Pokud si dobře vzpomínám, tak v článku o playstation nebyly náklady na šasi a montáž vůbec zmíněny. Jo, není nad objektivitu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud si dobře vzpomínám, tak
Pety https://diit.cz/profil/petyy
29. 11. 2013 - 08:19https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskusePokud si dobře vzpomínám, tak v článku o playstation nebyly náklady na šasi a montáž vůbec zmíněny. Jo, není nad objektivitu.https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674941
+
jojo, ps4 melo 18 dolarů, které byli na propagaci, montáž a reklamace. xbox ma 28 dolarů na propagace a reklamace :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
jojo, ps4 melo 18 dolarů,
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
29. 11. 2013 - 08:37https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskusejojo, ps4 melo 18 dolarů, které byli na propagaci, montáž a reklamace. xbox ma 28 dolarů na propagace a reklamace :-)https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674942
+
"Nejzjevnější důvod tohoto rozdílu tkví v přítomnosti pohybového snímače (Kinect - na úvodním snímku rozebraný), který je u konzole Microsoftu přibalen (v ceně), zatímco Sony jej nabízí samostatně."
chybicka se vloudila. PS4 celkom urcite nema Kinect, ani nic cim by sa dala konzola ovladat pohybom tela. senzor snima len pohyb svetiel na ovladacoch a podporuje to nejake povely hlasom. dost velky rozdiel.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
"Nejzjevnější důvod tohoto
dalibor kollar https://diit.cz/profil/dalibor
29. 11. 2013 - 08:56https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse"Nejzjevnější důvod tohoto rozdílu tkví v přítomnosti pohybového snímače (Kinect - na úvodním snímku rozebraný), který je u konzole Microsoftu přibalen (v ceně), zatímco Sony jej nabízí samostatně."
chybicka se vloudila. PS4 celkom urcite nema Kinect, ani nic cim by sa dala konzola ovladat pohybom tela. senzor snima len pohyb svetiel na ovladacoch a podporuje to nejake povely hlasom. dost velky rozdiel.https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674947
+
Celkem pak chápu, že výrobci první pokus nadhodí vysokou cenu a pak podle tlaku konkurence snižují až na nákladovou hodnotu. Ztratit tím nic nemohou, maximálně by se pohlo přihodit, že by prodávali se ziskem. :-)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Celkem pak chápu, že výrobci
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
29. 11. 2013 - 10:00https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseCelkem pak chápu, že výrobci první pokus nadhodí vysokou cenu a pak podle tlaku konkurence snižují až na nákladovou hodnotu. Ztratit tím nic nemohou, maximálně by se pohlo přihodit, že by prodávali se ziskem. :-)https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674965
+
Takže jakou výhodu mělo pracně navrhovat čip, ve kterém SRAM zabere spoustu místa pro případné výpočetní jednotky GPU? Tohleto se fakt MS nepovedlo...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Takže jakou výhodu mělo
Kryštof https://diit.cz/profil/krystof
29. 11. 2013 - 11:20https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseTakže jakou výhodu mělo pracně navrhovat čip, ve kterém SRAM zabere spoustu místa pro případné výpočetní jednotky GPU? Tohleto se fakt MS nepovedlo...https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674974
+
AMD tvrdilo, že hlavní výhodou proti řešení PS3 (oddělené CPU+GPU) je cena. Zlí jazykové (Obr) tvrdil, že řešení AMD je paradoxně dražší a vypustil neuvěřitelnou cenu $90 proti $60. No a vono ve finále jo i v PS4 :) Pro koncového zákazníka se dá najít běžně cena kolem $18 za CPU (22nm) a $30 za RSX (GPU) normálně na Alibabě :)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
AMD tvrdilo, že hlavní
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
29. 11. 2013 - 11:36https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseAMD tvrdilo, že hlavní výhodou proti řešení PS3 (oddělené CPU+GPU) je cena. Zlí jazykové (Obr) tvrdil, že řešení AMD je paradoxně dražší a vypustil neuvěřitelnou cenu $90 proti $60. No a vono ve finále jo i v PS4 :) Pro koncového zákazníka se dá najít běžně cena kolem $18 za CPU (22nm) a $30 za RSX (GPU) normálně na Alibabě :)https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674979
+
Můžeš trochu rozvést, co vlastně srovnáváš? Nejsem si jistý, ale připadá mi, že porovnáváš výprodej 7 let starých čipů o 200-300 milionech tranzistorů se soudobými produkty, které jsou s více než 5 miliardami tranzistorů 10× větší.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Můžeš trochu rozvést, co
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 11. 2013 - 11:45https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseMůžeš trochu rozvést, co vlastně srovnáváš? Nejsem si jistý, ale připadá mi, že porovnáváš výprodej 7 let starých čipů o 200-300 milionech tranzistorů se soudobými produkty, které jsou s více než 5 miliardami tranzistorů 10× větší.https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674982
+
Je to koncepčně obdobné řešení jako na Xboxu 360 a navíc i výhodnější - SRAM může být součástí čipu, protože nevyžaduje speciální výrobní proces.
Náklady na čip o $10 vyšší více než kompenzuje cenový rozdíl v pamětech o $28. Tzn. jako celek je to o $18 levnější. Podle vývojářů SRAM umožňuje zrychlit některé specifické operace:
29. 11. 2013 - 11:37https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseJe to koncepčně obdobné řešení jako na Xboxu 360 a navíc i výhodnější - SRAM může být součástí čipu, protože nevyžaduje speciální výrobní proces.
Náklady na čip o $10 vyšší více než kompenzuje cenový rozdíl v pamětech o $28. Tzn. jako celek je to o $18 levnější. Podle vývojářů SRAM umožňuje zrychlit některé specifické operace:
Ze září: "GPU Xboxu prý může být i výrazně rychlejší, pokud dojde na procedurální generování, raytracing s parametrickými povrchy a další techniky, které vyžadují četné zápisy do paměti."
http://diit.cz/clanek/playstation-4-je-o-polovinu-rychlejsi-nez-xbox-onehttps://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674980
+
Tyhle výpočty vycházející z ceníkových mě vždy pobaví, nedivil bych se kdyby reálná výrobní cena byla někde na 50%. IC s oficiální cenou 1,38$ při 1000 ks (cena přímo od výrobce, se pak reálně čínským výrobcům prodává za 35centů.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tyhle výpočty vycházející z
kkkk https://diit.cz/profil/kkkk
29. 11. 2013 - 12:43https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseTyhle výpočty vycházející z ceníkových mě vždy pobaví, nedivil bych se kdyby reálná výrobní cena byla někde na 50%. IC s oficiální cenou 1,38$ při 1000 ks (cena přímo od výrobce, se pak reálně čínským výrobcům prodává za 35centů. https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-674992
+
Koukam, ze se tu maze vic nez na DD blabolu...kde jsou ty casy, kdy jsme investovali do reklamy na tomto webu, ktery mel podle me nejlepsi uroven v CR. Velka skoda, ze to nabralo naprosto opacny smer...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Koukam, ze se tu maze vic nez
leppard (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2013 - 20:36https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseKoukam, ze se tu maze vic nez na DD blabolu...kde jsou ty casy, kdy jsme investovali do reklamy na tomto webu, ktery mel podle me nejlepsi uroven v CR. Velka skoda, ze to nabralo naprosto opacny smer...https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-675083
+
Kde jsou ty časy, kdy měl přístup k netu omezený okruh lidí, který dokázal diskutovat v mezích slušnosti, věcně a bez osobních invektiv. Holt, časy se mění.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Kde jsou ty časy, kdy měl
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 11. 2013 - 20:59https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseKde jsou ty časy, kdy měl přístup k netu omezený okruh lidí, který dokázal diskutovat v mezích slušnosti, věcně a bez osobních invektiv. Holt, časy se mění.https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-675086
+
Ano, bohuzel, casy se meni, a to k horsimu... Podle me to nastartovala doba, kdy se na Internetu objevili "taky novinari", kteri si mysli, ze na jednu stranu pobrali (na NETu) vsechnu moudrost a na druhou stranu u kterych jsou zrejme jejich preference - tzn. neni problem identifikovat jejich oblibene a neoblibene firmy.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Ano, bohuzel, casy se meni, a
leppard (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2013 - 21:14https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseAno, bohuzel, casy se meni, a to k horsimu... Podle me to nastartovala doba, kdy se na Internetu objevili "taky novinari", kteri si mysli, ze na jednu stranu pobrali (na NETu) vsechnu moudrost a na druhou stranu u kterych jsou zrejme jejich preference - tzn. neni problem identifikovat jejich oblibene a neoblibene firmy.https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-675088
+
Dle mého názoru to souvisí s tím, že si lidé zvykli za novinařinu neplatit (kromě reklam). Kvalita (nebo kvantita) pak musí dlouhodobě jít dolů, protože ti lidi prostě musí z něčeho žít.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dle mého názoru to souvisí s
Vladimír Čunát https://diit.cz/profil/vcunat
30. 11. 2013 - 09:14https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuseDle mého názoru to souvisí s tím, že si lidé zvykli za novinařinu neplatit (kromě reklam). Kvalita (nebo kvantita) pak musí dlouhodobě jít dolů, protože ti lidi prostě musí z něčeho žít.https://diit.cz/clanek/xbox-one-vyrobni-naklady/diskuse#comment-675106
+
Pokud si dobře vzpomínám, tak v článku o playstation nebyly náklady na šasi a montáž vůbec zmíněny. Jo, není nad objektivitu.
jojo, ps4 melo 18 dolarů, které byli na propagaci, montáž a reklamace. xbox ma 28 dolarů na propagace a reklamace :-)
"Nejzjevnější důvod tohoto rozdílu tkví v přítomnosti pohybového snímače (Kinect - na úvodním snímku rozebraný), který je u konzole Microsoftu přibalen (v ceně), zatímco Sony jej nabízí samostatně."
chybicka se vloudila. PS4 celkom urcite nema Kinect, ani nic cim by sa dala konzola ovladat pohybom tela. senzor snima len pohyb svetiel na ovladacoch a podporuje to nejake povely hlasom. dost velky rozdiel.
Celkem pak chápu, že výrobci první pokus nadhodí vysokou cenu a pak podle tlaku konkurence snižují až na nákladovou hodnotu. Ztratit tím nic nemohou, maximálně by se pohlo přihodit, že by prodávali se ziskem. :-)
Takže jakou výhodu mělo pracně navrhovat čip, ve kterém SRAM zabere spoustu místa pro případné výpočetní jednotky GPU? Tohleto se fakt MS nepovedlo...
AMD tvrdilo, že hlavní výhodou proti řešení PS3 (oddělené CPU+GPU) je cena. Zlí jazykové (Obr) tvrdil, že řešení AMD je paradoxně dražší a vypustil neuvěřitelnou cenu $90 proti $60. No a vono ve finále jo i v PS4 :) Pro koncového zákazníka se dá najít běžně cena kolem $18 za CPU (22nm) a $30 za RSX (GPU) normálně na Alibabě :)
Můžeš trochu rozvést, co vlastně srovnáváš? Nejsem si jistý, ale připadá mi, že porovnáváš výprodej 7 let starých čipů o 200-300 milionech tranzistorů se soudobými produkty, které jsou s více než 5 miliardami tranzistorů 10× větší.
Je to koncepčně obdobné řešení jako na Xboxu 360 a navíc i výhodnější - SRAM může být součástí čipu, protože nevyžaduje speciální výrobní proces.
Náklady na čip o $10 vyšší více než kompenzuje cenový rozdíl v pamětech o $28. Tzn. jako celek je to o $18 levnější. Podle vývojářů SRAM umožňuje zrychlit některé specifické operace:
Ze září: "GPU Xboxu prý může být i výrazně rychlejší, pokud dojde na procedurální generování, raytracing s parametrickými povrchy a další techniky, které vyžadují četné zápisy do paměti."
http://diit.cz/clanek/playstation-4-je-o-polovinu-rychlejsi-nez-xbox-one
Tyhle výpočty vycházející z ceníkových mě vždy pobaví, nedivil bych se kdyby reálná výrobní cena byla někde na 50%. IC s oficiální cenou 1,38$ při 1000 ks (cena přímo od výrobce, se pak reálně čínským výrobcům prodává za 35centů.
Koukam, ze se tu maze vic nez na DD blabolu...kde jsou ty casy, kdy jsme investovali do reklamy na tomto webu, ktery mel podle me nejlepsi uroven v CR. Velka skoda, ze to nabralo naprosto opacny smer...
Kde jsou ty časy, kdy měl přístup k netu omezený okruh lidí, který dokázal diskutovat v mezích slušnosti, věcně a bez osobních invektiv. Holt, časy se mění.
Ano, bohuzel, casy se meni, a to k horsimu... Podle me to nastartovala doba, kdy se na Internetu objevili "taky novinari", kteri si mysli, ze na jednu stranu pobrali (na NETu) vsechnu moudrost a na druhou stranu u kterych jsou zrejme jejich preference - tzn. neni problem identifikovat jejich oblibene a neoblibene firmy.
Dle mého názoru to souvisí s tím, že si lidé zvykli za novinařinu neplatit (kromě reklam). Kvalita (nebo kvantita) pak musí dlouhodobě jít dolů, protože ti lidi prostě musí z něčeho žít.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.