Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

6 důvodů, proč nechat správu vašeho webu na odbornících

PR článek
Prodbornici Aira 2
Webové stránky nejsou jednorázová investice a rozhodně nejsou místem pro vaše kutilské pokusy. Chcete-li, aby byly právoplatným komunikačním kanálem, svěřte jejich správu odborníkům. Postarají se o bezpečnost, funkčnost a pomohou vám s online marketingem.

Věděli jste, že zhruba 76 % Čechů hledá předtím, než nakoupí, na internetu? 7/10 českých firem to minimálně tuší, protože má vlastní internetové stránky. Otázkou nicméně je, v jakém jsou stavu. Málokdo si totiž uvědomuje, že vytvoření webových stránek je jen začátek. Aby se staly efektním nástrojem propagace vašich služeb, musíte se o ně starat. Technicky i obsahově.

Na konci roku 2012 vznikla studie, kterou zadala Asociace malých a středních podniků a živnostníků v ČR a společnost Google. Průzkumu se zúčastnilo na 800 menších firem a živnostníků. Výsledky? České firmy webové stránky většinou mají a považují je za důležitou formu propagace. Zároveň ale desetina firem přiznává, že se na ně od jejich vzniku takzvaně „nesáhlo“ a další desítky procent přiznávají, že jejich správu řeší „na koleni“.

Prodbornici Aira 3

Co pravidelná správa webu obnáší a co vám přinese?

1) Bezpečný web

Bezpečnost především. Nejen na silnici. I provozovatelé webových stránek by měli věřit v nejlepší, ale připravit se na nejhorší. Respektive proti nejhoršímu. Udržování systému, na kterém provozujete webové stránky, v zabezpečeném stavu, je jedním ze zásadních úkolů, kterým se správce webu musí věnovat. A kvalitní redakční systém pravidelně uvolňuje bezpečnostní aktualizace svého systému, reaguje na nové hrozby a neustále testuje, zda je vše v pořádku.

Organizace, které mají svého interního „ajtíka“ na veškerou práci od instalace operačního systému až po správu počítačů ve firmě, bývají často překvapené, že nemají bezpečný systém. Naproti tomu odborník-externista je specialistou na jednu konkrétní oblast. Pokud je to bezpečnost, sleduje bezpečnostní aktualizace, minimalizuje rizika a zajistí bezpečnost vašeho webu.

2) Správa uživatelů

Chcete se chlubit webovými stránkami, jejichž obsah spravuje více autorů? Pak propracovaná administrace uživatelů a jejich rolí získává na důležitosti. Zkušený správce zajistí, že odpovídající oprávnění dostanou jen povolaní lidé. Externí dodavatelé mají ve zvyku (a v podmínkách spolupráce) vše otestovat, proto je riziko narušení bezpečnosti minimální.

Považujete svou firmu za příliš malou a bezvýznamnou na to, aby se stala terčem útoku hackera? Dost možná se zbytečně podceňujete. Mimochodem, ještě před třemi lety neměla třetina českých firem najatého IT odborníka na bezpečnost...

3) Pravidelná aktualizace

Další Achillova pata českých webů. Pravidelné aktualizace zajistí uživatelům vašich stránek pohodlí a uživatelskou přívětivost. Outsourcing správy webových stránek výrazně pomůže, pokud sami nestíháte sledovat veškeré trendy. A že je online prostředí, co se vývoje týká, velmi dynamické.

Pokud si s dodavatelem domluvíte podmínky spolupráce, máte jistotu, že si na vaše požadavky udělá čas. Musí. Uhnat interní pracovníky se oproti tomu může zvrtnout na nahánění mystických přízraků. Nadto jsou externí dodavatelé odborníky v oboru a budou vás včas informovat o trendech a změnách, které plánují velcí internetoví hráči.

Ostatně s jednou z nich přišel v polovině dubna Google. Ten ve výsledcích mobilního vyhledávání začal výrazně upřednostňovat weby s takzvaným responsivním designem. Vzhledem k tomu, že stále více lidí používá pro surfování na internetu tablety a mobily, může tento krok v budoucnu výrazně zamíchat výsledky vyhledávání. Pokud ale máte osvíceného „ajťáka“, možná vás na responsivitu upozornil a jste za vodou. Jestliže ne, je možná na čase, začít uvažovat o externí správě – aby vám v budoucnu neujel další vlak…

4) Optimalizace pro vyhledávače

Možná je to pro vás tak trochu začarovaný termín – SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače. Jednoduše si pod tím představte soubor činností – na vašem webu, ale i mimo něj - které vašemu webu pomohou ve výsledcích vyhledávání výš. A čím výš jste, tím více k vám přichází potenciálních zákazníků.

SEO ale není jen o sumě činností, které vás pošlou vyhledávačem vzhůru. SEO je i sledování trendů, neustálá aktualizace stránek, práce na rozšiřování obsahu, budování sítě externích linků z relevantních webů. Jsou to desítky hodin práce, které ale přinášejí své ovoce. Nemáte na optimalizaci čas? Domluvte si SEO správu a odborník se o vaše stránky postará.

Prodbornici Aira

5) Efektivní online reklama

Ano, můžete si PPC reklamu udělat sami. A bude vám fungovat. Při větším rozsahu ale vyhodíte z okna několik tisíc korun měsíčně. Proč je tedy neinvestovat do pravidelné profesionální správy? Profík ví, kdy přidat nebo naopak vyloučit klíčová slova, jak upravit strukturu kampaní a jak využít naplno všechny nové funkce, které Adwords a Sklik nabízejí. Zefektivní vaše kampaně o desítky procent. Za stejnou cenu vás uvidí více lidí.

Komplexní a odbornou disciplínou je i copywriting. Ten propojuje autorovu kreativitu, estetické a typografické cítění i znalosti SEO. Kvalitní copywriter prodá váš web a jeho prostřednictvím i vaše služby a produkty. Je hloupost dělat tyto odborné činnosti na koleni.

6) Díky outsourcingu ušetříte až 20 procent

Místo držení stálého zaměstnance na plný úvazek, který je „broukem Pytlíkem“ pro všechno a zároveň specialistou na nic, vsaďte na angažování profesionálů. Budete mít jistotu kvalitních služeb, a pokud si navíc zvolíte internetovou agenturu, která se dokáže postarat o plný rozsah služeb od hostingu přes správu webu až po online marketing, spolupráce pro vás získá zajímavé (finanční) parametry. Nechte si spočítat vaši konkrétní úsporu nákladů od firmy Aira GROUP.