ATI Radeon HD 4850 v testu: přeměření s novými ovladači
Kapitoly článků
|
Vše potřebné jsme si již řekli dříve, takže bez dlouhých cirátů rovnou k testům, které jsme z časových důvodů byli nuceni omezit převážně na výběr několika měření v 1920×1200.
V Assassin's Creed jsme zaznamenali nevýrazný až nulový nárůst výkonu. Ten je samozřejmě částečně ovlivněn odečtem fps z Frapsu u postavy postávající uprostřed tržiště, ale dá se říci, že „papírově“ tato rychlá záplata vylepšila asi nejčastější herní rozlišení této karty, 1920×1200.
V Call of Duty 4 opět drobný nárůst výkonu, vzhledem k tomu, že je to relativně ustálený jev, nebudeme jej svádět na toleranci přesnosti měření.
V Crysis je to spíše plichta, jednou lepší, podruhé o fousek horší, ale bavíme se o desetinách fps, což je bezesporu neprůkazné, stačí, aby si v benchmarku jednou „chroupnul“ pevný disk a může výsledek v tomto minimálním rozsahu ovlivnit.
V posledních NFS se pohybujeme opět lehce nad dosavadními hodnotami, absolutní čísla jsou však vysoko nad hranicí plynulosti, hra je pro tuto grafiku jednoduše bezproblémová.
Ve Stalkeru jsme zaznamenali výraznější nárůst výkonu v 1920×1200, který již je nade vší pochybnost prokazatelný a zejména při zapnutých filtracích dělá ze hry v tomto rozlišení viditelně plynulejší záležitost. Výrazně se oproti 0×AA/0×AF snížil propad výkonu.
Unreal Tournament 3 si sice polepšil taktéž „relativně málo“, ale rozhodně viditelněji než v jiných hrách.
Nesmíme zapomínat, že ATI je pověstná šroubováním výkonu svých grafik s novými Catalysty stále výše a výše v průběhu měsíců/let po uvedení modelu na trh. Viděli jsme to mnohokrát v minulosti a jistě to uvidíme i u HD 4850. Nenaplňují se sice doslova informace u Hotfixu o obecném navýšení výkonu, jde spíše o zanedbatelná čísla, ale vzhledem k tomu, že je to jen drobná záplata na první verzi ovladačů, představuje příslib do budoucna.