Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Zajímavosti o Xbox One: cloudový rendering, regionální zámek a 3 miliardy dolarů utopené ve vývoji APU

Nebuďte tak skeptičtí... Třeba na PSko přijdou i nějaké RTS, a když se zamyslíte, jak detailní ekonomika může běžet na tom cloudu.. Veškeré statistické výpočty a "simulátory života" mohou běžet na cloudu a jen v případě potřeby zaslat informaci o aktuálním stavu...

Nutno ale říct, že narvat do Xboxu prostě větší GPU by bylo o dost levnější. Jenže myslete i na to, že buď bude MS lehce dotovat konzoli, a plně dotovat datacentra, zatímco se bude chlubit jejich velikostí, nebo bude prostě více dotovat konzoli, a více také bude stát vyrobit větší čip APU.. Ve výsledku získá výkon, který nemůže škálovat (nepředpokládá se, že by všechny Xboxy běžely najednou a plně využívali pro ně dostupný výkon v cloudu), a ještě za něj zaplatí více, a nebude se moct chlubit obřími datacentry (a ta datacentra by stejně musel mít, i kdyby menší).

Obrovská výhoda cloudového výkonu je škálovatelnost. Tedy to, kvůli čemu vznikají distribuované výpočetní platformy jako BOINC, snažící se využít ten výkon počítačů doma, který se fláká. V datacentru snadno využijete výkon "určený pro jiný xbox", který se zrovna fláká..

A taky je to pěkná výzva, dostat tam i něco z realtime renderu, si nemyslím že půjde... Ale jen počkejte, přijde SamanCZ a lámanou češtinou nás všechny přesvědčí o opaku..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Treba na Xbox (a PSko)...chtěl jsem říct :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jáká je výhoda cloudu pro RTS oproti tomu, když to běží na serveru jako nyní? Vždyť je to jedno a to samé. :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

RTS je ale tak to jediné co z ňákéhoi cloudu může těžit a navíc špatně,protože každej má na server jiné latence že, a to bude ovlivňovat hru.

Cokoliv jiného vzdáleně počítat nejde. Rendering o cloud nikdy ani nezavadí, to je z principu nemožné. To jen marketing oddělení dostalo úkol pochválit cloud tak řekli "cloud rendering", anbeb naprostou pí****

Jediné co se opravdu může ofloudovat jsou CPU heavy operace, púrotože CPU je slabinou celé konzole. A to opět jen ty operace co se nemusej dělat úplně real-time s nutností okamžité reaknce. Pro hry prakticky nepoužitelné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přijde doba, kdy síťová latence z EU do USA bude 2 ms, servery budou dost rychlé, ve výsledku bude latence vykresleného snímku rychlejší, než by byla na jakémkoliv koncovém zařízení.. Otázka je, zda ještě v té době budeme hrát hry :))

Ekonomika může hodně detailně (sakra detailnějc, než na Ci7, kdyby ho měla pro sebe) běžet klidně i s lagem - hra se zeptá, jak je na tom ekonomika (aby mohlo být nějaké rozhodnutí třeba pro vývoj ve hře etc), a je jí uplně jedno, jestli je stará 10 nebo 30 ms.. Ekonomika je dlouhodobá záležitost... Otázka je, jestli to má smysl..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ze by se prekonala rychlost svetla? Podle me nerealne :)) rychlost svetla je cca 300 000km/s to znamena ze za 1ms urazi 300km, tudiz do takoveho new yorku je to cca 20ms, rychleji to proste nepujde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nehlede na to, ze to bude minimalne 40ms (musis poslat dotaz =20ms, odpoved=20ms).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a do tretice, odezva bude urcite vetsi, nebot prenos svetla v optickem vlakne je o pomerne dost pomalejsi jak ve vakuu :)) takze to bude mozna i 60ms (resp. 30ms).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dobře, to jsem přehnal.. :D Palba od boku.. Problém je, že teď jsme na stovkách, protože naše interní státní infrastruktury zdaleka nejsou optické (ADSL, WiFi, málokdy je vzdálenost k první optické pod 10 km)..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to byla palba hodne HODNE od boku ;) kazdopadne, v nasledujicich 10ti letech nepredpokladam lepsi odezvu jak 100, mozna 80ms. Pokud je wifi dobre delana, tak do nixu jses na nejakych 10ms, u adsl jses na 20ms, takze tam je i tak zpozdeni minimalni, nejvetsi zpozdeni dela vzdalenost.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

+ routery jsou "store and forward", ale to už dnes nemá takový vliv, jako na 10Mbit síti. Každopádně latence, než se můj paket "dostane na řadu" tam taky je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak chcete v RTS počítat ekonomiku?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Celkem snadno, prostě poběží velká ekonomická simulace na cloudu, bude se brát v úvahu spotřeba materiálu tu a tam, tu jeho produkce, tedy lokálně jeho ceny, následně obchod s ním, množství obyvatel.. A nemusí to být jen přímo RTS, ale i něco na způsob Total War her, kde současná ekonomika je celkem dost okousaná - často vznikají situace nereálné až divné, zejména proto, že spoustu ekonomických faktorů tam řeší "prostě náhoda" typu random number, namísto aby se k situaci došlo zevrubnou simulací..

Ale je to spíš mé zbožné přání, než aby v tom byla vize něčeho, co se uchytí... :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"narvat do Xboxu prostě větší GPU by bylo o dost levnější" - Skutečně? Cena čipu neroste lineárně s jeho plochou, to je první věc. Druhá věc jsou zvýšené náklady na chlazení (samozřejmě by to víc žralo) a potřeba výkonnějšího (= dražšího) zdroje... To vše by zvyšovalo výrobní náklady. Výhodou cloudu je právě to, že s daleko menším výkonem lze obsloužit větší množství klientů - čistě z toho důvodu, že nikdy nedojde k situaci, že by všichni klienti najednou vyžadovali maximální výkon. V případě výkonnějšího GPU musí být zákazníkovi dodáno v okamžiku nákupu. V případě cloudu může být upgrade proveden až po roce, kdy jsou náklady na hardware výrazně nižší (průběžně klesají). Nemám sice Microsoft v lásce, ale nemůžu tvrdit, že si tohle nedokážou spočítat, to by hraničilo s demagogií :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, když jsem si to četl znovu, o pár vět později jsem si sám odporoval - větší GPU by bylo samozřejmě nelineárně dražší. Chlazení se také lépe řeší centralizovaně (i když decentralizované má daleko menší dopad na změnu klimatu).. Ale špatně se decentralizovaně využívá veškerý výkon (kdy výkon = součet všech dostupných křemíkových počítadel na světě).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ano keby tu neexistovala PS4 ktora obsahuje skoro rovnake APU s vykonnejsou grafikou. Bude samozrejme zalezat ktora konzola bude kolko stat ale mozno vznikne komicka situacia ked bude xbox drahsi ako ps4 :-). Prave to je zvlastne ze obaja vyrobcovia maju velmi podobne APU (aspon navonok) a od toho isteho dodavatela.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"nikdy nedojde k situaci, že by všichni klienti najednou vyžadovali maximální výkon" Ako sa hovori nikdy nehovor nikdy :) Dobre si pametam tie hodiny vo frontach, pady serverov a pod. pri hrach ako boli Diablo III alebo SIM City 5. Tam asi tiez niekto nieco predpokladal :)

A len tak na okraj, spojky ako "i" a predlozky "z" nepatria na koniec riadku. Vid perex.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já už mám Xbox One doma, leží mi ve sklepě.
VHSka z 90tých let, stačí vyhodit vnitřnosti a místo toho dát mATX desku + slušnou grafikou a ejhle, máte Xbox One, bez regionálního omezení..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Videl som uz vselico, ale XOne je taky nehorazny fail az to bolí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sak pekne pokracuju v tradicii, najprv windows phone, potom windows 8, microsoft surface a teraz xbox one. Som velmi zvedavy na ich dalsi produkt.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem teda v nejmenším mílek věcí od MS, ale je toto informativni článek? Podle mě by si zasloužil možná místo na blogu. Tolika osobního hodnocení, jedno zda-li pozitivního či negativního aby človek pohledal.

PS: Až vám umře jeden 500gb disk, budete rád, že máte aspoň ten druhý 500gb. Když umře jedno 1TB, tak je v háji vše..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

IMO rozumný člověk kupuje datové disky vždy po dvou, jeden dá do PC a druhý jednou za čas připojí a provede synchronizaci/zálohu. A je podle mě lepší oba fyzicky vlastnit, a ne mít jeden jen někde v cloudu a nemít nad ním žádnou kontrolu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A taky mít dvě mikrovlnky, dvě pračky, dvoje koberce.. Redundance není finančně chytré řešení ve státě, kde žereme nejlevnější salám, protože na salám "z masa" nemáme prachy..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nám na těch datech záleží, tak je redundance rozhodně rozumná. Mikrovlnka, pračka a koberec s pointou redundance u HDD kvůli datům souvisí jak?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak, že platíš defacto za zařízení, které nepoužíváš - ale mohl bys, pro zdvojnásobení aktivity. Stejně tak, jako bys ze dvou disků, kde využíváš 500 GB, mohl využít 1000 GB - ve chvíli, když ho potřebuješ..

Ano, cena dat je druhá věc.. A to už je chyba technologie - že se na ni nemůžeme spolehnout. Pokud máš disk čistě jako sklad, a využíváš ho asi stejně, jako fotoalbum, pravděpodobnost havárie (a tedy výhodnost zálohy) rapidně klesá k minimu. Smůla je, že i kdybys měl 1000x redundantní systém, pravděpodobnost ztráty dat stále není nulová. It's ridiculous!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže u toho záložního HDD neplatím za zařízení, které nepoužívám, ale za zařízení které používám - k záloze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prestavam chapat, jak nekdo takovy muze projit do 4. semestru na informatice...
HDD - kdyz se ti rozbije, prijdes o data. Kdyz se ti rozbije mikrovlnka, prijdes o teple jidlo na cca 20 minut, nez si zajedes za 1000kc koupit novou. Nejdriv se zamysli, nez neco zblebtnes ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Pak to tu dělá redaktory :(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kdo ti brání v něčem podobném?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sebekritika.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomáši prosím nech toho, vzpomeň si minule na 2467M vs 3317U a výkon na takt, téma o "žravých" lcd kde jsi, byť ti byl předložen datasheet, nedokázal pochopit který řádek je max. spotřeba a tu minimální jsi nedokázal vypočítat podle vzorečku z učiva základní školy... Prosím nehroť to jako to dělá Ježek, určitě nechceš být další kdo tu bude pro smích, nebo snad ano? No offense

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepleť si pojmy "nedokázal" a neučinil". U LCD jsem se zeptal schválně, což jsi očividně nepochopil, ale to nevadí. ;) A výkon na takt fakt nebyl pro diskusi podstatný a vytáhli jsme ho jen kvůli té tvé hloupé formulaci "skutečně nemá poloviční výkon", nebo cos to plácal... :) Ale jde o diskusi, tam máme dovoleno nejen plácat, ale dokonce i nevědět se. A vzájemnou diskusí se všichni nakonec dovíme. Jsou holt i věci, do kterých zatím nevidím, kterým jsem nevěnoval pozornost. Ale aspoň se za svou osobu nestydím, a neskrývám se za nickname. ;)

Smát se můžeš komu chceš. Každý ví své..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Však jsem myslel, a všeho jsem si vědom ;) Jen říkám, že platit 2x tolik prostoru, než mám dat, je taky blbost. V Cloudu tohle řeší za tebe...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No když pominu, že toto vlákno je již od počátku o variantě 1+1 diskový prostor, a tedy by vaše reakce neměla být na mě, ale na prvopisatele, tak stejně nemohu souhlasit s větou "platit 2x tolik prostoru, než mám dat, je taky blbost". To od studenta informatiky prostě nepobírám. Když vím, že data nezálohuju a mohu o ně kdykoliv přijít, tak nemá smysl je hromadit, ábržto vlastnit vůbec nějaký větší HDD. Tedy by vám mělo vyjít, že i když
a) vám na datech nezáleží
b) vám na datech záleží
je blbost vlastnit jen 1 nezálohovaný datový HDD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Student informatiky nebo kuchyňských umění, to s problémem přeci vůbec nesouvisí. :-)

Já samozřejmě zálohuji, a zálohu podporuji (i když mám těch dat, na kterých záleží, sotva 10 GB), ale nahlížím na minci z obou stran, a rád rýpu ;) (rýpal jsem rád dřív, než to bylo cool, a začlo se tomu říkat trollení)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem tuhle nedavno resil notebook jedne zname, co si ho nejak omylem za behu hodila na zem. Slo ji ciste o data, protože tam mela "docela dost fotek"-jejimi slovy...
Nakonec ji to stalo 10 000kc za záchranu dat a dalších par tisíc za externi disk na zalohovani. Dozajiste zbytecne utracene 2 000 za disk, na kterem budou stejna data, jako na tom notebooku, ze?
Jinak třebas ja mam doma NAS a v tom mam 2 disky v zrcadle. Po zkušenostech z minula, kdy mi disk odesel jen tak za behu bez nejake priciny a ani SMART nic nepredikoval (a pak jsem zjistil, ze to proste byla nejaka blba serie, kde ty disky proste odesly casem snad všechny), jsem se rozhodl vyhodit cca 2 tisice z okna. Na druhou stranu mi to stoji za to, mam tam taky "docela dost fotek", především potomstva, o které proste nechci prijit.

A ze bych snad veril tomu, ze nekde v nejakem cloudu tato data jsou v bezpeci? To bych musel byt uplnej idiot. Staci uz jen to, ze vlastním velke množství "dětského porna", tedy fotek dcery, jak se koupe, ci jak beha po byte naha, a jak vime ze zkusenosti, tak uz jen toto bohate staci k zablokovani VESKEREHO obsahu.
A to detske porno je jen spicka ledovce...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano cele je to o cene, na kterou si clovek ceni sve veci. Predpokladam, ze data si cenim docela vysoko, at jsou to fotky z dovolene, deti atd. Pak je tedy zalohuji. A klidne je zalohuji nejakym RAID resenim redundance, a klidne jeste Dropboxem, protoze to skoro NIC nestoji. Spotreba jednoho disku je v porovnani s rocni spotrebou pracky ci rychlovarne konvice nulova.

Pokud mi odejde pracka ci mikrovlnka, tak ji najdu u sousedu ci u rodicu-prarodicu. To je taky redundance. Pokud si ciste obleceni cenim natolik jako sva zivotni data, tak si muzu vyprat v ruce, anebo si rychle koupit pracku ci cokoliv noveho. To s daty proste neudelam. Zazitky se nedaji nahradit nakupem v obchode.

Doma zalohuji. Mam svou sit, s PE 1850 1U jako logikou, ktera hlida ruzne kamery kolem domu, a se starym PE850 jako NASem. Ten se zalohuje dal do cloudu. Nehlede na to, ze nektera data, mam rad i na pracovnim PC. Takze vim, ze je najdu jak na serveru, tak v internetu, pripadne i na stanici.

Kdo prisel o data tak vi... Ten provoz tech masin se zaplati, kdyz si odpustim 2x za rok nejit do hospody a tam panakovat...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Smůla je, že i kdybys měl 1000x redundantní systém, pravděpodobnost ztráty dat stále není nulová."
Pokud se neco limitne blizi nule, lze to v tomto pripade smele za nulu povazovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Považovat můžeš, ale nula to nebude. ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nekecej, že jste ještě nebrali zaokrouhlování!

Jsem zklamán, čekal jsem trochu delší erudovanou diskusi na téma "co je to vlastně nula" :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I mikroskopická díra v balonovém plášti je díra. Bohužel pro nás, ve fyzikálním světě to za nás zaokrouhlují atomy, ale pravděpodobnost je svině, a dokud je nenulová, problém nastat může.

Erudovaná diskuse možná ještě bude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano. A taky se muze stat, ze me zabije ta kulka, kterou praaave ted neko vystrelil ze sirie z kalacha, ta se samzrejme odrazi od zdi a vleti na hajzl, kde teska sedim. Taky je to nerealne, ale ne nemozne... ale mslim,ze je asi tak 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000.......000x vetsi sance, ze spadne na me meteorit. Pravdepodobnost, ze se ti rozbijou 2 disky zaraz je take nepravdepodbne, realne jsem nikdy nevidel nikoho, komu by odesel master disk a zaraz disk na zalohovani (neplest s raid polem).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Omyl, to je nemožné, protože na základě zákonů fyziky víme, jak daleko může taková kulka z kalacha doletět. Pokud jsi mimo vzdálenost dostřelu (plus vzdálenost případného letu střepin), jsi z obliga. Tato kulka nicméně může nepřímo zavinit tvoji smrt, to vyloučené není. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna vznikne gravitacni anomalie a je to doma :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Teď jsi to tedy vylepšil..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mozna vas to prekvapi, ale prave na zaklade zakonu (kvantove) fyziky vime, ze se muze stat naprosto cokoliv. Zminena kulka z kalacha se muze klidne teleportovat dovnitr protiatomoveho bunkru v USA. Pravdepodobnost takoveho jevu je sice velice mala ale nulova neni.

Co se ochrany dat tyce, tak je nutne predevsim myslet na to, ze i ono cloudove uloziste se nakonec sklada z HDD (casto ve stejne cenove hladine), ktere mohou selhat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vypravet panu Bohunkovi o kvantove fyzice je jako hazet perly svinim, nechape totiz ani elementarni matematiku :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dejte mi vědět, až se podaří teleportovat byť jediný atom ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

http://aldebaran.cz/bulletin/2004_31_tel.html
Jinak doporucuji cely server.
A samozrejme ocekavam namitky typu :to neni teleportace, iont neni atom atd :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Dobře, do kvantové fyziky se cpát nebudu - nikdy jsem to nezkoumal, ergo tomu skutečně nerozumím, a ni nechci.
Ale pochopil-li jsem úvod správně, jedná se o duplikaci, nikoliv teleportaci. Pointa je v tom, že jde o duplikaci něčeho velice složitě měřitelného, ergo duplikovatelného. Nebo jsem úplně mimo mísu?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Popravdě - kvantové mechanice moc nerozuměli ani její tvůrci, chová se totiž divně :)
Citoval bych Feynmana "Byly časy, kdy noviny psaly, že pouze dvanáct lidí rozumí teorii relativity. Nevěřím, že tomu tak kdy bylo. Možná bylo období, kdy jí rozuměl pouze jeden člověk, protože byl tím jediným, kdo ji měl v hlavě dřív, než napsal svůj článek. Ale potom si lidé článek přečetli a mnoho z nich teorii relativity tak či onak porozumělo, rozhodně
jich bylo víc než dvanáct. Naproti tomu si myslím, že mohu bezpečně prohlásit, že není nikdo, kdo by rozuměl kvantové mechanice."

Ale k pokusu:
Teleportace je chápána obecně jako zmizení objektu a jeho objevení jinde. Principielně bychom museli přesně přenést stav objektu a na jiném místě vytvořit objekt se stejným stavem, původní objekt poté zničit.
Pokud uvažujeme kvantovou mechaniku (a pohybujeme se v rozmerech atomu) je vtip v tom, ze ctenim hodnot stavu dojde k jejich zmene (energie techto stavu je totiz tak mala, ze ctenim nejakym fyzikalnim instrumentem ji zmenime a tim v podstate dojde k jeji destrukci - energii ji bud dodame, ci ubereme. Proto se casto uvadi, ze u kvantovych pocitacu prectete hodnotu stavu jen jednou.) A tedy pokud se bude jednat o teleportaci iontu, ci proste stavu, ktere ho definuji, dojde k destrukci originalu timto ctenim.

Z tohoto pohledu se opravdu teleportace = duplikace + zniceni originalu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne k destrukci originálu (iontu) jako takového, ten atom tam stále bude, jen k destrukci (změně) původní informace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je celkem i logické, což? A funguje to už celkem dlouho v trochu jiné formě - známe to pod slovy jako "návod k přípravě/výrobě/stavbě"...

Problém u tohoto je, pokud tedy informaci získáme, že utvoření objektu na základě informace trvá čas. Zatímco teleportace tak, jak si ji lidé představují, a jak jí vidí ve filmě, je bezprostřední. Tj k současné teleportaci bybylo potřeba cestování v čase, což zatím neovládáme.. Navíc to stojí i zdroje - přeneseno do světa většího, než atom, materiál potřebný pro zdrojový objekt se stává odpadem. Prostě a jednoduše, teleportovat částici neumíme. Umíme přenést informaci o částici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne nutně. V kvantovce operujeme s provázaností (entanglement), kdy dvě částice (i více), neomezeně od sebe vzdálené, jsou vzájemně provázané a když změníme jednu, tak se okamžitě změní i ta druhá (dokonce bez prodlevy kvůli nějakému cestování rychlostí světla, protože nic necestuje). Tedy na jednom místě Tomáš Bohuněk zmizí a na druhém se ve stejnou chvíli objeví. Problém je, že je potřeba, aby byly ty částice kvantově provázané, tedy musí nejdříve dojít k jejich provázání a to sebou nese spoustu problému teoretických i filozofických (nebyly náhodou provázány již při vzniku vesmíru?).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A jak daleko jsou při současných pokusech tyhle částice od sebe? Nanometry?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

5 μm = 5 000 nm

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pffffff :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, k destrukci objektu samozřejmě nedojde. Moje chyba.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:D :D :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem díky tomu, že je nemožné, aby vás zastřelila kulka, vystřelená v Sýrii (natož pak Sírii), tedy že tato pravděpodobnost je 0, dopustil jste se chyby, za kterou by vás každý operační systém potrestal smrtí, protože dělit nulou....? :-)
Také bych určitě chtlě vidět "nepravděpodobnou pravděpodobnost" ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Horkou, studenou, do klece a nekrmit...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Padlo tu, ze studujete vysokou skolu, proto jsem predpokládal alespon elementarni znalosti, no nic.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak soudíte proto, že vás kárám kvůli zaokrouhlování?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak soudim proto, ze nechapete vyznam limity :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Význam limity skutečně chápu. ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Potom jsme ve slepé ulici :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Region lock = nesmysl
Poviny Kinect = Big Brother
Povinne pripojeni na net = no comment
Cloud rendering = MS kecy bez realneho prinosu (mozna tak pro Amiky, kteri budou mit prednost, pokud se to bude vubec nejak vyuzivat)
Cloud storage = souhlas s Davidem
Cena tak o 50% vetsi nez v US..
Suma: Dekuji nechci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

+1

Kdyby ten Kinect radši vzali, udělali na něj PC drivery a dal se pořídit a použít i samostatně...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Verze nového Kinectu pro PC má být k dispozici, ale asi až příští rok.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Protoze stejne nove konzole pobezi zas jen na 30fps, tak by teoreticky stacil ping do 30ms a bylo by to bez pridaneho lagu. Ale i tak je to cele nesmysl. Datova narocnost odesilani sceny pro rederovani by byla celkem velka. to uz by bylo lepsi jet ciste cloudove a posilat jen uzivatelsky vstup.

Jedine kde to muze byt vyuzitelny jsou inengine animacky. Tam na tom ze to bude pozdeji vubec nezalezi a daji se pouzit i vicekrat pokud je pocet variaci dane animacky omezen.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mnohé fyzikální výpočty, ale třeba i dílčí výpočty pro některé post-efekty nejsou zpracovávané pro každý snímek, ale jednou za X snímků nebo za určitý časový interval. Tohle vše může běžet v cloudu, aniž by to muselo nějak výrazně zatěžovat linku nebo zvyšovat latence.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ukaž mi ten "dílčí výpočet pro post efekty" nic takového neznám. Post efekty se počítaj real-time na straně GPU.

A ukaž mi ten fyzikální výpočet kterému nebude vadit že tam a zpět na server máme 50ms (v lepším případě).

Tohlke nemůže fungovat. A nebo bude stylem jako onlive, ala lag jako kráva a mizerná kvalita. I když musim poznamenat, že mnozí konzolisté to možná ani nepoznaj, doteď jsou zvyklí hrát na upscalovanejch 720p či někdy i 1024x600 na televizi kde maj zapnuté dopočítávání mezisnímků, a pokud možno sharpess +50% (default) to je pak pokoukáníčko. A ten inputlag... možná větší než ty latence na samotnej server. A když jim tohle nevadí, tak už jim nebude vbadit ani ten cloud gaming. Ale já se s tim nedovedu ani trefit do dveří a do 5 minut mam těžkej bolehlav.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně! No-Xi ukaž dílčí výpočet pro post process efekty!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já hraji 1080i/1080p bez upscalingu na konzoli.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak si jdi zase hrát na té konzoli jo... :)

Xbox 360 rendering v 1080p vůbec nepodporuje (nevešlo by se do jeho EDram)

A PS3 renderuje v 1080p asi tak 3 hry, žádnej AAA titul.

Většina her na konzole se renderuje v 1280x720, některé bohužel jen v 1024x600. A pokud tohle nevidíš, tak fakt neni co dodat. Ono se to nemusí zdát, protože výstup je 1080p a HUD + 2D prvky jsou v 1080p, ale samotnej 3D rendering neni. Pokud si ke stejné TV připojíš PC a spustíš tu samou hru v 1080p, bude to vypadat úplně jinak.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Při nákupu her je u některých titulů uváděna podpora pouze 720p, u jiných 1080p. Kdyby šlo jen o upscaling, asi by to tam nepsali.

Když ke stejné TV připojím PC, tak buď musí to PC stát 4x více, než konzole, aby se to netrhalo (pak je výstup pochopitelně kvalitnější).

Some games let the GPU handle the scaling to 1080p directly from the arbitrary resolution. e.g. MotoGP 06, PGR3, ESIV:O...
Zdroj: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A stejne co bude delat az mu nekdy vypocet neprijde zpet. Zacne panikarit, protoze bude muset neco pocitat co nemel v planu - musi pouzit jednodussi vypocet aby to stihl. Takze bude kolisat kvalita zobrazeni nebo se veci budou pokazde chovat jinak (ruzna kvalita vypoctu fyziky)
Stale to vidim pouzitelny pouze na animacky a podobne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty in-engine cutscény (jak se tomu asi nadává "odborně"?) zní opravdu dobře... Ty se mohou celé vyrenderovat na straně serveru, a poslat klientu jako video, mohou se počítat v předstihu, etc..

Dobrá úvaha je ztráta dat na síti. No pak je problém. Bylo by energeticky nevýhodné, kdyby si nižší kvalitu všeho počítala konzole sama "pro jistotu" vždy, a skoro vždy to zahodila, protože bez toho by prostě nestihla, a muselo by dojít k lagu, který by zruinoval "user experience".. Takže s nějakým realtime renderem v oblacích se můžeme rozloučit, a počítat se tam, pokud vůbec, bude jen to, co není vidět..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když se bude posílat video tak to není rendering, ale streaming. Streaming nějaký ten pátek funguje (třeba OnLive), ale je hodně náročný na připojení.

Pokud bychom brali v úvahu množství konzolí, které ms prodá za měsíc a rozpočítali na těch 300tis serverů (blíže nespecifikovaného výkonu) tak se dostaneme na poměrně ošklivý poměr výkonu vyčleněnou na jednu konzoli ikdyž by těch konzolí v jednom momentě byla připojená jenom půlka ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Servery se dají vypínat, atd. Výkon se prostě dá škálovat, když je centralizovaný.

Je otázka, co má smysl - vyrenderovat takovou scénu, a zabalit ji do dat je nejlevnější, ale asi je "zbytečné" aby hra byla kdovíjak velká. Proto se podobné scény řeší na koncovém zařízením RT renderem. Posílat je do cloudu nejen otravuje síť, ale ještě se daná věc počítá milionkrát (a milionkrát otravuje síť).

Tedy když nad tím přemýšlíme, i tohle je blbost.. Tak jaký sakra má smysl ten cloud? :D Kromě sociálního inženýrství a globálních statistik a logování? SamanCZ toho taky moc neutrousil...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Servery nepotřebuješ vypínat, ale spíš zapínat ;)
Nebavíme se tu o milionech, ale o desesítkách milionů (na 300.000 serverů plus ne každý bude hrát stejnou hru v tom samém úseku). Server nebo cloud rozhodně není kouzelná výpočetně neomezená krabička od sirek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jestli si rozumíme. Já neříkám, že výkon je neomezen. Ale dá se v jakémkoliv poměru přidělovat konkrétním klientům výpočetní čas nebo počet procesorů, a při nenaplnění všech procesorů nebo celého času se to dá uspořádat tak, aby se některé servery daly dočasně vypnout, později zase zapnout - tím se ušetří. Ale předpokládám, že s tím spor nemáš..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to cloudove pocitani casti obsahu vypada zajimave, resitelne to asi je celkem snadno, sak i dnes se pro rasterizaci obraz da rozdelit a rendruje se na vrstvy (u first person zcela nevyhnutelne a vpodstate zbran s rukama se rendruje az jako posledni cast v tiku), ale docela bych se bal prave toho lagu na urcitych castech obrazu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

myslím, že ten cloud bude na věci typu "příprava oblastí mapy, kam se hráč třeba za 1min pravděpodobně dostane s aplikací proměných, co navařil předchozím hraním" apod. ať to nemusí počítat konzole, jako že se nebude počítat v oblastech, které musí být teď hned zobrazeny, ale to co příjde v brzké době, z toho by se daly i dělat dobré statistiky, jak se kdo v které hře nachází a co dělá + kinekt nám k tomu dá nějaká RL data statistici se musí rozplývat blahem :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Procesor má 8 jader, myslím, že pro vývojáře bude problém vytížit všechna jádra na 100%, o cloudu nemluvě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja sa priznám, že som sa v tom úvode „Vývoj 8core AMD APU vyšel na více než 3 miliardy dolarů“ stratil: Pod selským delením mám teda rozumieť (1mld pre PS4, 1mld pre XB One, 1mld pre G-series, „Temash“, „Kabini“, „Kyoto“ pre X-series) ?

Ale veď osemjadrové APU generace „Jaguar“ ako také má len PS4 a XB One, takže by som predpokladal náklady 1.5 mld a 1.5 mld?

Stále tu marketing vyzdvihuje mudularitu AMD APU SoC postavených na odnožách G-series, „Temash“, „Kabini“, „Kyoto“ pre X-series!

Tak ak táto modularita predstavovala ešte ďalšie 3 mld (alebo len 1.5 mld alebo len 1 mld) na vývoj čipu pre Xbox One od AMD čo predstavuje naviac 1 modul o štyroch Jaguar jadrách + 32MB eSRAM + Radeon HD 7790 iGPU, tak ani si neviem predstaviť čo by stál vývoj "nemodulárnej" koncepcie Intel “(VIA)” + nVidia.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No mě číslo 60 miliard korun za vývoj toho APU zní poněkud nadneseně, marketingově. To do toho sečetli náklady už od Athlonů a prvních ATI Wonder ne? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IMHO právě málo. Pro srovnání Cell pro PS3 stál 400mld ;) Ty 3mld zahrnují absolutně všechno počínaje architekturou a designem konzole konče. Zdroj http://www.eurogamer.pl/articles/2013-05-27-xbox-one-umowa-pomiedzy-micr...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Aha, nejsem účetní takže jsem termín "hodnota projektu" směle ignoroval.

Ad Cell: Číslo jsem samozřejmě nekontroloval nicméně proti ušmudlanýmu Jaguaru je Cell naprosto jiná liga a navíc v něm nebyla angažovaná pouze jedna firma přičemž právě zaplacení Cellu poslalo Sony málem ke dnu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to, že po určité době exkluzivity konzolí se 8jádrové Jaguary dostanou i do běžných PCček :-) Anebo tu třetí třetinu tvoří servery?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nebo je to vsechno jen blabol jako zbytek clanku .....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mel byt tenhle clanek jakymsi uvodnim mementem "vitejte na root.cz" nebo "vitejte na nove zumpe ceskeho internetu"?
Vyrazy typu "Šmírovadlo Xbox One / Kinect 1080p" jsou slusne receno ubohe. Nejdriv se pise, ze s MS dali miliardy na vyvoj toho cipu a pak se pise, ze to bude cip prodavany normalne v obchode, tomu uz by snad dneska neuveril ani Nyvlt z idnesu ...
Takovou snusku bludu, aby clovek na netu pohledal, fakt! Pry regionalni omezeni ..... ted snad xbox nebo playstation nebo budouci xbox nebo budouci playstation nebo vsechny androidy nemaji nahodou dnes taky nahodou regionalni omezeni???? ANO MAJI! Ale ne, to neni nova konzola on Microsoftu, tak proc o tom psat, kdyz si muzem zahojit ego jinde, ze?:)
Asi i synovi vesnickeho blba a televizni rosnicky, musi byt jasne, ze ty dve nove konzole budou priblizne stejne rychle a budou tak rychle, aby na spici zustaly aspon rok, dva nad beznym PC HW. Aspon co zverejnil MS, tak to bude bomba, presny kinect, multimedialni centrum ..... proste zadny ausus. O PS4 se tu snad ani nepsalo, nicmene pochybuju, ze to tak dotahnou jak MS (preci jenom je to nejvetsi SW firma na svete oproti SONY, ktere je ..... no, urcite ne nejvetsi, ani zdaleka), kazdopadne budou az druzi na trhu, takze budou jednoznacne v nevyhode.
A ten cloud? Autor asi nikdy neslysel o remote playstationech, kde byly predplacene hry a hralo se online .... i sam autor ve sve omezenosti pise, ze ma ping 13ms .... coz mu dava s prehledem refresh 75x za vterinu ..... pripoctem-li nejake zpozdeni, tak treba 50x refresh, coz na konzoli bohate staci na cokoliv ...... nejspis bude stacit i 25x za vterinu, preci jen konzole nemaji mys a o nejake akcni FPS zabave nemuze byt ani omylem rec, takze 40ms response time bude az az .....
Microsoft zamestnava desetitisice odborniku z celeho sveta, ze vsech odvetvi IT, ale ne, pan Jezek jim to dnes nandal:) Cele cloudove vypocetni clustery jsou vyhozene prachy, stejne tak jako vyvoj za nove APU a celou konzolu vubec ..... navic to prej bude kazdeho smirovat (pise clovek, ktery beztak pouziva na dennim poradku produkty google, cili nejvetsiho smiraka) .... ted si Ballmer trha posledni zbytky vlasu, kdyz cte tento clanek v translatoru:o) Uz vidim, jak akcie Microsoftu, v navaznosti na clanek na cdr, mizi v propadlisti ....... :o) Hm, ted ctu, ze akcie MSFT se chystaji prolomit 13ti lete maximum, asi nectou prognozy pana Jezka:o)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No ty v*le, to je zase síla.
Běž si radši koupit akcie, Brouku Pytlíku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:-D ze se zase jednou scházíme nad nejakou podnětnou jezkovinou coz?

To je zase takova hromada kecu, ze to není mozne ... ne jen ze sem se NIC (opravdu tu neexistuje nejaky vetsi font?) nedozvedel o XBOXu, ale jeste sem si musel precist o neznalosti okorene osobnima dojmama pana Jezka - "ja tomu sice hovnajs rozumim, ale vam teda povim, ze ten cloud nemůže vůbec fungovat!" ....

Btw pekna narážka na cervenyho trpajzlíka ...

A mel sem presne stejnou myslenku, v "mem" oboru je hromada opravdu geniálních lidi a ty se rovnomerne deli a prelevaji mezi Googlem, Microsoftem, IBM, Amazonem a jeste několika .... ale všechny je strci do kapsy někdo, kdo je tak nad věci, ze mu staci psat o vrscich ledovce celého odvetvi ...

Btw cloudove zlo ... dneska udajne dela az 70% celkových prijmu zminovaneho Amazonu a krom jiného snad uz i zdvojnásobil zisk spolecnosti. Zrejme tedy jde opravdu o okrajovou a vesmes nesmyslnou věc, která se vlastne ani nemá sanci uchytit :-D

Spatna zprava pak je, ze novy kinect vidi velice dobře za tmy, znacne do dalky (i když na demonstracích vidíme vykresleni s omezenou vzdalenosti) a pravdepodobne si ho koupi několik lidi v okoli pana Jezka .... takze zbyva uz jen zatemnit okna - nejlepe prekliska ci karton ... a na plochu v Mandrive nastavit na něco světlého at je v mistnosti trosku videt!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Píše se "13leté", nikoliv "13ti leté" ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Predpoved pocasia je jasna. Najblizsie roky bude polooblacno az oblacno. Microsoft sa tymto pripravuje na cloudove hranie, nvidia k tomu pripravuje hardver (vgx). Neskor mozu preniest na cloud celu hru a budeme platit za herny cas (ako na automate). Tipujem ze dalsia generacia xboxu tak za 4-6 rokov bude len tenky klient s pripojenim do cloudu. Rychlost pripojenia sa rychlo zvysuje (aj pevne aj mobilne pripojenia). Kvalita tiez, takze ani vypadky nebudu takym problemom. Pre velke firmy nie je problem postavit aj regoinalne datove centra na tento ucel, takze ani latencia nebude problem. Aplikacie idu do cloudu (office, adobe, ...), hry idu do cloudu, socialny zivot je v cloude, data su v cloude ... vsetko bude v cloude. Musime byt predsa blizsie velkemu bratovi aby na nas lepsie videl ;-) .

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A už se všichni těšíme... :-) Ještě GPS čipy pod kůži, na ty nezapomeň ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne si myslim skor ze cloudova cast je trochu blbo odprezentovana informacia ktora je daleko dolezitejsia pre vyvojarov. Chceli z toho vytrieskat nejaky PR kapital ale blbo to sformulovali. Podla mna ide skor o postupne vytvorenie platformy pre vyvojarov a mozno dotalacenie ich k pouzivaniu, respektive prenajmu (inu moznost nebudu mat kedze to bezi u MS) prave cloud serverov. Inak povedane chcete multiplayer vo vasej hre ? Ok ale servery budu bezat na nasom cloude a ten si budete prenajimat. Samozrejme ze developeri tieto naklady potom presunu na zakaznikov, ale pre MS je to proste dalsi sposob zvysenia prijmu z hier. A v podsate to moze dosiahnut velmi jednoducho, ak povedzme sietove API z OS na XboxONE bude vzdy komunikovat cez MS servery.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konečne jeden rozumný a realite podobný scenár.
+1

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Multak urcite ano, na to se ty servery hodi.

Take si ale na tom cloudu dovedu predstavit komplet celou AI do her - strategie i FPS. Na cloudu by bezeli treba 4-128 pocitacovych hracu s pokrocilymi algoritmy, konzole bu pak vykreslovala pohyby jednotek , fyziku, resila pathfinding apod.

Vyhodou by bylo, ze pocitacovych hracu by mohlo byt hodne a zaroven by byli mnohem chytrejsi nez dnes - napr. by se v FPS mohla poradne simulovat taktika skupin (cety, roty), kde jednotlivi boti spolu ucinne spolupracuji nejde jen o bandu stejnych botu se stejnym odhanutelnym chovanim.

Proste AI by nebyla omezena lokalnim HW (at uz 2,4 ci 8 jadrovym CPU), to by mohlo konecne vest k rozvoji AI dosud nevidanym smerem - neuronove site, schopnost se ucit, reagovat na taktiku lidskych hracu...

Vsak je to Microsoft, kdo dnes vlastni technologie SKYPE a .NET ... takze uz je na dohled ... SKYNET?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tomu az tak moc neverim. Treba si uvedomit ze kazda hra, teraz nemyslim titul ale spustena "simulacia/hra" je jedinecna a potrebuje simulovat AI,fyziku a dalsie veci. Samozrejme toto je tak od brucha povedane ale v takom pripade by moholo bezat povedzme iba 300000 hier/simulacii naraz na celom svete v rovnakom case (v hre ktora by vyuzivala dany cloud a samozrejme aj zalezi vykonu a vytaznosti jedneho serveru - kolko simulacii by sa dalo na nom spustit). Nehovoriac ze taketo remote vypocty su dost narocne na synchronizaciu. Celkovo si nemyslim ze by v FPSkach sa to dalo vyuzit ci uz na simulaciu AI alebo fyziky ktora vecsinou bezi aspon 30fps. V strategiach by sa to dalo vyuzit povedzme na simulovani nejakej vecsej bitky, obchodneho managementu. Pri RPG simulacia nejakych hubov kde sa mozu stretnut hraci, lenze to uz zase smeruje k MMORPG co neni cloud rendering. Celkovo si myslim ze vyuzitie tych serverov pre jedneho hraca je moc nakladne a skor sa to prave bude vyuzivat, ako som uz napisal, pre serverove casti hier. Alebo si MS postupne buduje svoje Gaikai ale potom je tych serverov malo a zasa vyda zbytocne vykonnu konzolu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.