2K Games potvrdilo Bioshock Infinite pro Linux
Je to jen otázkou několika až řady týdnů, kdy se na Linuxu objeví třetí pokračování série Bioshock - jak říkával sám hlavní designér Ken Levine, morálního nástupce System Shocku 2 (nechám na vás, jestli tohle hodnotíte jako marketingovou frázi pomáhající prodejům původního Bioshocku, nebo jako fakt). 2K Games tak hru po prvotním úspěchu na Windows, Mac OS X a konzolích Xbox 360 a Playstation 3 přinesou na další platformu.
Technické detaily portace nejsou známy, ale s ohledem na to, že hra běží na Mac OS X (kde se Direct3D opravdu nekonají) a Playstation 3 (s jejím FreeBSD podhoubím), to nemohlo být těžké, zejména když Epic Games svůj engine de facto portovali již dávno (ale oficiálně tak vlastně stále ještě není) a vydání Unreal Engine 4 je již od počátku k dispozici i pro Linux.
Bioshock Infinite je na trhu od loňského března, hra si vysloužila extrémně vysoká hodnocení napříč řadou velkých herních webů a časopisů. Staví na modifikovaném postarším (až vlastně letitém) Unreal Enginu 3, podobně jako původní Bioshock 1 i 2 stavěl na postarším Unreal Enginu 2, silně modifikovaném.
Osobně jsem jej zatím nehrál, nějak jsem se nedokázal dokopat k tomu koupit další hru (po Skyrimu a Diablu III) dostupnou pouze na uzavřených platformách. To se tedy již brzy změní a už teš jsem zvědav, jak hra na Linuxu pošlape.
2K Games [twitter]