Apple obviněn z účtování vícenákladů při výměnách baterií
Kauzu kolem baterií u iPhone 6, 6S a 7 si asi jistě pamatujete. Apple postupně do iOS pro tyto modely implementoval zpomalování procesoru u telefonů se starší baterií, o kterém dostatečně transparentně neinformoval a které nebylo možné vypnout. Když se tato skutečnost provalila a došlo na žaloby, které mj. operovaly chybným návrhem napájení či baterií (starší a naopak novější modely tento problém neměly) a dále údajnou snahou Applu přivydělat si na výměnách baterií ($79), pokusilo se vedení firmy vyžehlit mediální reputaci slevou na výměnu baterie: $29.
Podle zkušeností některých uživatelů je ale tato sleva jen zdánlivá a Apple se podle jejich zkušenosti snaží peníze ze zákazníka dostat přirážkami za opravy, které popisuje jako nutné k provedení výměny baterie.
Například zákazník Josh Landsburgh uvedl, že po něm chtěl Apple zaplatit více než 200 liber kvůli naťuknutému povrchu (detail na snímku), což prý zástupce společnosti prezentoval jako opravu nutnou k provedení výměny baterie. Landsburgh odmítl zaplatit a baterii si nechal vyměnit v místním podniku, který podobný požadavek neměl.
Jiný uživatel, David Bowler, byl požádán o úhradu 250 liber za výměnu vadného mikrofonu a sluchátka podmiňující výměnu baterie. Rovněž odmítl a obrátil se na jiný servis, který mu baterii bez problému vyměnil, otestoval mikrofon a sluchátko a potvrdil, že tato zařízení jsou v pořádku a výměna není potřeba.
Stanovisko Applu: „Pokud váš iPhone vykazuje jakékoli poškození, které znemožňují výměnu baterii, jako napříklda prasklý displej, pak tento problém musí být vyřešen před výměnou baterie. V některých případech s tím mohou být spojeny [další] náklady.“
Proč ale byla po zákazníkovi žádána placená výměna ve skutečnosti funkčních komponent nebo kosmetického poškození, které zákazníkovi nevadilo, to už Apple nevysvětlil.