3-way SLI + PhysX = 4 grafiky?
Fudzilla přišla s poměrně šílenou, samozřejmě zcela pavlačovou zprávou, dle které v nVidii kutí něco vskutku maximalistického. Dle údajného slajdu z jisté prezentace by mělo být v přípravách řešení využívající tři dvouslotové hi-end grafiky zapřažené v 3-way SLI a k tomu jednu jednoslotovou obstarávající fyziku. Takové monstrum si lze samozřejmě technicky bez potíží představit již dnes, jen v tomto konkrétním případě jde o řešení určené pro sedmislotové základní desky (nic extra, víme i o desetislotové desce Foxconn).
Jestli je to pravda, nebo ne, to ponechme až týdnům nadcházejícím, už u samotného 3-way SLI a Quad CrossFire X se lze pozastavit nad tím, k čemu to vlastně je. V době, kdy i jediná levná grafika v poklidu utáhne 2560×1600 a dvě typicky umožní nahazovat AA a AF režimy, není důvodu po něčem takovém sahat. Jediné, co za tím lze spatřit, je současná až křečovitá snaha každému potenciálnímu zákazníku uvažujícímu o upgradu vnutit druhou (třetí) grafiku, kdy ta nejpomalejší obstará fyziku.
Ukázky technolgických dem jsou jedna věc, ale jak vícegrafická zapojení, tak PhysX přes CUDU stále čeká na svoji „killer“ aplikaci, která přiměje zákazníky pořídit o grafiku více. Viděli jste nějakou takovou?