Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD ohlásila Hypr-RX, FSR 2.2 a FSR 3 s Fluid Motion

Krom architektury RDNA 3, jádra Navi 31 a Radeonů RX 7900 ohlásila AMD také dvě nové technologie zaměřené na hráče, kterým mají zajistit vyšší FPS a nižší latence…

Hypr-RX

AMD od roku 2019 doplňuje do ovladačů podporu pro technologie, jejichž cílem jsou vyšší FPS a nižší latence. Patří mezi ně Radeon Anti-Lag, Radeon Boost a Radeon Super Resolution. Společnost se nyní rozhodla vyjít vstříc těm uživatelům, co nechtějí trávit čas jejich nastavováním pro jednotlivé hry a přichází s funkcí nazvanou Hypr-RX, která jedním kliknutím nastaví jejich parametry pro danou hru tak, jak AMD považuje za nejlepší. Uživatelé, kteří preferují ruční nastavení, o něj nepřicházejí.

S použitím Hyper-RX v Dying Light 2 stouply FPS z 90 na 166 FPS a latence klesla z 30 na 11 ms. Funkce bude dostupná podle slajdů AMD v první polovině roku 2023. Frank Razor z AMD konkrétněji uvedl „začátek roku 2023“.

FSR 2.2

Méně něž dva měsíce po FSR 2.1 ohlásila AMD FSR 2.2. Nesouvisí přímo s Radeony RX 7900, fungovat bude na stejném hardwaru jako předchozí verze druhé generace. K jeho vydání dojde 8. listopadu, tedy zítra, v souvislosti se hrou Forza Horizon 5. Zatím nejsou známé konkrétní změny proti verzi 2.1, která byla zaměřena na redukci temporálních artefaktů.

FSR 3 a Fluid Motion Frames

Jak už bylo v našem článku k ohlášení Radeonů RX 7900 zmíněno, chystá AMD třetí generaci FSR. Ta přinese technologii nazvanou Fluid Motion Frames (nebo jen Fluid Motion), která umožní dosahovat FPS až dvojnásobné oproti FSR 2.

Nakonec však nepanuje úplný konsenzus na tom, že by šlo o řešení postavené na podobných základech jako snímková interpolace u DLSS 3.0. Je sice pravda, že AMD zatím nezveřejnila podrobnosti, nicméně bych i přesto považoval za pravděpodobné, že půjde o řešení podobného ražení. Zdvojnásobení snímkové frekvence, při kterém by všechny snímky byly renderované, by muselo být implementováno renderingem v podstatně nižším rozlišení (než jaké FSR/DLSS využívá nyní) a výraznějším využitím upscalingu (zvětšování obrazu a rekonstrukce detailů). Takové řešení by navíc nezvyšovalo FPS v situacích limitovaných výkonem procesoru, kterých je logicky čím dál víc.

FSR 3 podporující Fluid Motion máme očekávat v průběhu roku 2023; nejspíš však ne výrazně dříve než v pololetí, neboť v takovém případě by AMD uvedla (jako na předchozím slajdu) „1H 2023“ a nikoli jen „2023“.

Lze očekávat, že Fluid Motion bude využívat Wave Matrix Multiply-Accumulate (WMMA) instrukcí, které podporuje RDNA 3 v rámci nových dual-issue stream-procesorů a na něž narážejí chlívečky „AI“ v diagramu jádra Navi 31.

Zdroje: 

AMD

Diskuse ke článku AMD ohlásila Hypr-RX, FSR 2.2 a FSR 3 s Fluid Motion

Úterý, 8 Listopad 2022 - 16:45 | melkor | Ostaním stačí vědět že: Přirozená blbost ještě...
Úterý, 8 Listopad 2022 - 16:40 | melkor | " .. to by nejdříve museli přijmout fakt, že...
Úterý, 8 Listopad 2022 - 14:21 | Davamir | To by pak mělo stejnej přínos jako fsr 2 na...
Úterý, 8 Listopad 2022 - 13:21 | Oggy | A co íá?
Úterý, 8 Listopad 2022 - 12:02 | krakora | Ne, nápad do vymýšlet mezi snímky bude vždy...
Úterý, 8 Listopad 2022 - 10:37 | simik | Tuším, že zrovna na tomto serveru bylo vážně...
Úterý, 8 Listopad 2022 - 09:55 | Arctia | Jestli by spis neodpovidalo klasicke "f u cn...
Úterý, 8 Listopad 2022 - 09:53 | Arctia | To bude problem, kdyz to neni ani A ani I. :-)
Úterý, 8 Listopad 2022 - 09:03 | tombomino | Ja nevim kluci, jestli jste nekdy pracovali pro...
Úterý, 8 Listopad 2022 - 08:33 | Marek Moravčík | Jj. Predstavia to chvilu po uvedeni od NV a...

Zobrazit diskusi