Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD ohlašuje revoluční iniciativu GPUOpen

Amd Gpuopen 01
Více kontroly nad GPU vývojářům, více otevřeného kódu, přímý přístup k hardwaru, podpora v moderních kompilátorů a mnoho dalšího. To je vlak jménem GPUOpen, jímž hodlá AMD ujet konkurenční Nvidii.

V roztříštěnosti vývoje, kdy platformy herních konzolí a PC byly dva oddělené světy, spatřuje AMD velký problém. Ano, platilo to více v dobách, kdy konzole běžely na CPU IBM Cell s různými GPU, ale platí to do určité míry i dnes, v době, kdy jak většina PC, tak většina konzolí běží na kombinaci x86 CPU a DirectX kompatibilních GPU. Stále také ale přetrvává do určité míry chování systémů z hlediska vývoje jako černých skříněk. A tyto skřínky nyní AMD otevírá. Vítejte ve světě GPUOpen.

Filosofie za GPUOpen je tak jednoduchá, že místo megadlouhého článku o mnoha stránkách ji vysvětlí pár odstavců. Elegance v jednoduchosti je vesmíru vlastní, jak už dokázal třeba Albert Einstein a nejinak je tomu ve světě počítačových her a GPU. GPUOpen dá vývojářům přímou kontrolu nad GPU, hromadu SDK, knihoven, nástrojů i předpřipravených efektů - to vše v open-source podobě - a celé to poběží samozřejmě na platných průmyslových standardech. Tedy ještě jednodušeji řečeno: to co má Nvidia uzavřené (PhysX, GameWorks atd.) nyní AMD nabídne celému světu v podobě otevřených zdrojových kódů a specifikací a s ukázkovými prvky. Vše hostované na otevřeném verzovacím systému přímo na webu GitHub.

První věci se začnou objevovat již v lednu příštího roku. Půjde o kódy efektů jako TressFX, nástrojů pro statickou analýzu a optimalizace či SDK pro výpočetní i grafické operace. Licence je jedna z nejotevřenějších: MIT. S celou věcí pak souvisí o jiné dříve ohlášené projekty jako je kompilátor CUDA kódu do C++ či nová generace ovladačů pro AMD GPU.

Další slova jsou zde zbytečná. Znalcům nejvíce napoví slajdy z prezentace, pro ostatní mám následující: tohle je (ok: dle mého skromného názoru) beze všeho nejvýznamnější novinka tohoto roku v oblasti GPU a her.

Tagy: 
AMD
Zdroje: 

AMD

Galerie ke článku

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku AMD ohlašuje revoluční iniciativu GPUOpen

Pondělí, 28 Březen 2016 - 14:37 | Gath G | "Jednak nevim, co je spojeni "CUDA code...
Neděle, 27 Březen 2016 - 16:35 | Gath G | "Cili psat o prekladu z CUDA do C++ je...
Neděle, 3 Leden 2016 - 18:06 | ROdNEY | Vyvoj a optimalizace SDK nastroju (v otevrene...
Neděle, 3 Leden 2016 - 18:03 | ROdNEY | K porozumeni si staci projit prave tu prezentaci...
Pondělí, 21 Prosinec 2015 - 10:03 | skaven | em, uz 2. mesiac amd nema CCC ale crimson drivery...
Neděle, 20 Prosinec 2015 - 22:34 | ANO | Naprosto souhlasim, zijou v Jezkove bubline...
Neděle, 20 Prosinec 2015 - 22:25 | ANO | Priznam se, ze vyvoji ani HW, ani SW pro GPU...
Sobota, 19 Prosinec 2015 - 10:20 | BlackRider | Proc bych mel zaspat? O J# i J++ samozrejme vim....
Pátek, 18 Prosinec 2015 - 23:33 | 7R7 | Tu ani nejde o to že to otvorili, to je super ale...
Pátek, 18 Prosinec 2015 - 20:33 | HKMaly | Tady nejde ani tak o modery jako o firmy co...

Zobrazit diskusi