FSR 3.0 prý čeká premiéra za 14 dní na GDC
AMD ohlásila FSR 3.0 loni v listopadu s tím, že bude dostupné v roce 2023, bez jakéhokoli bližšího časového upřesnění. Tehdy zveřejněné informace se omezily na konstatování, že se nová verze zaměří na zdvojnásobení snímkové frekvence (což lze chápat jako reakci na DLSS 3.0), což bylo označeno termínem Fluid Motion Frames.
Prezentace na téma SDK FidelityFX, kterou AMD avizovala na GDC 2023 (23. března) tak mnoho zdrojů chápe jako příležitost k představení nebo dokonce vydání FSR 3.0. Nelze vyloučit, že nějaké novinky na toto téma přijdou, ale osobně bych byl s podobnými závěry z jednoho důvodu opatrnější.
Loni v listopadu totiž došlo k ohlášení dvou novinek. Hypr-X (optimalizace latencí a snímkové frekvence na jedno kliknutí) a FSR 3.0. U Hypr-X bylo uvedeno jako termín vydání první pololetí 2023, u FSR 3.0 pouze rok 2023. Pokud si tedy AMD loni v listopadu nebyla jistá ani tím, že bude FSR 3.0 schopná vydat v prvním pololetí, pak by bylo poněkud překvapivé, kdyby jen o pár měsíců později, v březnu, byla technologie hotová, implementovaná v konkrétních hrách a připravená k okamžitému vydání.
Je možné, že FSR 3.0 / Fluid Motion bude využívat Wave Matrix Multiply-Accumulate (WMMA) instrukcí, které podporuje RDNA 3 v rámci nových dual-issue stream-procesorů a na něž narážejí chlívečky „AI“ v diagramu jádra Navi 31.