Adobe má rekordní příjmy za Q2 FY2017
Fiskální rok 2017, konkrétně jeho druhé čtvrtletí končí u Adobe 2. června. K tomuto dni zaznamenala firma za poslední čtvrtletí příjmy ve výši 1,77 miliardy dolarů. Provozní zisk firmy meziročně vzrostl o 46 %, čistý příjem o 53 % (GAAP; 42% / 43% non-GAAP).
Jelikož Adobe naskočila do vlaku pronajímání softwaru za předplatné z těch velkých firem dodávajících aplikace jak profíkům, tak nadšeným amatérům, možná jako první, můžeme si na ní ukázat, proč to udělala a proč to (dle mého názoru) jednoho dne udělá i Microsoft. Když zákazníkovi prodáte krabici vynikajícího produktu, v případě Adobe třeba jménem Photoshop, tak máte celkem jistotu, že řadu let od něj neuvidíte ani dolar, protože ač jeho Photoshop bude už léta zastaralý, bude mu plně dostačovat pro jeho potřeby.
A právě to systém předplatného boří. Bez ohledu na to, jestli novinky chcete či nikoli, cloudový Photoshop je prostě vždy aktuální, nicméně za pravidelný měsíční / roční poplatek. A když přestanete platit, nemáte nic, ani žádnou letitou starou - byť dostačující - verzi. A že to holt funguje, ač jistě spousta zákazníků skřípe zuby, dokazuje Adobe tímto posledním kvartálem.
Adobe mimo jiné v uvedeném čtvrtletí od akcionářů zpětně vykoupila 2 milióny akcií v hodnotě 266 miliónů dolarů.