Acer střídá mezi notebooky na druhém místě firmu Dell
Každý výrobce je rád, když nějaká nezávislá studie přijde s informací, že si mezi konkurenty polepšil. Prapory proto mohou vyvěsit u společnosti Acer, jelikož ve zprávě uveřejněné firmou DisplaySearch předběhla v loňském roce konkurenční Dell. Tato tabulka prodaných notebooků však neukazuje zvýšenou poptávku po strojích se značkou Acer, ale úspěšnou finanční transakci představující nákup Gateway a Packard Bell. Asi si všímáte, že meziroční nárůst v řádku Acer procentuelně trošku nesedí. Je to proto, že se jako výchozí hodnota nepoužil samotný Acer, ale připočetly se ještě samostatně prodané notebooky se značkami Gateway a Packard Bell.
Na druhý pohled ale vlastně k žádným velkým změnám nedochází. HP si o desetinu procenta zvětšila podíl na trhu, nejvýraznější nárůst produkce ovšem zaznamenal taiwanský Asustek, kterému už mnoho neschází k dostižení Sony i Fujitsu-Siemens. Mimo firem HP, Acer a Asustek všechny další společnosti svůj podíl na trhu ztrácí.
Nejpopulárnějším displejem byl loni 15,4palcový s rozlišením 1280×800, který mělo více jak 50 % prodaných notebooků, na druhém místě se umístil 14,1palcový 1280×800 s 23 %. Studie také ukazuje, že Japonci, Číňané a vůbec lidé v JV Asii dávají přednost menším displejům (37 % 12,1palcových a menších), kdežto v Evropě, střední Asii a Africe se zase lépe prodávají ty větší (50 % 15,4palcových a větších). Dell sice ztratil, ale v Severní Americe si stále drží několikaprocentní vedoucí pozici před HP. Acer zase díky zmiňované akvizici posílil v Evropě.
DigitalSearch odhaduje, že letos se počet prodaných notebooků vyšplhá až někam ke 135 miliónům kusů a ty budou nadále ukusovat počtu desktopů. V roce by to mělo být už 170 miliónů, jak zase odhadoval loni Intel.
|
v miliónech kusů (zaokrouhleno)