Adware v PDF díky Adobe a Yahoo
Cesty Páně jsou nevyzpytatelné, ovšem ty chodníčky, kterými chodí reklama, by jeden ani nevymyslel. Firmě Adobe bylo nejspíš líto, že dokumenty v jejich PDF formátu, kterých se na internetu válí milióny, nemohou fungovat jako klasické internetové médium, tedy co se vkládané reklamy týče. Když někdo reklamu do PDF chtěl vložit, musel to udělat sám a vlastně tam zůstala po celou dobu života onoho dokumentu. To se nyní změní.
Společně s firmou Yahoo!, která se bude starat o klienty a tlačení reklam, dávají na trh „Adobe PDF Powered by Yahoo!“. Vydavatelé, kteří doposud měli svá PDF čistá, mohou na internetu získat i nějaký ten penízek z prohlížení těchto dokumentů, inzerenti zase mohou cílit nejen časově, ale i kontextově, zkrátka jak jsou na internetu zvyklí, tedy i se všemi statistikami.
Funguje to tak, že se PDF nahraje k Yahoo, ta tam přidá panýlek a jakmile si PDF někdo otevře, bude mu tam servírovat reklamu. Pochopitelně bez připojení k internetu se nic nezobrazí. Věc to je ne nepodobná adSense od Google a také zde se bude platit za kliknutí, o výnos se podělí i Adobe a Yahoo. Reklama by neměla nijak deformovat nebo zakrývat původní obsah PDF. Už se taky těšíte? V projektu jsou zatím přihlášeny například weby IDG InfoWorld, Wired, Pearson´s Education, Meredith Corporation nebo Reed Elsevier.