Ztrácí Linux podporu id Software a Johna Carmacka?
Dle rozhovoru kolegů ze serveru Golem.de s Toddem Hollensheadem, šéfem id Software, se ve firmě, nebo minimálně u Johna Carmacka, dějí a budou dít velké věci. Nejznámější „technologický guru“ na poli 3D herních engine se totiž podle všeho v budoucnu již nebude příliš věnovat Linuxu a OpenGL, jak tomu bylo doposud. Již z dřívějška víme, že se John z velké části věnuje Xboxu 360 a Direct3D a v tomto kontextu je pak celkem logické, že chystaná hra Rage má pod Windows spoléhat na rendering skrze Direct3D, nikoli OpenGL. Již notoricky známý engine nové generace s názvem id Tech 5 je sice schopen běhu pod OpenGL, ale toto je využíváno pouze v rámci portu na platformě Mac OS X, další portace již využívají nejběžnější rozhraní, ať již jde o Playstation 3, Xbox 360, nebo právě zmiňovaná Windows s Direct3D. Linuxová verze id Tech 5 ani není v plánu, tučňáci tak pravděpodobně přijdou o jednu modlu.
Pokud by vás však napadla představa, že se Carmack nechal „překecat v Redmondu“ a soustředí se na Vista/DX10, nebojte se, není tomu tak. Rage má v pohodě běžet pod Windows XP a DirectX 9, ostatně id Software s chutí id Tech 5 předvádí na všech čtyřech platformách (Mac, Win, PS3, 360), kde dosahuje 60 fps při 1280×720p. Pokud však Carmack skutečně Linux a OpenGL opustí, bude to v kontextu otevření ovladačů ATI poměrně smutná zpráva. Mimochodem, pokud nevíte, co id Tech 5 umí, doporučuji více než pěknou demonstraci.