Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Zajímavosti o Xbox One: cloudový rendering, regionální zámek a 3 miliardy dolarů utopené ve vývoji APU

Xbox One - Obrázek 5
Jak ubíhá čas v přesýpacích hodinách, vyplouvají na povrch zajímavé střípky z technologických dovedností Xboxu One, i samotného vývoje této herní konzole…

Kapitoly článků

1.  Náklady na vývoj, regiony

Vývoj 8core AMD APU vyšel na více než 3 miliardy dolarů

Bob Feldstein z AMD na svém LinkedIn zmínil, že vytvoření APU pro Xbox One nebyla opravdu levná záležitost. Celkové náklady na vývoj se vyšplhaly na 3 miliardy dolarů, tím je ale pochopitelně míněno osmijádrové APU generace „Jaguar“ jako takové. To vedle Xboxu One nalezneme v jiné verzi i v Playstation 4 a AMD tuto generaci uplatní/uplatňuje i na běžném trhu. Řekněme selským dělením, že vývoj pro Xbox One se na celé věci podílel zhruba miliardou.

Xbox One - Obrázek 1

Valná část Bobovy práce se pak týkala, s ohledem na jeho pozici v AMD, vyjednávání s Microsoftem, mimo jiné o dohodnutých dodávkách. Jinak sama částka na vývoj je poměrně zajímavá, celá AMD totiž ročně utratí na R&D zhruba 1,2 miliardy dolarů. Zde šlo o 2,5násobek pouze u jediného projektu, což jasně ukazuje obrovskou důležitost jak herních konzolí, tak technologie mnohojádrového APU s výkonným GPU. Kombinace Jaguar+GCN se pochopitelně v budoucnu dočkáme v daleko širší škále produktů.

Regionální zámek

Xbox One bude dalším v nekonečné řadě produktů s hloupým mechanismem regionálního zámku. Holt sice všechna zvířata jsou si rovna, ale zejména ta za velkou louží jsou si rovnější, takže se opět připravme na to, že mnohý obsah v našich končinách nebudeme moci na Xboxu One konzumovat. Odůvodnění je standardně nudné: Microsoft musí naplňovat podmínky lokálních regulátorů. Nu dobrá, nebudu už zlý, budu věřit, že regionální omezení jsou v Xboxu One jen pro uspokojení byrokracie jednotlivých zemí či nadnárodních celků jako EU. Ale povíme si to, až bude možné v srdci Evropy na Xboxu Live sjíždět ten nejnovější obsah, stejně jako v USA. Věříte tomu? Já ne, ale vlastně mi to nevadí. Šmírovadlo Xbox One / Kinect 1080p si do obýváku nedám ani za ono pověstné zlaté tele a většina obsahu generovaného pro americká masmédia v posledních řekněme 10 letech mě nechává chladným.

Jinak regionální omezení se budou týkat i her, nejen filmů, seriálů či hudby.

Zdroje: 

Xbit Labs 1,2,3

Kapitoly článků
1.  Náklady na vývoj, regiony

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Zajímavosti o Xbox One: cloudový rendering, regionální zámek a 3 miliardy dolarů utopené ve vývoji APU

Pondělí, 3 Červen 2013 - 17:36 | Lojza Suchánek | Ja jsem tuhle nedavno resil notebook jedne zname...
Pátek, 31 Květen 2013 - 19:31 | Hkr ptr | Přesně tak, k destrukci objektu samozřejmě...
Pátek, 31 Květen 2013 - 13:41 | Tomáš Bohuněk | Pffffff :)
Pátek, 31 Květen 2013 - 12:52 | Damel | 5 μm = 5 000 nm
Pátek, 31 Květen 2013 - 12:30 | Tomáš Bohuněk | A jak daleko jsou při současných pokusech tyhle...
Pátek, 31 Květen 2013 - 12:15 | Damel | Ne nutně. V kvantovce operujeme s provázaností (...
Pátek, 31 Květen 2013 - 11:27 | Tomáš Bohuněk | To je celkem i logické, což? A funguje to už...
Pátek, 31 Květen 2013 - 09:50 | Damel | Ne k destrukci originálu (iontu) jako takového,...
Pátek, 31 Květen 2013 - 00:16 | Hkr ptr | Potom jsme ve slepé ulici :)
Pátek, 31 Květen 2013 - 00:14 | Hkr ptr | Popravdě - kvantové mechanice moc nerozuměli ani...

Zobrazit diskusi