Výroba Xbox One je oproti Playstation 4 výrazně dražší
Playstation 4 Sony prodává za $399, výrobní náklady se přitom pohybují okolo $381. Microsoft Xbox One běžně stojí $499, tedy o rovných sto dolarů více. Nejzjevnější důvod tohoto rozdílu tkví v přítomnosti pohybového snímače (Kinect - na úvodním snímku rozebraný), který je u konzole Microsoftu přibalen (v ceně), zatímco Sony jej nabízí samostatně.
Pokud vezmeme srovnání z tohoto konce, zdá se být zdůvodnění zcela korektní, výrobní náklady „$100“ Kinectu se podle analýzy IHS iSuppli pohybují kolem $75. Další rozdíl spočívá v nákladech na hlavní čip. SoC v Playstation 4, jehož plocha dosahuje 348 mm², vyjde Sony přibližně na $100 - SoC Xboxu je ale trochu větší, dosahuje 363 mm² a podle iSuppli za něj Microsoft platí $110 (asi se sluší připomenout, že výrobní náklady čipů obecně nerostou lineárně s plochou).
Microsoft na druhé straně trochu ušetří na pamětech: Set DDR3 od Hynixu vychází $60, zatímco Sony platí za rychlejší GDDR5 $88. Naopak $10 navíc přidá přibalený headset a také externí zdroj za $25. Přes vyšší náklady může být výhodou externího zdroje snížení reklamačních nákladů v případě jeho poruchy.
Pokud přičteme šasí, kabeláž, chlazení, nešťastnou mechaniku a ostatní hardwarové součásti, dostaneme se na $457, k čemuž ale musíme přisypat ještě $14 za montáž. Sečteno podtrženo: $471. Xbox One je zhruba o $90 dražší na výrobu než Playstation 4, takže prodejní cena o rovných $100 je zcela adekvátní cenotvorbě, jakou má Sony.
Microsoft prodejem jedné konzole získá $28, což opět může z nemalé části pokrýt náklady na distribuci, propagaci a reklamace, ale o výdělku se nedá mluvit - zisky opět vygeneruje prodej her a souvisejících služeb.