..rx480 s p10 ma 5,8 tflops
..ps4 pro s podtaktovanou p10 ma 4,2 tflops
..vega11 nevime
..scorpio s asi podtaktovanou vega11 ma mit 6tflops
takze vega11 na plny takty bude mit tak 7,5 tflops.. jesli ma vega10 bezet na 1450 mhz tak vega11 asi bude zvladat 1450 mhz taky.. no takze vega11 pro pc vypada tak na plus minus 40 cu na 1450 mhz.. tipuju vykon tak tretinu nad rx480, takze kolem furyx.. gtx1070 asi neda.. jesli vega10 bude taky tretinu nad tim tak bude rychlejsi nez oc gtx1080
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
..rx480 s p10 ma 5,8 tflops
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
22. 9. 2016 - 13:38https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse..rx480 s p10 ma 5,8 tflops
..ps4 pro s podtaktovanou p10 ma 4,2 tflops
..vega11 nevime
..scorpio s asi podtaktovanou vega11 ma mit 6tflops
takze vega11 na plny takty bude mit tak 7,5 tflops.. jesli ma vega10 bezet na 1450 mhz tak vega11 asi bude zvladat 1450 mhz taky.. no takze vega11 pro pc vypada tak na plus minus 40 cu na 1450 mhz.. tipuju vykon tak tretinu nad rx480, takze kolem furyx.. gtx1070 asi neda.. jesli vega10 bude taky tretinu nad tim tak bude rychlejsi nez oc gtx1080
https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932173
+
"...takze kolem furyx.. gtx1070 asi neda..."
..nechcem zacinat flamewar, ale ber to tak, ze rx480 skoro v deus ex dosahuje gtx1070(lebo ta hra bola ladena podla vsetkeho na polaris), tj na konzole, ked bude hra ladena len pre tu gpu, ten vykon 1070 kludne dosiahnut moze
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
...takze kolem furyx..
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
22. 9. 2016 - 13:49https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse"...takze kolem furyx.. gtx1070 asi neda..."
..nechcem zacinat flamewar, ale ber to tak, ze rx480 skoro v deus ex dosahuje gtx1070(lebo ta hra bola ladena podla vsetkeho na polaris), tj na konzole, ked bude hra ladena len pre tu gpu, ten vykon 1070 kludne dosiahnut mozehttps://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932179
+
Tve vypocty vychazi z naprosto spatneho predpokladu, ze v konzolich jsou gpu z bezne dostupnych grafickych karet. Ne v ps4 pro neni polaris 10 a stejne tak se da predpokladat, ze ve scorpiu nebude cokoliv co by vypadalo jako nejake z vega gpu co bude na grafikach.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tve vypocty vychazi z
PPK https://diit.cz/profil/ppk
22. 9. 2016 - 17:53https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuseTve vypocty vychazi z naprosto spatneho predpokladu, ze v konzolich jsou gpu z bezne dostupnych grafickych karet. Ne v ps4 pro neni polaris 10 a stejne tak se da predpokladat, ze ve scorpiu nebude cokoliv co by vypadalo jako nejake z vega gpu co bude na grafikach.https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932242
+
„v ps4 pro neni polaris 10“ - Zdroj? :-) Specifikace Sony hovoří o 36 CU. Zástupce Sony mluvil o architektuře Polaris. Zajímalo by mě, na základě čeho bychom měli předpokládat, že se ty produkty liší víc než kosmeticky, když zatím pro nic takového není důkaz.
„se da predpokladat, ze ve scorpiu nebude cokoliv co by vypadalo jako nejake z vega gpu co bude na grafikach“ - Se nedá předpokládat na základě čeho?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
„v ps4 pro neni polaris 10“ -
no-X https://diit.cz/autor/no-x
22. 9. 2016 - 20:44https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse„v ps4 pro neni polaris 10“ - Zdroj? :-) Specifikace Sony hovoří o 36 CU. Zástupce Sony mluvil o architektuře Polaris. Zajímalo by mě, na základě čeho bychom měli předpokládat, že se ty produkty liší víc než kosmeticky, když zatím pro nic takového není důkaz.
„se da predpokladat, ze ve scorpiu nebude cokoliv co by vypadalo jako nejake z vega gpu co bude na grafikach“ - Se nedá předpokládat na základě čeho?https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932311
+
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
22. 9. 2016 - 20:48https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskusePPK třeba myslel že tam není 480, ale jen 470...https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932320
+
NE. Psal sem ze tam neni polaris 10. A ten tam fakt neni, protoze je tam apu vyrobeny 16nm procesem u tsmc. Zatimco polaris 10 je vyrobene 14nm procesem u globalfoundries. Ze je tam gpu cast zalozena na architekture polaris nerozporuju, ale asi jen amd vi jak moc je to stejny ci podobny desktopovymu polarisu. Jako vzdy... konzole maji neco extra proti tomu co amd dava na normalni grafiky.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
NE. Psal sem ze tam neni
PPK https://diit.cz/profil/ppk
23. 9. 2016 - 16:48https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuseNE. Psal sem ze tam neni polaris 10. A ten tam fakt neni, protoze je tam apu vyrobeny 16nm procesem u tsmc. Zatimco polaris 10 je vyrobene 14nm procesem u globalfoundries. Ze je tam gpu cast zalozena na architekture polaris nerozporuju, ale asi jen amd vi jak moc je to stejny ci podobny desktopovymu polarisu. Jako vzdy... konzole maji neco extra proti tomu co amd dava na normalni grafiky.https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932731
+
Obecne ten rozdil je v tom, ze na konzolich jsou enginy v low level apu (alespon tak se to vsude tvrdi). Tudiz pokud je ten engine dobre napsany, tak dokaze z te architektury vytahnout daleko vic, nez nejaka DX11 psana obecne. Proto i hry na konzolich i pres velke manko ve vykonu (a diky ruznym dalsim figlum) nevypadaji o moc hur, nez ta stejna hra na PC.
Myslim, ze prave na konzolich je hezky videt, co se da z HW vythanout, pokud jsou hry dobre optimalizovane. Narozdil od PC...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obecne ten rozdil je v tom,
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
22. 9. 2016 - 23:23https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuseObecne ten rozdil je v tom, ze na konzolich jsou enginy v low level apu (alespon tak se to vsude tvrdi). Tudiz pokud je ten engine dobre napsany, tak dokaze z te architektury vytahnout daleko vic, nez nejaka DX11 psana obecne. Proto i hry na konzolich i pres velke manko ve vykonu (a diky ruznym dalsim figlum) nevypadaji o moc hur, nez ta stejna hra na PC.
Myslim, ze prave na konzolich je hezky videt, co se da z HW vythanout, pokud jsou hry dobre optimalizovane. Narozdil od PC...https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932392
+
nelíbí se mi, jak autor článku jemně manipuluje s údaji a snaží se, aby chyby Microsoftu vypadaly tak, že je k tomu Sony nepřímo dotlačila. Tak to ale vůbec nebylo.
Sony oznámilo, že ZVAŽUJE přidání nějakých omezujících prvků, zatímco Microsoft sám od sebe šel ještě dál a chtěl navíc zakázat bazarový prodej, atd.
Po očekávaném negativním ohlasu u hráčů Sony se rozhodlo ihned opustit restrikce, zatímco Microsoft ještě několik dalších měsíců trval na svém než konečně pochopil, že tohle není PC sféra s Windows, kde zákazníci nemají na výběr a snadno můžou přejít ke konkurenci.
dále je trapná ta manipulace s údaji, že klasická PS4 je na konci životního cyklu po 3 letech, když Sony bude nutit všechny vývojáře vydávat hry zároveň na PS4 Pro a i klasické PS4... takže životnost PS4 má být aspoň stejně tak dlouhá jako životnost PS4 Pro.
Autor si to nejspíš spletl s Xbox Scorpio u kterého Microsoft řekl, že je to jenom na vývojářích her, jestli budou chtít vydat hru i "starý" Xbox One.
-----------------------------------------------------------------------------------------
A v neposlední řadě je trochu blbé srovnávat Xbox Scorpio, které ma vyjít někdy až ZA ROK za "vyšší cenu", s konzolí PS4 Pro, která půjde na trh TEĎ s cenovkou 10000kč.
Nicméně srovnání současných zmenšených verzí PS4 S a Xbox One S je dost na místě.
PS4 S a Pro nemá podporu UHD ze dvou důvodů: Sony chce rozjet stream 4K obsahu a navíc si samo nechce tvořit konkurenci pro jejich BluRay UHD stolní přehrávač. Je to bohužel smůla pro kupující.
22. 9. 2016 - 19:20https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskusenelíbí se mi, jak autor článku jemně manipuluje s údaji a snaží se, aby chyby Microsoftu vypadaly tak, že je k tomu Sony nepřímo dotlačila. Tak to ale vůbec nebylo.
Sony oznámilo, že ZVAŽUJE přidání nějakých omezujících prvků, zatímco Microsoft sám od sebe šel ještě dál a chtěl navíc zakázat bazarový prodej, atd.
Po očekávaném negativním ohlasu u hráčů Sony se rozhodlo ihned opustit restrikce, zatímco Microsoft ještě několik dalších měsíců trval na svém než konečně pochopil, že tohle není PC sféra s Windows, kde zákazníci nemají na výběr a snadno můžou přejít ke konkurenci.
dále je trapná ta manipulace s údaji, že klasická PS4 je na konci životního cyklu po 3 letech, když Sony bude nutit všechny vývojáře vydávat hry zároveň na PS4 Pro a i klasické PS4... takže životnost PS4 má být aspoň stejně tak dlouhá jako životnost PS4 Pro.
Autor si to nejspíš spletl s Xbox Scorpio u kterého Microsoft řekl, že je to jenom na vývojářích her, jestli budou chtít vydat hru i "starý" Xbox One.
-----------------------------------------------------------------------------------------
A v neposlední řadě je trochu blbé srovnávat Xbox Scorpio, které ma vyjít někdy až ZA ROK za "vyšší cenu", s konzolí PS4 Pro, která půjde na trh TEĎ s cenovkou 10000kč.
Nicméně srovnání současných zmenšených verzí PS4 S a Xbox One S je dost na místě.
PS4 S a Pro nemá podporu UHD ze dvou důvodů: Sony chce rozjet stream 4K obsahu a navíc si samo nechce tvořit konkurenci pro jejich BluRay UHD stolní přehrávač. Je to bohužel smůla pro kupující.https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932260
+
„Po očekávaném negativním ohlasu u hráčů Sony se rozhodlo ihned opustit restrikce, zatímco Microsoft ještě několik dalších měsíců“
Aha, takže ten velký a zásadní rozdíl spočíval v tom, že Sony restrikce omezila o něco dřív než Microsoft? :-)
„dále je trapná ta manipulace s údaji, že klasická PS4 je na konci životního cyklu po 3 letech,“
Doporučuju číst pozorně, o délce životního cyklu nepadlo ani slovo. Řeč byla o době mezi jednotlivými generacemi. Ona se samozřejmě i PS3 prodávala i po uvedení PS4, ale přestala být top modelem a stala se jen levnou alternativou stejně jako PS4, respektive PS4 Slim přestává být s uvedením Neo/Pro top modelem a stává se low-endem. Je doložitelné, že Sony tvrdila, že éra PS4 bude sedmiletá stejně jako u PS3. PS4 vyšla sedm let po PS3, ale Neo/Pro tři roky po PS4. Takže to evidentně dopadlo dost jinak. Sony prokazatelně tvrdila něco, o čem už tehdy věděla, že nedodrží.
„A v neposlední řadě je trochu blbé srovnávat Xbox Scorpio, které ma vyjít někdy až ZA ROK za "vyšší cenu"“
Cituješ něco, co ani ve článku není. O vyšší ceně jsem nepsal a jelikož cena ani není známá, tak to ani nelze předkládat jako fakt. Možná bude vyšší, možná bude stejná jako nyní u Neo/Pro.
Nevidím důvod, proč by oba produkty nemohly být srovnávané. Oba cílí na zákazníka, který chce konzoli o vyšším výkonu, než nabízí současná generace. Jeden výrobce nabízí vyšší 2× vyšší výkon a dostupnost do konce roku, druhý 3× vyšší výkon, na který si ale zákazník bude muset počkat déle. Obě alternativy reálně existují lze mezi nimi vybírat, takže nevím, co je „blbého“ na jejich předložení.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
„Po očekávaném negativním
no-X https://diit.cz/autor/no-x
22. 9. 2016 - 21:02https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse„Po očekávaném negativním ohlasu u hráčů Sony se rozhodlo ihned opustit restrikce, zatímco Microsoft ještě několik dalších měsíců“
Aha, takže ten velký a zásadní rozdíl spočíval v tom, že Sony restrikce omezila o něco dřív než Microsoft? :-)
„dále je trapná ta manipulace s údaji, že klasická PS4 je na konci životního cyklu po 3 letech,“
Doporučuju číst pozorně, o délce životního cyklu nepadlo ani slovo. Řeč byla o době mezi jednotlivými generacemi. Ona se samozřejmě i PS3 prodávala i po uvedení PS4, ale přestala být top modelem a stala se jen levnou alternativou stejně jako PS4, respektive PS4 Slim přestává být s uvedením Neo/Pro top modelem a stává se low-endem. Je doložitelné, že Sony tvrdila, že éra PS4 bude sedmiletá stejně jako u PS3. PS4 vyšla sedm let po PS3, ale Neo/Pro tři roky po PS4. Takže to evidentně dopadlo dost jinak. Sony prokazatelně tvrdila něco, o čem už tehdy věděla, že nedodrží.
„A v neposlední řadě je trochu blbé srovnávat Xbox Scorpio, které ma vyjít někdy až ZA ROK za "vyšší cenu"“
Cituješ něco, co ani ve článku není. O vyšší ceně jsem nepsal a jelikož cena ani není známá, tak to ani nelze předkládat jako fakt. Možná bude vyšší, možná bude stejná jako nyní u Neo/Pro.
Nevidím důvod, proč by oba produkty nemohly být srovnávané. Oba cílí na zákazníka, který chce konzoli o vyšším výkonu, než nabízí současná generace. Jeden výrobce nabízí vyšší 2× vyšší výkon a dostupnost do konce roku, druhý 3× vyšší výkon, na který si ale zákazník bude muset počkat déle. Obě alternativy reálně existují lze mezi nimi vybírat, takže nevím, co je „blbého“ na jejich předložení.https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932332
+
PsychoM ma v jedne veci pravdu. Mrkosoft si to s XBX zavaril sam. Sony, pokud vubec, tak jen sikovne vyuzila jejich chyb. Nemyslim si, ze by hlavni trhak SOny byl vetsi vykon, ale spis nadutost MS, kdy si myslel, ze se mu podari protlacit svuj novy marketingove-obchodni model s XBX.
Staci zminit nektere veci, ktere jeste pred vydanim se propirali vsude
- nutnost neustaleho pripojeni
- nutnost mit Kinect
- Kinect ktery "sleduje" deni v pokoji a neuspokojive vysvetleni MS, jake informace se budou prenaset
- vyssi cena
- XBX jako "multimedia" centrum namisto "pouze" herni konzole
- nemoznost preprodavat hry..
-...
:)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
PsychoM ma v jedne veci
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
22. 9. 2016 - 23:32https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskusePsychoM ma v jedne veci pravdu. Mrkosoft si to s XBX zavaril sam. Sony, pokud vubec, tak jen sikovne vyuzila jejich chyb. Nemyslim si, ze by hlavni trhak SOny byl vetsi vykon, ale spis nadutost MS, kdy si myslel, ze se mu podari protlacit svuj novy marketingove-obchodni model s XBX.
Staci zminit nektere veci, ktere jeste pred vydanim se propirali vsude
- nutnost neustaleho pripojeni
- nutnost mit Kinect
- Kinect ktery "sleduje" deni v pokoji a neuspokojive vysvetleni MS, jake informace se budou prenaset
- vyssi cena
- XBX jako "multimedia" centrum namisto "pouze" herni konzole
- nemoznost preprodavat hry..
-...
:)https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932401
+
Tak za prvé) restrikce Sony nešly až tak daleko jako Microsoft (u některých věcí, co MS chtěl, zůstával rozum fakt stát)
za druhé) neochota dlouho změnit špatný názor se rozhodně negativně podepíše na názoru veřejnosti. "Změnili názor o něco dřív" bylo pro mnoho lidí dlouhých pár měsíců.
Jinak nevidím důvod, proč by éra PS4 nemohla být sedmiletá. Sice to po těch 7 let nebude žádný "high-end", ale dokud na to budou vycházet hry, tak koncoví zákazníci budou jenom rádi.
A o to přece jde, ne? Aby po celých 7 let na to vycházely hry!!!
Možná se budete divit, ale konzole se převážně kupuje k tomu, aby se na tom hrály hry... ne pro dobrý pocit, že máte "top model".
I teď se pořád najdou lidé, co jsou rádi za každou nově vydanou hru na starou PS3.
K ceně Xbox Scorpio: Není to žádné tajemství, že Microsoft nepopírá zvěsti o vyšší ceně. A pokud se skutečně budou obě konzole pohybovat v jiné cenové relaci, tak srovnání obou produktů je nepřiměřené.
22. 9. 2016 - 23:47https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuseTak za prvé) restrikce Sony nešly až tak daleko jako Microsoft (u některých věcí, co MS chtěl, zůstával rozum fakt stát)
za druhé) neochota dlouho změnit špatný názor se rozhodně negativně podepíše na názoru veřejnosti. "Změnili názor o něco dřív" bylo pro mnoho lidí dlouhých pár měsíců.
Jinak nevidím důvod, proč by éra PS4 nemohla být sedmiletá. Sice to po těch 7 let nebude žádný "high-end", ale dokud na to budou vycházet hry, tak koncoví zákazníci budou jenom rádi.
A o to přece jde, ne? Aby po celých 7 let na to vycházely hry!!!
Možná se budete divit, ale konzole se převážně kupuje k tomu, aby se na tom hrály hry... ne pro dobrý pocit, že máte "top model".
I teď se pořád najdou lidé, co jsou rádi za každou nově vydanou hru na starou PS3.
K ceně Xbox Scorpio: Není to žádné tajemství, že Microsoft nepopírá zvěsti o vyšší ceně. A pokud se skutečně budou obě konzole pohybovat v jiné cenové relaci, tak srovnání obou produktů je nepřiměřené.https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932404
+
Krásný příklad článku psaného z jednoho pohledu. Co se tak na historii 2012/2013 podívat i z druhé strany, kde starý dobrý MS považoval své zákazníky za idioty - neodpojitelný kinect (záhy odpojitelný, na XB1 slim dokonce již bez konektoru), stop bazarovým hrám, online drm, cloud power (už nevím kolik xb1 v jednom)? Sony nepovažuje PS4Pro za nový generační cyklus a veřejně potvrzuje, že KAŽDÁ hra, vydaná pro PS4Pro musí být hratelná na původní PS4 / PS4 slim, kteréžto jsou nadále podporovány. Sony zároveň potvrdila, že nebudou žádné hry exkluzivní pro PS4Pro. Vtipné je, že dle článku je uvedení PS4Pro podraz na zákazníky (aneb zlá zlá Sony), zatímco naprosto totožná situace u starého dobrého MS, který připravuje Scorpio, je vydávána za nutnou reakci na zlou zlou Sony (aneb MS nemá na výběr):-) Což je samozřejmě nesmysl, MS by Scorpio oznámil nezávisle na tom, zda by Sony oznámila PS4Pro nebo ne. Obě společnosti počítaly s upgradem ze stejného důvodu - slabé hw specifikace 8. generace již od startu, které v dnešní době již nejsou dostatečné. Přičemž MS deklaruje totéž co Sony - všechny hry pro Scorpio budou hratelné na původním XB1 / XB1 slim, Scorpio nebude mít žádné exkluzivity.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Krásný příklad článku psaného
Polux https://diit.cz/profil/jmeno-prijmeni123456
23. 9. 2016 - 13:36https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuseKrásný příklad článku psaného z jednoho pohledu. Co se tak na historii 2012/2013 podívat i z druhé strany, kde starý dobrý MS považoval své zákazníky za idioty - neodpojitelný kinect (záhy odpojitelný, na XB1 slim dokonce již bez konektoru), stop bazarovým hrám, online drm, cloud power (už nevím kolik xb1 v jednom)? Sony nepovažuje PS4Pro za nový generační cyklus a veřejně potvrzuje, že KAŽDÁ hra, vydaná pro PS4Pro musí být hratelná na původní PS4 / PS4 slim, kteréžto jsou nadále podporovány. Sony zároveň potvrdila, že nebudou žádné hry exkluzivní pro PS4Pro. Vtipné je, že dle článku je uvedení PS4Pro podraz na zákazníky (aneb zlá zlá Sony), zatímco naprosto totožná situace u starého dobrého MS, který připravuje Scorpio, je vydávána za nutnou reakci na zlou zlou Sony (aneb MS nemá na výběr):-) Což je samozřejmě nesmysl, MS by Scorpio oznámil nezávisle na tom, zda by Sony oznámila PS4Pro nebo ne. Obě společnosti počítaly s upgradem ze stejného důvodu - slabé hw specifikace 8. generace již od startu, které v dnešní době již nejsou dostatečné. Přičemž MS deklaruje totéž co Sony - všechny hry pro Scorpio budou hratelné na původním XB1 / XB1 slim, Scorpio nebude mít žádné exkluzivity.https://diit.cz/clanek/xbox-scorpio-zvladne-4k-nativne/diskuse#comment-932656
+
..rx480 s p10 ma 5,8 tflops
..ps4 pro s podtaktovanou p10 ma 4,2 tflops
..vega11 nevime
..scorpio s asi podtaktovanou vega11 ma mit 6tflops
takze vega11 na plny takty bude mit tak 7,5 tflops.. jesli ma vega10 bezet na 1450 mhz tak vega11 asi bude zvladat 1450 mhz taky.. no takze vega11 pro pc vypada tak na plus minus 40 cu na 1450 mhz.. tipuju vykon tak tretinu nad rx480, takze kolem furyx.. gtx1070 asi neda.. jesli vega10 bude taky tretinu nad tim tak bude rychlejsi nez oc gtx1080
"...takze kolem furyx.. gtx1070 asi neda..."
..nechcem zacinat flamewar, ale ber to tak, ze rx480 skoro v deus ex dosahuje gtx1070(lebo ta hra bola ladena podla vsetkeho na polaris), tj na konzole, ked bude hra ladena len pre tu gpu, ten vykon 1070 kludne dosiahnut moze
Tve vypocty vychazi z naprosto spatneho predpokladu, ze v konzolich jsou gpu z bezne dostupnych grafickych karet. Ne v ps4 pro neni polaris 10 a stejne tak se da predpokladat, ze ve scorpiu nebude cokoliv co by vypadalo jako nejake z vega gpu co bude na grafikach.
„v ps4 pro neni polaris 10“ - Zdroj? :-) Specifikace Sony hovoří o 36 CU. Zástupce Sony mluvil o architektuře Polaris. Zajímalo by mě, na základě čeho bychom měli předpokládat, že se ty produkty liší víc než kosmeticky, když zatím pro nic takového není důkaz.
„se da predpokladat, ze ve scorpiu nebude cokoliv co by vypadalo jako nejake z vega gpu co bude na grafikach“ - Se nedá předpokládat na základě čeho?
PPK třeba myslel že tam není 480, ale jen 470...
NE. Psal sem ze tam neni polaris 10. A ten tam fakt neni, protoze je tam apu vyrobeny 16nm procesem u tsmc. Zatimco polaris 10 je vyrobene 14nm procesem u globalfoundries. Ze je tam gpu cast zalozena na architekture polaris nerozporuju, ale asi jen amd vi jak moc je to stejny ci podobny desktopovymu polarisu. Jako vzdy... konzole maji neco extra proti tomu co amd dava na normalni grafiky.
Obecne ten rozdil je v tom, ze na konzolich jsou enginy v low level apu (alespon tak se to vsude tvrdi). Tudiz pokud je ten engine dobre napsany, tak dokaze z te architektury vytahnout daleko vic, nez nejaka DX11 psana obecne. Proto i hry na konzolich i pres velke manko ve vykonu (a diky ruznym dalsim figlum) nevypadaji o moc hur, nez ta stejna hra na PC.
Myslim, ze prave na konzolich je hezky videt, co se da z HW vythanout, pokud jsou hry dobre optimalizovane. Narozdil od PC...
nelíbí se mi, jak autor článku jemně manipuluje s údaji a snaží se, aby chyby Microsoftu vypadaly tak, že je k tomu Sony nepřímo dotlačila. Tak to ale vůbec nebylo.
Sony oznámilo, že ZVAŽUJE přidání nějakých omezujících prvků, zatímco Microsoft sám od sebe šel ještě dál a chtěl navíc zakázat bazarový prodej, atd.
Po očekávaném negativním ohlasu u hráčů Sony se rozhodlo ihned opustit restrikce, zatímco Microsoft ještě několik dalších měsíců trval na svém než konečně pochopil, že tohle není PC sféra s Windows, kde zákazníci nemají na výběr a snadno můžou přejít ke konkurenci.
dále je trapná ta manipulace s údaji, že klasická PS4 je na konci životního cyklu po 3 letech, když Sony bude nutit všechny vývojáře vydávat hry zároveň na PS4 Pro a i klasické PS4... takže životnost PS4 má být aspoň stejně tak dlouhá jako životnost PS4 Pro.
Autor si to nejspíš spletl s Xbox Scorpio u kterého Microsoft řekl, že je to jenom na vývojářích her, jestli budou chtít vydat hru i "starý" Xbox One.
-----------------------------------------------------------------------------------------
A v neposlední řadě je trochu blbé srovnávat Xbox Scorpio, které ma vyjít někdy až ZA ROK za "vyšší cenu", s konzolí PS4 Pro, která půjde na trh TEĎ s cenovkou 10000kč.
Nicméně srovnání současných zmenšených verzí PS4 S a Xbox One S je dost na místě.
PS4 S a Pro nemá podporu UHD ze dvou důvodů: Sony chce rozjet stream 4K obsahu a navíc si samo nechce tvořit konkurenci pro jejich BluRay UHD stolní přehrávač. Je to bohužel smůla pro kupující.
„Po očekávaném negativním ohlasu u hráčů Sony se rozhodlo ihned opustit restrikce, zatímco Microsoft ještě několik dalších měsíců“
Aha, takže ten velký a zásadní rozdíl spočíval v tom, že Sony restrikce omezila o něco dřív než Microsoft? :-)
„dále je trapná ta manipulace s údaji, že klasická PS4 je na konci životního cyklu po 3 letech,“
Doporučuju číst pozorně, o délce životního cyklu nepadlo ani slovo. Řeč byla o době mezi jednotlivými generacemi. Ona se samozřejmě i PS3 prodávala i po uvedení PS4, ale přestala být top modelem a stala se jen levnou alternativou stejně jako PS4, respektive PS4 Slim přestává být s uvedením Neo/Pro top modelem a stává se low-endem. Je doložitelné, že Sony tvrdila, že éra PS4 bude sedmiletá stejně jako u PS3. PS4 vyšla sedm let po PS3, ale Neo/Pro tři roky po PS4. Takže to evidentně dopadlo dost jinak. Sony prokazatelně tvrdila něco, o čem už tehdy věděla, že nedodrží.
„A v neposlední řadě je trochu blbé srovnávat Xbox Scorpio, které ma vyjít někdy až ZA ROK za "vyšší cenu"“
Cituješ něco, co ani ve článku není. O vyšší ceně jsem nepsal a jelikož cena ani není známá, tak to ani nelze předkládat jako fakt. Možná bude vyšší, možná bude stejná jako nyní u Neo/Pro.
Nevidím důvod, proč by oba produkty nemohly být srovnávané. Oba cílí na zákazníka, který chce konzoli o vyšším výkonu, než nabízí současná generace. Jeden výrobce nabízí vyšší 2× vyšší výkon a dostupnost do konce roku, druhý 3× vyšší výkon, na který si ale zákazník bude muset počkat déle. Obě alternativy reálně existují lze mezi nimi vybírat, takže nevím, co je „blbého“ na jejich předložení.
PsychoM ma v jedne veci pravdu. Mrkosoft si to s XBX zavaril sam. Sony, pokud vubec, tak jen sikovne vyuzila jejich chyb. Nemyslim si, ze by hlavni trhak SOny byl vetsi vykon, ale spis nadutost MS, kdy si myslel, ze se mu podari protlacit svuj novy marketingove-obchodni model s XBX.
Staci zminit nektere veci, ktere jeste pred vydanim se propirali vsude
- nutnost neustaleho pripojeni
- nutnost mit Kinect
- Kinect ktery "sleduje" deni v pokoji a neuspokojive vysvetleni MS, jake informace se budou prenaset
- vyssi cena
- XBX jako "multimedia" centrum namisto "pouze" herni konzole
- nemoznost preprodavat hry..
-...
:)
Tak za prvé) restrikce Sony nešly až tak daleko jako Microsoft (u některých věcí, co MS chtěl, zůstával rozum fakt stát)
za druhé) neochota dlouho změnit špatný názor se rozhodně negativně podepíše na názoru veřejnosti. "Změnili názor o něco dřív" bylo pro mnoho lidí dlouhých pár měsíců.
Jinak nevidím důvod, proč by éra PS4 nemohla být sedmiletá. Sice to po těch 7 let nebude žádný "high-end", ale dokud na to budou vycházet hry, tak koncoví zákazníci budou jenom rádi.
A o to přece jde, ne? Aby po celých 7 let na to vycházely hry!!!
Možná se budete divit, ale konzole se převážně kupuje k tomu, aby se na tom hrály hry... ne pro dobrý pocit, že máte "top model".
I teď se pořád najdou lidé, co jsou rádi za každou nově vydanou hru na starou PS3.
K ceně Xbox Scorpio: Není to žádné tajemství, že Microsoft nepopírá zvěsti o vyšší ceně. A pokud se skutečně budou obě konzole pohybovat v jiné cenové relaci, tak srovnání obou produktů je nepřiměřené.
Krásný příklad článku psaného z jednoho pohledu. Co se tak na historii 2012/2013 podívat i z druhé strany, kde starý dobrý MS považoval své zákazníky za idioty - neodpojitelný kinect (záhy odpojitelný, na XB1 slim dokonce již bez konektoru), stop bazarovým hrám, online drm, cloud power (už nevím kolik xb1 v jednom)? Sony nepovažuje PS4Pro za nový generační cyklus a veřejně potvrzuje, že KAŽDÁ hra, vydaná pro PS4Pro musí být hratelná na původní PS4 / PS4 slim, kteréžto jsou nadále podporovány. Sony zároveň potvrdila, že nebudou žádné hry exkluzivní pro PS4Pro. Vtipné je, že dle článku je uvedení PS4Pro podraz na zákazníky (aneb zlá zlá Sony), zatímco naprosto totožná situace u starého dobrého MS, který připravuje Scorpio, je vydávána za nutnou reakci na zlou zlou Sony (aneb MS nemá na výběr):-) Což je samozřejmě nesmysl, MS by Scorpio oznámil nezávisle na tom, zda by Sony oznámila PS4Pro nebo ne. Obě společnosti počítaly s upgradem ze stejného důvodu - slabé hw specifikace 8. generace již od startu, které v dnešní době již nejsou dostatečné. Přičemž MS deklaruje totéž co Sony - všechny hry pro Scorpio budou hratelné na původním XB1 / XB1 slim, Scorpio nebude mít žádné exkluzivity.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.