Amazon nemá z prodejů tabletů a čteček ani dolar
Nabídka tabletů Kindle Fire společnosti Amazon se pohybuje v rozsahu $159 - $499, přičemž nejdražší model - Kindle Fire HD 8.9” - doplnil portfolio relativně nedávno. Není náhodou, že cenový rozptyl končí tam, kde začínají nejlevnější iPady: Obě firmy fungují jinak.
CEO společnosti, Jeff Bezos, potvrdil nulové zisky (alespoň na stávajících modelech čteček a tabletů) v souvislosti se zahájením provozu v rámci kontinentální Evropy. Oproti sféře herních konzolí, kde je zvykem v prvních měsících od uvedení prodávat pod cenou, prý Amazon na žádném z produktu výrazněji netratí.
Bezos však neupřesnil, jak je to s reklamou. Většinu produktů si uživatel může pořídit za základní cenu, kdy je obtěžován reklamou, nebo s příplatkem (obvykle $15), který od ní tablet oprostí. Zda by se bez této částky výrobní náklady nepokryly, nebo již výrobci přináší zisk, se nedozvídáme.
Právě díky službám, na kterých se zisky vynahradí, si Amazon může dovolit ceny výrazně nižší, než běžní výrobci, kteří vydělávají jen na samotném hardwaru. To na druhé straně uživatelům kompenzují služby a software zdarma distribuovaný skrze Google Play nebo začínající x86kovou obdobu AppZone, kterou spustila AMD před 14 dny při uvedení nových APU.