Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Blizzard doplnil World of Warcraft podporu DirectX 12

Blizzard se rozhodl, že World of Warcraft bude podporovat DirectX 12. Těžko říct, jaké s tím má plány, ale zatím je to všelijaké - přinejmenším na GeForce klesl výkon…

Do současnosti měli uživatelé ve World of Warcraft dvě možnosti. Používat DirectX 9 nebo DirectX 11. Většina měla tu zkušenost, že s DirectX 9 lze dosáhnout výrazně vyšších FPS, byť na úkor některých efektů. Obecně je ale hra považovaná za limitovanou výkonem procesoru. V takové situaci by se zdálo, že by situaci mohla pomoci podpora DirectX 12. Na tu nyní došlo, ale přinejmenším prvotní reakce uživatelů jsou rozporuplné.

Blizzard nic moc neavizoval, podporu aktuálních Directů připravil tak nějak tajnostnubně a pokud by si jí někteří uživatelé nevšimli v betě, asi by její vydání bylo velkým překvapením. To je ostatně i tak. DirectX 12 renderer, alespoň ve stávající verzi, nepřináší žádné grafické změny. Hra vypadá stejně, jen běží přes DirectX 12. Podle prvních reakcí uživatelů GeForce jsou však FPS pod DirectX 12 nižší než pod DirectX 11. Pro Radeony to však neplatí, tam se FPS (podle situace) neliší nebo je pod DirectX 12 mírně vyšší. S DirectX 9 srovnávat nelze, protože podpora tohoto API byla vyřazena. DirectX 12 zkrátka nahradilo původní DirectX 9. Tím Blizzard některé uživatele nepotěšil.

Dále došlo k vyřazení podpory režimu Exclusive Fullscreen. Na výběr je z Windowed a Fullscreen Windowed (=Borderless Window). Kombinace vypuštění Exclusive Fullscreen a podpory DirectX 12 trochu zavání použitím Universal Windows Platform (UWP), ale kdo ví. Někteří uživatelé jsou proto toho názoru, že Blizzard dělá z WoW aplikaci.

Co se změnilo pozitivním směrem, jsou možnosti nastavení. Předchozí možnosti nastavení Low / Medium / High nahradilo deset úrovní presetů. Ty nově mění nastavení nejvyšších stupňů, kdy z původně osmičky dosahující maxima a devítky/desítky jen zvyšující dohled je nyní maximum nastaveno (až) desítkou. Novinkou je částečná podpora poměru stran 21:9.

Zda se výkon DirectX 12 rendereru zvýší optimalizacemi ze strany Blizzardu, nebo optimalizacemi ovladačů, nebo nebylo cílem zvýšit výkon, ale udělat z WoW aplikaci, z dostupných informací není jasné.

Diskuse ke článku Blizzard doplnil World of Warcraft podporu DirectX 12

Středa, 1 Srpen 2018 - 12:29 | lucasan | tak z DX11 na GTX1050 kde mě lítalo FPS jak...
Středa, 1 Srpen 2018 - 10:55 | DRK | Wow jsem hrám naposled někdy 2012. Říkal jsem si...
Neděle, 29 Červenec 2018 - 03:04 | lucasan | Holt Blizzard už neví jak to víc domrdat další...
Pondělí, 23 Červenec 2018 - 15:19 | Gembler | Jo Crap Patrol (Customka v SC2) dokáže položit...
Pondělí, 23 Červenec 2018 - 15:00 | Artael | Tak že přechod z fullscreen programu oproti...
Pondělí, 23 Červenec 2018 - 14:24 | Artael | V součesnám stavu pravděpodobně ano. Ono by to...
Pondělí, 23 Červenec 2018 - 13:59 | danieel | Takze stejny nebo i lepsi zazitek dostanou lidi i...
Pondělí, 23 Červenec 2018 - 13:51 | danieel | V cem se tyhle fullscreeny lisi? Treba vzhledem k...
Pondělí, 23 Červenec 2018 - 13:49 | Tom | No vidis a me exclusive full screen vubec nechybi...
Pondělí, 23 Červenec 2018 - 13:30 | Artael | UWP podle mě nehrozí, mají vlastní pískoviště -...

Zobrazit diskusi