Éra Xbox 360 a Playstation 3 končí, Ubisoft pro ně přestane vyvíjet
Prodeje Xbox One a Playstation 4 společně překonaly 15 milionů kusů, což za pouhých devět měsíců (a to jen na vybraných trzích) není vůbec špatný výsledek. V očích vývojářů to znamená, že se z této generace stává primární platforma, na kterou bude zaměřená valná část jejich úsilí. Můžeme sice argumentovat tím, že konzolí předchozí generace se prodalo 10× víc, ale jen těžko lze odhadovat, kolik z nich je ještě funkčních, kolik ještě používaných a kolik z jejich majitelů stále nakupuje nové hry. S ohledem na názor herních studií jich ale nebude o moc víc než majitelů nové generace hardwaru.
Podle vyjádření CEO společnosti Ubisoft, Yvese Guillemota, bude společnost ještě letošní rok s minulou generací pracovat, ale v roce příštím se již přesune výhradně na nový hardware. Pro nás to znamená, že Ubisoft pouze dokončí rozdělané projekty a v roce 2015 již nic nového pro Xbox 360 ani Playstation 3 nepřipraví. Hardwarová výbava této generace už je za zenitem, a tak by podle Guillemota bylo obtížné vyvíjet pro tyto systémy nové hry. Úzce to souvisí s nárůstem výkonu v PC segmentu, který je již velmi vzdálený potenciálu ~8 let starých čipů. Vyžadovalo by čím dál vyšší úsilí, aby hra vypadala dobře na desktopovém hardwaru a zároveň mohla běhat plynule na starých konzolích.
Tento okamžik musel dříve či později přijít, takže bylo jen otázkou, kdy nějaký z předních vývojářů (v tomto případě Ubisoft) zmíní konkrétní datum. Závěrem připomeňme, že Xbox 360 staví na tříjádrovém procesoru IBM vycházejícím z architektury PowerPC a grafickém jádru ATi Xenos se 48 unifikovanými vec5 ALU jednotkami a 10MB eDRAM pamětí, přičemž Playstation 3 disponuje sedmi jádry procesoru Cell (Sony/IBM) v kombinaci v kombinaci s GPU Nvidia RSX s 24 pixel-shader procesory a 128bit sběrnicí. Hardwarová výbava obou modelů aktuální generace si je výrazně bližší, oba zakládají na osmici low-power x86 jader v kombinaci s DX11+ grafikou.