Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 12jádrový Bartlett Lake zvládá vyšší FPS než o 100 MHz rychlejší Core i9-14900K

A teď si představte, že by Intel dal polovinu financí, které dal do vývoje LGA 1851 a jejich procesorů do nativního 10jádra raptor lake refresh refresh do LGA 1700 se skromnou iGPU a nějakými změnami pro lepší zvládání vysokých frekvencí. Vytížil by lépe svoje továrny, nepomáhal by konkurenční TSMC získat nad ním ještě větší náskok, AVX-512 aktivovány a herní (a často i profesionální) výkon by byl ještě lepší než tohle a to vše za nižší cenu, přičemž vydáno by to bylo před 18 až 24 měsíci.

No nic, AMD je v noteboocích impotentní až tak, že to není normální, takže Intel si může dělat jednu velkou a zbytečnou chybu za druhou a jede se dál ve stejných kolejích.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

„AMD je v noteboocích impotentní až tak, že to není normální“

AMD je v noteboocích tak impotentní, že v tomto segmentu aktuálně dosahuje nejvyššího podílu, jaký kdy měla a blíží se i podílu v serverech.

https://diit.cz/clanek/amd-roste-v-serverech-i-pc-podil-z-prijmu-v-desktopu-i-serverech-prekonal-40

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

a vieme z tych cisel zistit, kolko z toho podielu bolo OEM, teda pre firmy?
lebo skusenost je taka, ze pracovne ntb su s amd stale pokurvene oproti tym s intelom...a preto sa beru len ako ten druhy, zalozny, alebo vobec

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Firmy to zatím nekupují protože prostě moc neměly jak.
Ale peklo zamrzlo, a i zaprodaný DELL teprve chvíli nabízí místo řady "Latitude" řadu "PRO"..
Kde už AMD tuším "StrixPoint" je..
Nicméně je to drahé jako "tzíííp", a vzhledem k tomu, že z 80% je naprosto fuk na jakém CPU ten book běží, (mastí se tam SAP/Excel/RDP) asi se toho neprodávají vagóny.
Je to taková jako "luxusní alternativa".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

> Nicméně je to drahé jako "tzíííp",

no... to jsou prakticky vsechny "firemni" notebooky. Ale jako, nedivim se AMD ze momentalne pro ne nejsou notebooky priorita. Ted musi ten podil akorat podrzet. Mozna za par let to bude zas priorita...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslel jsem to tak, že stejný book se srovnatelným "mainstream" CPU Ryzen vs Core vyjde od AMD dráž..
Popřípadě nám Dell nabízel hlavně ty vyšší řady "Ryzen AI" a ke střednímu "CoreUltra5" nebyl vůbec nabízen AMD ekvivalent.
Takže to bylo o mordu dražší.. Takhle to je myšleno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Výrobce musí verzi s AMD buď uměle zkryplit a nebo zdražit, jinak by se intel zlobil a to se ví už hodně dlouho.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Když teď Dell začal do notebooků cpát Ryzeny, tak kvůli tomu radši zrušil svoje původní značky XPS a Latitude, aby si je "neposkvrnil".
XPS už mezitím do nabídky vrátil, samozřejmě jenom s Intelem, tak schválně, jestli až zase bude průchozí ignorovat AMD, nepřijdou zpátky Latitudy (s Intelem nebo přinejhorším Snapdragonem).

:D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ona není zkryplená ani zdražená..
Ten Ryzen AI je prostě dražší než "i5 MeteorLake"...
Cenový Protipól je Lunar, ale ten my kupovat nemusíme.
Zatímco Dell PRO nám s nějakým levnějším AMD prostě nenabízeli.
Je to zatím okrajovka.
A jestli myslíš, že za to může DELL, protože "fandí Intelu" tak to už je dost úsměvné.
To je jak GamersNexus a TPU určitě teď už fandí Intelu, protože jim nevoněl Nějaký jeden Ryzen..
A já jsem úplně mega Intel fanda, protože mi přijdou DVA procesory Intelu po sto letech OK...

To už takový ten stihomam, že kdokoli, kdo neskáče salta z čehokoli kolem AMD je zaprodanec a zrádce :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nepsal jsem o pouze DELL a děje se to roky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pracovní nb do firmy se nekupuje podle parametrů. Manažeři na tom dělat nebudou, takže je netrápí, jak špatný to je (pro sebe si pořídí něco jiného). Uživatelé si vybírají v retailu, a tam AMD jasně vede.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

spis vubec, protoze je firmy proste nenakupuji. Delam v korporaci se 130 tisici lidmi celosvetove a triletym cyklem obmeny notebooku, takze predpokladam nakupy cca 30 tisic laptopu rocne. Ve standardnim procurementu si muzu vybrat ze 3 M4 Applu nebo 5 verzi Dellu s Intel Core Ultra procesory. AMD nevidno. Tak se honi statistiky....

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To je na jednu stranu hezké tvrzení, ale 26 % pořád znamená, že zbytek (až na pár ARM drobných) má Intel ;). Nebo něco počítám blbě?
Jako já jsem si z nabídky s AMD kdysi vybral (Legion 5 Pro), teď tu potřebu vybírat tedy nemám, navíc je na to kravská doba (Sanababish by měl zastropovat ceny RAM, oproti jejich zdražení je zdražení paliv vyloženě směšné a cena RAM ovlivňuje v dnešní technické době prakticky všechno ;-)). 

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jo ale i 26% nejednoho potěší, bylo to pod 10. :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zbytek má Intel, ale jde o to, co konkrétně hodnotíme. Pokud samotné číslo, tak ok. Pokud konkrétní nabídku, tak osobně musím říct, že už se mi nestává jako dříve, že bych si dal dohromady smysluplné požadavky a zjisitl, že takovou konfiguraci s AMD neseženu, ale s Intelem ano. Buďto najdu obojí nebo ani jedno.

Velkou část toho podílu u Intelu stále tvoří Atomy. Pokud se podívám na nejprodávanější x86 notebooky Amazonu, je na prvním místě Celeron N4020, na druhém Celeron N4120 a na třetím N150. Nemyslím, že by notebooky za $189 se 4GB RAM mohly být pro výrobce procesorů dobré jak z hlediska marketingu (je to zoufale pomalé a co první vidí uživatel na šasí, je logo procesoru), tak z hlediska finančních příjmů (nejsou tam skoro žádné marže).

Pokud za podílem Intelu stojí prvořadě tyto produkty, nevidím důvod, proč by mělo být považováno za žádoucí, aby AMD tento segment převzala. Náročnému zákazníkovi by to nepřineslo nic a firemní kase AMD zhruba totéž.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"""Pokud za podílem Intelu stojí prvořadě tyto produkty, nevidím důvod, proč by mělo být považováno za žádoucí, aby AMD tento segment převzala."""

Ty korporáty co nakupují přímo u smluvního dodavatele nepočítáme? Ti asi N4020 nenakupují. Naopak kupují často nesmyslně "i7" i když to nepotřebují, ale mají na to.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vycházím z reálných statistik, ne z přání a domněnek. Jestli máte nějakou statistiku, která ukazuje, kolik procent procesorů se prodá přes smluvní dodavatele korporátům a o jaké konkrétní modely jde, tak ji předložte a můžeme si o ní popovídat.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jo tak to jo, tak tedy žijme klidně v tom, že Intel prodává primárně N4020 někde na Amazonu.
Veřejně statistiky toho, kolik prodá DELL/HP booků firmám o 10000+ zaměstnanců přímo, samozřejmě neexistují.
K čemu by to komu kromě nás tady bylo?
Ale možná se ti zaměstnanci v těch firmách střídají u jednoho booku po desítkách a zas tak moc se toho neprodává :))
U nás má ale každý svůj. A v každém je jeden procesor.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Statistiky z korporátů máme nepřímo skrze lidi, co tam pracují. Např. v 10tisícové firmě nakoupili prakticky atomy, když nepočítám ušmudlaná 2 velká jádra. Bylo to pomalejší než předchozí 4jádro (4C8T) a lidi nadávali. Nákupy se okamžitě stoply a pro zbytek obměny nakoupili 6jádra (+ atom mrdky). Předpokládám, že se příště už nenachytají a zváží i ostatní výrobce procesorů.
Hádám, že problém s výkonem atom mrdek je ten, že business aplikace jsou hlavně data, a ty do atom mrdek tečou čtvrtinovou rychlostí, protože na interní sběrnici v CPU jsou připojena po čtveřicích. To jen, až někdo začne vykládat, že výkon mají jako X let stará velká jádra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tyhle 2 velká jádra raději rozhodně počítej, docela se hodí..!! :))
Ty máme samozřejmě taky..
Jedná se o CoreUltra5 ty booky jsou cenově okolo 20 bez DPH..

Mrdky nemrdky tohle jsou již roky Core5 a v kanclu to nikdo nějak nepoznal..
TigerLake 4C/8T není kdovíjak pomalejší, ale určo není rychlejsí.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Obě velká jádra sežere korporátní antivir, který plně vytěžuje 2 jádra a systém je tak přiřadí na ty jediná výkonná (uživatelská aktivita je v burstech, ne trvající úloha). Předpokládám, že ani power user nemá ve firemní politice dovoleno antivir přehodit na malá jádra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A já ti říkám, že ty notebooky zcela normálně fungují :)
Žádné velké počítání raketové vědy po nich pravda nechceme.
Klasika office + nějaké lokální databáze.
btw Tobě na procesoru s šesti velkými jádry sežere celé dvě jádra (třeba GoldenCove) antivir?
To potěž koště. dobrý drakobijec, :))

Mimochodem u "U" variant (cihly provoz nechce) stejně žádné jiné možnosti ani nejsou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A já ti říkám, že korporátní uživatel na nich pracuje jen na malých jádrech, čímž to na tom není lépe než domácí uživatel ze statistik Amazonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak já ty malé jádra v BIOS natvrdo vypnu frajere, a uvidíme jestli se ten book dostane na plochu....
Protože dle tvé teorie nezvládne ani to..

Oba víme že to pak pojede docela normálně.
Ještě teď provozujem pár booků s i5-7xxx CoffeeLake, a to jsou JEN 2jádra, s ještě daleko menším IPC než Meteor.

Hele i nenávist k malým jádrům má své meze :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, co jsi nepochopil. Antivir jsou 2 vytěžující vlákna a uživatelská práce je v burstech. Takže Windows scheduler ten antivir dá na dvě velká jádra a 1) úlohy uživatele dá na malá jádra, nebo 2) dočasně přehodí antivir na malá jádra, ale to chvíli trvá. PS: Mně na malých jádrech nevadí nižší výkon, ale že jsou připojena čtvrtinovou rychlostí na sběrnici uvnitř CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A když uživatel kliká v SAPu nebo píše mail, tak je obrovský problém běžet na 8malých jádrech myslíš?
Popřípadě když ti říkám že jim ty e-cores normálně vypnu, tak se Antivir, SAP i Excel stejně podělí o ty dvě velké - a hotovo.
Rozhodně to není tak, že Antivir sebe natvrdo naváže dvě velké jádra... a ty je nemáš
Pokud neběží test, je CPU vytíženo na howno nic..
A Mimochodem když jsem si s tím hrál, zapnul kompletní test v Defenderu, obsadil při testování jádra malá...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Očividně to problém je. Porovnej třeba rychlost/náročnost dnešního Wordu a toho na konci devadesátek. A psal jsem, že antivir má dvě vytěžující vlákna. Tedy na 2jádře pojede na jednom jádře 2 jeho vlákna a na druhém jádře úloha uživatele (bude mít jakoby 1jádro).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak se porovnává rychlost Wordu kriste, jakože napíšeš písmenko a ono se objeví za 5sekund?
Neviděl jsem nikdy nikoho dělat bechmark ve Wordu.
A nikdo nikdy mi nevolal, že má pomalý Word :))
Fakt ne, dělám to už 18let.

Mimochodem na 8malých jádrech ONLY běží i Cybepunk a jiné moderní openworld hry.
Word to dá fakt v klidu.
Děláš z těch malých jader Motorolu 68000.

Máš dojem, že TOHLE nedá Word nebo jinou kktinu co na kancl booku vymyslíš???

https://tpucdn.com/review/intel-core-i9-12900k-e-cores-only-performance/...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Protože Cyberpunk 2077 je dobře paralelizovaná hra. Však má běžet na PS 4 / PS 4 Pro, kde je 8 jader AMD Jaguar ("atomy"). A moderní Word na Pentiu skutečně bude psát písmenko 5 sekund.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jo Word v kacl booku ten Cyberpunk náročností rozseká na kusy. Bingo !! O5 potvrzena úroveň fóra.

Přestaň mlít debility a přehodnoť zkreslený pohled..

Předpokládám, že kdybych ti jen napsal, že e-cores ONLY (ty staré) dají Cybepunk na 100fps, že mi určitě řekneš """ jó to by mohlo klapnout """

Ale Word nedají..
Zamotáváš se do lží, které už nechceš měnit a celé to působí velmi komicky.
Word se Cyberpunkem po stránce HW náročnosti opravdu ještě nikdo nestavěl vedle sebe - až ty...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsi nepostřehl, že náročnost her jako Cyberpunk spočívá v GPU. Požadavkům na CPU musí stačit 8 starých atomů v PlayStation 4 a 4 Pro (jádra AMD Jaguar).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dřisty super prdy, ty to píšeš, jakoby hra s otevřeným světem a stovkami objektů na obrazovce snad ani NEPOTŘEBOVALA CPU !!!
Proč tedy v "recommended" není 8x Atom?
Mimochodem, Cybepunk je právě jedna z těch "CPU heavy" her..

A myslím, že jsi na ten graf ve skutečnosti čuměl jako tele na nová vrata.
Je tam víc her, můžeš se kouknout, možná jsou všechny méně náročné než Word nebo SAP na který údajně 8-ecores nestačí.

Máš ty e-cores v hlavě "nastavené" na takovou dehonestační úroveň, že nemáš vůbec nastavenou míru toho reálného výkonu. Opravdu si myslíš, že 8x Cresmont je pomalejší než 8x Jaguar v PS4 z roku 2013..

Stojí ti to za to ???

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Fakt je Cyberpunk heavy CPU hra, když běží na 8 atomech z roku 2013 (PlayStation 4) nebo řekněme plnohodnotně na 8 atomech z roku 2016 (PlayStation 4 Pro)? Když i ve tvém grafu začínají výsledky na 86 fps? Zatímco korporátní webová stránka nebo Electronová aplikace má i 1 GB RAM, které tlačíš čtvrtinovou rychlostí do malého jádra v moderním Intel CPU? Ty Jaguary jsou aspoň připojené plnou rychlostí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na na PS4 ta hra běžela na minimální detaily v 720p a cca 20-25fps.
Bylo kolem toho docela VELKÉ haló.. v prosinci 2020
I na PS4pro běžela v necelých 30fps.
Kdyby ses zajímal o PS do holoubky, víš, že PRO moc procesor neposílilo. Ale hlavně GPU.
Tuhle hru dával opravdu až PS5 s ekvivalentem Ryzen-3700x?

Reálně je 8x Cresmont ve hře výkonný asi jako i3-9100, i7-6700, i5-7500..
Nějak tak.
Hra na tom normálně běží (i Word - fakt), ale trpí na "stuttering"..
Prostě má propady.

To samo o sobě říká, srovnej si "měřítka reálného výkonu" pokud chceš debatovat na úrovni.
Výstup je takový, na kanclbook to FAKT stačí, jen tobě to nevoní..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

CD Projekt Red pak pro PS 4/4Pro napsal úplně nový renderer, podobně jako udělali pro Witcher 3 pro Switch 1 a nedávno pro Cyberpunk pro macOS, aby to naplno využívalo API Metal a běželo i na ultralowendu MacBook Neo. Nestačilo ve "velkém" rendereru jen nastavit "šoupátka" nadoraz doleva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mno museli, porovnání PS4 verze z prosince 2020 a "po updatu" jsou na youtube.
Je to udělané celé znovu - jinak, logicky je tam cítit "downgrade", ale je to hezky vymaskováno, aby to prostě vypadalo "jinak", ne moc hůř..

Opravenou verzi jsem na základní PS4 viděl, dá se na to dívat, dá se to hrát.
PC verzi jsem dojel 2x a je to jiné, o dost lepší.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, CD Projekt Red udělal nový ořezaný renderer, že i na starém CPU nebo "only e-cores" to sviští 86+ fps (a zvládá to tak i Switch 1 a MacBook Neo, samozřejmě tam stačí "filmových" 30+ fps).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže oni ten render předělal/ošesal na PS4, NE na PC, tam ŽÁDNÝ downgrade neproběhnul...!!
PROBOHA... .)
A podesáté píšu, na těch e-cores ONLY jsou otestovány i další hry.

Pokud prostě "plochozemecky" nevěříš svým očím, a rychlost těch podřadných e-cores přisuzuješ prostě tomu, že všechny ty hry jsou vlastně totálně nenáročné, tak ti už fakt nepomůžu ....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jakože nebackportovali nový renderer do enginu pro PC? Myslíš, že drží 2 branche?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na PS4 je jasně vidět po patchích očividná změna grafiky, prostě jinak nasvíceno, některé objekty jsou pozměněné.
Tato změna na PC naprosto nepřišla, nedošlo ani k nějakému skokovému zvýšení výkonu té hry.
Hrál jsem to cca 5měs po vydání, okolo patche 1.2 - 1.3, kde už byly zásadní opravy bugů, ale nebylo to překopání od nuly.

To paradoxně přišlo s verzí 2.0 - tam je render zcela nový, zvýšili se HW nároky (odkazovaný test s e-cores je ještě na verzi 1.6x...)...
Naopak verze 2.0 (příprava na Phantom Liberty) už vůbec nevyšla na PS4 - a ani ten datadisk.
Důvod byl jasný, očesaná "záchranná" PS4 verze nebyla dál vyvíjená, podporovaná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V niečom máte asi pravdu. Ale správate sa ako kretén. Pretože reálne skúsenosti hovoria za všetko.
Vymenili nám staré Dell Thinkcentre za Lenovo ThinkStation. Tie Delly mali staré Intel procesory, ale s plnohodnotnými jadrami a boli to i3. Teraz máme i5. Ono sa pekne pozerá v Správcovi úloh na grafy v záložke Výkon, keď vám píše i5-14500 a Jadrá 14 a Logické procesory 20 (reálne 6P+8E). Prechod bol vynútený kvôli nutnosti prechodu W10 na W11 (nepodpora W11 na tých Delloch). Bohužiaľ ostalo pri 8 GB RAM (z ktorej si aj grafika niečo ukradne). Problém je, že užívatelia sa sťažujú, že to ide pomalšie, je to lenivšie. A to používajú rovnakú sadu programov na prácu, ako pred výmenou. Raz darmo, ale nie len s Antivirom užívateľ pracuje. Majú stále spustený Outlook a nenažraný Teams. Popri tom im bežia jedna až dve podnikové aplikácie v ktorých pracujú a popri tom si podľa potreby otvárajú word, excel, pdf dokumenty. A s radosťou si otvárajú aj web stránky, kde si niečo hľadajú (niektorých práca to vyžaduje).
A skúste ich presvedčiť, že vlastne dostali lepšie a výkonnejšie počítače. Pokiaľ sú tam pomalé m.2 SSD TLC bez DRAM, DDRAM 5 pozerám úplne základných 4800 (čo môže byť pomalšie ako rýchla DDRAM 4), tak sa to nasčíta a výsledok je subjektívny pocit, že sa všetko vlečie. Ale áno, ste KING, lebo argumentujete tým, že na písanie písmenok v akejkoľvek appke musí stačiť ecores.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Podívej, pokud rozdáváte něco jako 6P+8E s 8GB RAM, která je ještě sdílená, procesoru se hlavně v kanclu...
To jsou počítače vyloženě vhodné pro "za stálého míchání lejeme do hyzlu"...

Když teď koukám na dohled, většina našich běžných uživatelů má 16GB RAM a 11+ obsazených.
Když otevřu libovolný starší počítač s 8GB RAM, hned na ploše má zabráno 6GB+...

Tohle je bottleneck v první řadě !!
Mimochodem 8GB RAM se začalo doporučovat s rozšiřováním Visty x64, leta páně 2006....
Takže 20let "stará RAM" problém není...
Ale řešíš slabý 6P+8E procesor.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bottleneck je to, co vidíš ve správci úloh. Např pokud mají RAM zaplněnou z 90 % a CPU zatížený ze 100 % celkem - nebo některá jeho jádra 100 % na procesech aplikace, ve které pracují, co myslíš, že práci brzdí?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli chceš říct, že pokud máš v kanclu CPU s 6P+8E a s 8GB sdílené RAM, že ti bude práci brzdit procesor, tak jdi fakt někam..
Zrovna ty bys měl vědět jak to funguje.
To tu už je na úrovni debaty "Cyberpunk běží na 8e-cores, protože je tím pádem asi zoufale nenáročný"...

Já v kanclu používám i3-8100 a 16GB RAM a zoufale mě omezuje ta RAM, proč asi :)
Protože procesor roku 2026 nemá v kanclu moc co na práci. Takže evidentně stačí i low-end z 2018

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Korporátní webová stránka stovky MB, pracuje současně v několika, součet gigabajty. Electronové aplikace, sám Teams bere 1 GB. To nejsou data, která jen tak sedí jako u old-school aplikací, tady se furt točí. A ty je chceš tlačit čtvrtinovou rychlostí do malých jader. Pak je úplně jedno, jak jsou výkonná, systém se plazí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"" systém se plazí."""

U mě ne, mám těch booků 500..
Ale mají alespoň 16GB, půlku postu brleš o paměti, kterou evidentně nějak nevyžaduješ.
Mimochodem když ti nevoní malá jádra tak moc, že na nich ani Word nejede, co vlastně navrhuješ pro lehký korpo book ty?
Když máš dojem, že v kanclu je ten CPU tam nesmírně drcen.. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

On spíš idluje, protože data do něj a z něj jdou úzkou interní sběrnicí. Něco jako když máš pomalou databázi a přemýšlíš o víc RAM a CPU, ale statistika ukáže čekání na zámky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty já takový dojem, že ty tak trochu točíš v kruhu šefe.
Ukázal jsem ti, že 8e-cores ONLY rozjedou v AVG Cyberpunk 1.6 na 100fps.
O dva posty výš máš dojem, že je 6P+8E Raptor v kanclu běžně vytížen na 100%..
Teď zas idluje a má pomalou sběrnici...
Takže je vlastně nevytížen, ale stejně na ten Word nestačí že?

PS: Pořád nemám ten tvůj tip, na ten dokonalý tenký korpobook bez mrdek...
Poslední funkční byl tvou logikou TigerLake.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale já říkám furt to samé, jen ty se různě kroutíš, aby tvoje argumenty vycházely. Když Cyberpunk jede na malých kádrech z roku 2013 a 2016, tak nemá smysl řešit výkon těch moderních. Hlavní problém je, že jsou na interní sběrnici připojené po čtveřici. Na hry a rendering to nemá vliv, tam jsou data převážně stream. Ale když moderní javascriptová aplikace (v prohlížeči nebo Electronu) točí neustále všechna data (spolupracující vlákna, sdílená data, garbage collector, ...) a jde o gigabajty, tak je to problém.

Ad přidané PS: Malá jádra obecně nejsou problém. Problém jsou ta u Intelu, která jsou na interní sběrnici připojené po čtveřicích.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ok tohle mi stačí..
Že na hraní moderních her s otevřeným světem jsou e-cores vlastně docela v klidu, zatímco na web stránky vůbec - tohle tady snad ještě nikdo nevyplodil..

Jak ti říkám z praxe, ty booky samozřejmě nejsou žádný trhač asfaltu, ale pomalejší než 4C/8T TigerLake rozhodně v běžné práci nejsou. Když zavřu všechny oči a zahrabu se metr pod zem, bude to maximálně na stejno - v libovolné zátěži.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro aplikaci v popředí (na webu nebo v Electronu) 4 plnotučná jádra stačí, věci v pozadí se probouzí jen občas. Proto tě právě zajímá výkon těch hlavních jader. A jen s 2 velkými jádry + milionem mrdek jsi na tom objektivně hůře. Tou jsou data nejen z firem, co tu reportují lidi, ale i z firem, kde zas lidi znám já.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nějaký ten korpo book bez mrdek když to tedy taková hrůza (kterou běžný user nějak necítí) ?
Tedy kromě obligátního japka, kde jsou mrtky evidentně v klidu?
Asi není, mrtky mají všechyn booky že?
Takže k čemu tu zase tapetujeme...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že jsem to vysvětlil dostatečně (jde o rychlost dat do/z malých jader specificky v Intelu).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se tedy můžu zeptat, kde přesně je ten problém dle tebe?
Raptory jsou monolit, žádné komunikování mezi dlaždičkama alá Arrow není.
E-cores jsou v clusterech po 4 jádra, co sdílejí "svou" L2 a celkově i L3 cache.
Kde je tedy to úzké hrdlo?

V RingBus?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, jsou připojena 4 najednou. Pokud jede práce na všech, tak na sebe čekají pro data v RAM.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ok dik,,, fajn vikend...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty si debil, alebo hej? Ešte raz pre pribrzdeného Franka. Na starých Delloch bolo tiež 8 GB RAM. NA nových tiež a subjektívne sú nové pomalšie. Tak čo do toho ťaháš RAM. Tú by zabili aplikácie aj keby bolo 16. Ja mám na tom teraz spustené Edge, aktívnu viacmenej jednu kartu, občas preskočím na dve tri iné, Firefox podobne, spustený Outlook, WhatsApp a pozerám na RAM 7,0/7,6 GB (92%). ALE v SWAPe leží vyše 22 GB. Zatvorím WhatsApp a z RAM ubudne 0,4 GB a zo swapu 0,8 GB. A to nemám spustený Teams a podnikové appky.
Si debil, ak si myslíš, že tento stav by sa zmenil pri 16 GB RAM (teda zmenil, bola by obsadená tá RAM a menej by bolo v swape). Stále by windows cvičil so swapom, pretože ľudia reálne potrebujú používať viacej aplikácií priebežne a prepínať medzi nimi.
W10 bolo oproti W11 dosť nenáročné. Osobne doma používam W10 a AMD Ryzen 5800X s 64 GB RAM a rýchle m.2 SSD. No ale hovorte to niekomu, kto rozhoduje o nákupe desiatok až stoviek počítačov (máme cca. 1700 zamestnancov a nie sme výrobná firma a prakticky každý potrebuje počítač, často aj dva (NB).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud porovnáváš DNES počítače s libovolným procesorem a oba mají 8GB sdílené RAM, tak fakt neřešíš procesory..
Pokud tohle myslíš opravdu vážně, jsi debil (troll?) jednoznačně ty... (opět s tímhle začal někdo jiný...)
Třeba má ten novej komp jen o něco pomalejší disk a "uswapuje" to hůř, tak je to pomalejší.. Podstatné je, že ty chceš aby to neswapovalo pokud možno VUBEC...

Ale pokud hodláš srovnávat procesory "v kanclu", pořiď si alespoň tolik RAM, ať to nejede celé "přes disk" - vytvoř tomu podmínky boha.. A potom něco srovnávej..

To je jako by na HWU testovali stuttering ve hrách na různých procesorech a měli tam 8GB RAM..
Co bys jim na to asi tak řekl? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jsou ostatní parametry stejné nebo o trochu lepší (např. modernější SSD), tak jak že neřešíme procesory? PS: Při hraní her se aplikace v pozadí odswapují a omezují minimálně, pokud se nepotřebují často probouzet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosímtě přestaň ještě ty, vytáhni si paměť tak ať ti v kompu zůstane 8GB a pak něco testuj funguj...
Zase se tu stavíme na hlavu z totálních nihilistických absurdit, jen abychom řekli opak než Frenk...
Že vás to baví dělat ze sebe debily, na jiném fóru bys to asi někomu jiném sotva napsal.

Najdi mi libovolný "dnešní" test větší redakce, libovolného CPU nebo grafiky v libovolné disciplíně,,, kde bude osazeno 8GB RAM.
A myslím to vážně, pošli mi odkaz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A vidíš, zrovna nedávno všechny redakce ve světě otestovaly MacBook Neo s 8 GB sdílené RAM.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kurwa ty jsi fakt MEKBUČÍ mega troll :))))
Otestovali ho ve Windows a třeba v Crimson Desert?
To jelo ne? Neo dá vše !!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Crimson Desert nejede ani na Intelu, navíc tomu asi 8 GB sdílené RAM nebude stačit. Ale třeba Cyberpunk 2077 tam jede (ten je starší). PS: Windows na 8GB Macu ve VM jede, osobně mám kamaráda, co to tak roky používal.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš na Intel procesoru? Opět troll?
Protože Opravdu málokdo totiž používá v herním kompu Intel grafiku - mimochodem už to jede i na ní trolle.
A taky předpokládám, to na tom dokonalém MACu jede Cyberpunk alespoň těch 100fps jako na osmi Cresmontech :)))
Ani howno že?

Už se tu dávno nebavíme k tématu trolle.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Že to nespadne na první scéně, neznamená, že to jede. A kdo potřebuje 100 fps? Těch pár procent hráčů si koupí herní desktop... s AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Víc od tématu utíkat nelze?
Ano pravda, kdo potřebuje 100…
Teakže ty Cresmonty na Cyberpunk nakonec stačí 4..!
A tey tady blekotáš, na 2P+8E nejede pořádně ani Word :)))
Zaplantal ses do těch nesmyslů fabulací a lži dokonale :)
Ale je fajn, že to celé bereš s patřičným nadhledem

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aspoň že ostatní pochopili, proč je Word na 2 P + oo E pomalej.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No ten Word je na tom neskutečnej, teď jsem to zkoušel, a na té i5-7200U to jede jak praku, zatímco na 135U nejde normálně napsat větu…
Fakt to skoro nejde, bude to chtít přes LS zapnout FrameGen ty dezoláte jeden zatrolenej :)))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aspoň se umím vyjadřovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud tím myslíš trollení, tak v tom jsi přeborník..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Řekl jsem jen pravdu, ale ty jsi ji nepochopil

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozřejmě tuhle formulku lze aplikovat kdykoli na cokoli..
Jednoduchá otázka..
Je na program Word z balíku Office dostatečbý procesor CoreUltra-135U nebo jemu podobný??
ANO nebo NE?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To ty tady aplikuješ obecná "moudra". Já ti řekl konkrétní usecasy, a jak se v nich chová implementace malých jader v Intel CPU.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V pořádku, e-cores v clusterech po čtyřech asi nejsou ideální metodou, jak dostal s CPU "MAX perfomance"... beru..
Otázka zní, koho to kromě tebe "v kanclu" serre?

Respektive Jednoduchá otázka..
Je na program Word z balíku Office dostatečný procesor CoreUltra-135U nebo jemu podobný??
ANO nebo NE?
Bylo jasné vyjádření ve smyslu, že ten CPU na Word nestačí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nestačí, pokud tam jede i korporátní antivir. Jak jsem psal, takový antivir vytěžuje kontinuálně, zatímco psaní a klikání ve Wordu je aktivita v burstech. Intel se ani nenamáhal vyřešit OS scheduler - sám považuje takový kočkopes za dočasné řešení:

"Intel chystá revoluci: Jeho procesory přejdou na jednu unifikovanou architekturu. Ale není to konec E-Core, naopak…"
https://www.cnews.cz/clanky/intel-potvrdil-ze-jeho-procesory-prejdou-na-...

(bylo i na Diitu, nechce se mi hledat)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

“”” Nestačí, pokud tam jede i korporátní antivir”””

Lžeš jako když tiskne…..
Mám ten book teď před sebou, zatímco ty teoretizuješ, kličkuješ, vymýšlíš vše aby to nešlo.. - ostatně jako je zde vcelku běžnou praxí…

Já sedím před bookem Dell Latitude se 135U a píšu si ve Wordu, zatímco ze systray lišty na mně pokukuje firemní antivir..
Vytížení CPU je na naprosto marginální hodnotě.
To co popisuješ ty se mi posled stalo s P4 Celeronem na 1.7GHz a plotnovým diskem.

Ještě jednou abys nezapomněl, lžeš jako když tiskne.
Nevím jestli ti ten nebývalý odpor k e-cores za tohle fakt stojí..?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť sám říkáš, že tvůj off-the-shelf antivirus CPU nevytěžuje. Takže tvůj Word dostane velká jádra (má největší spotřebu výkonu, i když jen v burstech).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Word taky nic nevytěžuje, to tam píšu, - je to Word WOE..
Zapni si Word a podívej se do správce úloh...
Pokud nemáš ten Celeron z dob P4, neuvidíš nic..

Naopak ty píšeš, že Word na 135U nefunguje, pokud je v PC přítomen firemní antivir - funguje normálně...

Tím se se dostáváme zpátky na začátek a sice k tomu, že "" Lžeš jako když tiskne "" trolle.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já netvrdím, že tam Word nefunguje, jen že jede pomaleji než na starším notebooku. Stejný firemní software, stejné podmínky. A vysvětlil jsem i technické detaily, proč.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"""Já netvrdím, že tam Word nefunguje"""

Sice jsi to tvrdil, ale ok beru, někam se dostáváme.
Jak bys definoval "pomalý Word", je to veskrze statická aplikace..
Bílý "papír", bliká kurzor, když píšu, písmena se objevují hned.
Když to uložím, uloží se to ihned..

NE Word mi běží bez jediného zaškobrtnutí a běžel tak i na Core2Duo..
Kdybys nebyl při tom svém teatrálním dehonestování e-cores BLBEJ ...

Dal by jsi alespoň za příklad Excel, protože ten dokáže být mnohem náročnější než Word...
A tam se ty booky i zapotí..
Alespoň už nelžeš jako když tiskne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doteď jsi nepochopil, že Word byl placeholder. Ale občas jsem naznačil ("Na louce se pase bílý kůň, jakou má barvu?"). Firemní webové aplikace, Electronové aplikace jako Teams nebo moderní Outlook...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Větou "do teď jsi nepochopil" jsi už dnes odpoledne jednou začal..
Zpravidla ve chvíli, když prostě nemáš co napsat.
Je to taková univerzální obrana a má v tom druhém vyvolat pocit, že mu opravdu něco uniklo..

Já jsem rád, že jsme dostali alespoň do fáze, kdy Word+Antivir na notebooku za 20000 najednou tedy funguje.
Jak říkám, příště se si vyber trochu obhajitelnější aplikaci co údajně nefunguje než něco plácneš.
díky za pokec ty placeholdere..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkus pro jednou číst, co píšu, a ne "jen mezi řádky".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já čtu """"Nestačí, pokud tam jede i korporátní antivir.""""
A nejde to číst mezi řádky, není to ani na jeden řádek :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasně a opakovaně jsem napsal, že mluvím o antiviru, který neustále vytěžuje CPU. Ne třeba nějakým ESETu ve small business.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To máš kámo ale dost blbej antivir :))
A je asi evidentní, že takový antivir nemůže chtít nikdo, ne jen majitel stroje se 135U..
Jinak ESET používame na koncových stanicích i my (asi proto mi ten book funguje) a small business tedy úplně nejsme.
Na serverech je samozřejmě něco jiného

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky máme v práci ESET a skutečně nic nežere. Podobně Defender (doma na domácích počítačích). Ale já mluvím o korporátu 10 tis. lidí. Tam je antivir, co např. cyklicky skenuje RAM. Jo a je to blbej antivir - nejlepší je žádný a poučený uživatel ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nakonec jsme se shodli, na tom booku za 20 ten Word + normální antivir přeci jen funguje

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...pokud tam není korporátní antivir vytěžující těch pár velkých jader.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neblábol furt a soustřeď se raději na normální korporátní antivir jako je Eset.. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ESET je pro malé a střední firmy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neblábol furt a soustřeď se raději na jakýkoli normální funkční korporátní antivir..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tobě jsem musel ukázat, že jsou i náročnější než ESET.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak si ty náročnější antiviry strč rovnou do prrdele..
Asi nebudu nakupovat antivir, co mi neutáhne koncové zařízení za 1000$..
To udělá dobrovolně jen úplný dement..
Soustřeď se na použitelné antiviry nebudeš muset 50postů trollit o něčem, co jsi plácnul jdesi nahoře..
Není to rozhodně 135U kdo má problém, je špatný - nebo spíše nevhodný antivit TROLLe

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vysvětlil jsem ti na konkrétním příkladě, proč ve velkých korporátech může být notebook 2 velká jádra plus milión malých pomalejší než 4 velká jádra (bez malých).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za vysvětlení.
Strč si nevhodné antiviry opět do prrdele..
S vhodným to funguje normálně..
A čryřjádrový “U” book stejně nemáš takže co tu 60postů mrcasíš o howně :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ty. Já ti řekl konkrétní příklad.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Supr, tak se téhle kombinaci prostě vyhýbejme

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsme na takových pozicích, abychom rozhodovali o antiviru ve firmě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já jo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to jsi pašák.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nerad to toho vstupuji, ale může mít zkušenost se zprasenými podnikovými aplikacemi (roky už od dob XP lepené jak vlaštovka hnízdo) a třeba av Endpoint do toho a běžný základní m.2 ssd tlc bez dram. Prostě killer kombinace jak v poměru úzkých hrdel tak ceny lákavé pro nákupčí. Staré ST náročné aplikace se mezi sebou začnou prát o P jádra a je vystaráno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Koukám u zeleného skřeta.
Notebooky seřadit podle nejprodávanější
AMD je na třetím místě.

Jestli je někdo impotentní, tak intel protože v TOP4 má jediný model.

167 modelů s Ryzen 7 (z toho 150 modelů skladem)
114 modelů s Ryzen AI 7 (z toho 108 modelů skladem)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Věřím že domů už si to banda posílena zkušenostmi z desktopů kupuje..
Já taky koupil pár nových booků s Ryzen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Seřazeno dle nejprodávanějšího.

Skuhravo-mutující zmrd.
1) Intel Core 5 120U
2) Apple M4
3) AMD Ryzen 7 250
4) Apple M4
5) Intel Core Ultra 5 226V
6) Intel Core i5 1334U
7) Apple M5
8) Apple A18 Pro
9) Apple A18 Pro
10) AMD Ryzen 5 8640HS

Mironet
1) Apple M4
2) AMD Ryzen 5
3) Intel Core Ultra 7
4) Apple A18 Pro
5) Apple A18 Pro
6) AMD Ryzen 5

Bohemka
1) Intel Core Ultra 7 255H
2) Apple M5 Pro
3) Intel i5-120U
4) Apple M4
5) AMD Ryzen 5

Datart
1) Intel Core i3 N305
2) Apple M4
3) Intel Core Ultra 5 125H
4) Apple M4
5) Intel Core 5 120U
6) Intel Core N N100
7) Intel Celeron N4500

AMD je minimálně od Ryzen 2 lepší volba i díky lepšímu iGPU a ne a ne se prosadit. Spíš mě na téhle statistice zarazila pozice Applu, která AMD doslova válcuje a to v nepříjemné situaci, kdy AMD ještě ani nedokázala porazit somrácký Intel.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1) Já nevím, tyhle šopíky jsou fakt z 80% pro koncáky "na domácí žvýkání".. Tahle statistika nás fakt zajímá? Já od smluvního dodavatele koupím klidně 20-30booků najednou. počty dělají ty korpo, ne jednotlivec v Datartu.
2) Proč ""Skuhravo-mutující zmrd""?? Děláš v konkurenci kterou drtí? Nebo máš v boxu to zboží pozdě?
3) Kde bereš tu jistotu, že všichni co kupují "book" přemýšlí jako my tady - CO je uvnitř..
Podle mě polovina lidí ani neví, jestli kupují Raptora nebo Ryzen, prostě kupují "ten stříbrný" protože má fajn klávesnici.
4) Další irelevantní srovnání je "AMD vs Apple"...
Lidi kupují Apple jako celý book Apple, ale určitě nejdou cíleně pro "AMD book"..
Viz bod 3, plno lidí ani nepozná (neřeší) co je uvnitř. Ale "JapkoBook" je na první pohled sakra odlišný i pro školačku ze střední.. -- A vůbec ne proto, že by ji rajcoval zrovna M4.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1) Jenže v prodejích pro firmy je na tom AMD ještě hůř.
2) Nenávidím jejich reklamy v TV-rádiu a nikdy od nich nic nekoupím, i kdyby byli skutečně levnější, což skutečně nejsou.
3) Souhlas, ale i o tomto je obchod. Kdyby se prohodila situace a Intel měl lepší ovladače než AMD, tak jejich marketing něco vymyslí. AMD jen drží hubu a čeká, že to nějak dopadne.
4) Taky souhlas a taky nic nemění na podstatě, že AMD se chová jako kdyby ani prodávat nechtělo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já si raději už 15let nezapnul nic jiného než ČT a Radiožurnál :) (i to ve velmi omezené míře)
Díky tomu mě skřet naprosto nedeprimuje můžu vesele a velmi pohodlně nakupovat.
Popravdě ta jejich logistika je masakr. (a doprava 300kč/rok) Fakt palec nahoru.
A nekupovat v nějakém obchodě jen proto, že by mě sral jejich maskot?
Fakt?
Není to jako zbytečně sebemrskání?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A proč by mělo, když na tom vydělávám? Nakoupím např. 5 procesorů jinde a jsem klidně o dva litry níž. Doteď si vybavuji mnoho let starý příklad HDD, kdy ho měli s údajnou 30 nebo dokonce 40% slevou, ale konkurence bez jakékoliv inzerované slevy byla asi o 150 Kč levnější - zjištěno za pár kliknutí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nakoupím 5procesorů jinde o 2000 levněji, tak je rozhodně beru jinde!! :)
Tady není o čem.
Ale zpravidla mi Alza i s těma cenama nepřijde v téhle době vždy úplně blbě.
Spíše to vidím tak, že tam rovnou ani nekoukáš a žiješ "v minulosti".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z těchto statistik se nedá říct, že by Apple AMD válcoval. Jde totiž o to, že notebooků se Zen 4 je na Alze 208 modelů, zatímco notebooku s M4 Pro (všechny varianty nezávisle na počtu jader) 17, včetně M4 Max 21 modelů. Když se prodeje Applu soustředí do malého počtu modelů, je logické, že jednotlivé modely budou v žebříčku výš než u výrobce, kde se prodeje dané generace roztříští do stovek modelů.

Pokud by Apple i AMD každý prodal 100 kusů za stejný čas, bude to u AMD průměrně 0,5 prodaných kusů na model, ale u Applu 5 kusů na model a Apple tak bude mít své produkty v žebříčku výš, i kdyby měl celkové prodeje stejné.

Je to stejný důvod jako proč Intel byl na špici v žebříčcích prodaných GPU. Po řadu let se všechny jeho integrované grafiky bez ohledu na generaci, architekturu i konfiguraci jmenovaly UHD Graphics, takže ve statistikách byla „UHD Graphics“ na prvním místě, zatímco u AMD a Nvidie byly prodeje roztříštěné mezi desítky modelů, které tak působily jako řádově méně rozšířené.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jó, to beru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, zcela běžně si kupuji RTX 4070, abych na ní hrál v 720p přo fps násobně převyšujících hodnotu refreshe monitoru.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ale no tak Davide.
Pán co má 790sledujících asi není nějaký super profík a prostě má 4070.
Aby co nejvíce eliminoval vliv relativně slabé karty, testuje ČISTĚ CPU v 720p..
Klidně tomu říkejme "polosyntetický test".

I "VelkoProfiKanály" testují s 5090 v 1080p, a to je stejná "hloupost" jako 4070 a 720p.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

... krom toho maji "velkoprofikanaly" i videa, kde podrobne rozebiraji PROC se testuje v nizkych rozlisenich, treba HWU:

https://www.youtube.com/watch?v=_Ik-g61Q_Gc
https://www.youtube.com/watch?v=Zy3w-VZyoiM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No šak jasně.. ..
A Zrovna David Ježek, který psal a dělal i testy ten důvod bezpochyby zná taky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejvyšší rozdíl byl naměřený v Outcast, který byl testovaný ve 4K a dosahoval 60 FPS.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl jsem ti nechat ten prostor, abys vypíchl tento jeden výsledek z řady. Tak si ho vypíchl. Co dál, když většina výsledků je zcela irelevantní a ostatně ani tato jedna hra tak moc nevypovídá, že?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám žertovnou náladu, takže ještě jedno upozornění na chybu:

60 vs 55 fps = +9,091%

273 vs 250 fps = +9,20%

Takže nejvyšší rozdíl je v jiné hře a v 720p. Ale tak jako tak se tu bavíme o prdu. Tím myslím tenhle zbytečný článek, který řeší rozptyl 0,1GHz u až 5,9, resp. 6,0GHz CPU a srovnání nového CPU s 2,5roku starým modelem. 

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To sú rozdiely, ktoré si prakticky nikto nevšimne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

protoze jsou to vetsinou dost stary a nenarocny hry.. kdyby to byly novy procesorove narocny hry tak tam bude vetsi rozdil.. ktery hry jsou narocnejsi na velky jadra je docela videt tady:
https://diit.cz/clanek/ryzen-9-9950x3d2-je-herne-rychlejsi-nez-9800x3d-v...

ale hlavne to ukazalo, ze tam ty atomy fakt jenom blokujou misto jadrum, ktery nejakej prinos maj.. je to stejna architektura, mensi takty a presto rychlejsi..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ad. Cyberpunk 2077 a 8 malých jader AMD Jaguar ("atomy")

• Intel Core Ultra 9 285K. 8x Lion Cove: 148,38 Average FPS (+4,73%)
• Intel Core Ultra 9 285K. 8x Skymont: 141,68 Average FPS (95,48%)

zdroj: https://chipsandcheese.com/p/skymont-in-gaming-workloads

P.S. len škoda, že pri tom benchmarku neodmerali sporebu tých 8 covov vs 8 atomov...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Skymont je už hodně velké malé jádro. S jaguarem se to nedá srovnávat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No to nedá. :)
Jeden Skymont = Jeden ZEN3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.