Sony odstřihla konzolisty s HDMI 1.4 zobrazovadly od 4k
Připomeňme, že prvním rozhraním, přes které bylo možné dostat obraz ve 4k rozlišení v plné kvalitě a při 60 FPS, byl DisplayPort 1.2. Ten dokonce disponuje vyšší datovou propustností než výrazně novější HDMI 2.0, kterému v případě 4k rozlišení při 60 Hz a ochraně HDCP 2.2 může dojít dech (datová propustnost) - pak je třeba snížit barevné rozlišení na polovinu (přepnout z RGB 4:4:4 na YUV 4:2:0), což ovšem není právě žádané, pokud má být zobrazováno i něco jiného než video.
Pokud je řeč o starším HDMI 1.4, které lze najít na leckterých „starších“ 4k monitorech (především těch, které počítaly s DisplayPort 1.2), ale také na několika starších 4k televizích, pak samozřejmě plnohodnotné 4k v současném slova smyslu nenabízí vůbec. Teoreticky je ale možné 4k rozlišení přes toto rozhraní protlačit a to dvěma způsoby. Buďto oželíme 60 FPS/Hz, přenášet budeme jen 30 FPS/Hz a to již bude stačit pro zobrazení 4k, nebo oželíme kvalitu obrazu a použijeme formát YUV 4:2:0 (podvzorkované barvy) a 60 FPS/Hz tím zachováme.
Právě druhou možnost podporovala konzole Sony Playstation 4 Pro jako řešení pro ty, kteří nemají 4k televizi či monitor s plnou podporou HDMI 2.0. Tak konzole fungovala po zakoupení, jak ji uživatel vybalil z krabice. Jenže původní firmware ve verzi 3.7, který toto podporoval, byl zanedlouho při aktualizaci přepsán novější verzí, která podporu YUV 4:2:0 deaktivovala. Přes stížnosti uživatelů nebyla dosud doplněna a Sony se k situaci nijak nevyjádřila.
Zůstala tak řada uživatelů, která si Playstation 4 Pro koupila s tím, že jej bude provozovat na svém 4k zařízení s HDMI 1.4, nicméně o tuto možnost záhy přišla a výrobce se zatím nemá k tomu, aby vysvětlil, proč se takto zachoval.