Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Agen Computer zvítězil v předvánočním testu eshopů

diit.cz logo na CD-R serveru 1. dubna 2009
V předvánoční čas proběhl za spolupráce několika předních českých internetových portálů (hyperinzerce.cz a emag.cz) srovnávací test šesti e-shopů. První místo získala společnost Agen Computer.

„Nákupní horečka vrcholí. Snad každý zákazních chce mít vše včas nakoupeno, aby mohl usednout v klidu ke štědrovečerní večeři s vědomím, že na nic nezapomněl a všechny dárky od Ježíška jsou již nachystány v dřevěné skříni po babičce. Jistě mi dáte za pravdu, že shonu je před Vánoci více než dost, a tak jsme vždy vděční za každou ušetřenou starost. Abychom vám ulehčili nákup alespoň části vánočních dárků, rozhodli jsme se otestovat šestici internetových obchodů s výpočetní technikou“, citace autora článku, pana Roman Gaudyna.

Testů se účastnili internetové obchody s poměrně zvučnými jmény, jako je Agen.cz, Alfacomp.cz, Alza.cz, Czechcomputer.cz, Mironet.cz a OKComputers.cz. Pro upřesnění, internetové obchody jsme do testu vybírali podle statistik Toplistu, tedy podle návštěvnosti a oblíbenosti jednotlivých služeb.

Metodika testování

Ve spolupráci se zadavateli bylo nejprve osloveno 20 uživatelů a zákazníků, kteří ochotně obodovali nejrůznější kritéria, které jim byla předeslána. Následně po oslovení všech výše jmenovaných internetových obchodů jsme vyhotovili speciální seznam deseti produktů, které zabírají takřka celé portfolio oněch společností. Průběh objednávek byl samozřejmě monitorován. Bylo vybráno celkem 10 zajímavých výrobků. Přestože se tak nemusí na první pohled zdát, vyhotovit takový seznam je takřka nadlidský úkol. Každý z internetových obchodů totiž nabídne vlastní specifickou nabídku. Prakticky nikdy se tedy nemůžeme dopracovat k naprosto stejným produktům.

20 odvážných, jeden redaktor a 6 e-shopů

Bodování internetových obchodů probíhalo v několika různých kategoriích, které se nyní pokusíme shrnout do následujícího grafu.

Předvánoční srovnání eshopů

Průběh objednávek

(následující text je citací autora)

Abychom zbytečně nenutili internetové obchody doručovat zboží v hodnotě několika desítek tisíc, rozhodli jsme se do objednávky přidat poznámku – „Dobrý den. Nevím, jak rychle zvládnete zásilku zkompletovat, proto mě prosím před odesláním kompletních objednaných produktů kontaktujte na tel. 775 930 ***, abych Vám upřesnil dodací údaje (nejsem si jist, jestli nebudu služebně mimo domov). Díky.“ Zároveň jsme tak otestovali přístup jednotlivých obchodů k zákazníkům. Ve chvíli kdy se obchody zpětně ozvali, byla celá objednávka stornována. Abyste mohli sledovat, jak rychlá je odezva obchodů, prozradím, že všechny objednávky byly uskutečněny ve středu 21. 11. 2007, a to v časovém rozmezí od 18:00 do 18:30.

Agen

Nejprve jsem obdržel odezvu od společnosti Agen Computer, a to hned 20 minut po odeslání objednávky, tedy přibližně v 18:45 dne 21. 11. 2007 (středa). Tamnímu prodejci bych chtěl dodatečně poděkovat za jeho naprosto profesionální přístup, kterému do teď nechci věřit. Abyste pochopili, skladem nebyla pouze přepěťová ochrana a obchodník nejspíše z mé poznámky pochopil, že dodání produktů urguji. Proto neváhal a nabídl mi dražší verzi přepěťové ochrany, avšak za nižší cenu! Přesněji údajně za holý nákup, takže výsledná cena se rovnala zařízení, které jsem měl objednáno.

Alfacomp

V sobotu dne 24. 11. 2007 jsem vyřizoval v 10:30 telefonát, ve kterém mi bylo sděleno, že objednávka je k mé plné spokojenosti již připravena. Přátelský hlas obchodníka byl neustále příjemný, i když jsem mu sdělil, že objednávku za desetitisíce může stornovat. Opět profesionální přístup.

Alza

Alza se před Vánocemi honosí především zárukou rychlého doručení. To nemohu nepotvrdit, koneckonců kompletní zásilka byla expedována hned druhý den (čtvrtek; 22. 11. 2007). Bohužel bez mého vědomí. Pochybení zaměstnance? Zcela určitě. Celou záležitost bych jakkoliv nerozebíral, přeci jenom se jedná o velkoobchod, kde jsou stovky objednávek denně a na jednom zákazníkovi již nesejde. Bohužel po mém telefonickém kontaktu se společností mi bylo vysvětleno, že jejich zaměstnanec vlastně nepochybil, že chyba je na mé straně, neboť jsem špatně formuloval poznámku v objednávce. Pokud je tedy tomu opravdu tak, proč mě ostatní internetové obchody kontaktovaly?!

CzechComputer

Jak jste si mohli všimnout již výše v uvedených grafech, internetový obchod společnosti CzechComouter je oblíben především pro svou přehlednost. Povědomí mezi jednotlivými uživateli a zákazníky si tato firma získala také uceleným redakčním systémem, kdy krom rychlého zisku myslí opravdu i na uživatele. Nabízí jim totiž pravidelné články a recenze jednotlivých produktů a hlavně neomezený prostor k diskuzi, kdy může jeden uživatel sdělit druhému, co si o daném produktu myslí. Jistě byste mohli nyní namítat, že podobné služby jsou k vidění i u jiných společností, avšak díky početné skupině zákazníků a uživatelů nabývá celý projekt daleko větších rozměrů.

Nebýt objednávky navigace, mohl jsem zpětné volání o kompletaci objednávky obdržet nejspíše do konce týdne. Bohužel takto jsem byl nucen celou objednávku osobně zrušit v pondělí 26. 11. 2007 v 18:30. Tamní obchodník příliš nesympatizoval se snahou objednávku zrušit, a to ani ve chvíli, kdy jsem mu sdělil, že se jedná o test. Údajně jsem měl být nejdéle další den kontaktován jiným obchodníkem s možností stornování zakázky. Kupodivu celá zakázka byla zrušena až po mém osobním telefonátu s ředitelem společnosti, panem Stanislavem Gajem. Kde tedy byla chyba?

Mironet

Společnost Mironet je druhým prodejcem, který expedoval objednávku bez mého vědomí, a to taktéž druhý den ve čtvrtek 22. 11. 2007. Možná by každý uživatelů vítal brzké doručení zakázky, avšak i zde se dostáváme k problému pochybení jednoho ze zaměstnanců společnosti. Naštěstí tentokráte mne přímo jedna z vedoucích vyjádřila omluvu o přehlédnutí poznámky a přiznala pochybení zaměstnance. Rozhodně jsem tedy nebyl přesvědčován, že chyba je na mé straně. Přinejmenším tedy příjemné jednání vůči zákazníkovi.

OKComputers

Bezproblémové vyřízení objednávky můžu potvrdit i u společnosti OKComputers, kdy jsem byl telefonicky kontaktován o kompletaci mé objednávky, a to 26. 11. 2007 v 15:30. Obchodník byl velice příjemný a ochotný i po zrušení objednávky. Škoda tedy jen dlouhé doby ke kompletaci mé objednávky.

Kde koupíme nejlevněji? Nedejte na reklamy!

Samozřejmě jedním z nejdůležitějších kritérií jsou informace, kde nakoupíme nejlevněji. Neboť většina zběhlejších zákazníků ví, že důležité jsou údaje na faktuře a nikoliv reklamní bannery slibující velkoobchodní ceny.

Cena celkového nákupu včetně DPH
Agen 45 667,-
Alfacomp 48 233,-
Alza 46 201,-
CzechComputer 45 712,-
Mironet 46 889,-
OKComputers 46 085,-

Vítězové a poražení

Z výše uvedených informací si nejspíše každý z vás dovede udělat obrázek o tom, jak příjemné je u jednotlivých společností nakupovat. Přesto si nyní vyhlásíme vždy tři vítěze, a to ve třech různých kategoriích – nejnižší cena nákupu, struktura stránek a vítěz recenze.

Nejnižší cena nákupu

  1. Agen Computer
  2. CzechComputer
  3. Alza

Struktura stránek

  1. Alfacomp
  2. CzechComputer
  3. Agen Computer

Vítěz recenze

  1. Agen Computer
  2. CzechComputer
  3. AlfaComp

WIFT "WIFT" WIFT

Bývalý dlouholetý redaktor internetového magazínu CDR-Server / Deep in IT, který se věnoval psaní článků o IT a souvisejících věcech téměř od založení CD-R serveru. Od roku 2014 už psaní článků fakticky pověsil na hřebík.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Agen Computer zvítězil v předvánočním testu eshopů

Žádné komentáře.