Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 8GB pro 1440p již nestačí, brzdí i 1080p s ray-tracingem

To vypadá, že kupovat cokoliv s méně než 16 GB není tak docela "fjůčrprůf". Tedy pokud někdo chce hrát v hires a ještě raytrace.
Mě přijde, že koncept oddělené paměti na GFX kartě začáná být na obtíž. Myslím si, že přímý přístup (DMA?) GPU do (holt asi rychlejší) RAM by byl v tomto ohledu lepší. A to i pro případ, že budu (třeba jako 3D grafik) chtít také renderovat grafiku či videa.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ona každá ta RAM má jiné vlastnosti - RAM na GPU má vysoké sekvenční rychlosti, ale latence jak kráva. Hlavní RAM je sice pomalejší, ale má o třídu lepší latence

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Castecne se to da trochu 'kompenzovat', potazmo aspon minimalizovat nedostatek VRAM, dostatkem RAM. Napriklad, pokud karta vyzaduje optimalne 12GB VRAM a mam 10GB VRAM, tak pokud budu mit dostatek RAM, kde se asety nacpou z SSD do RAM, nebude to takovy problemos. Pokud bud mit na limitu i RAM, zacne se to nejspis sekat - propady, atd.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

K spomaleniu dôjde tak či tak. RAM tu nijako nepomôže. Maximálne sa stane, že v prípade nedostatku RAM sa to bude swapovať na disk.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tady hde o neco jineho.. nektere casti asetu se nacitaji disk-> VRAM. PC ale na to nejsou 'delane' jako treba PS5. Proto mene VRAM je takovy problem. Nacitani RAM->VRAM je rychlejsi, proto kdyz to cachnes do RAM, castecne si muzes pomoct.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To by bylo dost obtížné nehledě na to, že by pak GPU blokovala přístup do RAM nebo její části. Nicméně jen pár čísel pro představu, o čem se bavíme.
PCIex 5 16x má propustnost 64 GB / s
DDR5 6000 může mít v závislosti na nastavení 50-80 GB / s
GDDR6(X) podle šířky sběrnice GPU dosahují vyšší stovky GB / s.

Jako nějaká forma cache, která bude schopna vykrývat poptávku po assetech možná. Ale ne jako sloučená paměť. To už mi přijde zajímavější se cělkově zaměřovat na DirectStorage (momentálně 1.2) a podporovat přímý streaming zkomprimovaných assetů do GPU s tím, že se rozbalí až v GPU.
Vše je to ale nějaká forma cachingu.
Myslím, že DirectStorage má budoucnost právě kvůli vyšším nárokům na místo ve VRAM. Snad se hojněji rozšíří. Poslední generace konzolí od MS a Sony mají také svou obdobu přímého streamování komprimovaných assetů i když tam je situace lehce odlišná i díky tomu, že mají sdílenou RAM (avšak GDDR a nikoliv DDR).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Holt asi tak desetkrát až dvacetkrát rychlejší. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přečtěte si to znovu a opravte překlepy. Např. GeForce RTX 6800 myslím ještě neexistuje ani v plánech

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

..to by NV docela prekvapila :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jj po vypuštění Last of Us se na internetu rozjela slušná mela. :)

Nejvíce vyřvávali majitelé RTX3xxx nakoupených v krizi za doslova desetitisíce.
Většina karet má 8-10GB a vzhledem k tomu kolik stály od nich jejich majitelé čekají něco jako 1440p/ULTRA s RTX.

No a nové hry posílají 3070 do lowendu, 3080 do mainstreamu.

Takže jsou označovány za neoptimalizované "srrračky", zajímavé je, že pouze majiteli 3060ti/3070/3070ti.
Ti Ostatní, včetně majitelů "údajně" sociální RTX 3060 problém nemají.
Zajímavé.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Tak TLOU je taky dost sprasený port. Na high i medium to chce v podstatě stejné množství paměti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aplikace funguje tak, že obsadí to, co má k dispozici do té míry, do jaké je potřeba.
Sníží se tím provoz na PCIE
Nemáš tušení, proč by to měla nechávat prázdné?
Někteří lidi by neměli dloubat do číslíček v Afterburneru, a raději pořídit playstation.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nemám tušení proč by to měla nechávat prázdné. Už jen proto, že moc nechápu otázku. Když hra na medium i high potřebuje řekněme 9GB na 4090 s 24GB VRAM, tak o jaké prázdné místo se jedná? Buď není v kvalitě textur a modelů ve VRAM moc rozdíl, nebo na high z nějakýho důvodu chce víc zatěžovat PCIE.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Karta "nenahraje" do VRAM automaticky "celý level", streamuje jen "okolí hráče".
No a když má volnou VRAM (protože jsi nastavil medium), tak tam nahraje "větší prostor"... Protože proč to nechat prázdné.. Není to zas tak těžká písemka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako když se nastaví medium, tak se tam nahraje větší prostor než na high? Já teda předpokládám, že high by mělo mít větší nároky na paměť ne?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že mi nerozumíš. Na HIGH to nahraje prostor nutný pro výhled hráče tak, aby ti před očima nedoskakovaly textury jako kdysi v Rage (tam to bylo ale ještě něco jiného, specifická funkce v IDtech5)..
Což se mimochodem stává i v TloU když chceš provozovat třeba na nedostatečné 3GB GTX1060.

No a když "ručně" snížíš textury na medium i když máš VRAM dost, tak on vezme a obsadí ji texturama" které jsou i "dále od hráče" a nemusí se tak často "streamovat" z RAM po sběrnici.

Všimni si, že třeba i Uncharted4 (který je považován za mnohem optimalizovanější) zabere na LOW i 7GB VRAM.. Videa najdeš na youtube.
Ale samozřejmě běží plynule bez výkonové penalizace i na 2060 se 6GB VRAM i ve vyšších detailech..

Je to jen o využití volných prostředků.
Naopak takové ty "silné dropy" vidíš v případě, že VRAM nestačí ani na "ten minimální povinný výhled" tak, aby hráč místy nekoukal neotexturované plochy.
V tom dropu, se vyměňuje velká část VRAM - protože prostě nestačí na celou scénu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No to je přece právě to sprasený. Protože ty hry to nedělají jen na kartách, který mají dost VRAM. I na 8GB kartách to medium nestavení vyžaduje třeba 9GB, i když jak sám píšeš, to třeba ani nepotřebuje, když i těch 9GB stačí na plynulost na high.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No to právě absolutně nemáš pravdu. To je ten hosx co se šíří jak lavina. Využije a vyžaduje je rozdíl.
TloU VYŽADUJE 8GB VRAM při 1080/HIGH. Hraju to na 8GB kartě, VRAM není přeplněná, hra NEdropuje..
Na medium je to 6GB na LOW je to 4GB.

Ale v 1080p, pokud tam někdo napere 1440p, tak jde 8GB karta do kopru - častečně

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To není žádný hoax. Tady jim nestačilo ani těch 8GB na FHD v high.
https://www.youtube.com/watch?v=ik0Pa91jJH8&t
Dokonce jim to padlo jak to bylo sprasený.
Pokud už to běží jak píšeš, tak to aspoň opravili.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

pletes si VRAM s RAM
kdyz mas v pc 2x8GB RAM tak ti na FULL HD HIGH staci 8GB VRAM GPU

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro hry uvedené před rokem 2022.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem TLOU dohrál na 6800XT ve 4K na Ultra s FSR 2, čili render na 1440p a hra si alokuje v průměru 13000-13500MB...pokud změním rozlišení na 4K nativ na Ultra, tak si hra vezme kolem 14500-15000MB...čili skočí to jen o 1,5-2 GB víc...takže bych souhlasil s tvrzením tady, že i na nižší rozlišení si prostě alokuje víc paměti, aby to nemuselo dotahovat texury tak často...btw, v 1080p na Ultra si alokuje 12400MB...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím a v 1080p HIGH je to 8GB

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To jsou hodnoty při prvním spuštění, kdy se kompilují "pixle šejdrem"?
Nebo až po skončení kompilace a restartu hry?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Až po samozřejmě...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No tak tohle sis prave vymyslel :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Koukni na youtube nebo si kup Uncharted4 a vyzkousej

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Sranda bude, jak teď vyjde RTX 4060 Ti znovu jen s 8GB, takže ta GPU přestane stačit ještě dřív než se vůbec dostane na pult a to má být prosím pěkně prej nový „mainstream“... to bude krása, jak mainstream se bude u Nvidie nést ve znamení mazanic, protože hry budeš muset hrát na low detaily, aby ti těch 8GB „stačilo“, jsem docela zvědav na ty recenze... průměr dobrý a 1% low úplně v hajzlu, protože plno stutteringu.

Někde budou muset asi vymyslet nějakou novou testovací metodiku, kdy se bude testovat s texturama na low, aby se to nijak neprojevilo a vysvětlení bude, že jedině takto se dá změřit reálný výkon GPU, aby velikost VRAM neměla žádnej vliv, čert vem, že důležitý je jak funguje grafika jako celek, když velikost VRAM jako zákazník nijak neovlivním, že máš pak mázlé textury kvůli malé VRAM a musíš snižovat detaily, protože
si ji nemůžeš rozšířit, na tom přece není nic divného ani to, že u „pomalejší“ konkurence nic takového netřeba.

Otázka je, koho zajímá samotný vyšší výkon, když pak stejně bude bottleneck jinde... je to jakdybych koupil Ryzen 7 7800X3D a pak k tomu dal jen 8GB RAM a tvářil se, že v tomto případě je taky vše naprosto v pořádku a není v tom vůůůbec žádný problém.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Píšeš to naprosto správně, mít u nové karty 8GB VRAM je z trochou nadsázky jako mít osmijádro a k tomu 8GB RAM

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

4GB RAM...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Klasický Nvidia oje,b nějak ty starší karty musí poslat do kopru...

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Dobře to ty kurvy vědeli, ušetřili pár dolarů na paměti a vydělali na miningu!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tý vole, ty bradavice to je síla. 211 W spotřeba, 39 fps a schody pod úrovní grafiky prvního Torchlight co jsem včera zkusil na pasivně chlazeném Radeonu s 1 GB VRAM. To se nám ten herní vývoj zase jednou nasměroval do slepé uličky - raytracing je prostě hrob.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mirďo nemáš objektivní pohled na složitost vykreslené scény, - jsi přesně člověk k kterém jsem mluvil. Co mi řekneš k TloU? """Jó ta deset let stará hra z PS3??"""" :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mám pohled jako hráč, kterého nezajímají marketingové řeči, ale reálný výsledek a ten je pro raytracing tragický. Ta tvoje příhoda s PS3 mně připomněla, jak jsem si pouštěl videa z Uncharted 3/PS3 a soustředil se na práci se světlem.

I ta ubohá PS3 mě uspokojila a určitě bych nebyl ochoten připlatit za minimálně řádově víc tranzistorů na x-krát vyšší frekvenci kvůli nějakému o něco málo lepšímu RT. Většina hráčů na tom bude stejně, protože ten přínos je malý a příplatek obrovský, tudíž se RT musí začít víc vnucovat - to by jinak Jensen (a spol.) neměl na nové Ferrari.

Předpokládám, že časem přijde špinavá hra a osvětlení scény bez RT bude nějak uměle pokaženo, aby lidi konečně viděli ten "obrovský" přínos RT. Bude to fungovat dokud jim nějaký záškodník nedá do diskuze odkaz na staré hry a jejich pěkné osvětlení i bez RT...

PS: Chápu složitost scény bradavice vs Torchlight, ale prostě ty detaily jsou natolik hnusné, že už mě přestala zajímat - není to důležité.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TloU PC verze žádný RT nemá, předpokládám že to Víš….

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

TloU je jen nepovedený port.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak to s tím souvisí. Hra je to sakra dobrá, a port jiný už nebude.
Takže o tom cenu mektat??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono tam není moc co portovat, když konzole jsou vlastně PC s AMD CPU i GPU...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak určiťé… Každé PC přeci má sdílenou paměť pro CPU i GPU s propustností 448Giga a SSD s rychlostí 8GB :)
Hele jo já vím že to má zen/rdna2, ALE je to zapouzdřené ve speciálním APU, a všechny ty datové dálnice jsou kuuurewwsky široké a krátké.
Žádná prehistoricky pomalá RAM a PCIE.

U PC verze přeci furt řešíme velikost VRAM a rychlost jako se do ní data dostanou - TO PS5 neřeší vůbec

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle článek jsme asi na víkend všichni čekali. Ale naštěstí tuto otázku již máme vyřešenou, protože my, pozorní čtenáři Diit víme, že lze hrát hladce na 1080p i na AMD 780M se 4GB VRAM (https://diit.cz/clanek/prvni-herni-test-radeonu-780m-integrovane-grafiky...) a RT stejně nikdo nepoužívá. Takže jakýpak copak ;-)

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Jak už ti vysvětlili jiní, jde o jiné hry v jiném nastavení. Pokud nejsi schopen pochopit, že iGPU zřejmě nebude grafika na hraní nejnáročnějších her v QHD a RT a že naopak od té "supr-čupr" drahé a všemožně doporučované "future-proof" RTX grafiky minulé generace se čeká že tohle zvládne maximálně s mírným zaškobrtnutím, možná by bylo vhodnější jít si vybarvovat omalovánky nebo stavět hrady na pískoviště.

Nemáš náhodou dvojí metr ohledně používání RT?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Kdo kdy tvrdil o 3070,ze je future proof?

A ano,vsechny ty argumenty jsem reagoval presne u toho clanku o 780M

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

No když nad tím tak přemýšlím, tak zrovna teď už asi nikdo. :-D Ale ještě poměrně nedávno byly u testů všech RTX3xxx karet v plusech funkce RTX..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Nejlépe se vyvrací ty argumenty, které nikdo nevznesl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ani nemusel - u takhle drahé grafiky má být nadčasovost v ceně. U procesorů-ssd-ram se také automaticky počítá, že ty dražší kusy nás svými parametry budou brzdit později než ty levnější.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Rtx3070 nebyla drahá karta (*). Byla cenově prostě střední třída. Drahá karta byla 3090.

(*) proboha já dostanu tak půl milionu mínusů :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Je to téma do diskuze, ale já bych řekl, že nejvíce lidí by se shodlo, že cena grafik by se měla porovnávat s cenou konzolí a pokud cena samotné grafiky je na úrovni moderní konzole nebo ji dokonce překračuje, tak už je karta drahá.

Nemůžeme to brát jakože ultrahighend poskočil na 40 tisíc, tudíž mainstream je za 13 tisíc. Většina hraje na levnějších řešeních, tudíž to nemůže být mainstream a nad mainstreamem je drahá karta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1, kdyz se to srovna s hranim na konzoli,tak by se k tomu mela pricist cena her. Ale jasne,hledame srovnatelny konicek.

2, rtx3070 je 4. Nejrozsirenejsi GPU - https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"rtx3070 je 4. Nejrozsirenejsi GPU"

To říká mnohé o úspěšnosti nVidie ve vytíraní si zadnice naivnímy zákazníky. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"2, rtx3070 je 4. Nejrozsirenejsi GPU - https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/"
.. dalsi ovecka, ktere jede na steam survey tripu :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

cenovo bola od 08/2021 do 05/2022 highend (1000-1200€)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To rozmezi co je a co neni highend si kazdy cuca z palce podle toho,co se mu prave hodi. Takhle jeden nejmenovany pan argumentoval,ze 16jadro je mainstream cpu.
O tom, ze za kryptohorecky to bylo naprd s dostupnosti a tedy i cenou obecne ale spor vest nechci. Na tom se shodneme.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

O RTX 3070 asi nikdo s ohledem na to, že už při vydání šlo o vyšší mainstream na hraní ve 1440p.

Ale stejně se na tom bude dát hrát ještě tři roky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdepak, zdejší diskutující hrají buď na ultra detaily, nebo vůbec. Teda pokud to není RT ... A karty zásadně future proof, aby vydržely 10 let.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to je opravdu super, když můžeš hrát s RT, akorát pak musíš stejně rozmazat textury, takže se na to nedá dívat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pretoze v Hogwards Legacy ti hra rozmaze textury, tak to este neznamena, ze to tak je vsade. Poskusal som viacero hier s RT s mobilnou RTX 3070 Ti, ktora ma 8GB VRAM. Bolo to v rozliseni 3440x1440 a rozmazane textury som teda nemaval.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tady to je fix..bud propady a sekani nebo rozmazly textury. Malo VRAM...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ona ra mobilni 3070Ti není žádné dělo. Výkon odpovídá desktopové kartě o 2 stupně nižšího značení.
Tam fakt není prostor pro pozorování výrazného propadu (v absolutních hodnotách fps).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

https://youtu.be/nWnpfBxKgfU

Podla testu od Jarroda je rozdiel medzi mobilnou a desktopovou RTX 3070 Ti v priemere 25%. V podstate je niekde okolo desktopovej 3060 Ti. Oproti inym GPU s rovnakym znacenim v laptope a desktope je to este relativne maly rozdiel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za potvrzení mých slov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatial som si iba raz zanadaval na NV kvoli 8GB VRAM. A to kvoli RE hram, kde som musel pouzit o 2 urovne menej kvalitne textury, inak hra po chvily padla. Vo vacsine pripadov taky problem ale nemavam.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A pak že AMD neumí dělat marketing. :D

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

este ze 90% zakaznikov na neho neskoci! :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže TechSpot je koupenej? :-D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ne. Pár her z té metodiky ano. V bundlu ke grafikám AMD nejsou náhodou. :D

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ach tak, takže to, že zánovní nvidia grafiky nefungují s nvidia technologií je vlastně vina AMD, správně jsem to pochopil? Anebo to má ještě nějaký hlubší, zelenější podtón? :-D

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Ray tracing není vynález Nvidie, jak by napsal Honzík Stach.

A k Hogwarts Legacy se Nvidia nehlásí. Navzdory domněnkám Jiříka, že vývojáře uplatila, aby se načítaly textury v nižším rozlišení, když kartě nestačí paměť. Jako by to byla první hra, co to dělá. :D

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

To jistě není, ale je to nvidia, která z toho dělá must-have technologii a RTX implementuje ona, ne? Parametry svých grafik, včetně velikosti VRAM určuje také ona, že ano?

Nebo za tím je to zlé AMD s armádou Stachů, kteří škodi kudy chodí?

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

A taky už od začátku říká, že na to, aby bylo možné renderovat v plné kvalitě, by bylo potřeba i při zachování stávajícího tempa růstu výkonu deset let na to, aby se dal ray tracing použít, a tak to hodlají ojebat přes hybridní ray tracing, AI denoising a DLSS. :D

https://www.youtube.com/watch?v=Mrixi27G9yM&t=790s

(na konci je ještě Atomic Hearts, který ten ray tracing už asi nikdy mít nebude.)

Ale z nějakého důvodu se tahleta srovnání dělají zásadně bez toho DLSS. :D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Adame to by byl snad námět na rozbor jako svého času na SWH. Bylo by hlavně zajímavé porovnat jak si na W11 s jakým množství a jak rychlou RAMkou si ty hry vedou když má jít o swap přes sběrnici. Už ve Win10 se těmto scénářům mělo efektivně předcházet. Ovšem otázka je zda na to swapování stačí i dnešních solidních 32GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale nvidia nepouziva ray tracing, ale RTX

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to RTX neriesi je raytracing a nepouziva na to urcene a standardizovane API?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne. RTX používá proprietární API.
V rámci ovladačů nVidia karet je pak překladová vrstva standardního DX12 DXR do RTX.
Proto nVidia karty tolik ztrácí u her psaných pro DXR. A mají vyšší závislost na (nedostatku) výkonu CPU.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je podla mna v poriadku. V ovladacoch sa prekladaju volania API ( vsetky DirectX volania a nie len DXR) na volania, ktore podporuje graficka karta. Aj AMD v ovladacoch preklada volania DXR zasa na ich instrukcne sady. To potom mozeme povedat, ze aj AMD pouziva proprietarne API na RT. Nechce sa mi verit, ze by si NVIDIA do ovladacov zaviedla dalsiu vrstvu a prekladali by volania z DXR na ich RTX a tie potom este na instrukcie pre graficku kartu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já pouze popírám tvrzení, že RTX je standard.
Není.
</End Of Message>

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som nepisal, ze RTX je standard, aj ked podla NV je:
https://www.nvidia.com/en-eu/geforce/rtx/

Len, ze vyuziva standardizovane API na raytracing. RTX samotne nie je ani API ale NV platforma pre raytracing a AI. Keby to tak nebolo, nesiel by pouzivat raytracing u hier s RTX na AMD grafickych kartach, pretoze AMD by urcite neimplementovalo nejake proprietarne API konkurencie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Ja som nepisal, ze RTX je standard, aj ked podla NV je .."
1)
A kdes to na té stránce našel?
Přísně technicky, pokud se chceme bavit o standardu, tak chci číslo ISO, ANSI, EN, ČSN, STN, GOST, ...

2)
Marek Moravčík | před 24 hodinami
A to RTX neriesi raytracing a nepouziva na to urcene a standardizovane API?

Čtení s porozumněním nezvládnuto.
A paměť už taky moc neslouží.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1) Este raz. Nepovazujem RTX za standard. Je to produkt firmy NVIDIA. A btw. v akom ISO, ANSI, EN, ČSN, STN, GOST, ... najdem DX11, DXR a podobne?

2) Predpokladal som, ze vies rozdiel medzi platformou a API. Zrejme som sa zmylil. Ked mas k dispizicii subor kniznic, ktore pracuju s grafickou kartou, tak tie kniznice moze pripravit NVIDIA a moze pouzit standardne API ako DXR alebo jeho obdoba vo Vulkane pre raytracing. A to NV v RTX robi. Tiez si mohol vlozit do komentara odkaz, kde si prisiel na to, ze NV preklada v ovladacoch DXR na nejake ich proprietarne API (a ze to ma byt nejaka dalsia vrstva, kvoli ktorej je karty viac zatazuju CPU).

Hlupych reci o pameti a citanim s porozumenim by som sa na tvojom mieste vyhol. Lebo ty sam rad chytas za slovicka a ak ti islo iba o vyraz "standardizovane API", tak si myslim, ze obaja vieme o com hovorime. Ci odrazu uz DXR a Vulkan nepovazujeme za standardne API, ktore sa pouzivaju na komunikaciu s grsfickymi kartami?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jediná věc, kterou micro$oft protlačil skrz standardizační oraganizace (za pomocí přátel) byl OOXML (aka docx) ECMA-376 v roce 2010.
Trvalo další 3 roky, než se jim povedlo vyrobit ISO/IEC 29500 (naproti původnímu záměru není zpětně kompatibilní ..)

DirectX jako sada API (a není to jen 2d, 3d a zvuk) byla počátcích taky hezký cirkus. Pro jistotu se ke každé hře přibalovala vezre, se kteou hra fungovala.

A mimochodem, jsou zde jisté nenápadné rozdíly mezi standardizovaním něčeho (API DirectX) a standardem něčeho (Programovací jazyk C++ ISO/IEC 14882).
Rozdíl je asi jako mezi "Obecní vyhláškou" a zákonem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi vul Adamsi..korunovanej.
Kdyz clovek rekne, ze mas zeleny mozek, tak te tim nemuze urazit.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ona je to jenom náhoda, že tři čtvrtiny AAA her, ve kterých nestačí grafikám 12 GB paměti, jsou z Gaming Evolved a většina z nich jde do bundlu produktům AMD. Prostě náhoda. :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Bůůůhůůů. Cry me a river. A to bylo keců ze zelený stáje, když zastánci AMD kritizovali Nvidia GameWorks.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ona je urcite nahoda, ze NV tlaci Raytracing a v minulosti jine technologie, ze? :D
Ty jsi zeleny vul...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Z toho přehledu karet, které měly málo paměti, zřejmě omylem vypadly Radeony. :D

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Tak majitele RX 6600 za 6,5 tisice to stve o dost mene, nez majitele RTX 3070 za 13 tisic :)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Nebo rtx3070ti za 20tis - v době nákupu

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak je pravda, že grafika typu RX 6600 by si už taky zasloužila víc a rozhodně se u ní dá narazit na limit těch 8GB, ale aspoň byla levná. To máš potom ale vlastně i RX 5700 to samé, měla stejný výkon a taktéž měla jen těch 8GB, tak ale ta už je aspoň starší a v době kdy byla aktuání to ještě bylo OK, ale kdo moc částo neupraduje, tak toho to pak může trochu potrápit, když chce aby mu to trochu vydrželo a prostě to nebyla ideální kapacita pro ten výkon. Když nad tím ale vlastně teď tak přemýšlím, tak předtím ani ta RX 5600 XT nebyla jen s 6GB žádná sláva a bylo to opravdu málo, sice výkon jen o trochu nižší, ale teď už to musí v nových hrách kvůli té paměti taky dostávat solidně na prdel, když hry začínají jako minimum vyžadovat 8GB pro nějaké bezproblémové hraní a to ještě na snížených detailech... vlastně v té době byly ty kapacity s Nvidií celkem vyrovnané –⁠ prostě takové nic moc a nulová rezerva do budoucna..

Takovej paradox byl v tom, že jako konkurence k RX 6600 byla pak RTX 3060, která z 2060 najednou skočila z 6 rovnou na 2násobek, tak to byla taková dost nečekaná záchrana v tomto ohledu, kdy Nvidie vyjímečně dala konečně nějakou rozumnou kapacitu a pořádnou rezervu, to bylo opravdu super, škoda, že to byla opravdu jen výjimka, trošku to zas sice kazila cena, ale jinak byla dobrá... no a nyní budeš mít opačný extrém, kdy zas vychází RTX 4060, která nejspíš z 12GB teď půjde mílový krok zpět zas na pouhých 8GB... naštěstí AMD to snad nehodlá následovat a zůstane aspoň na těch 12, což se asi docela dá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A majitelé 4GB R9 Fury X nebo úžasné Fury Nano je taky pořídili za šest litrů?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Fakt chceš porovnávat cca rok starou 3070 s cca 7-8 let starou Fury X?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

..ale no tak, zeleny DD.. na stranu NV se da klidne prihodit par dalsich, jako je "4GB" 970 nebo extra vypecena 3GB 1060 a to jen v ramci Polarisu :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U tej 970ky skor 3.5G + .5G

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Proto ty uvozovky tam ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shrňme si to nejprve statisticky. Ze 104 výsledků je:

79× vítězství Radeon RX 6800
22× vítězství GeForce RTX 3070
3× remíza
40× má Radeon RX 6800 alespoň 20% náskok nad GeForce RTX 3070
6× má GeForce RTX 3070 alespoň 20 % náskok nad GeForce RTX 6800
0× má Radeon RX 6800 v 1080p minimální FPS nižší než 20 FPS
5× má GeForce RTX 3070 v 1080p minimální FPS nižší než 20 FPS
1× má Radeon RX 6800 ve 1440p minimální FPS nižší než 30 FPS
6× má GeForce RTX 3070 v 1080p minimální FPS nižší než 30 FPS

Ta statistika vypadá děsivě. A zkoušel jsi spočítat i to, v kolika případech z těch, kdy RTX 3070 prohrálo, je to problém s pamětí? Ona ta RX 6800 byla jinak tak trochu výkonnější než RTX 3070 už před těmi dvěma lety. :D

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

trosku vykonnejsi vs nedokazem spustit hru na max v 1080p (resident evil) lebo nemam dost vram, je dost rozdiel

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Proto tam je to doplňující "alespoň 20 % náskok".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ale v tom jsou i hry a nastavení, kde to dává více než 20 % náskok, aniž by ta paměť docházela.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Když to nedovededš pojmout, přečti si celou tu recenzi a možná ti dojde, kde a proč.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jo, ukazuje se, že spolupráce AMD se Sony nese první úspěchy, kdy hry portované z Playstationu na grafikách od NVidie fungují špatně.
Na druhou stranu, nehraje tyhle hry každý a grafik od NVidie je mezi hráči hodně, takže je otázka, kdo tím ztratí víc.

Jinak ale situace neni tak zoufalá, jak tenhle článek naznačuje. 4K s raytracingem dneska nedává skoro žádná grafika, snad s výjimkou RTX 4080 a 4090 od NVidie, od AMD žádná. Někde je důvod VRAM, někde nedostatečný výkon čipu. Ve výsledku je jedno, čím to je.

Jinak výhoda na straně NVidie je pužívání GDDR6X pamětí, které jsou rychlejší a data se tam vystřídají rychleji. Díky tomu na 1440p stačí v pohodě i 10GB VRAM na té RTX 3080.

Mimo jiné kde kdo tvrdil, že 8GB GDDR6X na RTX 3070Ti nepřináší žádnou výhodu oproti GDDR6 na RTX 3070. No a teď se ukazuje, že přináší.

Faktem ale je, že éra 8GB grafik NVidie už snad skončila, kupovat cokoli s méně než 10-12GB je na hry nesmysl.
V tomhle má AMD rozhodně náskok, protože až konečně snad vydají jednou herní grafiky RDNA3 nebo rovnou RDNA4, nikdo nepochybuje, že tam nebude minimálně těch 12GB VRAM, protože na téhle hodnotě už byla RDNA2, byť ta ještě neměla takový výkon, aby to využila.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

právě proto jsem nakonec RX 6600 8GB vyexpedoval a pořídil 3060 12GB u druhé sestavy kde v dohledné době upgrade neplánují a musí nějaký rok vydržet.
Ale 8GB karty odepsané nejsou, jen je třeba se smířit že to je tak na fHD a bez RT.
Proto mi přijde při tom určitém hendikepu zvláštní že nVidia nešla do pcie5 kdy by se při podstatně vyšší propustnosti rozhraní z velké části problém s menší VRAM negoval - tedy u strojů s patřině velkou a rychlou RAM...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si to člověk neumí/nechce nastavit/vyladit, tak 8GB na nové kartě v nové hře problém je.
Už vidím týpka co dotáhnul domů 4060ti s 8GB v ceně 13tis, jak hraje na v 1080p a omezuje tam detaily.
Nicméně bude muset..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

prostě se vrací doba většího rozvrstvení grafik jako to bylo třeba u GeForce 6. Doba čtyřjader a 2-4GB grafik byla sice dlouhá a příjemná, ale nic netrvá věčně, jen se lidi rozmlsají a pak se nestačí divit. 8GB byly první spotřebitelské s AMD Grenada a to už je také "několik pátků"...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

+1

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Není, když odečteš nezvládnuté porty her, tak na 1440p můžeš a budeš moci ještě hodně dlouho hrát bez RT.
Proč je RT tak náročné na VRAM? Protože potřebuje uložit dat víc, aby mohlo simulovat ten letící paprsek a správně ho vykreslit. Nemluvě o tom, že když se to spojí s DLSS, je to ještě náročnější, ale tam je často zdrojový obraz na fullHD, takže se to vyrovná.

Každopádně NVidia grafiky mají pokročilé RT a zoufale málo paměti, takže se to až na úplný highend na tom hrát dát nepůjde.
No a AMD grafiky s velkým paměťovým zásobníkem zase to pokročilé RT nemají, takže taky nic.

Kvalitní RT = 4080 a 4090, nic jiného to nedá. Protože je cena šílená, nezbývá než čekat, jestli se někdy okotí i něco u AMD, zatím jsou zjevně stále v problémech. :-/

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

„Jinak výhoda na straně NVidie je pužívání GDDR6X pamětí, které jsou rychlejší a data se tam vystřídají rychleji. Díky tomu na 1440p stačí v pohodě i 10GB VRAM na té RTX 3080.“

Sry, ale toto je tedy pořádný blábol, rychlostí takto nikdy nenaženeš rozdíl několika GB.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ano, chválení DDR6X v téhle souvislosti je blábol. Když chybí paměť, její rychlost nic neřeší. Omezující je rychlost přenosu PCIe sběrnice karty a částečně související režie CPU, která bude ovlivněná zpožděním a rychlostí RAM a velikostí vyrovnávacích paměti CPU. O rychlosti práce s diskem a rozbalení komprimovaných dat při nedostatku RAM vůbec nemluvě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aho “X” VRAMky jsou té 3070ti dnes platné jako mrtvému zimník

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé, že Uncharted byl optimalizován zcela bez problémů.. Zprasené je Last of Us a to po stránce VRAM, RAM i CPU. V menu plno nastavení, kde se píše o vlivu na CPU a VRAM, avšak jejich snížení nemá prakticky efekt. I výkonnější CPU jde ke 100% a dostavuje se tak bottleneck. Prostě tohle je ukázkový ojeb vývojářů a už jen to, že za 14 dní vydají patch, co sníží využití VRAM o 1GB je jasná ukázka odfláknutí. A z toho se zde začne dělat kauza ohledně VRAM u grafik. Nevím, nevím.. Pokud to chce někdo brát za měřítko, či ukazatel do budoucna, pak dost riskuje nebo si to z nějakého důvodu přeje. Tato hra by se měla vývojářům omlátit o hlavu a ne na ní rozebírat, jestli grafikám vystačí VRAM do budoucna.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na CPU má docela zásadní vliv animace postav. V nastavení je také napsáno, že to hodně zatěžuje CPU. Když je na obrazovce hodně lidí, je rozdíl markantní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přepnete na medium a vliv na CPU se prakticky nezmění. Ty nápisy ohledně náročnosti jsou tam evidentně pro srandu. Ryzen 5600X je vytížen tímto způsobem a to myslím není slabý CPU. Zmíněno to bylo i v rozborech. Takže takto odbytý port má zkrátka na triku daný tým co to měl na starost. Zde by člověk musel provést upgrade prakticky všeho, aby si tu hru mohl zahrát ideálně. A nejhorší je, že to někdo takto vydá. Pokud pak udělá fix, který zásadně sníží zátěž na VRAM během chvíle, tak mi to připadá spíše jako nějaká účelová věc nebo drzost vývojářů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chtelo by si to poslechnout nejake rozhovory s vyvojari, kteri na hrach opravdu pracuji. To ze pro neco neudelaji takove optimalizace, jak by clovek si pral, neni principielne jejich chyba, ale tech, kdo ten projekt ridi/financuji. Pokud se prvni 8GB karty zacali objeovvat v davne dobe AMD Grenady (tusim), tak neni duvod, aby skoro 10 let pote, nebylo 8GB minimum tak pro FullHD. Videa s rozhovory s vyvojari nebo designery, ktere jdou na youtube dohledat napr na MLID kanalu, mluvi celkem jasne, ze 12GB Vram bude novy 1440p stabdard a 16GB 4k. To znamena, ze casem pribudou i hry, ktere i tyhle limity nejspis prekonaji. Zaroven to souvisi i s Next Gen konzolema, kde nove enginy jsou schopny vyuzivat az 12GB video pameti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, samozřejmě zde nějaké změny do budoucna budou, ale musíš si také přiznat to, že se zde řeší totálně zpackaný port a vyvolávají se senzace na něm. RTX 3070 je už přes 2 roky v prodeji. Pokud za rok či dva bude mít problém ve většině her, možné to je. Ale také už má něco za sebou. AMD má v VRAM určitý možný benefit, ale to už takto dělá roky zpět a stále je na trhu poměr přes 80% pro Nvidia. Divné ne ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hry na PC se nejspis bezne optimalizuji pro NV, tudiz tady meli uzivatele NV vzdycky obecnou vyhodu oproti AMD, prave k vuli tomu pomeru na trhu. Je ale mozne, ze Next Gen enginy, ktere se vyvijeji i s prihlednutim ke konzolim, tak tady tenhle druh optimalizace bud nenabizeji a nebo jsou tak casove narocne, ze se tem firmam jednoduse nevyplati.
3070 urcite bude porad dobra karta, ale bude limitovana cim dal vic VRAM. jestli to bude tenhle rok 10 her nebo 20, netusim. Blby je, ze pokud jsou to AAA tituly, tak to ma vzdycky blbej ohlas.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zvláštní, už v době Win10 byla technika která právě "přetečení" VRAM měla předcházet a najednou to vypadá že je vše při starém jako ve Win 7 kdy dojde paměť a buď to spadne nebo dochází k ignoraci nastavení? A na rozdíl od té doby nevzrostly jen nároky her ale poskočilo pcie na verzi 4 přes kterou by se to mělo swapovat líp. Prakticky donenávna se dokazovalo že rozdíl oproti pcie3 je marginální při plných 16 linkách a najednou tento návrat do Win středověku?
Ovšem záleží také kolik RAM bylo na testovací sestavě, tuším že ani 32GB už nemusí být optimální když to má swapovat textury do RAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě se musí doprodat herní PC/notebooky s 8 GB RAM a až pak se pomalu začne odsuzovat běžných 16 GB jako nevhodné pro mainstream hraní a 32 GB pro highend hraní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

32GB RAM zatím stačí na na vše, a proč mít vlastně míň, když upgrade těch 32GB stojí 1200Kč?
Zvláště pak v NB, kde je typicky malá VRAM a je třeba mít alespoň paměť operační.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no právě, to by chtělo test, zda u grafiky s 8GB pořád 32 GB RAM stačí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten test údajné nestability TLOU byl proveden na dvou kartách s 8GB (červená i zelená) a jedné se 6GB (jenom zelená).
Systém měl 32GB RAM. A prošel.
Hra si při kompilaci shaderú vzala 16-17GB u karet s 8 GB a 21 GB u karty se 6 GN.

16 GB je za trest
24 GB (nebinární kapacity) na hraně
32 GB zatím stačí. Otázka na jak dlouho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jo ale to bude kalkulace s čistým systémem kde je launcher a hra. Reálně to tak skoro nikdo neprovozuje.
Tím chci říci že TLOU může být první vlaštovkou pro které už může být i těch 32GB na hraně v praktickém provozu. Málokdo se bude vracet k tomu aby jako před lety kvůli spuštění hry vypínal všechny aplikace okolo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já před náročnou hrou vypínám vše okolo. Mít zapnutý chrome ze sto taby a pak kňučet že se TloU nevleze ani do 32GB to umí každý jouda

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

tak nepopisuji extrémy s nějakými sto taby, ale normálně kolem 10-20. Prostě vypínat vše okolo bude dnes dělat promile uživatelů když dokoupení dalších 16GB je za nějakých 1200,-.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Problem bych videl u notasu, kde mas pripajene pameti. Na limit 16GB jsem natazil i u firemniho notebooku..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to ale zrovna nebude herní stroj, u ntb se tak nějak předpokládá snižování detalů/textur.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasne. U mne tech 16GB limit slo do kytek v principu uz u extensivniho "kancelarskeho" nasazeni.
Herni notase..to bych bral jen v momente, kdyz bych byl casto na cestach. V jinem pripade to za ty komprimisy nestoji a desktop je desktop v tomhle pripade.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

záleží co se definuje jako herní. Pro někoho byl herní i s intel iGPU - a na maštění WoT mu to stačilo. Každopádně myšleno na nové hry tak brutálně rychle zastará, tedy pokud to není něco jako dtr Eurocomu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zastaravani je jeden aspekt, k tomu hluk, nemoznost upgradu, atd.
Na 'lehky hry' v pohode, ale jinak beeee :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nebude stacit, ale 32GB muze mit mensi propady

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"už v době Win10 byla technika která právě "přetečení" VRAM měla předcházet"

Ale však ta tam je a funguje přesně jak je zamýšleno. Díky tomu si můžeš na grafice s menší VRAM pustit něco co vyžaduje více. Kdyby to nefungovalo, tak to nerozjedeš, dojde k pádu. Grafika pokud ji dojde VRAM, využije určité množství RAM. A právě proto pak dochází ke snížení výkonu, protože k vyrenderování snímku je potřeba mít data ve VRAM a grafika při nedostatku bude nucená swapovat VRAM s RAM což je pomalé, čím více potřebuje RAM, tím větší propad výkonu.

Některé herní enginy se přizpůsobují velikosti VRAM. Například Snowdrop engine cílí na 75% velikosti VRAM a zbytek nechává ladem ostatním, záleží ale na celkové velikosti, u 4GB grafiky tolik rozhodně nenechá, ale u 8GB ano. Hra připadně omezí třeba textury (tady záleží na hře, jak hodně na to potřebuje, třeba u Division grafika s méně než 6GB VRAM nemusela dostat textury v plné kvalitě). Pokud v 75% VRAM budgetu zůstává něco k dispozici, tak to ve vhodné chvíli naplní dalšími texturami, například pro bezprostřední okolí současné scény.

To využívání volné paměti takto řeší i další enginy, pokud mají volnou VRAM, tak do ni nahrají věci navíc, které se mohou hodit na další snímky. Proto je třeba naprostý nesmysl monitorovat alokovanou VRAM a tvrdit podle toho že hra potřebuje tolik paměti. Třeba Tomb Raider série v tom je docela svá. Na FHD tomu v max detailech stačily cca 4-5GB ale na 10GB kartě v poho alokovala 9GB a někteří si tak mysleli že ta hra potřebuje na FHD 9GB VRAM. Nepotřebuje.

V zásadě je to jako prefetch ve windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RTX 3070 mela z kurva stesti(!) a to:

-pri vydani PS5 nebyly pro ni vydany primo PS5 herni tituly cili nehratelne na PS4
-prisla 2 generace debilniho miningu ktery NVIDIA preferovala pri dodavkach GPU

Ano minimalne RTX 3070 Ti mela byt postavena na vyssim GPU GA103 ktere ale nebylo umyselne pusteno na trh pricem mela byt vybavena 10 GiB VRAM, to by vsak jiz nesmakovalo tradici vojebani od NVIDIE a tak zatahla zpatecku.

"ale v širokém spektru her sráží i průměrné FPS na úroveň o třídu či dvě pomalejších(levnějších) modelů."

->cili se nam ze RTX 3070 stala nejaka vousata GTX 2060 Super...

"5× měla GeForce RTX 3070 v 1080p minimální FPS nižší než 20 FPS"

->to je zcela nehratelne, karta je ukazkove zabita, 1080p v roce 2023 je low-end

"Z hlediska hráče se to projevuje tak, že se textury rozmažou. Zatímco na Radeonu RX 6800 jsou stále ostré, na GeForce RTX 3070 se obraz rozmaže

+

V 11 testovaných her s ray-tracingem byla GeForce RTX 3070 rychlejší než Radeon RX 6800 jen ve 36 % případů a to ještě za pomoci snížené kvality textur!"

->cili zadarmo next-gen NVIDIA DLSS 4.0, jo zakaznici ste si skutecne za neco poradneho zaplatili...!!!

RTX 3070 je ne „cukající se bordel“ ale „cukající se hovno..."

Jsem velice rad ze sem kamosovi nahodil do jeho noveho herniho pocitace Radeon RX 6800, ma pokoj a klid(!), naopak lide se pocnouc RTX 2060 do jeste nevydane RTX 4060 budou ukazkove trapit, RTX 3080 10GiB je jiz zcela na hrane jako v roce 2020 vydana RTX 3070, majitele RTX 3080 12GiB-modelu sou zatim jemne v klidu a jo bonus v podobe taviciho se 16-pinu jiste potesi...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

"5× měla GeForce RTX 3070 v 1080p minimální FPS nižší než 20 FPS"

->to je zcela nehratelne, karta je ukazkove zabita, 1080p v roce 2023 je low-end

Ne, to, že je v něčem nutné stáhnout úroveň nastavení detailů, neznamená, že je to low-end. To by byl lowend i ten Radeon RX 6800. :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to nemusis, grafika si to spravi sama, vid obrazky na techspot
Asi by fakt pri recenziach mali byt nielen grafy, ale aj videa s prechodmi, ktore sa merali..ked si nvidie znizuju detaily za pochodu, aby drzali priemerne fps, ked im dojde vram.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Akoze doteraz si o tom nevedel a odrazu si myslis, ze hraci s NV grafikami hraju s rozmazanymi texturami a osidenym obrazom? To by NV nemala taky podiel na trhu. Ci vlastne si ako niektori tu myslis, ze je to len kvoli marketingu?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zapomnel jste,ze vsechny ty pruzkumy a statistiky jsou zflasovane :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale iba tie, co idu od NV. Co povie AMD su vsetko fakty. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I ty ze steamu nebo ruzne ty placene pruzkumy trhu. Vse je to fejk :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ved je to krasne vidiet, ako najviac na tlou hru nadavaju asi vlastnici rtx 3070, pretoze zakaznik si neprizna, ze kupil chobotinu. A ano, nie je to prvy krat, co toto nvidia robila. prave s tebou Marek, som sa v case gpu Tongy - AMD Radeon R9 285 (ten cas ale leti) vs nvidia Maxwell, kde maxwell mal pri jednej hre (bud jeden z farcry, alebo jeden z tomb raiderov) nasobne vyssie fps a cele to bolo tym, ze mal znizene detaily.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Viem, ze TLOU je jeden z prikladov, kde je s 8GB VRAM problem ak hru chces hrat na plne detaily. Ale RTX 3070 vysla pred necelymi 3 rokmi. Je naozaj taky problem, ze si s 3 rocnou GPU uz nezahras uplne vsetko na max? A ani to neznamena, ze je RTX 3070 zla karta a ze bola chyba ju vtedy kupit. Myslim, ze si este viaceri pamatame casy, kedy ti ovela drahsie karty (vzhladom na vtedajsiu dobu a mzdam) vydrzali rok. Ked vysla hra Crysis, tiez ju mal problem drzat na lepsich FPS dobovy high-end. Tiez bola chobotina kupovat vtedy high-end, lebo jedna hra bola tak narocna? Ani teraz si stale nemyslim, ze sa odrazu roztrhne vrece s hrami, ktore budu problematicke pri menej ako 12GB VRAM, alebo ktore by rovno vyzadovali 16 a viac GB VRAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jasne ze to je problem, ze po 3 rokoch (z toho 1 rok bol covid lockdown celosvetovy) ti 800€ karta nespusti jednu hru na ultra na 1080p, lebo ma nedostatok vram, ked konkurencia s tym problem nema.Ak ty v tom problem nevidis...pravdepodobne o 2-3 roky bude mat rtx4070(ti) rovnaky problem, a zase ti to nebude vadit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, ze je problem, ze kvoli VRAM nespustis 0.1% hier na ultra ak to konkurencia zvlada v pohode. Tak isto ako je problem, ze ta ista konkurencia zasa nezvlada raytracing v takej kvalite alebo nema podporu lepsieho upscalingu. A vynimka, kde kvoli 8GB VRAM bol problem s vykonom v RT, este z toho nerobi generalny pripad. Tak isto to, ze uz zacina dochadzat 8GB este neznamena, ze za 2 az 3 roky odrazu bude malo aj 12 GB. Skor tak mozno az po prichode novej generacie konzol, ak bude mat viac vyuzitelnej pamati ako ma ta dnesna. Kritika, ze NV setrila na pamatiach je v pohode, len sa teraz netvarme ako keby odrazu bol problem vsetko pod 16GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nedělá grafika, ale texture streaming algoritmus ve hře který dynamicky podle dostupné VRAM určuje kvalitu a vzdálenost načítaných textur tak aby se hra extra nesekala.

A pozor, toto není jen nějaká specialita pro Hogwarts legacy, má to spousta her protože je to prostě pro hru lepší když se hráči dynamicky načtou horší textury než když se mu začne hra sekat a pak kvůli tomu bude dávat refund nebo špatnou recenzi že "optimalizace stojí za *****"

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono čím jsou ty hry náročnější, tím víc ti to chybí a tím víc je to vidět, protože to musí čím dál víc mazat... teď už bude jen hůř a dost her co nedávno vyšly prostě chcou víc jak 8GB VRAM, takže teď budou všechny ty 8GB grafiky najednou prostě padat na hubu, ať už je to RTX 2070, přes 3070 Ti, až po tu novou 4060 Ti, co teď bude... a samozřejmě se to týká i AMD ekvivalentů.:)

Já jak jsem vybíral s kámošem grafiku, tak jsem vlastně vybíral spíš podle VRAM, protože jsme původně chtěli vzít 5600 XT, ale já moc nevěřil, že 6GB bude do budoucna stačit, tak jsme vzali rači tu 5700, kde bylo aspoň 8GB, ani tak nám nešlo o ten trochu vyšší výkon, ale spíš o kapacitu pamětí... no ukazuje se, že panika okolo VRAM byla oprávněná a kdyby jsme tehda dali přednost 6GB, tak už to může dávno měnit, protože to už se stává zcela nepoužitelné... tak to teď ještě jakž takž drží, ale dokonce i těch 8 má ještě furt od ideálu daleko a to někteří ještě byli tehda schopni přesvědčovat, že bude stačit dokonce i těch 6... no jistě.

Fakt nechápu, jak někoho nemůže u tak výkonné grafiky, jako je třeba ta 3070, srát, že má furt jen těch 8, když tolik už mají i o několik tierů nizší karty, vždyť to máš jak kouli u nohy, pro mě naprosto neakceptovatelná nabídka... přece nebudem upgradovat z 8GB na dalších 8GB, ještě při takové situaci, když to už je pro dnešní hry zoufale málo a životnost takové grafiky rovna nule, vždyť taková nizounká kapacita už tu grafiku úplně zabije a může mít výkon jaký chce.

Teď mi přijde, že takové minimum co to chce mít na grafice je tak těch 12GB, v lepším případě 16, takže jaké jsou možnosti... U Nvidie jedině RTX 4080, což je šílenost pro nějakého běžného gamera, co si chce jen pohodlně zahrát, ať to vypadá pěkně a běží to dobře a ať to trochu vydrží než se bude dát upgradovat... takže to zas asi vyhraje AMD... stačí jen nahodit třeba něco jako RX 6800 s 16 a prostě víš, že budeš v pohodě a nemusíš se bát, že ti jednou dojde dech kvůli takové pytlovině jako je VRAM... takže ať si Nvidie i ty své 12GB RTX 4070 stčí někam, protože vsadím boty, že to stejně dopadne jak s 3070... no a o 8GB nabídce nemá cenu ani uvažovat, ty by teď už byly drahé snad skoro i zadarmo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No 4070 a 4070Ti s 12GB je dobrej ojeb...ty karty měly mít 16GB bez diskuze...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je ještě únosné. Pravý ojeeeb příjde v Máji :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč srovnávat PS5 s PC? Můžu si na PS zahrát hry s klávesnící a myší, joystickem, controlerem tak jak chci já nebo jak chce autor hry?

Můžu si na PS5 zahrát exkluzivní PC tituly, kterých je nepřeberné množství oproti hrám na PS5? Pokud někdo hraje online, počítáš jistě do srovnání předplatné, jistě také počítaš s vyšší cenou her a v naší končině třeba nemožnost hru počeštit, pokud nemá CZ podporu nativně v sobě. Osobně má PC, XBOX, Android table a iPad, případně AppleTV, která umožní hraní velké části iOS her také... výhoda je, můžu si vybrat co chci hrát na různých platformách a nemusím se omezovat.

Herní konzole je alternativa ale ne pro každého. Navíc, vlastnictví PC nebo konzole přece nevylučuje vlastnictví toho druhého. Můžeš mít PC i konzoli a mžeš mít i více konzolí, můžeš mít PC, PS5, XBOX Series X, Switch, můžeš mít nějaký slušný Android a iOS tablet abys mohl hrát i mobilní hry exklizivní pro Android nebo iOS.

PS5 je daleko pomalejší než 3070. Současná generace konzolí je výkonem někde kolem RTX2060 - RTX2060S. Stačí kouknout třeba na Digital Foundry kde porovnávali hry s explicitně stejným nastavením na PC i konzoli. Tam kde 2060S běží nativně v 4k při stabilních 30/60FPS i s RT (dle hry), PS5 a potažmo i XBOX Series X mají stejný FPS strop ale tu a tam má nějaký drobný drop, hlavně neběží celou dobu v nativním 4k ale v dynamickém rozlišení 1440p až 2160p - herní engine cílí na konkrétní FPS a podle toho volí vhodné rendering resolution a upscaluje na nativní. XBOX pak typicky drží to dynamické rozlišení o kousek výš než PS5.

A třeba ve Watch Dogs: legion to při stejných nastaveních v některých specifických scénách prokreslovalo některé detaily více než konzole - zřejmě nejen nastavením, ale i omezením enginu na konzoli.

Pokud chceš na PC konzolový herní zážitek, tak ti stačí kupoval něco co je na hranici low endu a střední třídy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jiří já se obávám, že v nové "PS5 native" hře (Hogwards+Last of us+PlagueTale) ten PS5 již daleko pomalejší než 3070 není - dokonce bych neměl problém tvrdit pravý opak. Koukni, 3070 se dá říct ocitla v nižším mainstreamu.

https://www.techspot.com/article/2661-vram-8gb-vs-16gb/

A píseň o blbých portech už slyšet nehodlám. Last of us už momentálně běží na jakékoli kartě s 12GB i na PS5 naprosto bez škobrtnutí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsem hloupější než syn vesnického idiota a televizní rosničky, ale může mě nikdo vysvětlit jak otestovali tu nedostatečnost 8Gb? Oni měli další stejnou kartu, která by měla víc Gb paměti?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepřijde ti ani trochu zvláštní, když už má v některých hrách na ultra detaily RTX 3060 vyšší výkon i než třeba ta RTX 3070 Ti? Čím jiným to může být, když jediný parametr co je lepší je velikost VRAM?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Měnili nastavení kvality textur a sledovali vliv na výkon. Pokud se hra s RTX ON při vyšší kvalitě textur začne sekat nebo textury bez ohledu na nastavení shodí na Low tak je zjevně velikost VRAM nedostatečná.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nikdy jsi neslyšel o MSI afterburneru? :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A mě by zase zajímalo, jestli je to opravdu nutnost, nebo je to jen lenost programátorů a přístup "když ty kartyx jsou, tak se vyka šleme na efektivitu"... Když vidím, jak software na konfiguraci myši má 500 Gb, tak se bojím spoíš toho druhého...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kašle se na všechno (a na všechny). Velikost kódu, rychlost, stabilita, bezpečnost, přenositelnost, udržitelnost, ....

Důležité jsou jen dvě věci
- počet mandays
- termín

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím kluci že mixujete kompot jablek z hruškama. Jak TloU, tak Hogwards JSOU schopny normálně běžet s 8GB kartu.
Jen majitelé některých v minulosti předražených 8GB karet jsou přesvedčeni, že jakákoli hra jim MUSÍ běžet na ultra s alespoň 1440p - což už dnes neplatí.
A výkon nebo cena karty s tím nemá co dělat.
Chybí prostě VRAM

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No spíš tady jen panuje to vtipné přesvědčení, že když si borci všichni nakoupili úžasné 8GB grafiky Nvidie, které teď tvoří notnou část trhu, tak že se včichni vývojáři z toho poserou a budou dělat hry jen tak, aby stačilo jen těchto 8GB, takže už asi nikdy nebude třeba upradovat na víc, aby se náhodou nestalo, že to někdo nerozjede, takže se už na tom zůstane...

holt neposrali a doba jde prostě dopředu a tím jak se zlepšují možnosti mít už i na grafice velké VRAM, tak na to jen hry reagují a nároky se zvyšují, protože každý předpokládá, že se na to bude postupně přecházet, takže vyvojáři už nemusí zběsile optimalizovat na takovou pidi paměť, když každý už stejně bude mít mnohem víc...

aha, jenže oni nemají, protože to by do toho nesměla Nvidie házet vidle tím, že toto bude uměle omezovat, aby si zvýšili marže a zvedli si prodeje, protože to lidi donutí mnohem dřív upgradovat, když to takto aspoň přestane stačit velmi brzy, zvlášť když na tom máš používat RT, který je na to sám poměrně náročný... když jim to ti lidi žerou a ještě je obhajují, že oni přece klidně upgradují, tak asi pohoda no, hlavně pro Nvidii, ta má aspoň ještě jistotu, že jim neutečou ke konkurenci, potom ale nvm, kde je problém a proč teď všichni řvou, že jim to nefunguje a proč je to tak blbě optimalizované...

to že hra je ale dělaná očividně na víc GB a už nejede jen na pouhých 8GB není tak úplně vina špatné optimalizace, je to jen o tom, že na to máš mít prostě víc, to je celé... blbá optimalizace by spíš byla, kdyby to nejelo ani tak, což se třeba u toho TLOU neděje, pokud vím, i těm co nakoupili ty blbé, pomalejší a na nic RX 6700 XT to beží úplně normálně... proč? no mají přece 12GB VRAM.

Stejně tak, jak už každý pochopil, že potřebuje 16GB RAM, aby mohl hrát nejnovější náročné tituly a už mu nebude stačit jen 8GB, stejně tak je třeba pochopit, že i VRAM je třeba zvětšit a nebude do nekonečna stačit jen 8GB... jenže RAM si každý v klidu upgraduje a nikdo to nemá potřebu tak hrotit, tu už si každý rožšířil za pár korun a jede se dál, jenže u grafik to už je samozřejmě trochu horší a máš prostě jen tolik, kolik ti dá výrobce k GPU, takže pokud chceš víc, musíš vzít jedině výkonnější model, který už má víc, i když ten výkon stejně nevyužiješ, což je trochu problém.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No rozepsal jsi semasivně :)
Ale pravda pravdoucí

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"na nic RX 6700 XT to beží úplně normálně... proč? no mají přece 12GB VRAM"

Není to pravda, protože těm, kteří nakoupili zlé NVidie RTX3060/12 a RTX3080/12, to neběží taky. Ta hra dobře běhá jen na AMD kartách. To není o VRAM, ale o nedotaženém portu na NVidia karty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepřipadá v úvahu TEĎ to hraju na 2060super a na HIGH naprosto bez problémů. Nula dropů. Bratr hraje na 3060 a tam má textury na Ultra.
Kolega na staré i7+gtx1060-6g na medium rovněž půl hry odehráno.
Od 1.0.3.0 není zprasená ani hra, ani není zprasený port na nV.
Zprasený je prostě jen uživatel 3070/3080 jehož ego nedovolí hrát “jen” na HIGH a rve tam ultra+1440p, takhle jim to nepojede nikdy…

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hry by měly při přepínání na ultra nastavení asi ukazovat varování že takové nastavení je opravdu určené jen pro high end AKTUÁLNÍ generace

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V Last of Us je minimálně “teploměr” obsazení VRAM a samozřejmě to červeně varuje jak jen to varovat může, ale tuny lidí to ignoruje a pak píšou záporné posty na Steam po 35min hraní.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kolik jste potkal lidí, co byli ochotni přiznat vlastní blbost?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No rozepsal jsi se hezky. Přesvědčil nás, ja si v pohodě a že na to máš. :-D Ale o tom to není. Nezpochybňuju, že na hraní ve 4k potřebuješ mnohem víc paměti než na FHD. Chápu, že na raytracing potřebuješ mít správné železo. Je to o tom, že se nám snaží tvrdit, že na co ti před dvěma let stačilo 8GB, na to dneska potřebuješ 12 a z rok možná 16. A fak tto není tím, žře by ta grafika byla zásadně lepší. Takže jsou jen dvě možnosti. Buď na to vývojáři kašlou, nebo je to na zakázku výrobce. "B" je správně vždycky. Ale když vidím jiný software (a jako příklad jsem uvedl ten konfigurátor myši), tak bych ty programátory třískal :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Paměťové nároky rostou s tím jak komplexnější jsou modely, jak detailnější jsou textury. Před 15 lety měly hry 1k-2k a extrém byly 4k textury, dnes je už normální mít 16k textury, 16k textura je 16x větší než 4k 64x větší než 1k textura... (to 2k, 4k, 16k nesouvisí s rozlišením na kterém se hraje ale na fyzické velikosti textury, 1k = 1024x1024 pixelů, 16k = 16384x16384 pixelů)

Už nemáš modely se stovkami polygonů ale nezřídka se statisíci, adekvátně tomu rostou velikosti textur aby nesly více detailů a lépe se ti na ten komplexní 3D model navlíkly.

Roste výkon, takže díky tomu se zvedá i počet objektů na scéně, nejsou to stovky, jsou to desetitisíce a v extrému statisíce objektů se kterými se na scéně pracuje. To vše musíš mít v paměti dostupné.

Samozřejmě nezpochybňuji že vývojář taky může udělat chybu a někde ten HW využívají neefektivně, často ale není problém tolik v enginu jako v level designu, kde se ta scéna skládá wysivyg, mohou tam být na sobě naházené klidně desítký objektů, které se překrývají ale engine je musí vyhodnotit aby vůbec věděl zda zobrazit nebo ne. leckdy je to i z důvodu dynamických změn počasí nebo vliv okoli, když je ve scéně nasněženo, nemusíš mít teoreticky objekt s originál povrchem a texturou, ale když ti na tom místě bouchne granát a vrstva sněhu je malá, tak logicky roztaje a musíš zobrazit co je pod sněhem... věc, kterou hry před 15 lety neřešily, dnes ano.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle přístup nV s šetřením paměti není žádná novinka. Nedávno jsem si prakticky ve Falloutu 76 na 1080p vyzkoušel GTX 1060 3GB vs RX 470 8GB. No, ta hra si i v medium nastavení textur vezme 4+ GB VRAM (takže 4GB RX by asi taky moc neuspěla), s 8GB RX zmizely dropy a mimo lokace, kde to nedává CPU jede hra plynule na 60 FPS, přitom ta GTX ji v benchmarcich válcuje, ale v praxi jí nakonec degraduje nedostatek paměti. Přitom jsem si i já myslel, že 8GB je na Polariskách těžký overkill, takže už není. Nemám důvod si myslet, že u novějších generací GPU to bude jinak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj ta potřeba vyšší VRAM přišla dost plíživě, já ještě před 1,5 rokem zvažoval jestli nepostačí na fHD 4GB...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to přesě tak. 8GB Rx570/580 zvládá dnešní hry velmi zdatně.
Pří měření v TloU 580 4GB vs 570 8GB vyhrála 570 o 20%

1060 3GB raději nekomentovat, to byla pro někeré hry mrtvola už v době vydání

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

RTX 4060ti 8GB a všechny nVidia karty pod tím budou úplně stejný případ jako 1060 3gb

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak já tu 3GB 1060 vzal jako náhradu za 3,5GB GTX 970 :) do takovýho pičítače na chalupu poskládanýho z toho, co dům dal. A docela příjemně překvapila, snad i trochu vyšší výkon, než ta 970, poloviční spotřeba a prakticky neslyšitelná. Celkem ani nevadilo, že byla trochu vybrabčená, ale ta paměť to byl její hrob...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já třeba upřímně vůbec nechápal, proč byla oblíbenější právě ta 4GB verze, vždyť nebyla zas o tolik levnější ne a bylo jasné, že k tomu za chvilu dojde, když už GTX 1060 jen s 3GB měla někde hodně velké problémy a byla prakticky použitelná jen 6GB, tak 4GB už nemáš zas tak o moc víc a taky to pak už byla brzda v novějších hrách... takhle to prostě dopadne vždy, když jsi s pamětí takto na hraně a já se i celkem divím, že tady ty nízkokapacitní verze vůbec AMD nabízelo, to nebyl úplně jejich styl, většinou nabízí jen verze kde máš rezervu a je jistota, že ti VRAM určitě postačí.

Tady u těchto grafik se taky krásně vyvrátil ten mýtus, že Nvidie si údajně vystačí i s menší pamětí, takže asi proto to na 4GB Radeonu (nebo 6GB Geforce) beželo ještě normálně a na Geforce s pamětí jen o GB menší už najednou ne...:) takže to minimálně asi zas tak moc nepomáhá, když ji stejně nemůžou snížit ani o 1, toto jim asi moc nepomůže.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak dobově byla ta 3GB 1060 mířená proti tehdy hodně oblíbeným 3GB Radeonům, ovšem provozně úplně jinde. Taková záplata za gtx 960 která se prodávala hlavně v 2GB verzi. Dva giga už bylo málo či na hraně a tři byly takový ideální poměr cena/kapacita.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak v te dobe snad byla 4GB rx 480 a 470. 3GB varianta zadne karty srovnatelne s 1060 nebyla

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Polarisy se 4GB se prodávaly k 8GB v poměru 10:1..
Vyšly v roce 2016, to byly 4GB fakt ok. (Výjimky se našly-Rise of tomb raider).

Ale pravda, že s 8GB 480 v roku 2016 dnes naprosto bez problému projdeš RE4remake na HIGH nastavení. Se 4GB sotva na LOW

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je ten borec kterej hlásal že prý Rx 7900xtx dosáhne výkonu 300% rx6900xt a že zen4 prý přinese 24 jader.
Taky že prý RTX 4090 bude 600 nebo 800W.
Teďka nedávno týden před vydáním RTX 4070 tvrdil že prý bude stát $750 ikdyž by cenový rozdíl 50$ mezi 4070 a 4070ti absolutně nedával smysl.

Vždycky všechno přehání aby se to pak od něj šířilo přes horké novinky

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mel by jsi se bud divat na cela jeho videa a pokud se na ne divas, tak jim i rozumet.
Ctelo by yo chapani v kontextu toho co ty uniky rikaji a ne cerno-bile chapani tam, kde neni ani cerna ani bila.
Jen tak namatkove k tomu poslednimu co tu oises..on tvrdil, ze se to muze zmenit a ze je to info od OEM partneru. Dokonce rikal, ze to muze byt sonda NV pred tim, nez oficialni cenu vubec potvrdi.
Pak je dobre i obcas rozumet tomu, ze existuji treba ruzne vzorky CPU v ranejsich fazich, nez se finalne dospecifikuji produktove rady a nektere vzorky treba na trh ani neuvedou, atd.
Jinymi slovy potrebujes chapat kontext v jakem jsou ty uniky rikany a ze nic z toho neni tutovka. Pak budes i chapat, ze ta infa jsou velmi cenna, davaji ti nahled do soucasnych technickych moznosti tech firem i pres to, ze treba dany produkt na trh nedorazi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je dost suprovni info, hlavne cast tykajici "Strix Halo'. Ze by se Mirda rady konecne dockal herniho APU? ;)
Vypada, ze by s tim AMD mohlo zkusit vytvorit cely novy trh 'PC hernich handheldu' :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Necudoval by som sa, keby NVIDIi vyfukli dalsiu generaciu Nintenda. AMD ma velmi solidne APU riesenia, na ktore NV odpoved nema a nevyzera to ani na to, ze by NV pracovala na nastupci alebo nahrade za Tegru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no..zatim ne..ale teoreticky by se mohla NV spojit s Intelem a dodat neco na trh i tady. V opacnem pripade tuhle cast zabere AMD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ROFL to je diskuze tady :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sam mam nvidiu gpu a to 2. najsilnejsiu, lebo rad pouzivam RT kde sa da aj ked je to casto slabo zapracovane alebo je tam minimalny rozdiel su aj hry kde je to brutalny rozdiel napriklad CP2077 overdrive, Witcher3 kde RTGI je paradna vec + framegeneration atd...

A musim uznat ze stredne az hiend AMD GPU minulej gen zastaravaju ovela ovela ovela lepsie ako Nvidia GPU.
Skratka zreju ako vino, co je dobre ale preco uz nie su hned dozrete a vyladenejsie pri launchiku...

Kazdopadne top hiend by som isiel Nvidia alebo XTX u AMD a vsetko mimo hiendu AMD.
btw, nakopad nvidiu do kouli za toto setrenie s vram, snad im to buchne do ksichtu :D
Nech zije silna konkurencia do toho AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://videocardz.com/newz/modded-geforce-rtx-3070-with-16gb-memory-get...

1. ukázka toho, proč je mít dobré 16GB na RTX 3070

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je mazec.. +11% AVG fps a +980%!! 1% low fps :))
Tohle by meli poslat zelenemu Adamsovy do PCT redakce jako darecek :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak zelený nezelený, tohle musí uznat úplně každý, že tato karta měla mít (alespoň volitelně) i 16GB variantu. S tímhle by ale nikdo nepotřeboval nakupovat Ádu že? Ta 3070ti by stačila ještě 2roky.
Takhle toho bude brzy plný bazoš za 7tis.Kč. A jak 3070, tak i 3080 bude odkázána na hraní v 1080p.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Tak zelený nezelený, tohle musí uznat úplně každý.."
.. problem je, ze zeleny redaktor to takhle nevidi. Pro nej jsou to "AMD tituly", "Po 2 letech dochazi VRAM..", atd..historii jeho prispevku na toto tema si muzes dohledat, pokud budes chtit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Preco by mali byt odkazane na hranie vo FHD? 99% hier nebude mat este nejaky cas problem ist na ultra na tychto GPU v 2K a podla hry aj v 4K rozliseni. Neverim tomu, ze odrazu behom jedneho roka zacne vychadzat velke mnozstvo hier, ktorym nebude stacit tych 8GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde mohla byt 3070, kdyby mela 16GB VRAM..
https://www.youtube.com/watch?v=alguJBl-R3I
16GB A4000 vs 8GB 3070 :)
enjoy :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.