Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AIDA 64 rozšiřuje podporu AVX-512 [+trocha historie aneb 11 let AVX-512]

'' Ryzen 7 7950X (16× Zen 4) dosahuje výkonu 13 546 MP/s, Core i9-13900K 6816 MP/s. ''

holt kdyz se dari, tak se dari.. intelu se ted fakt vede na vsech frontach, na co sahnou vzkveta a buji..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, modelu maji jako kopriv... :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Musel jsem si to hodit do kalkulačky. Úuff Je to dobré, není to dvojnásobek...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, je to jen 1,987násobek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tam toho buji.... driv tam bujely nove napady inteligentnich kreativnich lidi, ted tam buji lidska hloupost a neschopnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trh už má jasno dávno, takhle to vypadá posledních několik týdnů od doby, co začaly více prosakovat zprávy o nestabilitě u Intelu:

https://procesory.heureka.cz

14700KF okupuje slušnou TOP 21 příčku, zjevně se stále najde dost lidí, kteří tráví většinu času v idle a tak je výhřevnost či nestabilita trápit nemusí. My ostatní už nejspíš máme nakoupeno AMD, které zaplaťpánbůh ví co dělá a produkuje poslední roky čipy tempem jako OG Baťa cvičky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ruku na srdce, hodně počítačů tráví hodně času v idle.
čest výjimkám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to sila, kam se intel v retail segmentu propadl...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutečnosti všichni přecházejí na Apple Silicon, nebo ARM od Qualcommu společně s AI a Copilot+, desktop PC už nikdo soudný nepoužívá. ;D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

PC World, udelal 2h video, kde testuje SG X. Je to zaijimavy. No nedopadlo to, spousta veci nejede, problemy s periferiema, baterka mensi vydrz, nez se avizovalo, atd.
Presto zajimavy :)
https://www.youtube.com/watch?v=bgnI4db8LxY

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že to už před vydáním podle zprávy od výrobců notebooků bylo jasné, jen si to někteří lidé nechtěli připustit ani po vydání recenzí. Zázraky se nedějí, z nuly na drtiče konkurence se navzdory marketingovým slibům s jednou generací dostat nedá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"tráví většinu času v idle a tak je výhřevnost či nestabilita trápit nemusí. "
Chyba úvahy.
13.gen hoří i v idle.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OFF TOPIC
Asi jsem uz stary :-( To "renezance" me taha za oci, ackoliv vim, ze obe verze ("s" i "z") jsou pravopisne spravne. Snad je to tim, ze jsem se cely zivot setkaval s verzi se "s".

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Také jsem to slovo četl 3x, jestli mi říká to co chce 🙂

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

u mna to iste.
u nas je spisovne len so "s" (renesancia), tak prvu sekundu moj mozog precital "rezance" (cesky nudle) :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na AMD R600 si moc dobře pamatuji, 512 bit sběrnice, měl to být zabiják a nakonec mu naprášila i 8800GTS. Nakonec byla výrazně lepší 3870 s poloviční sběrnici..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

On to zabijak byl, az na tu drobnou chybu. Architektura byla nadimenzovana mimoradne, ani dnes se standardne nedelaji 512bit karty

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono to přeci není o tom, že by se šířka sběrnice obecně s letopočtem nějak nafukovala ve smyslu "v roce 2015 je standard 256bit, v roce 2025 to bude určitě 512bit"..
Šířka sběrnice úzce souvisí s velikostí chipu, a na 512bit musíš mít ten chip prostě OBŘÍ...

Z toho vyplývá že trend je opačný, chipy chceš logicky zmenšovat, v závislosti na tom musíš ubírat na šířce sběrnice.
Proto mají dnes běžně mainstream karty 128, max 192bit, a až vyšší třída 256bit.

V minulosti mělo 256bit kde co.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Naprosto spatne..

Sirka sbernice je urcujici pro datovou propustnost.
Chip bez dat ma smulu.

A to tam byl dokonce 1024bit Ringbus!

Vyrobni proces ovlivnil spotrebu - jenze tech 250 w ma dneska stredni trida.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není to naprosto špatně.
Šířka datové sběrnice je určující pro dat. propustnost, ANO - ale NE jen ona, ta je jen polovina kouzla :)
Je to taky rychlost samotných pamětí na grafické kartě :)

A ať má chip smůlu nebo nemá, fyzická velikost chipu je rozhodují pro šířku připojené sběrnice.
Na malý chip širokou sběrnici nedostaneš, prostě se tam fyzicky nevejde požadovaný počet pinů.
Schválně si někde vygoogli velikost jednotlivých GPU v mm2 a uvidíš že šířka jejich sběrnice je podezřele úměrná fyzické velikosti těch chipů..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

R600 měla tři nedostatky.

První byl bug MSAA resolve. S odstupem času jsem získal informaci od ex-inženýra ATi, že problém byl v nestabilitě při MSAA 4×, ale MSAA 2× mělo fungovat správně. Pro marketing ale bylo snazší prezentovat propad výkonu jako vlastnost architektury než jako bug, takže se rozhodlo, že se pomalejší shader-resolve bude provádět i pro MSAA 2×, takže se propad výkonu týkal i režimu 2×.

Druhý problém spočíval v procesu. Výkonná verze 80nm procesu se TSMC těžce nepovedla a žrala o hodně víc, než podle plánovaných parametrů měla. Byla i zpožděná. Tuším, že to byl Eric Demers, kdo prohlásil, že kdyby věděli, jak to s procesem dopadne, navrhli by čip rovnou pro 65nm proces, který dorazil včas a problémy neměl.

Třetí problém se týkal toho, že ta architektura předběhla dobu, všechny části jádra byly nadimenzované na FP16 texturing / blending v plné rychlosti, přičemž tehdejší hry obojí využívaly spíš okrajově. Takže to stálo hodně tranzistorů, ale dopad na výkon v tehdejších hrách byl malý. Na čas se poté vrátili k poloviční rychlosti a plná byla nasazena až o několik generací později.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo 80nm byl u ATi velký průser, a ještě u tak obřího chipu jako R600.
Tam to bylo docela černé období.
8800GTX si zůstala na prověřeném 90nm a bylo to velmi dobré rozhodnutí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen ta výkonná varianta 80nm procesu (tuším 80nm HS?) Používali i úspornou, např. na RV570 / Radeon X1950 GT/PRO a tam problém se spotřebou nebyl. Sice nezvládala moc vysoké takty, ale spotřebu měla dost nízkou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.