AMD představuje technologii ATI Eyefinity pro více monitorů
AMD si představuje použití více monitorů třemi různými způsoby, přičemž první dva nejsou ničím novým a ten třetí je jen uživatelům desktopových systémů Windows tak trochu „zapovězen“. První způsob je klasické „panorama“, neboli vezmeme šest monitorů a obraz přes všechny roztáhneme. Následuje typická ukázka, v níž je použita již zmíněná hra Tom Clancy's Hawks:
Dalším možným scénářem je použití více monitorů pro více osob, to vše v rámci jedné „session“ operačního systému, jinými slovy ten, kdo je u klávesnice a myši, určuje, co kdo uvidí. Sám může s pomocí několika monitorů dělat na nějakém projektu, zatímco na dalším monitoru může někomu ukazovat výsledek, případně si pouštět video a podobně.
Třetí scénář přidává k více monitorům a uživatelům také více „session“ operačního systému a dostáváme se tak do fáze, kdy každý uživatel s vlastním monitorem (nebo několika monitory) má i vlastní klávesnici a myš a pracuje v prostředí „odděleném“ od dalších uživatelů. Trochu to připomíná situaci, kdy se vzdáleně přihlásí více uživatelů na jeden terminal server a každý má svou plochu, své ovládání, svou „session“. V tomto případě tuto myšlenku ATI převádí na jeden desktop, což se ale nemusí líbit Microsoftu, protože šest lidí si doma nekoupí šest počítačů s šesti licencemi na Windows, ale jen jeden počítač s jednou licencí (nemluvě o nutnosti ošetření licencí na aplikace, kde také často není dovoleno používat jednu současně více uživateli). Radovat se budou jen výrobci klávesnic, myší a samozřejmě monitorů. Samozřejmě je řešením sáhnout k operačnímu systému, který toto „umělé omezení“ nemá. Osobní počítač by v takovém případě (alespoň podle slov AMD) už nebyl považován za „osobní“, ale spíše by se mu říkalo „centrální“ (ze zkratky PC by byla CC). A pochopitelně by ke slovu v takovém případě rozhodně přišly i vícejádrové procesory a výkonné grafické karty, či spíše větší počet karet.