AMD na křížové výpravě. Mně by dokonale stačilo ke spokojenosti, kdyby úroveň tesselace vlasů (HairWorks) byla uživatelsky nastavitelná, a klidně ať je v defaultu vysoké nastavení pro nvidie (akceptuju, že to jsou jejich peníze a jejich technologie). To mi připadne jako fér řešení, které vypíchne specifické kvality poslední generace nvidií, a přitom umožní hraní hry prakticky všem s rozumným nastavením kvality zobrazení, včetně efektů. Protože když si tu hru koupím, tak nechci řešit žabomyší válku AMD vs. nvidia, nechci "povinně volitelně" upgradovat starší model zelené karty, ale chci hrát, a to s co nejlepším možným nastavením.
Takhle to je opravdu jen klacek na vše, co není poslední model grafiky nvidia, a nejhorší je to, že rukojmím jsou samotní (platící) hráči a spekulace, že AMD to "nějak" vyřeší (jak naznačuješ) je ještě horší, je to analogie s tím, že ti nějaký vtipálek narve při jízdě na kole z kopce do špic předního kola klacek - ty se s tím jistě nějak vyrovnáš, vždyť tě nikdo nenutil na tom kole jezdit...
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Nechci se hádat, a už vůbec
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
22. 5. 2015 - 07:12https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseNechci se hádat, a už vůbec nechci vypadat jako nějaký fanda AMD na křížové výpravě. Mně by dokonale stačilo ke spokojenosti, kdyby úroveň tesselace vlasů (HairWorks) byla uživatelsky nastavitelná, a klidně ať je v defaultu vysoké nastavení pro nvidie (akceptuju, že to jsou jejich peníze a jejich technologie). To mi připadne jako fér řešení, které vypíchne specifické kvality poslední generace nvidií, a přitom umožní hraní hry prakticky všem s rozumným nastavením kvality zobrazení, včetně efektů. Protože když si tu hru koupím, tak nechci řešit žabomyší válku AMD vs. nvidia, nechci "povinně volitelně" upgradovat starší model zelené karty, ale chci hrát, a to s co nejlepším možným nastavením.
Takhle to je opravdu jen klacek na vše, co není poslední model grafiky nvidia, a nejhorší je to, že rukojmím jsou samotní (platící) hráči a spekulace, že AMD to "nějak" vyřeší (jak naznačuješ) je ještě horší, je to analogie s tím, že ti nějaký vtipálek narve při jízdě na kole z kopce do špic předního kola klacek - ty se s tím jistě nějak vyrovnáš, vždyť tě nikdo nenutil na tom kole jezdit...https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784908
+
Tiež si myslím, že v prípade Hairworks nasatvenie on/off nestačí. Ja by som okrem teselačného faktoru ešte dal do užívateľských nastavení aj úroveň AA, ktorá sa na pri výpočte použije. Nech to nemusíme hľadať a nastavovať po rôznych ini či config súboroch hry. S týmto by sa fakt nemal nikto prečo sťažovať. Aj keď istý ľudia by si určite niečo našli.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Tiež si myslím, že v prípade
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
22. 5. 2015 - 08:50https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseTiež si myslím, že v prípade Hairworks nasatvenie on/off nestačí. Ja by som okrem teselačného faktoru ešte dal do užívateľských nastavení aj úroveň AA, ktorá sa na pri výpočte použije. Nech to nemusíme hľadať a nastavovať po rôznych ini či config súboroch hry. S týmto by sa fakt nemal nikto prečo sťažovať. Aj keď istý ľudia by si určite niečo našli.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784944
+
To bylo sice hezke, ale cely koncept GameWorks je primo zalozen na tom, aby maximalne ubral moznosti vyvojarum a primo je znemoznil koncovym uzivatelum. Je to sice mozny pristup, ale potom se jaksi nemuze nvidia divit, ze pokud neco primo vytvori, nikomu jinemu nedovoli pristup nebo seznameni se se svym vytvorem, tak pri jakemkoliv problemu bude pravem nvidia tercem utoku. Je to zcela logicke, nvidia je jediny, kdo middleware vlastni, a kdo primo rozhoduje jak funguje, jakym zpusobem bude pouzit, a jak a na cem bude chodit (vcetne jejich vlastniho HW).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
To bylo sice hezke, ale cely
ROdNEY https://diit.cz/profil/radoslav-suchan
22. 5. 2015 - 20:58https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseTo bylo sice hezke, ale cely koncept GameWorks je primo zalozen na tom, aby maximalne ubral moznosti vyvojarum a primo je znemoznil koncovym uzivatelum. Je to sice mozny pristup, ale potom se jaksi nemuze nvidia divit, ze pokud neco primo vytvori, nikomu jinemu nedovoli pristup nebo seznameni se se svym vytvorem, tak pri jakemkoliv problemu bude pravem nvidia tercem utoku. Je to zcela logicke, nvidia je jediny, kdo middleware vlastni, a kdo primo rozhoduje jak funguje, jakym zpusobem bude pouzit, a jak a na cem bude chodit (vcetne jejich vlastniho HW).https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-785337
+
"To bylo sice hezke, ale cely koncept GameWorks je primo zalozen na tom, aby maximalne ubral moznosti vyvojarum a primo je znemoznil koncovym uzivatelum."
Mám to brať tak, že s Gameworks pracuješ a poznáš jeho možnosti a z toho hladiska posudzuješ? Alebo len vymýšľaš konšpiračné teórie na tému NVIDIA?
"Je to sice mozny pristup, ale potom se jaksi nemuze nvidia divit, ze pokud neco primo vytvori, nikomu jinemu nedovoli pristup nebo seznameni se se svym vytvorem, tak pri jakemkoliv problemu bude pravem nvidia tercem utoku."
Treba kritizovať iba to čo sa má. A nie rôzne teórie, ktoré si človek vymyslí na základe svojich predstáv. jedné čo Hairworks vo Witcherovi 3 chýba je viac možností nastavovania. Čo sa týka výsledného efektu či spracovania nevidím žiadny problém.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"To bylo sice hezke, ale cely
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
25. 5. 2015 - 09:10https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse"To bylo sice hezke, ale cely koncept GameWorks je primo zalozen na tom, aby maximalne ubral moznosti vyvojarum a primo je znemoznil koncovym uzivatelum."
Mám to brať tak, že s Gameworks pracuješ a poznáš jeho možnosti a z toho hladiska posudzuješ? Alebo len vymýšľaš konšpiračné teórie na tému NVIDIA?
"Je to sice mozny pristup, ale potom se jaksi nemuze nvidia divit, ze pokud neco primo vytvori, nikomu jinemu nedovoli pristup nebo seznameni se se svym vytvorem, tak pri jakemkoliv problemu bude pravem nvidia tercem utoku."
Treba kritizovať iba to čo sa má. A nie rôzne teórie, ktoré si človek vymyslí na základe svojich predstáv. jedné čo Hairworks vo Witcherovi 3 chýba je viac možností nastavovania. Čo sa týka výsledného efektu či spracovania nevidím žiadny problém. https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-785601
+
To ma prece jednoduche reseni. Pouzit plno efektu, ktere naprosto nesmyslne bez znatelneho visualniho benefitu, spomali hru natolik, ze je nasledne hratelna pouze na soudobem high-endu. K tomu tedy rozhodne nepotrebujeme zadne optimalizace.
+1
-16
-1
Je komentář přínosný?
To ma prece jednoduche reseni
ROdNEY https://diit.cz/profil/radoslav-suchan
22. 5. 2015 - 21:03https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseTo ma prece jednoduche reseni. Pouzit plno efektu, ktere naprosto nesmyslne bez znatelneho visualniho benefitu, spomali hru natolik, ze je nasledne hratelna pouze na soudobem high-endu. K tomu tedy rozhodne nepotrebujeme zadne optimalizace.https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-785340
+
S GTX 680 to jedu na ultra kromě vykreslování listí v dálce - to mám na střední. Všechno je plynulé, až na pár menších seků právě při záběru na vlasy. Jinak vše OK
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
S GTX 680 to jedu na ultra
De https://diit.cz/profil/drezir
21. 5. 2015 - 21:42https://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuseS GTX 680 to jedu na ultra kromě vykreslování listí v dálce - to mám na střední. Všechno je plynulé, až na pár menších seků právě při záběru na vlasy. Jinak vše OKhttps://diit.cz/clanek/witcher-3-s-radeony-hairworks/diskuse#comment-784881
+
Bylo by bezva kdyby něco takového šlo i u nvidie, ale v ovládacím panelu tahle možnost není, na mojí GTX660 to jede někde mezi 30-45 fps a občas padá i pod 30.. na 1080p nejnižší detaily.
Není to tak stará karta, opravdu to vypadá, že to nvidia schválně criplí a funguje to, hned jsem se začal poohlížet po nové grafice, ale ne po nvidii.. ten přístup nvidie se mi se mi čím dál tím víc přestává líbit.
Ak to chceš vyriešiť aj na staršej Nvidii, skús použiť návod z konkurenčného, alebo spriateleného? českého DDblogu, neviem,či môžem použiť odkaz...skús to použiť
kupovat nVidii si říkáš o obrovské problémy do budoucna vždy
a do nvidia inspectoru ses dival ?
Takže se opakuje nvidiácké ohýbání reality jako kdysi tesselace "neviditelné" vody v Crysis 2. No fuj.
no vidis, a penetraci trhu drtijou amd ...
nVidia byla vždy plná podvodů, uplácení, vědmě vadné čipy, jenže zákazník je hloupý, koupí, co vidí za výlohou
delete
delete
voda v Crysis 2 mela sve duvody, a cela mela tak smesne malo segmentu i s maximalni tesselaci, ze se to na vykonu nijak nemohlo projevit (z pohledu grafiky jsem to rozepisoval u konkurence), to kde se v Crysis podepsal vetsi faktor tesselace byli objekty ktere hrac videl zcela bezne (treba betonove bloky ktere se i objevili na screenshotech s wire), ale jejich kvalitu to nijak nezlepsilo, voda za to ale opravdu nemohla, a zcela bezne se dava do vsech her kde je nejaka hladina a to i v levelech kde hrac na vodu nenarazi, voda se proste do sceny vklada jako defaultni genericky objekt (1-2 kliknuti), a slouzi jako death kolize pro pripad ze se hraci proste nekde podari kolizema propadnout ;)
v Mafii byla voda take ve vsech misich, a stezoval si nato snad nekdo? pritom v te dobe to vykon opravdu bralo a to vsem bez rozdilu HW ;)
C2 jsem ještě nehrál (mám to v hracím plánu, ale nějak chybí čas :-)) a kauzu si pamatuju jen mlhavě (pamatuju si nějaké obrázky s wireframe, ale jak to bylo přesně už samozřejmě nevím), takže ti věřím ;-)
Vsechny tyto veci automaticky vypinam :)
Hmm, nemáte niekto skúsenosť/nepočuli ste, o nejakých starších zostavách, ktoré to rozbehajú ?
Teraz mám Core 2 Quad Q9550 (3.4GHz), 4 GB RAM a Radeon HD 7770. Zvládne mi to aj GTA V, ale čo witcher ? Nechcem kupovať kým nemám istotu, že to pôjde, ale nie je ešte veľa benchmarkov a gameplayov dostupnych
Tak si stáhni "demo" na ThePirateBay ( thepiratebay.gd ) nebo na KickAssTorrents ( kat.cr ) a vyzkoušej a podle toho se rozhodni. Máš AMD kartu, takže si to můžeš nastavit tak, aby ti to jelo rozumně.
(dal bych ti sem přímý link na torrenta, ale to už by bylo přes čáru :-) )
nVidiáci se starou kartou mají smůlu, čímž se nVidia těsně před vydáním R9 390X střílí do vlastních nohou, to se jim fakt nepovedlo. Odpad. Ubohost. Lamerství. Nenažranost. Umělé zpomalování staršího HW pro boost prodejů...
Hnus, hnus hnus na blití.
PS: hru bych (kdybych měl zájem ji hrát) jedině pirátil, protože ten, kdo užívá nVidia GameWorks nemá nárok na nic, než na smrt hladem. To se fakt nedělá a progrmátoři nemohou nevědět, co to dělá a proč!
Tak tak. A bojkotovat všechny technologie, na kterých se Nvidia podílela a podílí... parchanti. Všechno dělají jen proto, aby zpomalili a znepoužitelnili starší karty. Nebýt všelijakých těch různých zpomalovacích fíčůr, co ti šmejdi do her přidávají, aby lidi nutili kupovat nový hardware, tak jsme už mohli pařit pod glajdem hry na pěti, deseti, dvaceti tisících fps. A stačilo by to, ne že ne – stěžoval si snad někdo na grafiku u GLkvejka? Ne, všichni z ní byli nadšení!
No a tohle je klasická ukázka demagogie. Fakt ti nepřijde blbý obhajovat viditelně přehnaně vysoko nastavenou tesselaci, když to i s hodnotou 8x nižší vypadá pořád pěkně a hratelnost vyskočí o podstatný kus výše? Nikdo se tady nenaváží do nových technologií, ale do toho, že tyto technologie slouží výhradně jako marketingový klacek na ty uživatele, kteří nechtějí/nemůžou/nepotřebují upgradovat svůj hardware.
Mimochodem, GLquake přinesl ve své době podstatná vylepšení, ať se to už týkalo volného rozlišení obrazovky, vyhlazování, nebo filtrování textur. Pouhý rok po vydání Q1 to byl setsakra velký pokrok!
Vykon u ultra vysokych faktorech tessellace je temer jedina "vyhoda" architektur nvidia, a tak ji logicky musi vyuzit, protoze v porovnani s verzatilitou u GCN toho proste moc nabidnout nemuze, krome lepsi spotreby.
AMD ma resenou architekturu jinym zpusobem, efektivnejsi u nizkych faktoru, stejnou u strednich faktoru a nizsi efektivitu u vysokych faktoru. (srovnani tonga vs maxwell, podobne u predchozich arcitektur, vyjma Terascale).
Napr. u prvnich iteraci GCN byla efektivita faktoru 64 tusim 6.25%. U nvidia to mohlo byt treba 15%, takze stale neuveritelny zbytecny zrout vykonu, znacne omezujici predevsim nizsi modely, ale pojede na AMD hur (coz je oc tu jde!).
Otazka je, jestli takovy faktor potrebujeme, tj. jestli vysledna vizualni kvalita bude odpovidat takto obrovskemu plytvani, resp. vzniku tak absurdne vysokeho bottlenecku. (ktery nema jiny duvod nez uskodit konkurenci - 1polygon@1pixel)
Objekty ve hrach s nvidia gameworks meli casto polygony mensi nez pixel (vysoce pod urovni doporucovane AMD, a tedy na co byla jejich architektura narvzena).
Druhy problem je, na jaky pocet objektu je technika pouzita a jaky je LOD.
A treti je, jestli se neda pouzit jina efektivnejsi metoda. Typicky priklad TressFX vs HairWorks - HairWorks pouziva line tessellation, TressFX GPGPU. Dalsi Godrays atd.
Neni to nic noveho pod sluncem. Nvidia pouziva tento postup dlouho (pred tim to byl physX) a po fiasku na poli OEM, licencovani jejich architektur a stagnaci na profesionalnim poli, nemaji moc kde jinde rust nez na desktopu a podrizuji tomu vse. Velmi agresivne, tak ale narusuji nezavislost vyvojaru, uzivatelu a i samotne PC platformy.
Hry s GameWorks si kupujeme, model je uspesny, takze papejme co jsme si navarili.
Ve chvili, kdy mate tak skvelou architekturu jak nvidia tvrdi prece nepotrebujete zvitezit pomoci techto praktik. Zvitezit proti konkurenci, ale i proti vlastnim uzivatelum nizsich modelu nebo starsich serii.
"HairWorks pouziva line tessellation, TressFX GPGPU"
Obe metódy sa riešia na HW grafickej karty. Nevidím problém s použitím line tessellation keďže NV grafiky toto zvládajú dobre. Nie je to nijak horšia metóda oproti tej čo používa TressFX.
Kazdy at si udela nazor sam pri srovnani visualni kvality a dopadu na vykon. Je smesne, ze prave firma propagujici tak silne efektivitu spotreby grafik, se nad efektivitou v zavislosti na dopadech na vykon vubec nezamysli.
Nejde o to, jestli neco zvlada nejaky HW dobre, to si muzete dovolit na uzavrene platforme. PC je ale nezavisla, otevrena platforma, zde by se z logiky veci meli pouzivat standardizovane postupy, aby nediskriminovali zadnou konfiguraci.
"line tessellation" je velmi jednoduchy postup pro zaobleni linie/primky. Problem je, ze stejne jako u jinych her, kde nvidia pouziva vysoke faktory tessellace, a tim padem se v zavislosti na vzdalenosti muzeme dostat do absurdnich situaci, kde miliony polygonu jsou mensi nez pixel - tudiz je nemuzeme ani zobrazit! Pouzit efekt, ktery nemuze byt zobrazen v danem rozliseni bych se rozhodne bal nazvat efektivnim vyuzitim. Ale prosim i to je mozne.
GPU je plny unifikovanych ale i specializovanych jednotek pro ruzne vypocty, a rozhodne neni efektivni dopustit, aby jedna cast omezovala ve vykonu zbytek.
Jinymi slovy - kazdy debil umi nastavit kvalituu jednoho efektu na obrovske hodnoty, ktere ve vyslednem visualu nepujdou poznat od nasobne nizsich a nasobne rychlejsich.
Chceme jako PC hraci takovy pristup podporovat? A ten nasobny vykon oproti konzolim vyuzivat timhle zpusobem?
Jedna jediná vec chýba Hairworks vo Wictherovi 3. A to viac možností nastavenia. Pričom tento problém majú iba majitelia NV GPU pretože AMD im umožňuje teselačný faktor nastaviť. A MSAA pre Hairworks môžu nastaviť v konfiguračnom súbore. Vzhľadom na to, že máš AMD a máš tieto možnosti sa čudujem tej vojne čo proti NVIDII neustále vedieš. A hlavne nechápem, že sa čuduješ, že nejaká firma ladí a prisplôsobuje svoj SW iba ich vlastnému HW. AMD tiež nie je žiadna samaritánska firma. Jediné čo im chýba sú zdroje na to, aby dokázali podporiť vývoj toho čo robí NVIDIA. Ak si myslíš, že oni nechcú zarobiť tak si na omyle.
"kazdy debil umi nastavit kvalituu jednoho efektu na obrovske hodnoty, ktere ve vyslednem visualu nepujdou poznat od nasobne nizsich a nasobne rychlejsich."
To už nechaj na ľuďoch samotných ako si čo nastavia. Je to čiste subjektívna záležitosť kde pomaly každému vyhovuje niečo iné. Za implicitné nastavenie Hairworks predsa dostala NVIDIA zaslúžene riadnu dávku kritiky. Pretože to je jediný skutočný problém. Nie použitie line teseletion namiesto GPGPU (čo to inak presne pre TresFX znamená? Je to dopočítavanie cez Geometry Shader alebo využitie Compute shaderu?) na zjemňovanie vlasov (či iných podobných objektov s ktorými Haorworks pracuje). Line teseletion má tiež svoje výhody. Minimálne potrebuje menšie množstvo pamäte. A teraz budem možno variť z vody, ale nie je teselácia náhodou praktickejšia pri nastavovaní LOD v závislosti od vzdialenosti objektu od kamery (či na základe iných podmienok)?
Jo, osobně jsem radši, když jsou hry optimalizované tak, že běží na téměř maximálních detailech na soudobých highendových grafických kartách. Doba, kdy 90 % produkce běžela jak z praku na grafikách nižší střední třídy kvůli tomu, že byla optimalizovaná pro pět let staré konzole, a kvalita grafiky se nikam neposouvala, mi dost lezla krkem.
8× nižší nastavení teselace mi u těch vlasů vážně nepřipadá jako dostatečné. A ani u Lary s TressFX mi to nepřišlo jako tak akorát.
Vývojáři Nvidie nejspíš vědí, že to nastavení v ovladačích Radeonů je, a dost možná je i napadlo, že jednoho z milionů lidí napadne ten teselační faktor stáhnout a že když zjistí, co to dělá, tak se s tím pochlubí. Taky nikoho nenutí Hairworks zapínat.
"Jo, osobně jsem radši, když jsou hry optimalizované tak, že běží na téměř maximálních detailech na soudobých highendových grafických kartách"
Takže tam naj...napraceme čo najviac nepotrebných efektov na základe hesla "čím víc pruhů, tým víc adidas" ? :D u Star citizen-u by som túto vetu ešte pochopil a prijal, ale toto nemôžeš myslieť vážne :D
"Vývojáři Nvidie nejspíš vědí, že to nastavení v ovladačích Radeonů je"
aha ha ha ha ha haaaaa...tak ten bol skutočne dobrý.
"a dost možná je i napadlo, že"
no..možno ich napadlo..s nožíkom? alebo mečom? toto sú dohady babky tárajky...zase kecáš..ale čo som chcel? jaj...už máš tie GTX 970 v 2/3/4way SLI?
"Taky nikoho nenutí Hairworks zapínat."
Takže tá propaganda s tým hairworks to bolo len tak, keby niekto chcel? ja sa v tom asi strácam... Ja,že to bol jeden z hlavných ťahúňov pre hráčov a novinka na trhu, jedna z grafických inovácií, použitá v tejto hre prvý krát. Nabudúce teda, keď budem mať high-end z minulého roka, tak sa ani nemám pokúšať zapnúť v hrách nejaké inovácie a feature pre zlepšenie grafiky? A teda mainstream, to už ani nezapínať hru.
Dobře, řeknu to srozumitelněji. Od dob aféry s teselací v Crysis 2 je snižování teselačního faktoru v ovladačích u AMD automaticky první věc, na kterou většina lidí, co se v tom vyzná, sáhne v případě podezřele nízkého výkonu Radeonů. Je pro mě absolutně nepředstavitelné, že by v Nvidii nepočítali s tím, že to někdo zkusí a to, že je teselace "záměrně zbytečně náročná", se neprovalí jen pár hodin po vydání.
Tohle by byl opravdu debilní způsob, jak uměle shazovat výkon Radeonů, když existuje spousta jiných možností, jak to udělat tak, aby tuhle "implementovanou zákeřnost" neodhalil i Franta z horní dolní, co umí otevřít ovládací panel CCC.
Hairworks ve Witcheru rozhodně není poprvé použitá novinka.
A ano, bývalo celkem obvyklé, že ani highendové grafiky nedávaly nové hry na maximální detaily, a ano, bylo to dokonce v dobách, kdy neexistovaly žádné programy gaming evolved, TWIMTBP, Gameworks a podobné, takže nikdo nemohl podezřívat AMD a Nvidii z toho, že znásilňují vývojáře k záměrnému prznění jinak dokonale vyladěných her, aby lidi donutili kupovat nový hardware.
Jenže to je možná samozřejmost pro tebe. Typický PC gamesník dneška pustí Steam, koupí a nainstaluje hru a hraje. Nastavení kvality nebo i rozlišení tito lidé vůbec neřeší, to dělají jen lidi ze staré školy a pár "profi" hráčů.
Nechci se hádat, a už vůbec nechci vypadat jako nějaký fanda AMD na křížové výpravě. Mně by dokonale stačilo ke spokojenosti, kdyby úroveň tesselace vlasů (HairWorks) byla uživatelsky nastavitelná, a klidně ať je v defaultu vysoké nastavení pro nvidie (akceptuju, že to jsou jejich peníze a jejich technologie). To mi připadne jako fér řešení, které vypíchne specifické kvality poslední generace nvidií, a přitom umožní hraní hry prakticky všem s rozumným nastavením kvality zobrazení, včetně efektů. Protože když si tu hru koupím, tak nechci řešit žabomyší válku AMD vs. nvidia, nechci "povinně volitelně" upgradovat starší model zelené karty, ale chci hrát, a to s co nejlepším možným nastavením.
Takhle to je opravdu jen klacek na vše, co není poslední model grafiky nvidia, a nejhorší je to, že rukojmím jsou samotní (platící) hráči a spekulace, že AMD to "nějak" vyřeší (jak naznačuješ) je ještě horší, je to analogie s tím, že ti nějaký vtipálek narve při jízdě na kole z kopce do špic předního kola klacek - ty se s tím jistě nějak vyrovnáš, vždyť tě nikdo nenutil na tom kole jezdit...
Tiež si myslím, že v prípade Hairworks nasatvenie on/off nestačí. Ja by som okrem teselačného faktoru ešte dal do užívateľských nastavení aj úroveň AA, ktorá sa na pri výpočte použije. Nech to nemusíme hľadať a nastavovať po rôznych ini či config súboroch hry. S týmto by sa fakt nemal nikto prečo sťažovať. Aj keď istý ľudia by si určite niečo našli.
To bylo sice hezke, ale cely koncept GameWorks je primo zalozen na tom, aby maximalne ubral moznosti vyvojarum a primo je znemoznil koncovym uzivatelum. Je to sice mozny pristup, ale potom se jaksi nemuze nvidia divit, ze pokud neco primo vytvori, nikomu jinemu nedovoli pristup nebo seznameni se se svym vytvorem, tak pri jakemkoliv problemu bude pravem nvidia tercem utoku. Je to zcela logicke, nvidia je jediny, kdo middleware vlastni, a kdo primo rozhoduje jak funguje, jakym zpusobem bude pouzit, a jak a na cem bude chodit (vcetne jejich vlastniho HW).
"To bylo sice hezke, ale cely koncept GameWorks je primo zalozen na tom, aby maximalne ubral moznosti vyvojarum a primo je znemoznil koncovym uzivatelum."
Mám to brať tak, že s Gameworks pracuješ a poznáš jeho možnosti a z toho hladiska posudzuješ? Alebo len vymýšľaš konšpiračné teórie na tému NVIDIA?
"Je to sice mozny pristup, ale potom se jaksi nemuze nvidia divit, ze pokud neco primo vytvori, nikomu jinemu nedovoli pristup nebo seznameni se se svym vytvorem, tak pri jakemkoliv problemu bude pravem nvidia tercem utoku."
Treba kritizovať iba to čo sa má. A nie rôzne teórie, ktoré si človek vymyslí na základe svojich predstáv. jedné čo Hairworks vo Witcherovi 3 chýba je viac možností nastavovania. Čo sa týka výsledného efektu či spracovania nevidím žiadny problém.
To ma prece jednoduche reseni. Pouzit plno efektu, ktere naprosto nesmyslne bez znatelneho visualniho benefitu, spomali hru natolik, ze je nasledne hratelna pouze na soudobem high-endu. K tomu tedy rozhodne nepotrebujeme zadne optimalizace.
S GTX 680 to jedu na ultra kromě vykreslování listí v dálce - to mám na střední. Všechno je plynulé, až na pár menších seků právě při záběru na vlasy. Jinak vše OK
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.