Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD Radeon HD 7970 v zahraničních testech

Pokud jste si již přečetli naší recenzi Radeonu HD 7970 i technologický rozbor architektury GCN a přesto se necítíte být informačně uspokojeni, připravili jsme pro vás menší souhrn zajímavostí od našich zahraničních kolegů…
AMD Radeon HD 7970

PCI Express 3.0

Dvakrát vyšší přenosová rychlost PCIe 3.0 je sice pozitivní změna, ale její přínos se nemusí projevit vždy. Záleží na konkrétní aplikaci a jejích požadavcích. Při herním použití se typicky rychlost PCIe projevuje v okamžiku, kdy nestačí grafická paměť a probíhá texturing po sběrnici. To zatím u Radeonu HD 7970 nehrozí (v současnosti je problém narazit u 2GB karet, natož u 3GB). Měřitelný přínos ale může být zaznamenán při výpočetním nasazení:

GCN AESEncryptDecrypt (Anandtech)

Aritmetické jádro GCN

Nová architektura unifikovaného jádra GCN přináší především snazší dosažitelnost teoretického aritmetického výkonu. Ačkoli v běžných hrách na limitaci aritmetickým výkonem obvykle nenarážíme (filozofie, kterou před lety nastavila ATI, vycházela z myšlenky zkrácení renderovacího času maximálním urychlením aritmetické části, protože právě ALU jednotky byly nejlevnější částí architektury GPU), v syntetických testech, které nejsou limitované jinými aspekty, se rozdíl může projevit poměrně extrémně:

GCN Pixel Shader 4.0 Fur (iXBT)

384bit paměťová sběrnice

V našem teoretickém článku jsme spekulovali nad potenciálním omezením výkonu, které by nastalo, kdyby se AMD rozhodla zůstat u 256bit sběrnice. Předpokládali jsme, že by limitace byla natolik výrazná, že by se 10% navýšení paměťové propustnosti mohlo projevit i 5% nárůstem výkonu - tedy polovinou. Redakce ComputerBase simulovala datovou propustnost 256bit sběrnice podtaktováním pamětí a zjistila, že v některých hrách je navýšení propustnosti kopírováno až z 50 % nárůstem výkonu. Konkrétně tedy při navýšení o 50% stoupl framerate v několika hrách zhruba o čtvrtinu:

GCN 384-Bit-Interface - 2560x1600 (ComputerBase)

Poměr spotřeba / výkon

Na TechPowerUp se podívali, jak pomohl 28nm proces Radeonu HD 7970 s poměrem spotřeba / výkon. Low-endový Radeon HD 5450, jehož spotřeba je ještě zanedbatelnější než herní výkon, ale zůstal neporažen :-)

GCN Performance per Watt (TechPowerUp)

Celkový herní výkon

3D výkon velice závisí na konkrétním nastavení, výběru her a použitém rozlišení. Shrnující grafy nabízejí tradičně recenze na ComputerBase a Hardware.fr.

  oproti
HD 6970
oproti
GTX 580
1680 × 1050 AA 4× / AF 16× +37 % +19%
1920 × 1080 AA 4× / AF 16× +36 % +21%
2560 × 1600 AA 4× / AF 16× +42 % +33 %
1920 × 1080 high / ultra +36 % +21 %
2560 × 1600 high +40 % +30 %
5760 × 1080 high +41 % no mark 15px

Server Hardware.fr nabízí i výsledky v CrossFire a SLI:

Pokud vás v zahraničních článcích zaujala nějaká zajímavost, klidně se s ostatními čtenáři o tuto zkušenost podělte v diskusi, odkazy na jiné testy nám samozřejmě nevadí.

Tagy: 
Zdroje: 

zahraniční recenze

Diskuse ke článku AMD Radeon HD 7970 v zahraničních testech

Pátek, 30 Prosinec 2011 - 12:25 | johnthelittle | test
Středa, 28 Prosinec 2011 - 16:44 | Jaroslav Brümmer | ne vždy ...
Středa, 28 Prosinec 2011 - 13:46 | terrorist | vazne? z ceho? :) neni lepsi pouzit prachovy...
Středa, 28 Prosinec 2011 - 13:38 | Jaroslav Brümmer | Je vidět, že opravdu nemáš žádné réálné...
Středa, 28 Prosinec 2011 - 12:08 | terrorist | super! priste probereme "mama mele maso...
Středa, 28 Prosinec 2011 - 12:07 | terrorist | nemusim nic hledat :) je videt, ze jsem uderil...
Středa, 28 Prosinec 2011 - 12:05 | TyNyT | OMG. dobře, Anandtech. Spokojený?
Středa, 28 Prosinec 2011 - 12:01 | TyNyT | Blábolíš. Žádný prachový filtr není 100% účinný (...
Středa, 28 Prosinec 2011 - 12:01 | TyNyT | Blábolíš. Žádný prachový filtr není 100% účinný (...
Středa, 28 Prosinec 2011 - 10:42 | terrorist | "Uvidíš haldy prachu, chladiče "...

Zobrazit diskusi