Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD rozdává Starfield zdarma k většině Ryzen 7000 i Radeon RX 6000 / 7000

Nerozumím, proč si AMD vybralo zrovna Starfield a Bughesdu, to je jako založit novou politickou stranu v čele se Zemanem a Paroubkem najednou.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kvůli spolupráci s Microsoftem, u kterého má AMD možná ještě vroubek za první Threadrippery, a vůbec od něj potřebuje kvalitní podporu?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Starfielld by mela byt docela pecka a pokud se aspon trochu povedl. Urcite zajimavejsi titul nez X-ty odvar Call of duty, Battlefield, FarCry, Assassin a dalsi..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Aby to nedopadlo tak, ze to bude nalestenej Skyrim ve sci-fi prostredi, jak se stalo u Falloutu.
Ale je to jedna z mala her ktere bych byl ochoten koupit za plnou cenu, pokud budepodporovat VR

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nj, ale Skyrim sa hra/predava 15 rokov ci kolko

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A to by bylo špatně? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to v podstatě přeskinovaný Oblivion, očekávám kotel bugů, 15 loading obrazovek každou chvíli, worldbuilding bude stát za starou bačkoru, dialogy a questy budou naprosto příšerné. Prostě klasická Bughesda, ale očekávám že budou tací, co budou hýkat radostí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tady je někdo hodně "salty". Asi nejsi fanda.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jj, ale ja by som to bral aj pri Diable 4, primitivna klikacka, a aj tak sa jej predaju miliony a nvidia do toho isla

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Starfield trochu smrdi hypem. Snad se jim povede. Ale pokud je nejaka hra takto hypovana,zasadne cekam na YT gameplay videa a recenze. Uz od hypu No mans sky nemam dobry vztah k temhle "peckam".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Každou dekádu je ta PR masírka větší. U her, CPU, smartphonů, foťáků, specializovaného softu využívajícího AI... Je dobré počkat na (dlouhodobé) recenze od nezávislých zdrojů.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nejvic podelat tam jde asi ty vesmirne souboje. To byl porod i u vesmirne serie X i kdyz to pak nejak fungovalo jak melo, tak bez joysticku to bylo stejne uplne nahovno. Jestli to nepujde skipnout a nebude to spis pojate jako arkada, tak to spoustu lidi odradi uz jen to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, fakticky ta hra bude hratelná tak dvě až tři generace GPU později... a to říkám jako zkušený majitel a fanoušek několika her od Bethesdy. :) Ale popravdě, ono je to v tomhle žánru obecně problém. No Man´s Sky jsem taky začal provozovat až letos na jaře... a je božííí :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

podpora prodeje prý úžasně se samo-prodávajících se Ryzenů 7000....

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

fňuk

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně že AMD zakázalo použití DLSS v té hře a bojí se to přiznat, asi se bojí ostudy a marketing se to snaží nějak zaonačit, jako že by tu hru vydali třeba s Intelím upscalingem aby se neřeklo.

Pokud je ve hře implementováno DLSS nebo FSR, implemetnace druhého už je snadná protože mají v podstatě stejné vstupní údaje. NVIDIA měla jasné vyjádření že použití konkurenčních technologií nijak neomezují...

Dost možná ta hra bude do nějaké míry bojkotována, pokud opravdu nedorazí s DLSS.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Nič AMD nezakázala.
Áno dala extra prachy a ľudí na podporu FSR, ale to vždy, ale nezakázala DLSS

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Si si isty tym, ze AMD nic nezakazala? V drvivej vacsine hier pod AMD, ktore mali imolementovanh FSR, nikdy DLSS neprislo. U NV je to naopak. A ked AMD dostala otazku na to, ci nezakazuje v hrach pouzivanie DLSS, tak ich odpoved bola taka alibisticka a na otazku priamo neodpovedali. Takze podozrenie, ze AMD potlaca pouzivanie DLSS, je opravnene.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

vysvetli mi, preco pri hrach s DLSS ako su A Plague Tale: Requiem, Alan Wake Remastered, Battlefield 2042, Chivalry 2, Death Stranding, Fortnite, Evil Dead: The Game nie je FSR? preco sa nikto z "novinarov" na to nvidiu nespytal?
nvidia ich blokuje?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

V drvivej vacsine hier pod NV je aj FSR. U AMD je to naopak. A samozrejme sa oboch firiem na to pytali. Zatialco NV odpovedala priamo s tym, ze nic neblokuje, tak AMD vydalo politicke vyhlasenie bez odpovede. Preco asi?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

lebo naliali miliardu Bethesde a Microsoftu, aby zablokovali vydanie DLSS

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nvidia dementovala aj GPP, tolko k ich priamej odpovedi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze priamemu vyjadreniu NV neverime, aj ked je podporene samotnymi hrami, ale u AMD nie je problem, ze sa vykrucali a ze aj samotne hry naznacuju preco?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

lebo PR AMD v minulosti podceňovalo svoje produkty (a teda PR robilo zámerne negatívne)

22. 8. 2016
První oficiální čísla i nové informace o architektuře Zen odhalila AMD nečekaně již tento týden.

Samotný Zen přinese slíbený 40% nárůst IPC oproti Excavatoru a obdobný nárůst v energetické efektivitě.
https://diit.cz/clanek/zen-rychlejsi-nez-broadwell

Bleskově: Ryzen překonal slíbené IPC, AMD zveřejnila specifikace a české ceny
22. 2. 2017
AMD připravila velké překvapení: IPC procesorových jader Zen není zvýšené o „až 40 %“, ale o „více než 52 %“.
https://diit.cz/clanek/oficialni-specifikace-ceny-ryzen

no-X | před 1 rokem
Před vydáním Zenu AMD mluvila o min. 40% nárůstu IPC, všichni to kritizovali, jak to nebude stačit ani na Haswell, a nakonec to reálně bylo 52 %. Před vydáním Zen 3 mluvili o více než 10% nárůstu IPC, nakonec to bylo 19 %
https://diit.cz/clanek/lisa-su-ohlasila-ryzen-7000-zen-4-55-ghz-o-31-ryc...

Akurát teraz sa tá stratégia negatívneho PR a lepšej skutočnosti nevyplatila, špeciálne u tých ľudí, ktorí si ju nepamätajú

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O strategii negativneho PR som este nepocul. To aj niekomu vychadza a preda vdaka tomu viac? Toto ale aj tak nema nic spolocne s FSR/DLSS. Mam tvoj komentar chapat tak, ze AMD neodpovedalo na otazku preto, aby si ludia mohli mysliet, ze DLSS blokuju, ale potom vsetkych prekvapia a DLSS tam bude? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravdepodobne bol úmysel nechať do DLSS na neskôr a tým vyvrátiť fámu o blokovaní, ktorú pomohlo AMD cez svoje PR rozšíriť. Lebo tam budú titulky pri obrate situácie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bodaj by to tak bolo. :-) Stale sice ten nepomer v hrach bude velky, ale marketingovo by si pomohli.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1. AMD menilo hovorkyňu a nová nie je zabehnutá..
2. Na pridanie DLSS musíte platiť nVidia-i za tréning a pridanie DLSS do hry s FSR trvá to 3-6x tak dlho ako pridanie FSR do hry s DLSS. A FSR beží aj na nVidia-i aj Inteli. DLSS len na nVidia-i.
3. AMD nepridalo peniaze na zaplatenie DLSS, ani nVidia nepridala peniaze na zaplatenie FSR

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Už nie. Ok, ale bolo to tak a hra sa vyvíja viac ako 2-3 roky

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak tak hry sa robia dlho.. ale implementovat to mozes aj v konecnej faze vyvoja rovnako ako na zaciatku..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ tam nie sú chyby a tie tam sú
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty
ktoré "opravia" iba chyby v ovládačoch resp. konkrétom API alebo upscaling technológii

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jj na tento clanok si dobre spominam...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FSR release date: 21.06.2021
Plague tale 05.2019
Alan wake remaster 04.2021
Battlefield 2042 11.2021
Death stranding: 06.2020

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

aaa nvidia blokuje, aby tam amd nemohla dat fsr
a dokaz ze nie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak kdyz nevěříš vyjádření nv, ani to že 2/3 her nv sponzorované fsr má, kdežto u amd při daleko menším počtu sponzorované her ma dlss je. 25% a z jedné hry po podepsání kontraktu dlss zmizelo. K tomu odpověď amd marketingu, který typicky odpoví odstavcem marketingových řeči je odpověď "bez komentare"

Věř si čemu chceš.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

nvidii neverim, odkedy dementovala GPP, ktore sa ukazalo ako pravdive

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Co přesně se ukázalo jako pravdivé, kdy a kde? Směl bych to vidět? Si matně vybavuju, že Nvidia nedementovala GPP, ale že jej zrušila. Osobně bych spíš řekl, že normálně existuje, ale doznalo jenom nějakých úprav (vypadlo z něj rozdělení brandů na brandy pro Radeony a brandy pro GeForce, pokud tam něco takového bylo) a už se nejmenuje GPP, aniž by to někdo někde poznal. A třeba rozdělení Radeonů na Mechy a GeForce na Ventus existuje dodnes, aniž by to někoho vzrušovalo (kromě mě teda, protože vypadají stejně, a tak občas Mechům říkám Ventus a pak to musím přepisovat).

A on už teda někdo zveřejnil něco víc k tomu, co bylo obsahem GPP? Kromě toho, že s tím za HardOCP přišlo AMD, nikdo nic neví a všichni vědí v podstatě jen to, že se některé GeForce a Radeony oddělily do různých modelových řad, než to Nvidia odpískala? A že se výrobci dělí zhruba na ty, kteří se k tomu nechtěly vyjadřovat vůbec, ty, kteří řekli, že GPP není to, co se z toho dělalo, ty, kterým GPP nevadilo a ty, kterým GPP vadilo? Navzdory tomu, že jim novináři slibovali, že zůstanou v anonymitě, když prozradí víc?

https://www.youtube.com/watch?v=U2phquqyzH4
https://www.youtube.com/watch?v=HhA0GbKvDs4

Je to pět let. Jsou firmy, které už to, že jim Nvidia změní alokace, nijak nepálí, takže mohly klidně mluvit. A jediné, co jsem viděl, je točit furt dokola prvotní „rumors“, a nic víc. Uteklo mi někde něco? Leaknul k tomu za tu dobu kdokoliv cokoliv konkrétního?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé je třeba to, že dohodu mělo odmítnout HP a Dell, aniž by HP a Dell kdy nějaké GeForce dělali. Dělali notebooky s GeForce a herní sestavy s GeForce. GN v těch videích někde zmiňuje, že se někdo vyjadřoval ve smyslu, že se GPP mělo týkat spíš notebooků než grafických karet.

A programy Nvidie pro noťasy, ze kterých je „vyšachované“ AMD, existují. Mají vlastní brandy a nálepky – mají Max-Q, mají notebooky a PC Studio. Nikdo se nebouří, že se nedělají notebooky „AMD Studio“.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já odkazuji jen na release date pár her, proč tam FSR být nemohlo

Pokračovani seznamu
Chivalry 2 (to jsem neznal ani) 06/2021
Fortnite - tady by být mohlo
Evil Dead: The Game tady být mohlo

Takže z toho seznamu her v podstatě nemohlo být v uplné většině, protože fsr vyšlo pozdě

Proboha ted jsem si ověřil pár her a v Death stranding to FSR dokonce je, bylo doplněno později. Achjo, to je tak když člověk věří nějakým lidem na diskuzích že nelžou... hanba vám

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

https://youtu.be/m8Lcjq2Zc_s tady je seznam nv a amd sponzorovanych titulu + podpora fsr a dlss, pripadne kdy bylo přidáno dodatečně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD FidelityFX SDK 1.0 vydané pod open source licenciou BSD!

a obsahuje

FidelityFX Super Resolution (FSR)
FidelityFX Blur
FidelityFX Depth of Field,
FidelityFX Lens
FidelityFX CACAO
FidelityFX CAS
FidelityFX Parallel Sort,
FidelityFX Variable Shading,
FidelityFX Screen Space Reflections,
FidelityFX HDR Mapper
https://www.phoronix.com/news/AMD-FidelityFX-SDK-1.0

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je na samostatný článek pro noxe skoro. Ale neslibovali to vydat ... dřív?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FSR sa implementuje kvoli Xboxu a Playstationu, ktore obe bezia na AMD HW a DLSS tam nebezi. Ked uz je FSR implementovane je motivacia pre DLSS urcite nizsia a preto ju mozno nerobia.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A proč v nvidia sponzorovanych hrách fsr je ve většině, kdežto u amd to skoro nikde není? Proč to v titulech které jsou neutrální bývá velice bezne oboje, pripadne i s intelem?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

pretoze aj Nvidiou sponzorovane hry si neodrezu polovicu predaja a chcu aby to behalo aj na konzolach

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

S konzolami to nema nic spolocne. To su ine verzie hier. V PC portoch sa nestaras o to, ako to bezi v konzolovej verzie hry.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

vyššie.

2. Na pridanie DLSS musíte platiť nVidia-i za tréning a pridanie DLSS do hry s FSR trvá to 3-6x tak dlho ako pridanie FSR do hry s DLSS. A FSR beží aj na nVidia-i aj Inteli. DLSS len na nVidia-i.

Je oveľa menšia motivácia dať peniaze nVidia za DLSS, keď máme FSR, ako dať menej peňazí za FSR, keď máme DLSS, a Samozrejme hra s FSR sa ľahšie portuje na konzoly. Resp. pri porte hry z konzol na PC tam FSR už je.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No a jak do téhle teorie zapadají ty pluginy do enginů a wrappery, které prohodí FSR za DLSS, aniž by se toho Nvidia musela jakkoliv účastnit?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na jaké hry tenhle neoficiální mod vyšel? FSR -> DLSS Je někde seznam? Celkem by mě to zajímalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/List_of_games_that_support_high-fideli...

Tabulka dole Games with unofficial implementations of upscaling technology

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opat doplnim len toto:
https://www.sector.sk/novinka/290373/vyvojar-priblizuje-dlss-a-fsr-kompa...

Inak aky je zdroj informacie, ze je potrebne dat NV peniaze za trenovanie DLSS pre danu hru alebo ze to trva 3-6x tak dlho?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Staré.
Nulový informačný přínos.
Jen takové plácnutí do zatuchlých vod internetu.
Žádné technické info - pouze osobní prohlášení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co tie zdroje k platenou za trenovanie resp. dlzky implementacie? To ma aky informacny prinos? Ale ano. Beriem s rezervou aj info z odkazovaneho clanku ako vsetko co sa kde sustne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nic platit netřeba, nic netřeba trénovat. Proto se to dostává i do Indie her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

musím porušiť mesiac bez textov s citácií

16. 12. 2021
AI trénuje v rámci neuronové sítě na velkém množství kvalitních obrazových dat. Síť pak na základě znalostí z mnoha a mnoha hodin tréninku dokáže ze vstupních snímků v nižším rozlišení konstruovat snímky s rozlišením vyšším.
https://games.tiscali.cz/pr/nvidia-dlss-jak-technologie-pokrocila-a-koli...

Mimimálne v starších verziách DLSS teda bolo treba trénovať
Ok. novších to už netreba pri dosiahnutí nie TOP výsledkov
https://www.czc.cz/geek/maximalni-fps-pod-taktovkou-umele-inteligence-ja...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vždy zdrojujete příspěvky a pak jednou napíšete ... koniny ... a najednou bez zdroje. Náhoda? Nemyslím si :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prijal som výzvu na minimalizáciu zdrojov na mesiac, či bude so mnou viac ľudí diskutovať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jste porušil v příspěvku z před 5 hodinami ... :-)

Peter Fodrek | před 5 hodinami
lebo PR AMD v minulosti podceňovalo svoje produkty (a teda PR robilo zámerne negatívne)

....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam boli minimalizované citované veci z obsahu. Tu už nie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. V drvivej vacsine hier pod AMD, ktore mali imolementovanh FSR, nikdy DLSS neprislo .."

A napadlo tě někdy, že to ty hry nepotřebují, protože fungujjí na na kartách od nVidia (a to i těch starších) dost dobře?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A napadlo někdy vás, že by to tam Nvidia do AAA her nacpala i zadara, kdyby mohla, protože jí to ty GeForce prodává? Ve Far Cry 6 je doteď jen FSR 1, zatímco DLSS 2.x tam mohlo být už od vydání a není tam doteď.

A že jsou i další hry z programu "together we advance gaming" k produktům AMD, kde je dodnes pouze FSR 1, které "nefunguje dost dobře" na ničem?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle vidím spíš na problém Ubisoftu. Nvidia jim určitě nechce ZADARMO upravovat render path enginu, když očividně nemá podporu motion vektorů. Navíc by pak byla snadná implementace i FSR2, takže by "zdarma" nVidia usnadnila práci i AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jéžišmarjá, tak to by měl někdo Nvidii upozornit na to, že by do her neměli tlačit DLSS, protože tím vlastně usnadní implementaci FSR 2! :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BTW, v renderpath enginu far cry 6 je TAA. Nvidia se, myslím, kdysi vyjadřovala ve smyslu, že pokud hra TAA umí, implementace DLSS už není zase tak náročná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ked modderi tvrdia, ze vedia do par hodin naimplementovat do Starfield DLSS 3.0, vie to urobit aj nvidia a cez nejaky game ready driver to tam napchat, nie?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To iste predsa moze urobit aj AMD v hrach kde je iba DLSS. Preco to asi nerobia? Otazka skor je, preco to neurobia vyvojari hry, ked uz maju jeden z tychto upscalerov zimplementovany.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ja nechapem, preco sa z upcalingov robi svaty gral, ked 90 percent hier to fakt nepotrebuje

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Je to sposob ako si zahrat hru s najlepsimi detailami alebo vo vyssom rozliseni. Nie je to svaty gral, ale len dalsia moznost ako hrat s co najlepsou grafikou.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ta najlepsia grafika a najlepsie detaily maju stale artefakty, DLSS 3.x podla tych co to skusili je blivne, ma odozvu a obraz tak nejak plave.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jestli to zkouší tak, že interpolují z 30 fps na 50, tak to má lag, no. Stejně jako hry na 30 fps.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

aj ti, co maju 130fps, podla vyjadreni to nieje cistych 130fps ale nieco okolo 60.staci precitat par stran na pctuning fore

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano. To vieme. A ked hras taku hru ale bez FG, na 60FPS, vtedy to nelaguje? Zacne to odrazu lagovat az s FG, pri ktorom mas sice odozvu ako pri tych 60FPS, ale plynulejsi framerate?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Videl si niekedy tieto upscalery v praxi? Mam odskusane vsetky 3. FSR ma horsiu stabilitu obrazu a je doslova nepouzitelne v nizsom rozliseni ako 4K. U DLSS pokial pouzijes uroven Quality, tak v 4K aj v 2K mas problem rozoznat rozdiel medzi tymto a nativom. Na nizsich urovniach alebo v nizsich rozliseniach uz je rozdiel vidiet, ale stale je obraz s DLSS lepsi. S DLSS3 moc skusenosti nemam. V Plague Tale som videl vacsiu odozvu, ale v Cyberpunk sa mi paci. Ostatne hry som s FG neskusal. Sem ale patri aj DLAA, ktore sa nejak nespomina a s dostatocnym vykonom je ho tiez dobre vyuzit. Proste NV ma na rozdiel od AMD co v tomto smere ponuknut. FSR je skor iba nahrazka pre pripadym kedy nemozes pouzit to, co je dostupne ako najlepsie.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

v ktorych hrach?
aka verzia FSR?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Napriklad v Dying Light 2, Cyberpunku, Returnal ci Atomic Heart alebo Death Stranding. A FSR som skusal aj v Calisto protocol ci Deathloop. Co su hry s aktualnou verziou FSR. Nehovorim, ze FSR je zle, ale rozdiely su vidiet. Napriklad niekde su hrany objektov a aliasom, niekedy je obraz trochu zrnity (vacsinou iba v pohybe) ako pri simeringu alebo ako pise Adam pri objektoch, ktore sa rychlo pohybuju. Toto si u DLSS vsimnes tazko. Pri nom dokonca mozes mat obraz aj lepsi za urcitych okolnosti ako napriklad v Death Steandingu v porovnani s nativom a zapnutym TAA (obraz s DLSS bol ostrejsi a lepsie vyhladeny ako ked sa pouzilo TAA). U FSR som nieco take nevidel.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

'' Toto si u DLSS vsimnes tazko. ''

lol..

https://www.youtube.com/watch?v=HyQHeU-hVm8
DLSS Bad Flickering
FSR Some Flickering

https://www.youtube.com/watch?v=Z_T0HZnqr-8
DLSS has a more "active" shimmering in some reflective surfaces (easiest to see is on asphalt), compared to FSR or XeSS or native

https://www.youtube.com/watch?v=MtrGoBPA4S4
Cyberpunk 2077 jaggies and shimmering (1440p, Ultra, RT off, DLSS on)

https://www.youtube.com/watch?v=Yekq3jHemOc
Strange lights flickering in DLSS quality mode, that does not happen in FSR.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hry hravam s DLSS na Quality (v 4K sem tam na Balanced), takze tieto problemy som v Cyberpunk nemal. A to ani nehovorim o tom, ze som Cyberpunk hral cez Geforce NOW. Ale je pekne, ze sa dokaze nieco najst (a pri urovni Performance je jasne, ze bude na obraze vidiet) a urobit z toho zovseobecnujuci pripad. U FSR na rozdiel od DLSS je hned vidiet, ze ho pouzivas. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Protoze jinak by posledni 2 generace NV staly za prd...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pokud hra na kartě od nVidia potřebuje mít aktivní DLSS, aby fungovala dost dobře, tak je něco špatně
- se hrou
- s kartou
- s obojím

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To iste mozes povedat aj na AMD s FSR.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bývaly i doby, kdy hráči měli rozum a neřvali, že "je hra špatně optimalizovaná", pokud jim tam nešly narvat na grafice za patnáct tisíc v nativním rozlišení maximální detaily, a vývojáři si mohli dovolit dělat hry, u kterých člověk mohl nastavit detaily naplno až na kartách o generaci či dvě novější. Nové hry se na nových kartách střední třídy hrály na středních detailech. Člověk se mohl na 15 fps na 1600×1200 podívat, jak to bude vypadat, až budou venku dvakrát rychlejší grafiky, pak stáhl detaily, shodil rozlišení na 1280×960 a hrál.

Dnes se to řeší tak, že osekají grafiku, z nastavení medium udělají vývojáři "ultra", vyšší detaily nastavit nedovolí (v lepším případě se to dá aspoň nějak zlomit přes configy a mody), highendové grafiky na tom v rozlišení nižším než 4K jedou vytížené na 70 %, protože je na 130 fps nestíhá krmit procesor, a hráči si čvachtají, jak je to skvěle optimalizovaný.

Hrát na kartách vyšší třídy s maximálním nastavením v nativním rozlišení je nový standard, nutnost přepnout na takové kartě něco z ultra na medium je jasný důkaz špatné optimalizace, tak se vývojáři přizpůsobili.

Nikdo už nevidí, že ta hra mohla vypadat na výkonnějším hardwaru líp, řeší se to, aby sněhové vločky nedělaly review bombing a hromadně to nevracely kvůli tomu, že „je to zabugovaný“, protože na nové grafice za dvacet tisíc musejí stahovat detaily, aby jim to běhalo na 60+ fps.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to zaujjmavy dnesny fenomen. Ze si ludia myslia, ze ked si kupia GPU z urciteho segmentu, tak maju mat nejaku hranicu zarucenych FPS v kazdej hre. A ked nie, tak chodia vyplakavat. Nepamatam si, ze by toto ludia robili este 20 rokov dozadu. Dnes je to maraton cez review bombing. Staci ked sa niekomu nieco nepaci, na internete si najde partu podobnych rozmaznancov a idu pisat recenzie. Pamatam si jednu cast v South Parku, kde ludia pisali recenzie na restauracie. Bolo to celkom vtipne a vystihuje to pekne dnesnu dobu. Kazdy nie je len sportovy trener, ale aj scenarista, reziser a expert na vyvpj pocitacovych hier. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Protože to je v šedé zoně, nebo spíš nelegální. Jde o úpravu cizí licencované aplikace. Modder si to muže dovolit, protože si na něm nikdo nic nevysoudí. Korporát ale takovou věc udělat nemůže z právních důvodů. Navíc v případě problémů by to neměl kdo supportovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a o com su potom gameready drivery, tie takisto opravuju cudziu licencovanu aplikaciu

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ovladač přece nemodifikuje kód původní aplikace. Je to jenom mezičlánek mezi GPU a aplikací.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

v principe, aky rozdiel je medzi DLSS a nejakym antialiasingom? ked vies cez drivery vynutit lepsi antialiasing, preco nie DLSS?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AA vynuceny ovladacem je jenom filter,ktery se aplikuje na vyrenderovany obraz. Kdyby napr. Prevedl obrazek do cernobile,taky by to byl filter a nemusi tim menit kod hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Typicky nechceš upscalingem/generováním snímků ovlivňovat některé prvky výsledného obrazu - např. HUD, texty apod. protože by to vypadalo blbě/dělalo artefakty/bylo nečitelné. Čili nelze aplikovat na celý výsledný obraz.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V principu – kromě toho GUI ještě DLSS 2.x a všechny ostatní technologie pro temporální upscaling berou pro dosažení vyšší kvality ze hry taky další data, aby líp věděly, co se v obraze děje.

Co se odkud a kam pohybuje, co je 3D objekt a co jenom nějaký flek na textuře, jak daleko od kamery to je a ták. Pak se s tím líp pracuje, když musí část obrazu „domýšlet“.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten bundle jasne ukazuje kde budou minimalni pozadavky na HW

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Recommended:
Processor: AMD Ryzen 5 3600X, Intel i5 10600K
Memory: 16GB RAM
Graphics: AMD Radeon RX 6800 XT, Nvidia GeForce RTX 2080

Ale ten clanek si pekne utahuje z specifikaci dle amd :-) minimum je o dost nize,viz link

https://www.gamesradar.com/newly-detailed-starfield-system-requirements-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A přičti tomu mlžení na jasný dotaz na AMD, zda v té hře jsou zakázané konkurenční upscaling technologie, když AMD dle vlastního vyjádření dělá to nejlepší pro hráče. Místo nějaké marketingové řeči byla odpověď jen "nebudeme to komentovat"...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jestli vyhraje public opinion a bude tam dlss,bude to pro me zazrak. Ale mozna daji verejny zavazek,ze to doplni casem nebo tak neco. Inu amd se naucilo marketing.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

public opinion vyhra, bude tam DLSS 3.0 a 80percent publicu utre pysk

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

DLSS 3.0 znamená i podporu dlss 2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak 70-60 percent publicu utre pysk

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cast z nich moze pouzit FSR a smolu budu mat len taky, co nemaju GPU na ani jedno z toho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nie, prvy koment bol o tom, keby slo o public opinion, tj ziaden fsr

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

public opinion chce FSR, DLSS a asi i XeSS zároveň

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Jestli vyhraje public opinion a bude tam dlss,bude to pro me zazrak."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FSR je potvrzené a bude tam určitě, + DLSS je to, co chce public opinion. Nevím, co se Vám na tom nezdá

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neviem co chce public, ale vidim, co chce par vlastnikov gpu Ady :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemam Ada a dlouho (mozna nikdy) nebudu mit starfield.
Jinak dlss podporuje vice % aktualne bezicich dGPU,nez si myslite https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ten zoznam poznam, ale fsr podporuje este vacsie % ako dlss, a o to ide v prvom rade.
btw cele to je o tom ze v minulosti bolo x implementacii dlss a fsr a z toho sa extrahuje POCIT, aka implementacia FSR bude v Starfielde.Podla mna treba kricat, ked ta implementacia bude zla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě není moc DLSS ani FSR, protože hraji na Full HD a tam mi stačí rtx 3070
Ale v základním nastavení FarCry 6 bylo zapnuté FSR a to mi teda dost vadilo. Stromy na horizontu vypadaly jako minecraft

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vysvetli mi, ako v minimalnej gpu konfiguracii Nvidia GeForce GTX 1070 Ti si hrac pusti aspon DLSS 2.x, popripade pri doporucenej konfiguracii RTX 2080 zapnut DLSS 3.x? to najlepsie pre hracov, my ass

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nie je ziadny argument. GTX grafiky nemaju HW podporu pre DLSS a RTX nizsej rady ako 4xxx zasa nemaju HW podporu pre FG z DLSS 3. FSR sice bezi na vacsom rozsahu GPU, ale plati za to nizsou kvalitou vystupu. Takze idealne je, aby v hrach boli aj FSR aj DLSS a kkudne aj XeSS, aby kazdy mal na vyber co mu najviac vyhovuje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jezis maria s tou nizsou kvalitou vystupu, gro ludi ten rozdiel nevidi, vidia ho ti, co to hladaju. Uz mi lezie na nerv to PCMR nizsia kvalita vystupu. Ked hras, tak to nevidis

a ako pisem vyssie, moderi tvrdia ze DLSS 3.x vedia implementovat sami, tak nech to tam nvidia narve cez drivery a bude pokoj pre vsetkych ...s Adou

svojho casu nvidia vypinala detaily pri gtx 960 aby bola rychlejsia ako tongy napriklad pri Tombraideroch a nikto dlho nic nezbadal, tolko ku kvalite vystupov

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Rozdiel medzi FSR a DLSS vidiet je. A nemusis ho ani extra hladat. FSR sice podava prijatelny vysledok, ale ked chces najlepsi vystup z upscalingu, ten ponuka zatial iba DLSS. To je aj jedno z moznych vysvetleni preco pre NV nie je problem, aby v hrach bolo aj FSR, ale pre AMD to problem je.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Rozdiel medzi FSR a DLSS vidiet je."
.. obecne neni pravda. Rozdil je videt v urcitych specifickych pripadech/rozlisenich, atd.. I DLSS muze mit dokonce v nekterych hrach horsi implementaci, nez FSR.
A souhlasim se Skavenem, ze ve vetsine pripadu, vyjma snad 1080p rozliseni, si toho uzivatel nevsimne, poku ty rozdily tam jsou.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Rozdíl je vidět u každého objektu, který se pohybuje proti pozadí. Čím rychleji se pohybuje (resp. čím větší jsou rozdíly mezi po sobě jdoucími snímky), tím víc je to vidět.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Proč se tedy amd boji přímého srovnání v hojně očekávané hře. Chtějí dle jejich slov to nejlepší pro hráče, to není že omezí výběr, nemít na výběr pro hráče dobre není. Ale to viní amd a proto to nekomentoval a hledají evidentně jak z toho vypnout bez škod..

A já si vsimnu shimmeringu, to je věc která mě strašně vadi. V leteckých simulatorech jsem to odcházel treba extrémním aa nebo skrz dsr, tedy downscale

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

fsr v konecnom dosledku vie na svojich kartach spustit viac hracov ako dlss, a to sa pocita

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nepocita sa iba kvantita, ale aj kvalita. Podla mna by mali byt v hrach dostupne vsetky 3 upscale technologie, aby bolo na vyber.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

evidentne tie upscale technologie tam je mozne vlozit hocikedy, podla modderov, takze aspon sme si pokecali :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne osobne to nestaci lebo taketo hry, ak sa da, hravam cez GeforceNOW, kde sa mody nedostanu. Tesil som sa preto aj na Starfield a trochu mi to pokazilo AMD, pretoze to znamena ziadny alebo len minimalny RT a ani DLSS/FG/DLAA. FSR je len slaba nahrazka za toto vsetko. Ale ked bude hra dobra, nezblaznim sa z toho. :-) Aj ked graficky na tom mohla byt lepsie (co samozrejme neznamena, ze bude zla).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mozno si len spocitali, kolko clovekohodin by ich stalo implementovanie obskurnych technologii pre to percento potencialnych hracov co maju na to HW a mozno si tu hru aj kupia. Najma ak planuju aj MTX.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co ak to chcu spravit poriadne a nie wrapper pre wrapper? Uz si Nixxes dali do poriadku PC verzie svojich 10hod walking simulatorov (#Spiderman), co neustale crashuju a je problem plynulo rozbehnut aj na najnovsom HW?

EDIT: Co tym chcem povedat je, ze je tu zase len kopa dohadov ako to skutocne bude, len na zaklade informacie o partnerstve AMD a Bethesdy. Vie sa, ci si Nvidia nepyta este dokonca $$$ za DLSS ? Aspon mozu modderi ukazat, co vedia a v Bethesde usetria.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to na základě vyjádření amd a porovnani faktu https://youtu.be/m8Lcjq2Zc_s

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Proč se tedy amd boji přímého srovnání v hojně očekávané hře."
.. ja myslel, ze se uz u tvych prispevku nezasmeji..ale zasmal jsem se :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja som divny, ja vnimam celkovy obraz na monitore, nie jednotlive detaily, preto IMO ide toto mimo mna, ja tie rozdiely nevidim

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nevidíš shimmering, dobře pro tebe, pro me je to hodně rusive

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Od kdy znamená "minimální" konfigurace, že si na ni spustím všechny featury nebo maximální detaily? Co to je za argumentaci?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když se vás někdo zeptá na nějakou stupidní konspirační teorii, tak "no comment" je ta nejlepší odpověď. Že si to dotyčný může vyložit i jako potvrzení oné teorie správnost tohoto přístupu vlastně jen potvrzuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosté "ne" by stacilo

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když diplomat řekne ANO, myslí tím MOŽNÁ.
Když diplomat řekne MOŽNÁ, myslí tím NE.
Dobrý diplomat otevřeně neříká NE.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze je to vlastne v poriadku. AMD je dobry diplomat a NVIDIA je zla este aj tom. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, je to jenom stupidní konspirační teorie, ono se v současnosti dnes a denně stává, že vývojáři do AAA titulů implementují FSR 2.x a nedají tam DLSS.

I když nejsou v programu AMD Together we advance.

Z fleku můžeme vyjmenovat pět takových.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

schvalne...su to hry ktore vychadzaju najprv na konzoly?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jaké procento z těch her vyšlo nejprve na konzole?

https://wccftech.com/whats-up-with-the-missing-nvidia-dlss-support-in-am...

Jaké procento AAA her, které nejsou v "AMD společně posouváme hraní!", má po roce od vydání na PC podporu pouze pro FSR a nepodporuje DLSS?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mne to pride, ze nvidia nema zaujem davat DLSS do tych hier, ked je to take jednoduche, a nespravi to
a vice versa, amd nema zaujem davat FSR do konkretnych hier

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by sa dalo povedat pokial by pomery hier s FSR/DLSS neboli take rozdielne podla toho, kto pri hre je. Nemyslim si, ze by NV nemala zaujem o pridanie DLSS do hier ako Calisto Protocol ci Starfield.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proč by to tam dávali?
Vždyť karty od nVidia jsou o tolik lepší, že to nepotřebují.
Nebo ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prestan trolovat a robit zo seba hlupaka.. nvidia ma lepsie len dlss ma framegeneration ktore amd zatial nema + vyssi vykon v RT a ako bonus roztapajuce sa konektoriky :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Drobná nápověda ... většina mých příspěvků by měla mít tagy #cynic nebo #irony nebo obojí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skoda len ze Starfield asi nebude mat podporu DLSS+Frame generation,XeSS...... a kedze som pocul ze hra bude dost narocna na CPU (preto aj konzole 30fps) tak tam by Framegeneration hrozne pomohol...

Som za moznost volby, a vyjadrenia AMD su neskutocne nestastne na tuto temu....
Ono aj v Jedi Survivor ktora je UE4 hra je implementacia DLSS otazkou prepnutia par volieb nakolko ho uz obsahuje engine alebo sa da nahrat dlss plugin...

Nech sutazia technologie nie taketo praktiky ako blokovanie technologii.Neznasal som nvidiacke gameworks (pamatnici) pamataju, neznasam ani toto chovanie AMD v tomto pripade a jeho nejasne vyjadrenia a mozne blokovanie.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Cez Gameworks ponukala NV lepsie metody na vykreslovanie dynamickych tienov alebo AI. Maval si k nim v hrach aj alternativy, ktore sa vtedy bezne pouzivali. Takze si mal ba vyber. Teraz zrejme na vyber nebude, aj ked by som sa rad mylil.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Koho proboha zajímá XeSS a DLSS 3.0 pro naprostou minoritu trhu...
A DLSS jistě není "na zapnutí", když to musí nVidia podporovat a natrénovat.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia nemusí nic trénovat na specifickou hru. To jsi dost zaspal dobu.
Xess funguje nejen na intel grafikach, funguje to dokonce na Apple silikon. Na amd a nv kartě si to taky zapneš. Takže je to celý trh..

Dlss 3.0 pokud už.mas 2.x snad netřeba nijak řešit. Stejne jako když podporuje dlss, tak fsr jde snadno implementovat, stejne tak naopak. Vše to používá stejne vstupní data

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.sector.sk/novinka/290373/vyvojar-priblizuje-dlss-a-fsr-kompa...

Podla tohto je implenentacia vsetkych 3 upscalerov jednoducha. Hlavne ked uz mas jeden z nich, nie je problem mat aj dalsie. Inak to trenovanie per hra bolo nutne iba u DLSS 1.
A to ze teba nezaujimaju ine upscaleri okrem FSR este neznamena, ze u inych ludi je to to iste.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přestaň spamovat.
3x by snad mělo být dost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To hovori ten pravy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Umíte počítat?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a preco nemat viac moznosti? ved to je pozitivna vec nie?
No mna to zaujima lebo sme na PC a nie v konzol svete takze ano, chcem vsetky mozne tech ktore zlepsia hru pre co najviac hracov.
Ak si proti tomuto a mas takyto pristup ak si vlastne anticonsumersky.. skratka protizakaznicky co teda fakt nechapem.Korporacie nie su nasi kamosi, tu sa netreba hrat na fanboya...

A trochu si zaspal dobu....:) inac samotna nvidia nema problem poslat svojich technikov a pomoct s implenetaciou hlavne u takto velkej hry.

DLSS3 ako som uz pisal extremne pomaha s hrami ktore su narocne na CPU, tym ze GPU potrebuje z CPU data kazdy 2. snimok a nie kazdy...
Videl som to na Witcher 3 s RT kde je to extremne sprasene a simuluje sa tam DX12 cez nejaky wrapper a tak je tam problem(bol) s CPU a ano aj naozaj hiend mali problem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nikdy nebola doba, ked existovali 3 rozlicne technologie, co robia to iste...implementovat vsetky stoji cas a prostriedky. Nakoniec to skonci tak, ze vznikne jedna a zivot pojde dalej. bud nvidia otvori zdrojak dlss, alebo sa presadi bud fsr alebo xess

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale boli. Rozne techniky pre AA, AO alebo renderovanie dynamickych tienov. Bolo toho viac a s roznou kvalitou vystupu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale sli na vsetkych grafickych kartach, minimalne tych v tom case novych.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano stoji ale firma akou je Bethesda alebo EA ? zeby nemali prostriedky a cas? :)
uz som videl aj male indie hry ktore mali viac upscale technologii.
Nieje to tak komplikovane a ani drahe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prave indie hry na take nieco maju cas, Bethesda bude najblizsie 4 roky riesit bugy. Aby v Starfielde nelietali rakedy dozadu a pod :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja dufam ze to tak nebude..ale pozname Bethesdu ze ano :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč to tedy vývojáři implementuji, klidně všechny tři v nesponzorovanych titulech? Je to realne maličkost v celkovém budgetu. Proč to, když amd začne dodatečně něco sponzorovat existující dlss podpora zmizí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

napriklad Sony hry maju tu slusnost tam dat vsetky 3.
jak poznamenal jeden vyvojar..nixxes.
Takze to nieje ani tak otazka casu, penazi ale chcenia....

We have a relatively trivial wrapper around DLSS, FSR2, and XeSS. All three APIs are so similar nowadays, there's really no excuse.

http://twitter.com/mempodev/status/1673759246498910208

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako vždy u Bethesdy nebude od věci počkat na GOTY za 499Kč, zhruba do doby, kdy budou vychytány hlavní bugy :-).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Summer sale 2024 to jisti :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Člověk by měl na jazyku říct "všechny bugy", ale to by si nezahrál nikdy. Teď když malý spí, tak jsem v kuchyni, občas si na oddech hraju na starším noťasu Fallout 3 GOTY. Překvapilo mne, že je tam na Steamu z minulého roku nějaký nový patch, ale jako bug free se tato hra opravdu označit nedá. Nejvíc zamrzí, že nikdy nevyřešili náhodné pády, které tam byly od prvního hraní dodnes.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

F: New Vegas, 70hod, 0 bugov. Este stale to vedia a stacilo im na to len 10+ rokov :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

K opětovnému rozehrátí NV jsem se ještě neprokousal, teď jde hraní pomalu, času nebývá moc. Tak jen v rámci odpočinku, chtěl bych zase hodit na root další HW retro článek co mám rozepsaný, ale blbě se hledá čas na složitější úkoly, co vyžadují přípravu, protože malý je všude a do všeho by hrabal :-) Je po mne, tak to mu vyčítat nemohu. :-D Každopádně se k NV postupem dostanu a těším se, tam ta příběhová část je skvělý zážitek, tak ostatně na tom dělali lidé, co měli k Falloutu znatelně blíž. Na druhou stranu musím říct, že ten často nenáviděný F3 má dost hutnou atmosféru. Ano, příběh je plytký a často nedává moc smysl, to jak člověk musí na většinu míst dojít těmi nudnými stejnými tunely metra je otravné, a bugy raději nepočítám. Celé je to taskové syrové a neopracované, na druhou stranu to tím docela dobře buduje tu atmosféru zmaru, prázdnoty a smrti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně nedali k 5700X žádný bundle. Zase u AMD šetřili.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono jsou jisté nenápadné rozdíly mezi 5700 a 7500.

PS: Mohli to dát alespoň ke 5800X3D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hah. Možná příjde i kouzelník a FSR bude ve verzi 3.0? BTW ti co tu hýkají že nebude DLSS. Pokud chcete kvalitu, tak na svých supr dupr grafikách od nVidie přece nebudete zapínat upscaling, ne?

Kvalita FSR (počítám minimálně verze 2.1) záleží na rozlišení i samotném enginu. Někde je to v pohodě, někde je viditelně horší než DLSS. FSR je "mizerný" v podstatě jen na 1080p, ale zapomínáte na lidi, kterým je to jedno a baví je hrát. Musíte někdy vylézt ze své bubliny PCMR a setkat se s normálními PC gamery. Těm jsou tyhle věci naprosto u vejfuku a spousta z nich i přes dobu jakou tyto technologie (FSR/DLSS) existují o nich stále nemají ani potuchu.

Dále, co vím, tak Creation Engine nikdy žádný upscaler neměl a vzhledem k tomu jak starý je ten engine, možná chtějí nejdřív rozjet FSR, které je univerzálnější, pokryje víc grafik na PC a použije se i v konzolích (ohlášeno tuším jen na XBOX).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

1) ano je mozne ze toto bude prva hra kde sa ukaze FSR3.0 a budem zato rad Nvidia potrebuje konkurenciu
2) Mam RTX 4080 hram na 4K a zapinam si DLSS.Preco? lebo v kvalite nevidim rozdiel. Pri nizsich rozliseniach to uz je vidiet.
3) Ano vydel som katastrofalne implementacie dlss aj fsr.
4) A spousta z nich toto riesi, co je toto za argument ze spousta z nich ani nema potuchy o fsr a dlss...
5) Tu je problem, a AMD si zato moze sama svojou komunikaciou ze to vypada zatial ze AMD aktivne blokuje implementaciu DLSS. Pricom Nvidia nie, nechava to na vyvojaroch. A preco by to aj robila, ked DLSS je kvalitativne zatial lepsie? (ano mozes si najst testy ktore potvrdzuju co som napisal)
Tu ide o to ze sa ma bojovat technologiami, zlepsovanim kvality a nie zakazovanim konkurencie.
Co sme v konzolovom svete?
A plati to aj pre nvidiu rovnako ako pre AMD.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Za tu cenu co mas RTX 4080(256-bit/16GiB) si mel mit minimalne RTX 4080 Ti(320-bit/20GiB), k tomu ten tavici se 16-pin, byt tebou pred koncici zarukou to zkontroluju, pekne te vojebala("1400€").

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vies na kolko ma vysla ta 4080 na 600euro...!!!
Ak chces vediet preco ma tolko vysla poviem ti to.

1) RTX 3080 som kupil v den release za 750e (mal som luck ze sa namna dostalo, pekne za MSRP)
2) predal som RTX 3080 za 600euro hned jak vysla 4080
3) mal som moznost kupit bez dane + zlava samozrejme zaruka 2 roky RTX 4080 MSI Suprime X za 1200e
Takze.... celkom dobre som dopadol.Bol by som vul keby som to nezobral a nevyuzil....
A ano extremne kritizujem nvidiu za ten pin.. skratka idioti..

btw ten tavici 16pin.. nepouzivam ten co dali ku GPU ale custom od be quiet mal by byt snad lepsi.
A jo mam ho naozaj dobre nainstalovany.
http://www.bequiet.com/en/accessories/3959

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

750 - 600 + 1200 = 1350

A to není započítána ta daň a sleva.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

BTW taky to bude v gamepassu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomu říkám náhoda. Dneska mi dorazil nový Ryzen 7700X, bohužel kupováno na ATComputers (přes firmu), takže mám smůlu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napisu kratky komentar k jedincum jako je JirkaK, M.Moravcik a dalsi, kteri tvrdi, ze "AMD neco zakazuje".
.. to je takova hloupost, ze vetsi uz snad ani byt nemuze. Pokud by jste se dostali trochu na level, kde se resi ruzne druhy partnerskych programu. tak by jste vedeli, ze dane firmy maji podminky, podle kterych se tech programu muzete ucastnit.
Pokud by byla hepoteticky pravda, ze neimplementace DLSS ve hrach zarazenych do podpurneho programu AMD, jde na zaklade onoho 'partnerskeho programu', pak je to nejspis neco, co v tom programu bylo jako nejaka podminka. To znamena, ze ta firma pristoupila na podminky AMD (pokud je to samzorjme vubec pravda, coz ja netvrdim). Tudiz v realite, by jste si meli stezovat hernim studiim, ktere na dany program pristoupili a cerpaji z neho benefity pro sebe, na ukor implementace DLSS. Na implementaci FSR ve hrach, nepotrebuji byt v "AMD partnerskem programu".
Tim bych Vas chtel poprosit, aby jste nesirili FUDy, protoze jen ukazujete na sebe, ze nicemu nerozumite.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

GPP dtto, jediný rozdíl je amd vs nvidia

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

GPP bylo svym rozsahem a pruserem uplne o necem jinem a uplne jiny level..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, bylo to naprosto jiný, tam to dělala Nvidia, a to je fuj, zatímco tady to dělá AMD, takže to není problém. :D

BTW, a už se o tom programu GPP něco doopravdy ví, nebo je to pořád jenom na úrovni spekulací na základě toho, že kamarád kamaráda slyšel něco o tom, že Nvidia dává výrobcům podepsat nějaký divný smlouvy a dva výrobci u pár modelů Radeonů dali na krabici místo označení Ventus Mech a místo ROG Strix Arez Strix, protože Nvidia nechtěla, aby to bylo ve stejné modelové řadě s GeForce?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi zase chybel v roce 2018? Mel jsi necekanou dovolenou?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V roce 2018 jsem nechyběl. Za pět let jsem nikde neviděl zveřejněný jediný odstavec z celého programu GPP. Nic, co by dokázalo to, co se o něm nažvanilo.

Jenom spekulace, cože to jako v něm má být, a jeho následné zrušení s vyjádřením Nvidie s odůvodněním, že namísto marného boje s dezinformacemi to ukončují. Nikdo to neleaknul, mělo se to vyšetřovat, a nikdo nic nevyšetřil.

Jediná oficiální informace, která k tomu existuje, je vyjádření Nvidie https://blogs.nvidia.com/blog/2018/05/04/gpp/

Po pěti letech k tomu nemá nikdo nic víc, než co se nažvanilo v pár článcích na webu, kde se jenom teoretizovalo, jak by to mohlo být a k čemu všemu Nvidia výrobce nenutila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zkus fakt nekoho jineho A. Vagnere. Ja nemam opravdu chut vyhazovat svuj cas z okna a bavit s clovekem, ktery je z meho pohledu s prominutim idiot.
Nezlob se

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinými slovy nedokážu odpovědět, protože ani po pěti letech se neobjevilo vůbec nic, co by jakkoliv potvrdilo to, co se o tom nažvanilo jen na základě toho, že si někdo všiml, že se z Radeonů ROG Strix staly Radeony AREZ Strix. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zkus fakt nekoho jineho A. Vagnere. Ja nemam opravdu chut vyhazovat svuj cas z okna a bavit s clovekem, ktery je z meho pohledu s prominutim idiot.
Nezlob se

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsme v koncích, co?

Byl to úplně jinej level, zlá Nvidia chtěla, aby nebyly GeForce a Radeony ve stejné modelové řadě, ale pro GeForce chtěla samostatné modelové řady. Fůůůj. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zkus fakt nekoho jineho A. Vagnere. Ja nemam opravdu chut vyhazovat svuj cas z okna a bavit s clovekem, ktery je z meho pohledu s prominutim idiot.
Nezlob se

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tombominův ultimátní argument. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nikoliv, ale na rozdil od tebe pracuji a prijde mi zbytecne venovat cas tobe a tvym nekonecnym odpovedim., kde si vyberes na co dopovidas, vyhnes se dotazum, ktere se ti nelibi a jeste do toho zatahnes dalsi veci, jak se to tobe zrovna hodi. Stejne to nakonec dopadne tak, ze se v nicem neshodnem a mne to bude stat hodiny psani, ktere jsou uplne ztracenym casem. Nemluve, ze tvuj velmi specificky pohled na veci, jakoukoliv konstruktivni diksusi z me strany popira. To je vse. To ze ty mas cas travit hodiny plakatovanim pod diskusema, ktere nikam nevedou je fajn. Ja tenhle luxusni styl zivota nema,. Pokud se nudis, hadej se tady s jinyma (coz stejne delas) a nebo prenes sve teziste na PCT a hadej se tam do nekocna treba s Belkou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se, že jsem odpověděl pouze na otázku, jestli jsem chyběl v roce 2018, nevěděl jsem, že je to důležité.

Tak tedy i odpověď na druhou otázku, v roce 2018 jsem neměl nečekanou dovolenou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

..uz i jen tahle odpoved je kompletne mimo chapani textu, co jsem tady dal.
Ja jsem tady s tebou stravil desitky hodin a nevedlo to vubec k nicemu. Neshodli jsme se v principu vubec v nicem s bonusem toho, ze se clvoeku smejes do ksichtu. Stejne jako bychom se neshodli s tvou "odpovedi na rok 2018", takze by nasledovalo dalsi iterace prispevku, ktera by dopadla uplne stejne, jako vsechny predchozi diskuse.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Odpovedel presne na to,na co jste se ptal...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čili v podstatě je cajk, pokud výrobci hardwaru přistoupí na to, že nebudou do počítačů dávat procáky AMD, když jim za to Intel zaplatí, nebo jim svý procáky dá na to konto levněji?

Není to problém Intelu, ale je to problém těch výrobců, že na takovou věc přistoupili? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimo kompletne, jako vzdy.. kometar na urovni IQ 15 leteho Pepicka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak určitě. :D

Pokud by byla hepoteticky pravda, ze neosazování procesorů AMD do PC zarazenych do podpurneho programu Intel blabla, jde na zaklade onoho 'partnerskeho programu', pak je to nejspis neco, co v tom programu bylo jako nejaka podminka. To znamena, ze ta firma pristoupila na podminky Intelu (pokud je to samzorjme vubec pravda, coz ja netvrdim). Tudiz v realite, by jste si meli stezovat výrobcům počítačů, kteri na dany program pristoupili a cerpaji z neho benefity pro sebe, na ukor implementace AMD. Na implementaci AMD ve hrach, nepotrebuji byt v "AMD partnerskem programu".

:-P

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takovy nesmyslny prujem a analogii mezi volnou implementaci FSR/DLSS a miliardovym bussinesem, chapes asi jenom ty sam..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takže tady je to v pořádku, protože nejde o miliardy? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne v poradku to neni, protoze zplacavas dohromady veci, kde tu analogii vidis jen ty sam. Ja ji tam nevidim.
Bonusem je pak tvuj usmev na konci, kterym svoje prispevky ukoncujes. coz spis ukazuje na lehci mentalni retardaci..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No vždyť říkám. Není to analogie, protože když to dělá AMD, tak je to něco jinýho, než když to dělá Nvidia nebo Intel, že jo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zkus fakt nekoho jineho A. Vagnere. Ja nemam opravdu chut vyhazovat svuj cas z okna a bavit s clovekem, ktery je z meho pohledu s prominutim idiot.
Nezlob se

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen aby bylo jasno, a nepřekvapí Vás to, souhlasím s Vágnerem a pravidelně si z tohoto pokrytectví amd vs kdokoliv v diskuzích utahuju.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze vsetky tie staznosti na pouzivanie Gameworks, PhysX, prepalenej teselacie, pokrocileho raytracingu su tym padom tiez v pohode, nie? Preco ludia nadavaju na NV, ked by vlastne mali nadavat na herne studia, ktore suhlasili s ich podmienkami. A ked uz ide o FUDy, tu v komentaroch citam, ze bola aj hra, kde bolo ohlasene pouzitie DLSS, ale potom ako presla pod AMD, tak sa ziadne DLSS nekonalo. Ak je to pravda, uz to je dalsia napoveda, ze to, co tu riesime, asi taky nezmysel nebude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shit hra k shit kartam. Win Win.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

a k tomu shitkoment
win/win/win

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.