Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ztrácí Linux podporu id Software a Johna Carmacka?

to muzelo stat ms balik :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepouziva playstation 3 nieco ako opengl? Rozhodne to pouziva MacOS X, takze neviem, kde je problem. A podla mna nejde ani tak o linux ale o to, ci su windows jedina "platforma" kde to pustim, alebo nie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IMHO Carmack to nedělá pro peníze. Už před deseti lety (nebo i víc) jich měl tolik, že by nemusel do konce života nic dělat. Zřejmě mu XNA připadá jako dobrý řešení. A proč taky ne když hry v něm napsané se dají spustit na XBOXu i na PC jak pod Win tak pod *nixem pomocí Mono.XNA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To asi není šťastna volba zvlášť po uveřejněni uprav v rámci OpenGL (je daleko rychlejší) navíc dojde uveřejní nového OpenGL (ver. 3.0 - konec záři).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkoušel někdo někdy hry pod Mono? Jaké mate zkušenosti, když to tady píšete. Já jsem spokojeny s Wine nebo s Cedega, ale tohle jsem ještě nezkoušel :)
Jinak jsem uživatel Ubuntu a v OpenGL mám několik projektu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mono.XNA je v plenkách - http://code.google.com/p/monoxna/ a nepsal jsem že s ním mám zkušenosti ale že je to možné, i když úroveň implemetace asi ještě nebude na takové úrovni aby se na tom dalo provozovat něco kloudnýho ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Parada:) Konecne pochopil, ze vyvoj (her) pro linux nema vyznam ..... a uz nevyjde takova patlanina jako doom3 ..... pomale a nic moc .... co se grafiky tyce .... co se tyce hratelnosti, tak nic proti:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konec Linuxu,ztráta času.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Anebo je D3D proste vyhodnejsi pro vyvojare her nez OGL...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co to tady zas resite. Jak kydby byly hry pro Linuxovou platformu doposavad neco duleziteho... :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: El-Condor

Nech je byt. Zase se tady sleze spousta tak trochu zakomplexovanych, kteri si udelaji dobre urazkami uzivatelu Linuxu :-)). Vzdyt jse s nimi legrace.
Ale skoda to je... :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co se vlastně stalo? Nic...
Cesta rozumného prosazení GNU/Linuxu není přes hry, ale přes nasazení do firem, potom si to ještě všichni rozmyslí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dobre, takze: Graficke kraviny (slovem hry bych nektere dnesni veci nazvat nedokazal) na konzole, do firem draze placene Windows a Office a normalnim lidem domu neco jednoducheho, nenarocneho na HW a levneho. Pokud to bude linux, proc ne. A vsichni budeme spokojeni ne? Na PC muzou zustat hry s jinou hodnotou nez grafickou, proc ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, je škoda, že se dal, John Carmack, k programování, pod DirectX10, asi nějaká verze CZ, no ono, ten Operační systém Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, jak má tu ochranu, DRM, která se má, ale spouštět, jen, při přehrávání, Videa, v Kvalitě, Blu-Ray, ale ona, se spouští, i při přehrávání Videa, ve Formátu *.MPEG1, z roku 1992, a v rozlišení 352x288, což je horší, a zatěžuje, procesor, až na 80%, a když tu ochranu vypnu, tak, pak, ale ten soubor, ve Formátu souborů *.MPEG1, ale nejde, přehrát, kdyby, tak John Carmack, pořád, programoval, pod OpenGL, tak, by klidně, co dokážou, využít, Grafickou Kartu NVIDIA GeForce 8. Generace, s podporou rozhraní DirectX10, asi nějaká verze CZ, a s podporou rozhraní OpenGl 2.0, klidně, i v Operačním systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, mohl, využít, rozhraní OpenGL 2.0, pod Grafickými Kartami NVIDIA GeForce 8. Generace, které umí, to samé, co rozhraní, DirectX10, asi nějaká verze CZ, a mohl, by tak, trochu vydusit, Firmu Microsoft, a třeba, by si Firma Microsoft, to ještě, rozmyslela, a udělala, by to rozhraní, DIrectX10, asi, nějaká verze CZ, ještě pod Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, což by bylo, super, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Noxik : To nerozdelis ...Na vela veci musis mat doma rovnaky soft ako v praci (citaj pod WinXP/Vista)..Resp. najprv ho musis mat doma ako student az potom dostanes dobru pracu....A ked uz mas 1 PC s Win naco je komu 2. s Linuxom or MacOS ?.A ze sa da na tom hrat je pre vacsinu ludi len bonus zdarma. BTW : Niesom proti alternative vsak si prave instalujem s Freesco Lin na P133/32MB :-).Nema niekto tip na vhodnejsie distro ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Ladik 45: To myslíš vážně že ti Visty vytěžují CPU při MPEG1 na 80%? Máte ještě někdo podobnou zkušenost ? Hlavně že dokonale funguje ochrana proti kopírování nebo rovnou proti přehrávání...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale, vlastně, nadupaný a nový Engine, ID Tech 5, a běží, pod rozhraním, DirectX9c, asi nějaká verze CZ, takže, nakonec, to John Carmack, Firmě, Microsoft, docela natřel, a ještě, taky, Firma co vyrábí, hru Half-Life 2, asi nějaká verze CZ, se taky, vyjádřila, že zatím, bude, dělat, hry pouze, asi pod rozhraní DirectX9c, asi nějaká verze CZ, což je super, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdar Kapitáne Nemo, jo to myslím, vážně, že mi při přehrávání, Videa, ve Formátu souborů *.MPEG1, v rozlišení 352x288, a v programu Microsoft WINDOWS Media Player 11, asi nějaká verze CZ, mi vytěžuje, procesor AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), asi na 20%, ale ta samotná ochrana, mi vytěžuje, ten procesor AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), až 80%, takže dohromady, je vytížení procesoru AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), při přehrávání toho VideoKlipu ve Formátu MPEG1, a v rozlišení 352x288, až 100%, schválně si zkus, dát, Ctrl+Alt+Delete, a spusť, si správce, úloh, a koukni, se jak, ti vytěžuje, procesor, třeba, to Video, ve Formátu souborů, *.MPEG1, v tom přehrávači Microsoft WINDOWS Media Player 11, asi nějaká verze CZ, samozřejmě, ale v jiných přehrávačích pod Operačním systém Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, je to vytížení procesoru, při přehrávání, toho souboru, ve Formátu souborů, *.MPEG1, a v tom rozlišení 352x288, jenom těch 20%, tam, totiž, ta ochrana, DRM, nefunguje, teď, je, ale otázka, jestli vůbec, ta ochrana, DRM, k něčemu vůbec, je, když Funguje, asi jen, v tom přehrávači Microsoft WINDOWS Media Player 11, asi nějaká verze CZ, v tom Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, a v jiných asi ne, co mi brání, pustit, si, třeba, to Blu-Ray, Video, v jiném přehrávači, pod Operačním systémem Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, a tu ochranu DRM, tam vlastně, nemít, takže nakonec, je, celá ta slavná ochrana, DRM, v tom Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, jenom, k tomu, aby kazila, poměrně, dobrý přehrávač, Microsoft WINDOWS Media Player 11, asi nějaké řeči CZ, a to je, trochu škoda, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka pro všechny:
---------------------------------------------------------

Je tu ještě někdo, kdo čte Ládíkovy přízpěvky? Poprvé to byla snad recese, ale přiznám se, že opakovaně se to ani nedá číst. Vidím Ládík45 a rovnou to vynechávám. Jinak nic ve zlým.

Kdo čte Ládíkovy přízpěvky?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Necte... at se prase nauci psat..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"...ID Tech 5, a běží, pod rozhraním, DirectX9c, asi nějaká verze CZ, takže, nakonec, to John Carmack, Firmě, Microsoft, docela natřel"

No jelikož na současném XBOXu DX10 ani nepojede a Carmack tak neměl moc na vybranou, tak jim to teda natřel :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Igo:
Už se naučilo a řekl bych, že je to na prase docela úspěch :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ježiš Ladik je stará vojna, toho zažívám na žívě už tolik roků... si musíš zvyknout. Ale je to husté, prostě no.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kapitán Nemo a ostatni >> s Ladikom nediskutujte, je to bot (AI). Som zvedavi ci bude na mna reagovat. Ak nezareaguje, iba ma v tom utvrdi.

BTW je celkom fajn, ze ID a Carmack idu naplno do D3D. Este lepsie je ze idu po DX9 a na DX10 sa vykaslali. Toho Linuxu je to skoda, lebo je to o jednu moznost menej, mat na Linuxe A class hry.

Snad to ID pomoze sa dostat opat na vyslnie, lebo Doom3, Q4 nezaznamenali taky zaujem ako by si tvorcovia priali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

El-Condor: Ano cita. Dokonca s tym nemam az taky problem ako sa zda z reakcii ostatnych. Dolezite pri citani jeho prispevkov je NEVSIMAT si ciarky. Potom sa to uz celkom da. No a po troche treningu aj zistis, kedy mas preskocit zopar slov (obvykle ked spomina wokna a vzdy za tym nasleduje verzia a jazykova mutacia).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ladikovy prispevky jsou vzdy pomerne slusne k tematu. Nerikejte ze robot bude zkouset vytizeni filmem na widlich s drm a na widlich bez :) Myslim ze pokud je Ladik opravdu bot, tak jeho vypocetni zabiraj nekolik akru ctverecnich v Narodni Sekuritni Agenture asi nejaka verze US :--))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

xixixi: Můžu jenom doporučit Slackware, P1 233MHz, 96MB RAM a šlapal jak hodinky, dokonce jsem našel různé bizarní návody, jak si s ním kdosi hrál na 286... Nejnovější je verze 12.0 (v pátek vydaná), ale tady ftp://ftp.sh.cvut.cz/MIRRORS/slackware/ jsou i nějaké starší...
El-Condor: Já ne...

Ladíku, kdo tě naprogramoval? To musí být geniální programátor, až na tu CZ verzi, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja ctu ladikovi prispevky s chuti :), sem tam carka navic se da prezit. pokud se oprostis od carek, zjistis, ze ladik ma vesmes pomerne pripominky k tematu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Ladik 45: No ja si myslim ze tam mas nejakyho vira, zprehazel ti tvoje prispevky do naprosto nective podoby, a do kazdeho radku vlozil nesmyslne "asi nějaká verze CZ", treba to souvisi i stim vytizenim :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster23: Linux na 286 nikdy nejel, protože nemá chráněný režim a tuším ani stránkování.

Jinak (k tématu :-): Ládíka zpravidla nečtu a popravdě řečeno bych si život bez něj dokázal představit. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K tématu: docela škoda, přece jen OpenGL mi přijde jako vcelku dobrá věc. Každopádně špatná zpráva pro Linux. Bez her se Linux na desktopu nehne. No a taky je to podle mě mírně špatná zpráva pro nVidii a dobrá pro AMD/ATi, protože pod OpenGL má nVidia tradičně navrch.

El-Condor, NOX: Náhodou, mě zaujalo, že dneska zvládl zformulovat reakci na příspěvek, který mu někdo napsal ;-)
Ale obvykle je nečtu, trvá strašně dlouho to přeluštit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

xvasek: Linux na 80286 skutecne nikdy nejel a dokonce myslim ze to skutecne je tim, ze nema strankovani. Chraneny rezim nicmene ma a existuji (spis existovali) unixy co na ni bezeli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prodej idsoftu je na spadnuti staci se podivat na pocet her co bezelo na idtech4

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, Doom3 jsem si koupil jen kvůli tomu, že jede pod Linuxem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By By iD Software ... opousti jediny 3D standard ... takze bude produkovat sracky v rozhrani, ktere nema dokumentaci, jedna vec jde delat 100 funkcemi ... akorat zadna nefunguje poradne ... ale rychle se vyviji a vznikaji nove verze ;-)))

To vite OpenGL je jedine profi 3D rozhrani, je marketingove nudne, nad kazkou funkci se 1/2 roku premysli ... jo a zapomel jsem ze stejne nudne jako linux proste spolehlive funguje .... takze mozna nic pro hrace, ale CAD/CAM, 3D ala AMYA etc. proste u OpenGL zustavaji ... jo a jaky konec her pro OpenGL ??
http://www.happypenguien.org

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K veci: Nemyslim, ze je Carmack zrovna spicka, a to same plati o ID. Prvni dva Doomy je natolik proslavily, ze jeste dnes, po vsech tech letech propadaku, se na ne mnoho lidi jako na guru obraci, ale davno jsou v tehle branzi daleko schopnejsi teamy a programatori.
OT: Timto prosim vsechny, kdo si mysli, ze retardovany Ladik diskutuje vecne, nebo ty, kteri s nim souhlasi v tom, ze nepotrebuji 4k textury protoze hraji jen v 1280x800, nebo ze kdyz je otravuje DRM ochrana ve Vistach tak si ji proste vypnou, aby zacali psat a vyjadrovat se stejnym zpusobem jako on. Nam ostatnim to podstatne usnadni zivot, az na prvni pohled pozname, koho posty ignorovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak kdyby se vyrobci her trochu ale opravdu trochu naucili programovat, tak by pak vyrobci HW nemuseli upravovat drivery a kdyby meli alespon jednoho stredne chapaveho jedince, tak dnes pouzivaji:

SDL, OpenGL, OpenAL .... a meli by hry 100% prenositelne, mohli by si udelat pres kompilator optimalizace knihoven pro CPU ...

No ale vysvetlujte to managorum

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

xvasek: To je pravda, Linux jel nejméně na 386 ,ale potom se distribuce přestali kompilovat pro 386 a minimum dnes je 486 (myslím že poslední slackware pro 386 byl 8.1)...
Ale já má takový pocit, že to byla nějaká hodně archaická verze Slackware (něco kolem 4) a speciálně opatchovaný kernel, dokonce si vzpomínám že ten člověk se pokoušel zprovoznit a i dva monitory a taky mám pocit, že existuje nějaký projekt, který vyrábí patche pro Linux, aby jel na 286 strojích...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Izak__: "To vite OpenGL je jedine profi 3D rozhrani (...) takze mozna nic pro hrace, ale CAD/CAM, 3D ala AMYA"
Id Software ovšem vytváří hry, takže jim tohle bude úplně ukradené.

A ohledně té přenositelnosti je otázka, nakolik k ní vývojáři mají vůbec motivaci. Dokud zastoupení Linuxu na desktopech v procentech začíná "nula celých...", proč by přecházeli na jinou technologii.

happymaster23: "mám pocit, že existuje nějaký projekt, který vyrábí patche pro Linux, aby jel na 286 strojích"
Hehe, se divím, že se někomu v dnešní době chce se zabývat procesory 286. Zajímalo by mě, jestli se kromě tvůrců najde někdo, kdo to opravdu využije :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Existuje projekt ELKS, ktery je zalozeny na Linuxu. Bezi na 8086, 8088 nebo 80286.
Jsou patche pro GCC na 16-bitove procesory.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.