Ani Apple Mac už není pro zákazníky zajímavý
Nejvýraznější propad poptávky po platformě Mac zaznamenal Apple ve čtvrtém kvartálu loňského roku - konkrétně o 21 %. To však vypadalo jen jako jednorázový výkyv. Loňská předvánoční sezóna byla extrémně atypická, protože prodeje prakticky veškerého hardwaru v tomto období poklesly, zatímco běžně naopak výrazně sílí. Ve zdání, že jde o výjimečnou záležitost, utvrzoval i fakt, že v prvním kvartálu letošního roku klesly prodeje (meziročně) pouze o zanedbatelná 1,7 %.
I když se zdálo, že se vše vrátí do starých kolejí, nestalo se tak. Už začátek druhého kvartálu značil, že zájem zákazníků opadá. Největší pokles přišel v červnu, kdy meziroční poptávka spadla o 12 % (předběžná data za celý druhý kvartál pak mluví o 5 % v průměru).
Lze navíc předpokládat, že ve třetím kvartálu, který bývá tradičně slabší než druhý, se situace nezlepší, spíš naopak.