Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Blizzard doplnil World of Warcraft podporu DirectX 12

Moc clanku nerozumim.
Co to je udelat aplikaci?

Vypusteni stareho DX9 asi je logicke, stejne tak mi prijde logicke, ze DX12 ma lepsi vysledky pod Radeonem, kdyz GeForce jsou na DX12 zatim jen pripraveny, umi hry s DX12 prehrat, ale cast efektu primo neprovadi a tak ma vic prace procesor.

Asi proste stacilo napsat, ze letity WoW pridal podporu DX12, jinak se nic prekvapiveho nestalo.

Vypusteni exclusive fullscreen povazuju za chybu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no je tam link na uwp.. proste cim dal vic vydavatelstvi chce aby byla jejich hra ke stazeni jako apka na windows store.. to ma microsoft podmineny predelanim hry na platformu uwp.. tim se zpravidla hra dokurvi (horsi vykon, exclusive fullscreen v hajzlu, puvodne bylo nemozny vypnout vsync nebo pouzit freesync/gsync..) proste prasarna..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Na to existuje jedno hrozne jednoduche opatreni. Nemam zadnou hru z Microsoft Store a zadnou ani neplanuju. Na hry mam dokonce 3 "story" a to Steam, GOG, UPlay. Vlastne 4 - jsem udelal vyjimku a pres Origin si zakoupil ve sleve FIFA18. Kamosi chteji hrat multiplayer.

Od Microsoftu bych docela chtel ty auta Forza, ale ozelim to, kdyz to nepodporuje exclusive fullscreen, coz proste MS neumi. Nemam teda duvod nejake Store od Microsoftu vubec vest. Pokud to takhle udelaji i ostatni hraci her, tak bude Microsoft donucen bud to zmenit nebo skoncit. Hraci her to proste maji ve svych rukou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Exclusive fullscreen je to, kdyz zmacknes Win button, objevi se start a hra spadne? Jo to chces :))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to mluvis o blbe naprogramovane hre, nikoliv o exclusive fullscreenu.

Mimochodem myslim, jak PotPlayer, tak Zoom Player umi vsechny tri rezimy: windowed, windowed fullscreen, exclusive fullscreen. Kdyz to umi prehravac videa, muze to umet i kazda hra. Je to jen lenost vyvojaru to implementovat spravne.
Prepni PotPlayer do exclusive fullscreenu a uvidis, ze to padat pri stisknuti Windows tlacitka nebude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No vidis a me exclusive full screen vubec nechybi a dokonce mi spis vadi a to nemam jedinou UWP hru ;) ale tak kazdy vyzaduje neco jineho ...a ano jsem rad za DX12 i Vulkan ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V cem se tyhle fullscreeny lisi? Treba vzhledem k vice monitorum

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak že přechod z fullscreen programu oproti windowed fullscreen do OS/pozadí je o dost bolestivější. Je to pomalejší, neexistuje něco jako pozorování toho programu na pozadí a celkově "neexistující" multitasking uživatele. U vícero monitorů nevím. Nativní fujscreen jsem provozoval v době, kdy se provozoval jen jeden monitor. V současné době všude volím okenní fujscreen.

Jinak na výkon to prakticky nemá vliv. Napadá mě akorát jedinej důvod, proč provozovat nativní fujscreen, a to pokud je potřeba honit framerate a refresh nad hodnotou co má "desktop" prostředí systému, ale ani to snad dneska není potřeba.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Toto nema s dx12 nic spolocne.
Ta hra je taka stara ze taketo zasadne zmeny sa nedaju urobit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Někteří uživatelé jsou proto toho názoru, že Blizzard dělá z WoW aplikaci."

A do teď bylo WoW co? Script?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

předpokládám, že tam mělo být "UWP aplikaci"

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

UWP podle mě nehrozí, mají vlastní pískoviště - Bnet. Vzhledem k tomu že blizzard spadá pod Activision a ten (pokud vím) nemá vlastní "appku", tak to dopadlo tak, že se Activision rozhodl použít Bnet "launcher/appku/klienta" i pro tituly výhradně activisionu (Osud 2). Možná vyvine něco vlastního, nicméně, oni MS Store nepotřebují a integrace Blizzard produktů do jejich store a služeb je na velmi vysoké úrovni.

K DX12 a výkonu wowka a tak všeobecně. Vzhledem k tomu že jsem wow nerd a budu se opakovat, tak to sem plácnu znova, hlavně pro noxe. Wowo byla pjur jednovláknová aplikace/program v době kolem roku 2013-14, od té doby to přepracovali a už je load rozumně rozložen i mezi 6C (do vláken to neleze, to je pravda, čili SMT nemá vliv).

Problém je někde v jejich API, které má podle mě problém s částicema (občas nějaký efekt umí vydráždit GK, jakožto majitel V64 to vidím ihned na té "barevné hudbě" GPUtachu). Druhý zásadní problém je, že ta karta se fláká i když nedosahuji někde 60FPS (vsync). I když ho vypnu, tak framerate nevystřelí do nebes, ale motá se docela nízko. Mají s tím problém i majitelé zeleného tábora. Paradoxně pro provoz tohohle titulu je ideální starší mainstream/hi-end. Pro lepší představu, zrovna tento týden jsem zakoupil do jedné sestavy Radeon pro WX4100 a ze zvědavosti jsem na téhle kartě (škrcené 50W TDP, ale pozor, GPU-Z tvrdí že v biosu je nastaven limit na 35W a senzory opravdu vyjímečně reportují peaky na 40+W) aktuální patch zkusil... běhá to jako z praku, většinou 60FPS (vsync) a karta není ve 100% loadu, spíš jemně pod.

No a starší hry z jejich produkce, jako je SC2, to je taky kapitola sama pro sebe, ohledně zátěže, enginu, výkonu a tak. Musím ale přiznat, že v aktuálním patchi "nevýkonnost" zlepšili a různé fáze ledění byly znatelné už někdy v únoru s patchem 7.3.5. A je logické, že pokud chtějí dál modernizovat, tak s tím musí něco dělat. Opravdu load GPU pod 10% a pozorování té krásné "sekané" není ta nejlepší vizitka. Naopak nenáročná scéna, kde spadne "meteorit" a GK to žene skoro do TDP limitu, to není dobré.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze stejny nebo i lepsi zazitek dostanou lidi i s KabyLakeG, kde je 20 az 24 CU, oproti 16 CU ve WX4100?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V součesnám stavu pravděpodobně ano. Ono by to obstojně běhalo i na RyzenuG, nebo jak se tomu nadává. Limitovat to budou ale ty paměti. Byť si wowo moc z toho neukosne (bez AA cca 1GB), tak bych v tom stejně čmuchal problém. Ono wowo fakt není nějak náročné a paradoxně na starém HW to běhá někdy i lépe, jak jsem psal. Mám tu della 4500M s Quadrem FX880M (těžkej low-end z doby "pravěké") a i na tom se to dá spustit. Na pohyb po mapě kde je málo hráčů bez problému, náročnější mapy jsou už utrpení a raid nemyslitelný (alespoň takhle se to chovalo, když jsem byl hodně nemocný a tohle bylo jediné postelové zařízení). Nicméně, snad se to pomalu změní, je to ostuda :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo Crap Patrol (Customka v SC2) dokáže položit každej komp :) grafika se fláká a cpu nestíhá. Nebo alespoň tak to bylo, když jsem ji hrál naposled.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Holt Blizzard už neví jak to víc domrdat další datadisk přijde na podzim dotoho DirectX :D to je bulshit !!!! kde sou ty časy kdy na wowko stačila i radeon 9600 :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Wow jsem hrám naposled někdy 2012. Říkal jsem si, že si to občas někdy zase zahraji, až z toho udělaji free to play ale to asi nehrozí.. Když uvázím že je to hra z roku 2004 a že tenkrát mi to běhalo na 250MB ram a dokonce na několikamegové ati 7000 grafice....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak z DX11 na GTX1050 kde mě lítalo FPS jak splašený pták tak to DX12 není vůbec spatný drží z v-synch stabilních 60fps jinak vše ostatní demence tak nechápu proč zdobidčily batohy a ostatní ikony ovladacích prvku o PVP ani nemluvě full screen nefullscreen uživatele cmd to nenasere ale někdo kdo používá víc monitoru už jo blizzard by měl poslat na pracák také IT vypatlance a najít lidi co tomu opravdu rozumí a ne opravují co není třeba opravovat

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.